• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1,6 mln zł kar za nielegalne reklamy. Nowy wygląd galerii handlowych

Maciej Korolczuk
3 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowy wygląd szyldu sklepu Ikea w Gdańsku był konsultowany z urzędnikami GZDiZ. Nowy wygląd szyldu sklepu Ikea w Gdańsku był konsultowany z urzędnikami GZDiZ.

Już 1,6 mln zł kar nałożyli gdańscy urzędnicy na właścicieli nielegalnych reklam po wejściu w życie uchwały krajobrazowej. Z kolei liczba wezwań do usuwania niezgodnych z nowymi przepisami nośników przekroczyła już 2,5 tys. Tymczasem nowe logotypy dostosowane do zapisów uchwały pojawiły się m.in. w Parku Handlowym Matarnia i na sklepie Ikea.



Widowiskową metamorfozę, która nastąpiła po wejściu w życie uchwały krajobrazowej, pokazaliśmy w połowie stycznia na przykładzie Wrzeszcza, gdzie po usunięciu wielkoformatowych reklam nowy wygląd zyskały kamienice, Gdańskie Centrum Handlowe Manhattan czy Dom Rzemieślnika.

Do zapisów uchwały dostosowują się też kolejne sklepy. Duże zmiany zaszły w wyglądzie Parku Handlowego Matarnia, gdzie przeprowadzono już większość prac związanych z wymianą nośników reklamowych.

Przesuń aby
porównać

- Park Handlowy Matarnia jest jednym z największych centrów handlowych w województwie i z uwagi na mnogość nośników reklamowych ich wymiana jest dość czasochłonna - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek z Parku Handlowego Matarnia. - Jesteśmy już na finiszu przedsięwzięcia. Aktualnie potwierdzamy z GZDiZ lokalizację i warunki montażu totemu reklamowego od ul. Słowackiego. To już ostatni etap dostosowywania oznakowania centrum do wymogów uchwały.
Uwagę klientów, którzy od poniedziałku znów mogą robić zakupy w galeriach handlowych, przykuwa zwłaszcza nowy napis na sklepie Ikea. Przypomnijmy, że wiosną 2020 r. charakterystyczny żółty napis zniknął z pomalowanej na niebiesko elewacji sklepu, pozostawiając po sobie mało estetyczne ślady dawnych liter.

- Ikea Gdańsk zareagowała natychmiastowo na tzw. uchwałę krajobrazową - podkreśla Blanka Lasota, specjalista ds. marketingu ze sklepu Ikea. - W Ikea zawsze działamy zgodnie z obowiązującym prawem. Po wejściu w życie uchwały zdjęliśmy szyld z budynków sklepu i magazynu zewnętrznego. Każdy nasz sklep powinien wyglądać tak samo na całym świecie, wygląd i kolor elewacji budynku są określone w dokumentach prawnych dotyczących franczyzy. Prace nad nowym wyglądem elewacji zbiegły się w czasie z pierwszym lockdownem i odebraliśmy wtedy wiele pytań od klientów zainteresowanych zmianami. Aktualnie nasza elewacja została odświeżona, a napis Ikea na niej odmalowany. Na wiosnę planujemy również prace nad oznakowaniem dalszej części elewacji.
Przesuń aby
porównać

Urzędnicy wzywają do usuwania reklam i nakładają kary



Jak informują gdańscy urzędnicy, tylko w 2019 r. inspektorzy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wystawili 650 wezwań do usunięcia nośników niezgodnych z nowymi przepisami. W 2020 r. takich wezwań było już 1800. Łącznie do chwili obecnej urzędnicy wystawili ponad 2600 wezwań do usunięcia nośników niezgodnych z zapisami nowej uchwały.

Rosną nie tylko same wezwania do usunięcia nielegalnych reklam, ale też liczba wystawianych kar przez urzędników. Jak wynika z oficjalnych danych, w 2019 r. GZDiZ nałożył 54 kary, a rok później - już 118. W sumie właściciele tych nośników musieli zapłacić 1,6 mln zł kar.

Miejsca

Opinie (214) ponad 10 zablokowanych

  • A w Gdyni chlew, szczurek i lucyk nie widza potrzeby estetyzacji miasta (1)

    Gdynia to skansen lat 90tych. Projekt uchwały krajobrazowej to dno - 5 lat okresu przejściowego, potem kosmetyczne zmiany. Pora na wyprowadzke do Gdańska.

    • 29 5

    • Ale oni problemu nie widza. Stawiają betonowe donice i uznają to za szczyt elegancji...

      • 5 0

  • Gdyńscy radni jak zwykle są "przepracowani".

    Gdyńscy radni nie mają czasu na uchwałę krajobrazową są widocznie zajęci ważniejszymi dla miasta sprawami i są do tego przepracowani ;-)

    • 18 3

  • Panie i Panowie - Reklama dźwignią handlu !!! (1)

    Mnie sie te eleganckie duże reklamy całkiem podobały - najgorsze były te na przyczepach co przy drodze stały. Jak wujek przyjechał z USA i trzeba było jechać to troche wstyd było, ze wygląda u nas jak w Bangladeszu.
    Ale ogólnie reklamy w miejscach do tego przeznaczonych aż tak nie szkodziły jak te po taniości zrobione przez firmy krzak czy jakiś nieudaczników.

    • 29 33

    • jasne... zostawmy reklamy żeby wujek był zadowolony

      • 3 2

  • Wreszcie miasto wygląda normalnie a nie jak jakiś cyrk z reklamami. (2)

    • 34 12

    • Znowu ciemno i szaro jak za PRL (1)

      A tak zachwycalismy się kolorami w zachodnich miastach ,reklama tak ale bez przesady .

      • 2 6

      • masz 2 latka, że potrzebujesz wokół siebie pstrokacizny?

        • 5 1

  • Tragedia (2)

    Cały świat ma takie same szyldy Ikea i innych sklepów, tylko nie Trójmiasto. Teraz wszystko wygląda jakby była żałoba narodowa. Zajmijcie się bilboardami i wszędzie wiszącymi plakatami, a nie szyldami sklepów.

    • 50 51

    • No przecież jest wielki napis IKEA o co ci chodzi? (1)

      • 11 1

      • Nie przeczytał artykułu. Za długi był. Ale zobaczył zdjęcie i już wie.

        • 6 1

  • Cebtrum

    W centrum ok, ale przy obwodnicy ta ustawa to bzdura, a raczej cyniczny skok na kasę...

    • 37 21

  • Reklamy (7)

    Obrzydliwe reklamy płodu dziecka we wiatach przystankow autobusowych w Oliwie! Nikomu to nie potrzebne jest to nie etyczne;

    • 60 22

    • Ostatnio widziałam baner (3)

      przedstawiający zdjęcie płodu z podpisem Dzieciątko Jezus. To nie jest normalne.

      • 26 6

      • Religijni fanatycy przenoszą swoje fetysze na banery reklamowe. (2)

        • 18 8

        • ideologicznie zwalczasz fakty

          • 4 2

        • Więc o co ci chodzi?

          Anty religijni również!

          • 1 3

    • "nieetyczne" pisze się razem

      poza tym piszesz bzdury

      • 8 5

    • Obrzydliwe są te błyskawice na słupach ogłoszeniowych.

      • 3 7

    • Płód dziecka "obrzydliwy"?

      Masz poważne problemy z głową, przyjacielu.

      • 2 3

  • Gdanskie absurdy (3)

    Na całym świecie sieci sklepow wyglądają tak samo ,tylko w gdansku ktos wpadl na to by zrobic porzadek z centrami na peryferiach miast... a szmaty wisza jak wisialy w wielu miejscach! Banerami sie zajmijcie bo one niszcza przestrzen!

    • 42 23

    • (1)

      No i już zaczyna się hejtowanie. Przynajmniej jest teraz porządek a nie taki misz masz.

      • 7 4

      • A możesz podać definicję tego twojego hejtowania? Dla mnie ten wpis to przykład krytycznego spojrzenia na sprawę.

        • 3 2

    • Gdzie wiszą? Podawaj przykłady, zgłaszaj. Jest ich coraz mniej, systematycznie znikają, również dzięki pomocy życzliwych

      • 1 0

  • i**otyczne rozporządzenie - wylali dziecko z kąpielą (2)

    Narazaili małe biznesy na ogromne koszty, a wystarczyło zakazać wieszania szmat na płotach i banerów gdzie popadnie.

    • 48 29

    • Nikogo (1)

      Nikogo nie obchodzą koszty jakie Januszpol poniósł na powieszenie swojej obrzydliwej szmaty na płocie. Miasto wypiękniało i to się liczy, w tych czasach skuteczna jest reklama internetowa, a nie szpecenie krajobrazu krzykliwymi płachtami na trytytkach

      • 5 4

      • Czytanie ze zrozumieniem się kłania - szmaty są złe ale jakiś popierdołkowaty

        szyld nad wejściem do fryzjera czy innej pizzerii musiał być przez tą uchwałę wymieniony - a to nie są małe pieniądze. Widać ciemny lud komentuje coś o czym nie ma pojęcia.

        • 4 0

  • Brawo! Kiedy reszta Trójmiasta? (2)

    Najgorzej jest w rejonach Reda, Rumia, Wejherowo

    • 28 7

    • Wejherowo to nie trójmiasto

      kiedy Radom, Siedlce i Ryki?

      • 1 1

    • Zdziwiony jestem ze Rumia , Reda i Wejherowo należy do 3city chyba wtedy to już nie byłoby Trójmiasto a Sześciopak

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane