- 1 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (31 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (88 opinii)
- 3 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (35 opinii)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (58 opinii)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (597 opinii)
- 6 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (45 opinii)
1,6 mln zł kar za nielegalne reklamy. Nowy wygląd galerii handlowych
Już 1,6 mln zł kar nałożyli gdańscy urzędnicy na właścicieli nielegalnych reklam po wejściu w życie uchwały krajobrazowej. Z kolei liczba wezwań do usuwania niezgodnych z nowymi przepisami nośników przekroczyła już 2,5 tys. Tymczasem nowe logotypy dostosowane do zapisów uchwały pojawiły się m.in. w Parku Handlowym Matarnia i na sklepie Ikea.
Do zapisów uchwały dostosowują się też kolejne sklepy. Duże zmiany zaszły w wyglądzie Parku Handlowego Matarnia, gdzie przeprowadzono już większość prac związanych z wymianą nośników reklamowych.
porównać
- Park Handlowy Matarnia jest jednym z największych centrów handlowych w województwie i z uwagi na mnogość nośników reklamowych ich wymiana jest dość czasochłonna - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek z Parku Handlowego Matarnia. - Jesteśmy już na finiszu przedsięwzięcia. Aktualnie potwierdzamy z GZDiZ lokalizację i warunki montażu totemu reklamowego od ul. Słowackiego. To już ostatni etap dostosowywania oznakowania centrum do wymogów uchwały.
Uwagę klientów, którzy od poniedziałku znów mogą robić zakupy w galeriach handlowych, przykuwa zwłaszcza nowy napis na sklepie Ikea. Przypomnijmy, że wiosną 2020 r. charakterystyczny żółty napis zniknął z pomalowanej na niebiesko elewacji sklepu, pozostawiając po sobie mało estetyczne ślady dawnych liter.
- Ikea Gdańsk zareagowała natychmiastowo na tzw. uchwałę krajobrazową - podkreśla Blanka Lasota, specjalista ds. marketingu ze sklepu Ikea. - W Ikea zawsze działamy zgodnie z obowiązującym prawem. Po wejściu w życie uchwały zdjęliśmy szyld z budynków sklepu i magazynu zewnętrznego. Każdy nasz sklep powinien wyglądać tak samo na całym świecie, wygląd i kolor elewacji budynku są określone w dokumentach prawnych dotyczących franczyzy. Prace nad nowym wyglądem elewacji zbiegły się w czasie z pierwszym lockdownem i odebraliśmy wtedy wiele pytań od klientów zainteresowanych zmianami. Aktualnie nasza elewacja została odświeżona, a napis Ikea na niej odmalowany. Na wiosnę planujemy również prace nad oznakowaniem dalszej części elewacji.
porównać
Urzędnicy wzywają do usuwania reklam i nakładają kary
Jak informują gdańscy urzędnicy, tylko w 2019 r. inspektorzy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wystawili 650 wezwań do usunięcia nośników niezgodnych z nowymi przepisami. W 2020 r. takich wezwań było już 1800. Łącznie do chwili obecnej urzędnicy wystawili ponad 2600 wezwań do usunięcia nośników niezgodnych z zapisami nowej uchwały.
Rosną nie tylko same wezwania do usunięcia nielegalnych reklam, ale też liczba wystawianych kar przez urzędników. Jak wynika z oficjalnych danych, w 2019 r. GZDiZ nałożył 54 kary, a rok później - już 118. W sumie właściciele tych nośników musieli zapłacić 1,6 mln zł kar.
Miejsca
Opinie (214) ponad 10 zablokowanych
-
2021-02-03 07:14
A w Gdyni chlew, szczurek i lucyk nie widza potrzeby estetyzacji miasta (1)
Gdynia to skansen lat 90tych. Projekt uchwały krajobrazowej to dno - 5 lat okresu przejściowego, potem kosmetyczne zmiany. Pora na wyprowadzke do Gdańska.
- 29 5
-
2021-02-03 08:09
Ale oni problemu nie widza. Stawiają betonowe donice i uznają to za szczyt elegancji...
- 5 0
-
2021-02-03 07:14
Gdyńscy radni jak zwykle są "przepracowani".
Gdyńscy radni nie mają czasu na uchwałę krajobrazową są widocznie zajęci ważniejszymi dla miasta sprawami i są do tego przepracowani ;-)
- 18 3
-
2021-02-03 07:21
Panie i Panowie - Reklama dźwignią handlu !!! (1)
Mnie sie te eleganckie duże reklamy całkiem podobały - najgorsze były te na przyczepach co przy drodze stały. Jak wujek przyjechał z USA i trzeba było jechać to troche wstyd było, ze wygląda u nas jak w Bangladeszu.
Ale ogólnie reklamy w miejscach do tego przeznaczonych aż tak nie szkodziły jak te po taniości zrobione przez firmy krzak czy jakiś nieudaczników.- 29 33
-
2021-02-03 10:43
jasne... zostawmy reklamy żeby wujek był zadowolony
- 3 2
-
2021-02-03 07:27
Wreszcie miasto wygląda normalnie a nie jak jakiś cyrk z reklamami. (2)
- 34 12
-
2021-02-03 11:45
Znowu ciemno i szaro jak za PRL (1)
A tak zachwycalismy się kolorami w zachodnich miastach ,reklama tak ale bez przesady .
- 2 6
-
2021-02-03 13:23
masz 2 latka, że potrzebujesz wokół siebie pstrokacizny?
- 5 1
-
2021-02-03 07:27
Tragedia (2)
Cały świat ma takie same szyldy Ikea i innych sklepów, tylko nie Trójmiasto. Teraz wszystko wygląda jakby była żałoba narodowa. Zajmijcie się bilboardami i wszędzie wiszącymi plakatami, a nie szyldami sklepów.
- 50 51
-
2021-02-03 08:20
No przecież jest wielki napis IKEA o co ci chodzi? (1)
- 11 1
-
2021-02-03 08:39
Nie przeczytał artykułu. Za długi był. Ale zobaczył zdjęcie i już wie.
- 6 1
-
2021-02-03 07:30
Cebtrum
W centrum ok, ale przy obwodnicy ta ustawa to bzdura, a raczej cyniczny skok na kasę...
- 37 21
-
2021-02-03 07:31
Reklamy (7)
Obrzydliwe reklamy płodu dziecka we wiatach przystankow autobusowych w Oliwie! Nikomu to nie potrzebne jest to nie etyczne;
- 60 22
-
2021-02-03 07:41
Ostatnio widziałam baner (3)
przedstawiający zdjęcie płodu z podpisem Dzieciątko Jezus. To nie jest normalne.
- 26 6
-
2021-02-03 07:54
Religijni fanatycy przenoszą swoje fetysze na banery reklamowe. (2)
- 18 8
-
2021-02-03 07:58
ideologicznie zwalczasz fakty
- 4 2
-
2021-02-03 10:47
Więc o co ci chodzi?
Anty religijni również!
- 1 3
-
2021-02-03 07:47
"nieetyczne" pisze się razem
poza tym piszesz bzdury
- 8 5
-
2021-02-03 10:58
Obrzydliwe są te błyskawice na słupach ogłoszeniowych.
- 3 7
-
2021-02-03 12:12
Płód dziecka "obrzydliwy"?
Masz poważne problemy z głową, przyjacielu.
- 2 3
-
2021-02-03 07:32
Gdanskie absurdy (3)
Na całym świecie sieci sklepow wyglądają tak samo ,tylko w gdansku ktos wpadl na to by zrobic porzadek z centrami na peryferiach miast... a szmaty wisza jak wisialy w wielu miejscach! Banerami sie zajmijcie bo one niszcza przestrzen!
- 42 23
-
2021-02-03 08:22
(1)
No i już zaczyna się hejtowanie. Przynajmniej jest teraz porządek a nie taki misz masz.
- 7 4
-
2021-02-03 08:24
A możesz podać definicję tego twojego hejtowania? Dla mnie ten wpis to przykład krytycznego spojrzenia na sprawę.
- 3 2
-
2021-02-03 09:41
Gdzie wiszą? Podawaj przykłady, zgłaszaj. Jest ich coraz mniej, systematycznie znikają, również dzięki pomocy życzliwych
- 1 0
-
2021-02-03 07:33
i**otyczne rozporządzenie - wylali dziecko z kąpielą (2)
Narazaili małe biznesy na ogromne koszty, a wystarczyło zakazać wieszania szmat na płotach i banerów gdzie popadnie.
- 48 29
-
2021-02-03 09:35
Nikogo (1)
Nikogo nie obchodzą koszty jakie Januszpol poniósł na powieszenie swojej obrzydliwej szmaty na płocie. Miasto wypiękniało i to się liczy, w tych czasach skuteczna jest reklama internetowa, a nie szpecenie krajobrazu krzykliwymi płachtami na trytytkach
- 5 4
-
2021-02-03 10:30
Czytanie ze zrozumieniem się kłania - szmaty są złe ale jakiś popierdołkowaty
szyld nad wejściem do fryzjera czy innej pizzerii musiał być przez tą uchwałę wymieniony - a to nie są małe pieniądze. Widać ciemny lud komentuje coś o czym nie ma pojęcia.
- 4 0
-
2021-02-03 07:45
Brawo! Kiedy reszta Trójmiasta? (2)
Najgorzej jest w rejonach Reda, Rumia, Wejherowo
- 28 7
-
2021-02-03 10:15
Wejherowo to nie trójmiasto
kiedy Radom, Siedlce i Ryki?
- 1 1
-
2021-02-04 02:15
Zdziwiony jestem ze Rumia , Reda i Wejherowo należy do 3city chyba wtedy to już nie byłoby Trójmiasto a Sześciopak
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.