Fakty i opinie

Metamorfoza Wrzeszcza po uchwale krajobrazowej

Najnowszy artukuł na ten temat

1,6 mln zł kar za nielegalne reklamy. Nowy wygląd galerii handlowych

Tak do niedawna wyglądała spora część budynków we Wrzeszczu. Po wejściu w życie uchwały krajobrazowej i usunięciu reklam niektóre z nich trudno poznać.
Tak do niedawna wyglądała spora część budynków we Wrzeszczu. Po wejściu w życie uchwały krajobrazowej i usunięciu reklam niektóre z nich trudno poznać. fot. Pogromcy Reklamozy, kolaż Trojmiasto.pl

Zakryte siatką okna, przeskalowane szyldy, nielegalne banery, zasłaniające widoczność bilbordy, oklejone elewacje - słowem "reklamoza". Tak jeszcze do niedawna wyglądały ulice w Gdańsku. Od wiosny ubiegłego roku obowiązuje jednak uchwała krajobrazowa, która znacząco ograniczyła chaos reklamowy w miejskiej przestrzeni i poprawiła wygląd wielu kamienic.



Mniej reklam w mieście to:

zdecydowana poprawa estetyki budynków 89%
nudniejsza i mniej kolorowa przestrzeń 7%
wygląd budynków w mieście jest mi obojętny, nie zwracam na to uwagi 4%
zakończona Łącznie głosów: 4115
Uchwała krajobrazowa w Gdańsku weszła w życie z początkiem kwietnia 2020 r. Od tamtej pory z elewacji setek budynków w mieście zniknęły nielegalne, najczęściej niezbyt urodziwe i wprowadzające chaos reklamy.

Na jakościową zmianę w Gdańsku zwrócili uwagę nie tylko jego mieszkańcyl, doceniając więcej światła w uwolnionych od reklam budynkach, ale też samorządowcy z innych gmin w kraju, które dotychczas nie mogły sobie poradzić z zalewem tzw. "reklamozy" (m.in. Gdynia).

Likwidacja wielkopowierzchniowych reklam ma też drugą stronę medalu. Światło dzienne ujrzały bowiem latami nieremontowane elewacje budynków. Demontaż nośników reklamowych pozbawił też wpływów poszczególnych zarządców budynków, którzy oddając reklamodawcom powierzchnię zarabiali - w zależności od wielkości reklamy - na pokrycie kosztów utrzymania nieruchomości.

Na jakościową zmianę w Gdańsku zwrócili ostatnio uwagę administratorzy strony "Pogromcy reklamozy" na Facebooku, poświęconej "legalnej walce z nielegalnymi reklamami, które zaśmiecają przestrzeń publiczną". W obszernej galerii znalazły się zdjęcia budynków oklejonych reklamami sprzed wejścia w życie uchwały krajobrazowej i już po tym, jak nowe przepisy wymusiły na zarządcach uporządkowanie i likwidację nośników niespełniających obowiązujących norm.

Niezwykła metamorfoza kamienicy na rogu Słowackiego i al. Grunwaldzkiej. fot. Google Street View/Pogromcy Reklamozy


Największe wrażenie robi narożna kamienica u zbiegu Słowackiego i al. GrunwaldzkiejMapka (vis a vis Galerii Bałtyckiej). Jeszcze do niedawna niemal cały budynek przesłaniał podłużny baner reklamowy a uwagę przechodniów i kierowców przykuwały jaskrawe szyldy lokali usługowych znajdujących się w parterze. Po zdjęciu baneru nie tylko uporządkowano wygląd witryn i nazw sklepów, ale odnowiono też całą elewację. Efekt? Zobaczcie i oceńcie sami.

GCH Manhattan. fot. Google Street View/Pogromcy Reklamozy

Dzięki likwidacji reklam budynek Manhattanu wydaje się lżejszy i bardziej wtapia się w otoczenie. fot. Google Street View/Pogromcy Reklamozy


Innym przykładem, który natychmiast rzuca się w oczy dla bywalców Wrzeszcza, jest nowy wygląd GCH ManhattanMapka. Z ażurowej elewacji zniknęły szpecące budynek wielkopowierzchniowe reklamy, zdemontowano też kolorowe szyldy sklepów oraz jarzeniowe telebimy. Dzięki temu bryła budynku wydaje się lżejsza i bardziej wtapia się w otoczenie.

Dom Rzemieślnika przed i po wejściu w życie uchwały krajobrazowej. fot. Google Street View/Pogromcy Reklamozy


Jednym z budynków, który najczęściej ilustrował artykuły poświęcone uchwale krajobrazowej i tego, jak bardzo jest potrzebna, jest Dom Rzemieślnika.Mapka

Przyrząd do klepania kos i Dom Rzemieślnika z dziełami Ryszarda Stryjca



Pawilon biurowo-handlowo-usługowy położony przy ul. Klonowej 1 we Wrzeszczu przez lata uchodził za przykład "reklamozy" w jej najbardziej zaawansowanym stadium. Dziś budynek bez wszechobecnych reklam nie kłuje już tak w oczy, stając się wehikułem czasu dla osób pamiętających lata 70., gdy powstawał.

Hotel Szydłowski w nowej odsłonie. fot. Google Street View/Pogromcy Reklamozy


Aby przekonać się, jak likwidacja banerów reklamowych pozytywnie wpływa na wygląd budynków, które na co dzień mijamy, nie trzeba ruszać się z Wrzeszcza. Tuż obok znajduje się Hotel SzydłowskiMapka. Z jego frontu i ściany szczytowej także w ostatnim czasie zniknęły wielkopowierzchniowe reklamy. Swój pierwotny wygląd odzyskał też budynek, w którym przy al. GrunwaldzkiejMapka mieści się sklep Biedronka, a także narożna kamienica na skrzyżowaniu z ul. Dmowskiego.Mapka

Biedronka przy al. Grunwaldzkiej. fot. Google Street View/Pogromcy Reklamozy

Kamienica u zbiegu al. Grunwaldzkiej i Dmowskiego. fot. Google Street View/Pogromcy Reklamozy

Opinie (284) 7 zablokowanych

  • (13)

    Rzemieślnik super. To ładny budynek starego artu. Kiedyś się tam zakupy robiło. Estetyka robi robotę.

    • 264 3

    • Dokładnie, powinni jeszcze zlikwidować te resztki szyldów i odświeżyć elewację. (4)

      Dużo daje też umiejętne oświetlenie.

      W dobie internetu to te krzykliwe szyldy i reklamy nie maja zadnego sensu.

      • 39 0

      • (1)

        Jest jeden szkopuł. Już parę osób zaglądało do nas i pytało czy ten bank obok nas jeszcze istnieje? Idąc wąską ulicą trzeba by zadrzeć głowę, by zobaczyć co to za lokal. Nas mylą z apteką, bo mamy plexi nad ladą. Nie wspomnę o przyjezdnych, nawet z innej dzielnicy, którzy szukają konkretnych sklepów, czy usług. Mniej klientów, to mniejszy obrót, mniejsze podatki, mniej na szkoły i drogi. To woda na młyn zagranicznych koncernów. Widzieliście jakąś polską drogerią? A mały osiedlowy sklep prócz rydzykowej Żabki? Chyba, że o to władzy chodzi, by dorżnąć co polskie.

        • 7 17

        • Nie chodziło mi, byście banowali, tylko byście wskazali polskie sklepy. Czy został choć jeden prócz sklepu pana W. na Górnej Oruni? Czy w końcu my Polacy zaczniemy popierać polskie produkty? Czy będziemy się zachłystywać jakością mydła w niemieckiej sieciówce, czy smakiem szprotek w niemieckim spożywczaku? dlaczego rząd dopuścił do likwidacji polskich sieci spożywczych? Zagraniczne unikają płacenia podatków. Hipermarket przy Kołobrzeskiej już czwarty raz zmienił nazwę. Promuje się zachodnie firmy, a nasze się dożyna. Czy to jest patriotyczny rząd, nie ważne jeden, czy drugi?

          • 9 1

      • Żabka nie jest Rydzyka (1)

        To plotka (aka fake news), która wzięła się stad, ze raz fundusz do którego należy żabka zapłacił za jakaś konferencje w szkole Rydzyka.

        • 10 6

        • Fundusz CVC, właściciel Żabki w 2019 sfinansował konferencję na uniwersytecie Rydzyka, na której miał możliwość spotkać się przedstawicielami rządu. CVC finansuje również imprezy i gale prorządowych czasopism. Ciekawe, co z tego miał Rydzyk i co ustalono z rządem. W 2015 CVC wykupiło PKP Energetykę /za poprzednich rządów/ Do tej pory nowy rząd ustala czy było to zgodne z prawem. To, że Żabki mogą być otwarte w niedziele dawno ustalono.

          • 10 0

    • paniętajmy, że PiS walczył z tą uchwałą (5)

      kilka lat

      • 18 3

      • (4)

        Bardzo piękne przykłady. Przeszkadzały wam napisy Castorama albo Ikea? My, na własnym, prywatnym, wolnostojącym budynku w bocznej ulicy mieliśmy "przeskalowane" reklamy. Kasetony nie kończyły się w świetle okien tylko sięgały do szczytów pawilonu tworząc, naszym zdaniem, ładny otok zasłaniający nieciekawy gzyms. Oczywiście nie podobało to się uchwale krajobrazowej, która przysłała nam nakaz usunięcia. Akurat w tym przypadku PiS miał rację, bo wylano dziecko z kąpielą pewnie w jeszcze wielu przypadkach. Kilkanaście tysięcy w błoto /po kilku latach użytkowania/, kilkanaście tysięcy na nowe reklamy. Nasze plexi, metal, elektronika zasiliły Szadółki. Nie mieliśmy szmat na płocie, siatek na fasadzie, potykaczy, banerów, pylonów, a i tak zostaliśmy wrzuceni do jednego wora. Miasto za przykład pokazywało siatki na budynkach, poobwieszane płoty i ogłosiło, że to lud nie chce reklam. Zostaliśmy ofiarami ludzkiej niewiedzy i manipulacji. O naszej branży opowiadają, że jeździmy lizingowanymi SUV -ami w Alpy, a my pokrywamy koszty nieprzemyślanych decyzji naszych rządów. Rządowy slogan "Gdańsk miastem bez plastiku". W zeszłym i w tym roku tony reklamowych odpadów właśnie zasiliło Szadółki! Między innymi literki z Castoramy, Ikei i nasze. Mam nadzieję, że Gdynia będzie miała bardziej przemyślaną uchwałę.

        • 6 23

        • Za ułamek tej fortuny wydanej na obleśną reklamową tandetę

          odświeżyłbyś całą elewację. Barany a nie przedsiębiorcy.

          • 4 4

        • (1)

          Kurcze, do tej pory nie mogę trafić do Ikei. Kiedyś był napis i trafiałem, teraz się to zmieniło i nie trafiam.

          • 3 0

          • Hahahaha a co ja mam powiedzieć. Lubię pomarzyć w tramwaju a te reklamy były moim podkładem!

            • 0 0

        • A co ma wsólnego rząd z programem "Gdańsk miastem bez plastiku"?

          To miejski slogan.

          • 0 0

    • te obrzydliwe błyskawice w oknie to nowy standard?

      • 2 2

    • szok, pierwsze wrażenie - do rozbiórki

      • 0 0

  • (8)

    W końcu,jakoś to wygląda.Tyle lat pstrokacizny i agresywnych reklam psujących otoczenie.Ja TV dawno nie oglądam,właśnie przez uporczywe reklamy.

    • 315 14

    • O tuż to.... (3)

      Również nie oglądam tv od jakiś 15 lat. Film puszczają w przerwie reklam.

      • 16 2

      • Ja mam dekoder kablówki z funkcją nagrywania. (1)

        Można zrobić pauzę i potem przewinąć reklamy. Trochę walenia ale ile mozna słychać o korzeniu, maści na ból, suchej pochwie, wzdęciach popijanych browarem...

        • 17 3

        • A słyszałeś o czymś takim jak internet? Tam to nawet nagrywać nie musisz. Oglądasz wtedy kiedy masz na to ochotę i czas.

          • 2 4

      • Do Mn27

        Otóż to...

        • 2 0

    • (1)

      Ja zawszę przełączam, gdy zaczynają się reklamy, dlatego nawet nie wiem jak wyglądają obecne reklamy.

      • 4 2

      • Eeech ci boomerzy, to jednak masochiści.

        • 1 0

    • ,

      • 0 3

    • teraz wygląda jak za komuny, czyli smutno i szaro

      nie jestem zwolennikiem pstrokacizny na budynkach i skrzyzowaniach, ale tak mi sie skojarzyło pamiętajac jak to niegdys wygladało

      • 0 6

  • To moze czas zainwestowac w te elewacje (15)

    Niestety okolice pokazane na zdjęciach jak i cała Grunwaldzka są niesamowicie zaniedbane i nieprzemyslanie zarządzane. A mogłoby być tak pięknie...

    • 200 7

    • (8)

      pisz do właścicieli tych domów aby wywalili setki tysięcy złotych bo chcesz mieć ładnie

      • 15 16

      • No niestey (7)

        po to jest fundusz remontowy, a szmaty ponoć wieszali by na remont zarobić. Elewacja przy okazji świadczy o właścicielu ;)

        • 35 5

        • (6)

          Właściciela chyba najmniej na świecie obchodzi co tym o nim sądzisz.

          • 11 9

          • Właściciela nic nie obchodzi bo zapewne wielu z nich nie widziało tych budynków nawet na oczy. (4)

            Tylko kasują forsę za czynsz.

            • 15 3

            • Najbardziej lubie jak wypowiadają się Ci którzy nie mają pojęcia w temacie... (3)

              Właścicielami budynków w większości przypadków są wspólnoty mieszkaniowe czyli poszczególni właściciele mieszkań. I zazwyczaj jest tak, że pieniądze zbierane na fundusz remontowy są niewystarczające by pokryć coraz większe potrzeby remontów starych budynków. Więc albo mieszkańcy musieliby płacić horrendalne sumy żeby pokryć inwestycje, albo budynki po prostu niszczeją bo nie stać ich na remonty. Większość bydunków jest niby objęta ochroną konserwatora zabytków, ale konserwator nie dołoży nigdy ani złotówki, za to nawymyśla takie obostrzenia do każdego remontu, że koszt jest 2-3x większy niż gdyby to zrobić zgodnie z dzisiejszymi standardami bez fisiowania. Efekt? Te kamienice są z reguły skazane na zagładę, w końcu budynek nie będzie się nadawał do zamieszkania, a potem będzie stało latami straszydło przeznaczone niby do rozbiórki, której nikt nie zrobi, aż w końcu budynek sam się zawali... Tak wygląda smutna rzeczywistość.

              • 7 1

              • dokładnie (2)

                Przy obecnych utrudnieniach ze strony konserwatorów i jednocześnie wysokich cenach działek coraz więcej wspólnot będzie się decydowało na świadome doprowadzenie budynku do ruiny. Teraz się oszczędza na remoncie, po którym cena mieszkania i tak nie wzrośnie bo to wciąż tylko kamienica ze wszystkimi swoimi mankamentami. A jak się zabytek okaże niezdatny do zamieszkania to pożar robimy i sprzedajemy czysty grunt odzyskując mniej więcej tyle za ile można by te mieszkania sprzedać. Tylko trzeba dobrze spalić, żeby już konserwator nie mógł nakazać zachowania czegokolwiek. To jest przykre że tak traktuje się zabytki ale trzeba też widzieć zwykłych ludzi, którzy są właścicielami tych mieszkań. Oni nie widzą powodu, żeby dokładać się do troski o nasze wspólne dziedzictwo za które i tak płacą w podatkach. Tak będzie dopóki konserwator nie zacznie być odpowiedzialny finansowo za wszystkie utrudnienia które powoduje.

                • 3 1

              • A może Rada Miasta dołoży? (1)

                Ustawę uchwalić łatwo. Nic to radnych nie kosztuje. Niech więc teraz wysilą mózgownice i utworzą fundusz remontowy wspomagający wspólnoty.

                • 0 3

              • Rada Miasta czy Ty i ja?

                Jaka rada miasta? Czy radni wyłożą te środki z własnych kieszeni? Nie wyłożą bo nie mają, zabiorą Tobie i mnie. Ja nie chcę, żeby z moich pieniędzy ktoś sobie budynek remontował, bo to jego budynek i niech się sam martwi. Ja muszę ponosić koszty remontu bloku w którym mieszkam i nikt się nam jako wspólnocie nie dokłada.

                • 1 0

          • Prawo Budowlane nakazuje dbałość :)

            • 1 0

    • Miasto przygarniało kasę za...... (1)

      banery reklamowe i te pi..ndze powinno zainwestować w remonty elewacji !

      • 1 3

      • miasto? te budynki to raczej prywatne ;)

        • 3 1

    • juz widze te tłumy klientów napływajace do Hotelu Szydłowski (1)

      po odsłonięciu reklamy zakrywającej obskurnosc budynku w którym sie miesci ;-)))) Toż to wygląda jak zapuszczony internat .

      • 1 1

      • To teraz zmusi właściciela do remontu, a nie banerem przykrył i myślał, że deal zrobił

        • 0 0

    • hahaha (1)

      Człowieku, czy Ty masz pojęcie ile kosztuje remont takiej elewacji? Oczywiście, że są zaniedbane, bo jako naród jesteśmy biedni i nie stać nas na takie remonty. Reklamy pozwalały częściowo finansować remonty - no ale były be i się nie podobały. Teraz nie będzie ani reklam, ani remontów a przedsiębiorcy którzy dotychczas się reklamowali będą mieli mniejsze obroty więc pieniędzy będzie jeszcze mniej. Ale jednemu z drugim się podoba bo "bez szmat".

      • 1 3

      • a co to konia obchodzi, ze sie wóz przewraca

        nie stac cie to chodu na wieś, w okolicy chlewa bedziesz czul sie jak u siebie. nie stac cię? to masz pecha. a jesli cie stac to dostosuj sie

        • 2 0

  • (4)

    I dobrze,miasto pięknieje,dziwię się że tyle lat to akceptowano.Jeszcze ceny za parkowanie i śmiecie niechay obniżą no i w restauracjach również ceny nie dla Norwega a przeciętnego Kowalskiego.Czuway!

    • 110 26

    • Zyczenia (1)

      Nie do spelnienia, ale pomarzyć mozna

      • 9 1

      • Miasto nie tylko akceptowało, ale na własnych budynkach miało siatki reklamowe. Wtedy im nie przeszkadzały?

        • 3 6

    • Spadaj do Szwecji.

      Dlaczego tak głupio się podpisujesz? Szwedzi zrobili nam potop. Do dzisiaj nie zwrócili zabytków, które zagrabili.

      • 11 3

    • akurat ceny za parkowanie powinny wzrosnąć - jest komunikacja zbiorowa

      • 3 2

  • Teraz wygląda to dużo lepiej (4)

    Ale niektóre budynki mimo wszystko wyglądały lepiej z banerem niż bez. Elewacja niestety wielu budynków jest w tragicznym stanie i w mojej ocenie jeden wielkopowierzchniowy baner z reklamą jest w takim przypadku lepszy niż jego brak. Ale suma sumarum ogólnie jest lepiej.

    • 61 122

    • w sumie to ogólnie

      jestes ekspertem

      • 11 3

    • Summarum - dzbanie z Ełku

      • 2 4

    • Gorzej czyli lepiej? Jesteś za a nawet przeciw?

      Cielaku.

      • 3 0

    • Moim zdaniem szyldy mogły na galerii handlowej zostać

      Wiadomo wtedy jakie sklepy są w środku. Ale na kamienicach to nawet stara elewacja wygląda lepiej niż te wielkie szmaty.

      • 0 1

  • Wszystko cacy... (2)

    jednak elewacje nie wyglądają olśniewająco

    • 101 13

    • Bez banerów wygladają lepiej.

      • 20 4

    • Elewacje stopniowo będą wracały do swojej pierwotnej formy z latami, czyli zgodnie z wizją architekta i oczekiwaniami inwestora. Wciąż jest wiele pozostałości po elementach montażu i oświetlenia reklam.

      • 5 0

  • To teraz pokażcie zdjęcia z obwodnicy (14)

    z wyblakłymi miejscami po starych szyldach. Klienci sklepów przez to są zdezorientowani - który gdzie jest i który jest czynny a który nie.
    Oczywiście inteligenci z RMG myślą tylko kategoriami Długiej czy Grunwaldzkiej i w ich światłych umysłach nie urodził się pomysł, że być może warto byłoby określić jakieś strefy/osobne standardy dla terenów podmiejskich

    • 82 202

    • Jestes ignorantem (12)

      Są oddzielne standardy dla każdego regionu Gdańska. Nie czytałeś ustawy a komentujesz

      • 53 9

      • (10)

        to dlaczego np. IKEA musiała zdjąć swoje logo z budynku ?Przestało im się podobać czy jakiś świętszy od papieża urzędnik kazał to zrobić? Porządek tak, bzdury - nie

        • 27 16

        • hahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahaha towarzyszu nie te czasy nie to państwo

          • 8 6

        • (6)

          I co, przez to nie trafiłeś do IKEI? Jeśli tak, to poważnie się zsstanów nad wychodzeniem z domu bez opieki kogoś bardziej rozgarniętego...

          • 43 15

          • (5)

            Nie. Znajomi nie trafili do banku, choć kilka razy obok przejeżdżali. Tylko niech młodzi nie mówią, że można sobie wygooglować. Wy właśnie poza swym małym ekranikiem świata nie widzicie, nie mówiąc już o drugim człowieku. W końcu to tabaka dla nosa, czy nos dla tabakiery. Tylko za komuny wszyscy musieli mieć po równo. I nie mówię tu o siatkach, czy szmatach na płocie, tylko o uczciwych szyldach i reklamach w oknach. Dlaczego na przykład na wolnostojącym budynku nie może być reklam na każdej z czterech ścian, tylko na jednej, tej z drzwiami wejściowymi? Prywatna posesja, a musi podporządkować się komunistycznej uchwale.

            • 10 44

            • Popieram.

              • 3 9

            • Ok boomer

              • 15 0

            • A jaki bank ma oddział koło obwodnicy? :)

              • 13 1

            • podpowiedz znajomym, że w każdym smartfonie jest nawigacja

              i niech nie patrzą w czasie jazdy gdzie jest bank tylko co jest na drodze a nawigacja niech mówi gdzie jechać

              • 7 2

            • Jak to jest, że w każdym kraju na zachodzie ludzie sobie radzą i nie narzekają, tylko w Polsce są problemy? W Niemczech byłoby nie do pomyślenia, żeby zaklejać budynki reklamami tak jak to się dzieje w Polsce.

              • 0 0

        • To już trzeba pytać mistrzów z ikei, dlaczego nie potrafili w porę dostosować

          Swoich szyldów. Możliwości jest wiele

          • 8 2

        • Ikea od przynajmniej kilku tygodni ma już logo w starym miejscu. Po prostu odnowiali elewację.

          • 4 0

      • Chyba uchwały a nie ustawy

        I kto tu jest ignorantem?

        • 8 3

    • Słyszałem, że kilka osób trafiło aż na Litwę!

      Szukali gdańskiej IKEA, ale nie było znaków, nie zjechali i kompletnie zdezorientowani wylądowali w Wilnie. Wielka szkoda tych dużych napisów IKEA i OBI, ratowały życie jadąc od strony obwodnicy.

      • 34 4

  • (2)

    A teraz trzebaby iść za ciosem i ustanowić nagrody dla najlepszych faceliftingów, udoskonaleń fasad pod względem estetycznym.
    To wzmocni zawodowców projektantów i specjalistyczne firmy wykonawcze, albo umożliwi ich wpierw powstanie.
    Zastanawiam się czy powszechnie znana jest różnica efektu między projektem pilnowanymi przez projektanta specjalisty od realizacji budowy albo renowacji budynku jako całości z modyfikacjami wynikającymi z tak zwanych realiów.

    • 91 6

    • (1)

      Kurcze, nie mogę już zredagować. Szkoda. Poznałem projektanta którego przywołano do trudnego przypadku po kilku próbach renowacji.
      Co on i jego biuro zrobili to był pozytywny szok!

      • 6 1

      • Przestań uprawiać kryptoreklamę. Pewnie projekt i wykonawstwo w czynie społecznym. Ile np. taka Ikea, Castorama i inni stracili na demontażu, utylizacji, zaprojektowaniu, wykonaniu i montażu nowej? Zarobiły Szadółki i producenci reklam. Wystarczy. Gdańsk miastem bez plastiku. Oj, co tam tony reklamowego złomu.

        • 1 2

  • Nie wierzę (8)

    W końcu urzędasy zrobiły coś dobrego dla społeczeństwa i o dziwo skutecznie ze zaden Janusz biznesu nie jest w stanie obejść tego (póki co :) Szacunek !

    • 207 17

    • Murale

      Zamiast billboardów są murale, np. Pazura z reklamą Vectry

      • 6 3

    • A reklamy na Przymorzu? Łatwo to obejść, szmata na budynku zgodna z uchwałą. (3)

      • 6 2

      • (2)

        nie obejść, tylko uporządkować. uchwała ma za zadanie ucywilizowanie przestrzeni a nie likwidację reklam

        • 11 1

        • (1)

          Co ty bredzisz?

          • 0 2

          • Chyba Ty... jest jak napisał poprzednik. Wystarczy przeczytać uchwałę.

            • 3 0

    • nie urzedasy a PISiory (2)

      tak jak elektroniczny PIT, Dowód osobisty i prawo jazdy i wiele innych . Peło tylko gada i nic nie robi. No nie w sumie to robi tęczowe parady i wiece tolerancji bo w Gdańsko to jest teraz potrzebne i najważniejsze. W naszej Trójmiejskiej Sycyli nawet wspólnego biletu nie są w stanie wykrzesić przez 20 lat bo nie mogą sie dogadać kto za to przytuli dolę.

      • 6 14

      • (1)

        ustawę zezwalająca na uchwałę krajobrazowa podpisał prezydent Komorowski. Uchwałę krajobrazową przegłosowała w Radzie Miasta KO (pis był przeciw). Następnie wojewoda (z PiS) zaskarżył uchwałę krajobrazową do sądu - przegrał i dopiero mogła wejść w życie.
        Teraz PiS chce uchylić ustawę dzieki której powstają miejskie uchwały krajobrazowe
        Poczytaj, sprawdz a potem pisz

        • 15 2

        • Oby im się udało. Wystarczy tylko kominka w urzędzie miasta od zatwierdzania estetyki a nie wymuszania na przedsiębiorcach poszczególnych rodzajów reklam. Niech przedsiębiorca konsultuje z miastem a nie dostaje wytyczne i miolion obostrzeń.

          • 0 3

  • Taka ustawa, że wszystkie neony zniknęły. (18)

    Centra Handlowe wyglądają jak stodoły, a miasto jak opuszczona wioska. W całej Europie można instalować estetyczne neony, a w szarym i brzydkim gdańsku nie. Nawet duży napis neonowy IKEA na obwodnicy sklep musiał zdjąć i pomalować farbą. To nie jest ustawa a kabaret w wykonaniu gdańskich kabareciarzy z Ratusza.

    • 120 255

    • 333 (8)

      Co ty bredzisz?

      • 41 19

      • (7)

        Uchwała sprzyja neonom. Niebmyl artystycznego neonu z przerośniętym grubym świecącym kasetonem

        • 55 3

        • (5)

          znasz ustawę? Bo ja znam. To się nazywa wylewanie dziecka z kąpielą, zamiast umożliwić stworzenie estetycznych niezbyt wielkich reklam to jakiś pajac wpisał nawet jakim krojem pisma ma być napisana nazwa. A wielkość taka jak kartki papieru. Widać, że całe życie grzeje d*pę na państwowym

          • 20 32

          • A moze poprostu czas spojrzec w oczy

            I przyjac do wiadomosci fakt, ze jestes tandeciarzem i nie masz za grosz gustu estetycznego? Fakt w szkole nie ucza takich zbednych zdolnosci, ale przynajmniej zachowaj swoj styl we wnetrzy swojego domu, gdzie tylko tobie dane jest sie nim cieszyc

            • 34 10

          • chyba jednak nie znasz uchwały, albo masz problem z czytaniem ze zrozumieniem... nigdzie nic nie ma o kroju pisma

            • 19 1

          • (2)

            Kroju nie ma, ale wymiary są i budynki oddalone od głównych ciągów komunikacyjnych nie maja szans być dostrzeżone. A jak masz lokal w bramie, to zapomnij o nowych klientach. Nawet kolor podświetlenia jest narzucony. Wiele ładnych szyldów rozpoznawalnych przez okolicznych mieszkańców musi być zmieniona bo np. są za wysokie lub są do skrajów budynku, a nie w "świetle" okna. Jak masz szyld nad oknem to nie możesz już nic umieszczać w oknach. Chodzicie do piekarzy, do apteki, kosmetyczki i nawet nie przypuszczacie, że oni wszyscy muszą zmienić szyldy bo się włodarzom nie podobają. Faktycznie, dziecko wylane z kąpielą. I te wszystkie plastiki, blach, kable i światełka trafią na śmietnik, a miasto tak walczy z każdą foliową torebeczką. A może rodzinka urzędnika prowadzi firmę reklamową?

            • 6 16

            • (1)

              oprócz reklamy nad oknem można zrobić wyklejki na oknie, coś tam Ci kołacze, ale chyba nie do końca ogarniasz ;)

              • 7 2

              • urzędasy i szacunek? hmmm, ciekawa wypowiedź

                • 3 1

        • Montujcie ledowe

          Jak mi przyjdzie nakaz zmiany neonu to zafunduje sobie ledowy o największej mocy będzie walił po oczach .. na cała okolice ,ten aktualny trochę za bardzo spokojny .

          • 1 3

    • ikea to wiocha z tymi ich wieżami i prostackim emblemem.

      • 5 7

    • czas poczytać co to jest neon...

      • 12 1

    • Neonowiec

      Masz jakiś fetysz z tymi neonami czy co......w chacie na każdej ścianie sobie powieś i po problemie.

      • 5 3

    • Piszesz o tandetnych kasetonach zdaje się.

      Niestety neonów w Gdańsku od upadku PRL praktycznie nie ma.

      • 11 2

    • Zgadzam sie (1)

      Zgadzam sie z pelni. Ustawa powinna obowiazywac w obecnym ksztalcie dla centrum miasta ale nie terenow przy obwodnicy z wielkimi centrami handlowymi. Co komu przeszkadzal kolorowy napis IKEA. Teraz centra handlowe faktycznie wygladaja jak opuszczone stodoly bez jakiejkolwiek reklamy. Strasza metalowe konstrukcje na ktorych nic nie wisi. Wylanie dziecka z kapiela. Pomysl sluszny i potrzebny ale nie realizowany wszedzie i w taki sposob.

      • 6 10

      • Korekta na starówce

        • 0 2

    • Święte słowa wygla jak jakieś wiejskie zad*pie podoba się starym dewotka które siedzą w swoich klitach na przymirzu czy zabiance

      • 0 2

    • hmmm

      Jeśli wczytać się w ustawę, to można łatwo zauważyć, że aż zachęca do instalacji szyldów z neonami. Oczywiście w odpowiednich rozmiarach ;-))))))

      • 0 0

    • koniec ery miast

      Miasta wymierają. W czasach popandemicznych królować będzie home-office i pies z kulawą nogą nie będzie chciał wjechać do miasta. Tłok, ścisk, korki, brak miejsc parkingowych, rozkrzyczane studenciaki o 2 w nocy. Już teraz największe banki i inne firmy z sektora finansowego redukują office-footprint. Tak jest taniej, wydajniej i bardziej eko!

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.