Metamorfoza Wrzeszcza po uchwale krajobrazowej
Projekt uchwały krajobrazowej w Gdyni, porządkującej chaos reklamowy w mieście, trafił do publicznego wglądu. Do 7 grudnia można składać do niego uwagi, które rozpatrzy prezydent miasta. Potem zostanie skierowany do Rady Miasta. Po jego przegłosowaniu przedsiębiorcy będą mieli 5 lat na dostosowanie się do nowych przepisów.
Przeszkadzają ci reklamy na ulicach Gdyni?
Teraz z projektem tzw. uchwały krajobrazowej dla Gdyni można już zapoznać się w internecie.
Uchwałę można analizować do poniedziałku, 23 listopada 2020 roku. Do 7 grudnia 2020 roku jest natomiast czas na zgłaszanie uwag do jej treści.
Projekt uchwały krajobrazowej w Gdyni
- Projekt uchwały krajobrazowej to bardzo ważny krok w kierunku podnoszenia jakości estetycznej gdyńskich przestrzeni publicznych. Świetnie uzupełnia się z tym, co robiliśmy w kwestii estetyzacji do tej pory - mówi Jacek Piątek, plastyk Gdyni, który pracował nad treścią uchwały. - Będziemy czekać na uwagi do projektu. Każda z nich zostanie starannie przeanalizowana, tak aby proponowane przez nas zmiany uwzględniały oczekiwania różnych grup interesariuszy tej uchwały, na czele z mieszkańcami. Chcemy jak najszybciej przedłożyć projekt Radzie Miasta.
Uwagi można zgłaszać na adres Biura Plastyka Miasta Gdyni: ul. 10 Lutego 24 81-364 Gdynia, na adres e-mail: plastykmiasta@gdynia.pl lub przez platformę ePUAP.
Branża reklamowa chce trzech lat na dostosowanie się do przepisów.
Wszystkie uwagi rozpatrzy prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, który może je odrzucić, uwzględnić częściowo lub w całości. Przy niewielkiej liczbie uwag radni będą mogli przegłosować uchwałę na początku przyszłego roku, ale można się spodziewać, że będzie ich sporo - zarówno ze strony mieszkańców, jak i branży reklamowej. Po przegłosowaniu uchwały przez radnych miasta przedsiębiorcy będą mieli 5 lat na dostosowanie się do nowych przepisów.
W Gdańsku i Sopocie uchwała krajobrazowa obowiązuje od 2018 roku.