- 1 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (184 opinie)
- 2 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (20 opinii)
- 3 Coraz więcej domów pływających na wodzie (46 opinii)
- 4 Tylko w 7 dzielnicach Gdyni wybrano radnych (59 opinii)
- 5 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (42 opinie)
- 6 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (237 opinii)
Chcieli przebudować Świętojańską. Nie było chętnych
Ogłoszony jeszcze przez poprzednie władze Gdyni przetarg na przebudowę Świętojańskiej, pl. Kaszubskiego i Portowej na odcinku od 10 lutego do Portowej został unieważniony. Nie było ofert. W planach były m.in. likwidacja niektórych sygnalizatorów oraz skrętu w prawo z 10 lutego w Świętojańską. Nie wiadomo, czy postępowanie będzie powtórzone.
- Najważniejsze planowane zmiany
- Nowe przystanki, mniej miejsc do parkowania
- Projekt do zmiany, idea słuszna?
- "Zacznijmy od przejść dla pieszych"
Przebudowane miały być:
- Fragment ulicy 10 Lutego na odcinku od ul. Świętojańskiej do Abrahama,
- Fragment ulic Świętojańskiej, Plac Kaszubski, Portowa na odcinku od ul.10 Lutego do ul.T. Wendy.
Szczegółowy opis planowanych zmian
Najważniejsze planowane zmiany
Z najważniejszych zmian warto wymienić likwidację sygnalizacji na skrzyżowaniu placu Kaszubskiego z ul. Starowiejską i ulicą Jana z Kolna. Projektanci przewidzieli w ciągu ulicy Świętojańskiej pas ruchu w kierunku ulicy Portowej o szerokości 4 m oraz pas ruchu dla pojazdów i pas ruchu dla rowerów w kierunku alei Piłsudskiego o szerokości łącznej 4,5 m.
To oznaczało likwidację pasu ruchu do skrętu w prawo w ulicę 10 Lutego ze Świętojańskiej.
Na ulicy 10 Lutego zaprojektowano po jednym pasie ruchu w każdym kierunku wraz z pasami rowerowymi. W rejonie skrzyżowania ulicy 10 Lutego z ulicą Abrahama zaplanowano przejście dla pieszych.
Maj pełen prac drogowych w Gdyni
Nowe przystanki, mniej miejsc do parkowania
Na ul. Świętojańskiej zaplanowano likwidację prawoskrętu w ulicę Pułaskiego oraz w ul. Derdowskiego. Na wysokości budynku Świętojańska 3 zaplanowano budowę przystanku autobusowego o długości 30 m. Kolejny przystanek o podobnej długości zaplanowano na wysokości budynków Portowa 9-11.
Z poważniejszych zmian warto wymienić projekt wyspy dzielącą pomiędzy pasami ruchu na pl. Kaszubskim. Szerokość pasów ruchu min. 4,0 m. Na odcinku od ul. Św. Wojciecha do ul. T. Wendy zaprojektowano pasy ruchu o szerokości 4,5 m.
Zakładano likwidację istniejących miejsc postojowych i wykonanie nowych, równoległych do
krawędzi jezdni. Przy budynku Portowa 15 zaprojektowano 5 miejsc postojowych o wymiarach 2,5 x 6,0 m.
W przetargu nie było ofert, więc został unieważniony. O tym, czy będzie kontynuowany, zdecydują nowe władze Gdyni, a konkretnie Bartłomiej Austen - nowy wiceprezydent Gdyni ds. inwestycji. Na razie - jak sam mówi - wciąż porządkuje sprawy zawodowe i jeszcze nie rozpoczął na dobre pracy.
Projekt do zmiany, idea słuszna?
O tym, co trzeba zrobić dalej, nie ma wątpliwości Łukasz Piesiewicz, świeżo upieczony radny miasta z Koalicji Obywatelskiej, który od lat aktywnie próbuje zmieniać śródmieście.
- To był zły projekt, zrealizowany pod złe pomysły Marka Łucyka i jego bliskich współpracowników z Wydziału Inwestycji. W samym projekcie był jeden element, o który mieszkańcy dopominali się od dawna - odtworzenie przejścia pieszego na wysokości Abrahama. Jednocześnie było sporo złych rozwiązań. Likwidacja przejścia przez Świętojańską na wysokości Starowiejskiej, brak oczekiwanych przejść na placu Kaszubskim. Nie było pomysłu na sam plac Kaszubski, jakieś pozorne działania estetyczne w miejscu, które - głównie ze względu na złe zaprojektowanie - jest martwe - opowiada Piesiewicz.
Dodaje, że nielogicznie rozplanowana zieleń też nie dodałaby obszarowi objętemu opracowaniem walorów.
"Zacznijmy od przejść dla pieszych"
- Pomijam już antyrowerowe rozwiązania, z których Wydział Inwestycji jest znany, ale warto pamiętać, że to też rozwiązania tworzące konflikt między kierowcami a użytkownikami jednośladów. Liczę, że uda się opracować nowy projekt i przeprowadzić go etapami. Np. zaczynając od przejść dla pieszych - wskazuje.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-10 08:19
Pisało o tym projekcie stowarzyszenie Rowerowa Gdynia (22)
Na Placu Kaszubskim zamiast zrobić pas rowerowy o szerokości 1,5 m i pas ruchu o szerokości ok. 3 m, to wolą na siłę skłócać kierowców i rowerzystów na jednym pasie ruchu o szerokości autostradowej (4-4,5 m). A to wszystko na międzynarodowej trasie rowerowej EuroVelo. No i ten projekt nie wprowadza większych zmian na skrzyżowaniu Plac
Na Placu Kaszubskim zamiast zrobić pas rowerowy o szerokości 1,5 m i pas ruchu o szerokości ok. 3 m, to wolą na siłę skłócać kierowców i rowerzystów na jednym pasie ruchu o szerokości autostradowej (4-4,5 m). A to wszystko na międzynarodowej trasie rowerowej EuroVelo. No i ten projekt nie wprowadza większych zmian na skrzyżowaniu Plac Kaszubski/Jana z Kolna, czyli nie ma na przykład brakującego przejścia dla pieszych od strony Placu Kaszubskiego i brak możliwości skrętu rowerem w lewo z Jana z Kolna w Portową. Konia z rzędem też temu, kto zgadnie na podstawie jakich argumentów merytorycznych urzędnicy Wydziału Inwestycji zdecydowali o zachowaniu w projekcie pasów rowerowych na ulicy Portowej, a likwidacji ich z projektu na ulicy Plac Kaszubski i Świętojańskiej (od Placu Kaszubskiego do 10 Lutego).
- 88 18
-
2024-05-11 20:10
Przed domem sobie pojezdzij na rowerze
Przez sciezki rowerowe na Swietojanskiej jest bardziej niebezpiecznie niz przed likwidacja drogi dwukierunkowej
- 0 1
-
2024-05-10 13:49
to "stowarzyszenie" to grupa wzajemnej adoracji niszcząca naszew miasto... (2)
- 10 3
-
2024-05-10 16:06
(1)
Miasto niszcza samochody i ich kieorwcy ale zgaduje ze jestes jednym z nich wiec oczywiscie nie zauwazysz belki w oku
- 3 9
-
2024-05-11 06:05
Zabawne że to co napisałeś idealnie pasuje do ciebie i innych "rogerowców" ;)
A pomysły Piesiewicza niestety jak zawsze chore!
- 3 3
-
2024-05-10 11:13
Niech sie stowarzyszenie Rowerowa Gdynia zajmie sytuacją drogi rowerowej na Morskiej (5)
a w zasadzie to jej braku, bo ciężko ten ciąg pieszo rowerowy nazywać porządną drogą rowerową, jest to rozwiązanie na całej prawie długości niebezpieczne dla rowerzystów i pieszych. Świętojańska tak jak i całe centrum jedyne czego potrzebuje jeśli chodzi o ruch rowerowy to likwidacji całej infrastruktury rowerowej. To są spokojne, szerokie ulice, tu się najlepiej jeździ we wspólnym ruchu z samochodami.
- 10 5
-
2024-05-10 18:00
Zanim publiczne pieniądze będą wydane to pytanie - ilu rowerzystów w ogóle z tego korzysta? (2)
Bo jak się jeździ po Gdyni to wykorzystanie infrastruktury rowerowej jest prawie zerowe.
- 6 5
-
2024-05-11 19:18
No Morską dużo jeździ to jedyna sensowna droga spójna z większości miejsc w Gdyni w stronę Chyloni Cisowej i dalej tylko że na wielu odcinkach np od budowanej hali sportowej przy stoczni aż do ulicy Kalksztajnów i od estakady do Kcyńskiej to niepoważne coś co czasem jest chodnikiem z kostki szarej i brązowo szarej po 20 latach chodnikiem bez
No Morską dużo jeździ to jedyna sensowna droga spójna z większości miejsc w Gdyni w stronę Chyloni Cisowej i dalej tylko że na wielu odcinkach np od budowanej hali sportowej przy stoczni aż do ulicy Kalksztajnów i od estakady do Kcyńskiej to niepoważne coś co czasem jest chodnikiem z kostki szarej i brązowo szarej po 20 latach chodnikiem bez żadnego oddzielenia pieszych od rowerów np ciąg między Chylońską a Kartuską czy chodnikiem z asfaltu tyralierą słupków i kreskami na chodniku jak to jest na Grabówku od Grabowa do Kaksztajnów
- 1 2
-
2024-05-11 12:02
zza kierownicy samochodu możesz tego nie widzieć
- 2 4
-
2024-05-10 16:05
(1)
Tak sie spokojnei jezdzi ze samochody mijaja Ciebie na lusterko ;] Srodmiescie potzrebuej wiecej jednokierunkow dla aut i wiecej kontrpasow dla rowerow plus oczywiscie deptak na Starowiejskiej i Swietojanskiej
- 3 2
-
2024-05-11 19:29
A Ty co?
Ty chyba w Gdyni mieszkasz od niedawna. Centrum nie potrzebuje niczego z Twoich bzdurnych propozycji. Nie robi się sezonowego deptaka z drugiej głównej ulicy miasta gdy nie ma żadnej alternatywy. W centrum jest wiele ulic jednokierunkowych i możesz sobie wybrać którędy chcesz jechać, ale nie wymagaj kontrpasów dla rowerów bo szybko znajdziesz się w szpitalu przy jednokierunkowej oczywiście ulicy Wójta Radkego.
- 1 1
-
2024-05-10 11:11
(3)
A po co skoro rowerami jeżdżą tam pochodnikach?
- 3 2
-
2024-05-11 11:58
co to są pochodniki
- 0 1
-
2024-05-10 16:07
(1)
Jezdza bo ich tam kierowcy wyganiaja, nawet na Swietojanskiej wyganiaja ich z pasa rowerowego.
- 4 4
-
2024-05-11 19:30
Może i tak bo została bezsensownie przebudowana i zwężona.
- 0 0
-
2024-05-10 11:07
tylko ronda
A nie bohomazy z światłami bez sensu Patrz Dąbrowa ,Karwiny ,Witamino. Dlaczego boicie się budować - RĄD- gdzie cały cywilizowany świat to robi
- 0 4
-
2024-05-10 10:23
(2)
O jakim braku "możliwości skrętu rowerem w lewo z Jana z Kolna w Portową" piszesz przyjacielu? Niemal każdego dnia, stojąc na przystanku autobusowym, widzę śmiałków cisnących w lewo w Portową. Nikt się tam nie przejmuje przepisami i projektami.
- 6 1
-
2024-05-11 19:33
W sumie masz rację, ale dlaczego tak jest? Jadąc kontrpasem rowerowym dojeżdżasz do Placu Kaszubskiego, a tam nie chyba ma znaku zakazu skrętu w lewo w Portową dla rowerzystów więc wydaje im się, że wolno więc jadą.
- 1 0
-
2024-05-10 16:08
Sam tak tam robie - WI moze co najwyzej wsadzac papiery w koszulki bo na projektowaniu infry rowerowej nie ma zielonego pojecia
- 1 2
-
2024-05-10 10:09
nie tylko rower jest ważny Panowie ze stowarzyszenia (3)
może jednak uwzględnicie, że komunikacja publiczna jest ważniejsza i musi czasem mieć pierwszeństwo "nawet" przed rowerem
- 18 6
-
2024-05-10 10:43
Jakie pierwszeństwo komunikacji? (2)
Na pewno sygnalizacja świetlna na tym skrzyżowaniu komunikacji miejskiej nie pomaga. Ile razy widzę, jak autobusy długo czekają na możliwość skrętu. To już lepiej byłoby tam usunąć sygnalizację i wprowadzić pierwszeństwo łamane lub skrzyżowanie równorzędne.
- 5 2
-
2024-05-10 10:56
Eh, ludzie (1)
Dokładnie tak jest w projekcie
- 4 0
-
2024-05-10 11:26
Hm
Chyba faktycznie planowali usunąć sygnalizację w tym miejscu. Ale zostałby lewoskręt w Jana z Kolna i pozostałby problem braku pasów rowerowych, które urywałyby się tuż przed skrzyżowaniem od strony ul. Portowej.
- 0 0
-
2024-05-10 08:07
Dlaczego ekipa Szczurk przegrała? (17)
Właśnie przez takie pomysły drogowe kosztujące miliony i złe dla mieszkańców.
- 320 15
-
2024-05-10 16:09
(2)
Ciesze sie ze w koncu uznano pieszych i rowerzystow za mieszkancow :) Bo projekt jest zly tylko dla pieszych i rowerzystow
- 4 3
-
2024-05-10 18:01
Jakich rowerzystów? (1)
Ile osób jeździ rowerem po Gdyni? Wszystkie ścieżki puste.
- 8 7
-
2024-05-11 12:03
mnóstwo
- 2 5
-
2024-05-10 14:57
Te uczucie, gdy...
... uświadamiasz sobie, że "ulubiony" przez wszystkich Marek Ł. wydatnie się do tej porażki przyczynił. :-)
- 6 0
-
2024-05-10 11:07
mieszkam w Śródmieściu (1)
i absolutnie popieram wszystkie zmiany ograniczające ruch samochodowy i dzikie parkingi w mojej dzielnicy - nowa ekipo odwagi!
- 9 34
-
2024-05-10 17:34
Nie bylo ofert, bo nowa ekipa
PO cichu obiecała oferentom lepsze warunki. Zobaczymy czy Fiona że szmretem zejdą z długiem czy dobija PO roku do 1,5 mld
- 1 4
-
2024-05-10 09:27
złe dla mieszkańców spoza Gdyni (4)
dla tych z Gdyni - dobre
- 17 39
-
2024-05-11 13:44
Mieszkam ma Świętojańskiej.
I dla mnie są złe!
- 2 2
-
2024-05-10 10:17
Tia, i dlatego mieszkancy Gdyni wywalili go z ekipà (1)
Na zbity pysk
- 28 8
-
2024-05-10 14:52
nie mieszkańcy Gdyni
A właściciele mieszkań na wynajem, mieszkający poza miastem.
- 5 0
-
2024-05-10 09:47
Wybory pokazały jak dobre. Idź spać bo masz urojenia.
- 24 7
-
2024-05-10 09:21
Mieszkam w centrum i mi się to podoba. (1)
- 12 37
-
2024-05-10 09:48
W centrum Kocborowa Ci się podoba? To fajnie :)
- 14 10
-
2024-05-10 08:46
Pomysły były bardzo dobre (2)
Ludzie za głupi nie rozumieją niczego.
- 13 39
-
2024-05-10 13:20
Szczur z Kucykiem są wspaniali
tylko głupie ludzie tego nierozumiejo!
Nie rozumieli jak im się polepszyło i nie poznali się na blasku Słońca Skweru- 10 2
-
2024-05-10 12:47
mam inne zdanie.....
Ale to nie znaczy, że możesz mnie obrażać.
Może coś dla dzielnic.- 3 0
-
2024-05-10 08:19
Kupę kasy publicznej od lat się marnuje wylewa się kleksami dziury w ulicach. Nawet pachołka się nie postawi za sekundę jadą tam pojazdy. Robota na marne nikt tego nie kontroluje jest bo jest i jedziemy dalej proszę państwa.
- 16 3
-
2024-05-10 08:18
Apel do nowej Władzy (25)
Proszę czytać artykuły i czytać, ze zrozumieniem, to co piszą mieszkańcy. Proszę wsłuchać się w nasze głosy, a nie robiąc po swojemu wbrew woli mieszkańców.
Pozdrawiam- 227 22
-
2024-05-11 18:36
Nie schlebiaj sobie tym, ilu mieszkańców tu pisze.
Garstka gościu. Garstka. Gdyby było inaczej to byłoby widać po "kciukach".
Zatem nie ma tu zanadto nadreprezentacji mieszkańców, aby opinie tu wyrażane były brane pod uwagę.- 1 0
-
2024-05-10 16:09
(3)
Deptak na Swietojanskiej! Goraco prosimy.
- 5 2
-
2024-05-11 00:29
Czyli upadek resztek biznesu które jeszcze jakimś cudem przetrwały w martwym centrum Gdyni?
- 1 2
-
2024-05-10 18:02
To już w ogóle chcecie zaorania ulicy? (1)
Bez dojazdu samochodem w pobliże nikt się tam nie pojawi.
- 1 4
-
2024-05-11 12:05
tak samo jak na Monciaku w Sopocie
nikt się tam nie pojawia
- 1 0
-
2024-05-10 10:56
Szkoda
że prezydent Szczurek oddał nadzór nad inwestycjami Łucykowi, a ten zmienił naczelnika wydziału.
- 5 0
-
2024-05-10 10:44
Apel do nowej władzy byrobili to co obiecali i nie reagowali na głosy garstka szkodników w blachosmrodach (6)
bo obecnie 60% mieszkańców nie posiada własnego auta albo korzysta z komunikacji miejskiej
- 2 24
-
2024-05-11 00:32
Ta "garstka" to 80% mieszkańców Gdyni. Zabawne co napisałeś, bo to właśnie TY jesteś
przedstawicielem szkodliwej, krzykliwej garstki, której reszta mieszkańców nie cierpi
- 0 1
-
2024-05-10 13:47
Ciekawe.... 700 samochodów na 1000 mieszkańców, ale 60% nie posiada i to "garstka". (4)
Jaki procent mieszkańców jeździ po mieście rowerem?
- 8 2
-
2024-05-11 18:41
I dla przypomnienia - mocno prosamochodowi
kandydaci z Konfy i PiSu przepadli w tych wyborach.
- 0 0
-
2024-05-11 18:39
A wszystkie auta bez wyjątku są codziennie
uruchamiane?
Zatem nie schlebiaj sobie tą liczbą aut na 1000 mieszkańców.- 0 0
-
2024-05-10 15:08
NIE ma takiego miasta na świecie, które w centrum pomieściłoby (1)
700 pojazdów na 1000 mieszkańców.
Centrum dla takiego "zapotrzebowania" powinno być jednym wielkim parkingiem.
Nie ma możliwości, że kierowcy za darmo dysponowali gruntem miejskim na cele postojowe.- 2 3
-
2024-05-11 00:33
Tobie, tak jak i Szczurkowi już podziękujemy
Pa pa
- 1 1
-
2024-05-10 09:16
Co do apelu... (1)
Radni czyli władza to w zasadzie też mieszkańcy. Czyli robiąc coś "po swojemu" robią to jednak zgodnie z wolą mieszkańców (bo swoją). Można co najwyżej polemizować jaki procent społeczności to popiera.
- 6 8
-
2024-05-10 10:25
Nie bardzo można z tym polemizować
Bo w radzie jest dany procent radnych reprezentujący dany procent mieszkańców, którzy na nich zagłosowali. Innymi słowy, jeśli ludzie wybrali 3 radnych antysamochodowych i 1 radnego prosamochodowego, to nie ma tu pola do polemiki na zasadzie "mi się wydaje, że jednak więcej ludzi jest prosamochodowa".
- 2 2
-
2024-05-10 08:38
Większość mieszkańców nie czyta Trojmiasto.pl (9)
Większość czytających nie komentuje. Dlatego opinie na tym portalu nie są wyznacznikiem tego co myśli większość mieszkańców.
- 25 5
-
2024-05-10 11:29
Widać piszą komentarze stojąc w korkach.
- 0 2
-
2024-05-10 10:26
Dokładnie (4)
W każdy artykule pro/antysamochodowym wydaje się, że większość mają prosamochodowe poglądy. Jednak absolutnie wszystkie badania i statystyki potwierdzają, że dramatyczna mniejszość ludzi porusza się po mieście samochodem. 25% samochodem, 75% w inny sposób.
- 3 9
-
2024-05-11 00:36
A jakież to są "badania i statystyki"? Poproszę o konkretne dane i źródła
- 0 1
-
2024-05-10 18:04
Najlepszy sposób na przerżnięcie kolejnych wyborów to atak na kierowców (2)
Już Szczurek za to zapłacił, chociaż wpychał ścieżki rowerowe, bo bez nich ciężko o dofinansowanie UE. Ile osób jeździ rowerem do miasta lub po mieście? Wystarczy się rozejrzeć każdego dnia. Rowerzyści to jakieś pojedyncze sierotki.
- 1 2
-
2024-05-11 18:47
Nie ośmieszaj się gościu. Ludzie z gdyńskiej (1)
Konfederacji mieli mocne prosamochodowe postulaty i co? Przepadli.
A dodatkowo ośmieszasz się tym, że większość rowerzystów na Szczurka nie głosowała, bo jak wypadł jego rowerowy radny Jakub Furkal?
Też nie wszedł do RM.
Zatem nie pisz bzdur, że rowerzyści to sierotki. Zaprzeczeniem twego ignoranctwa są liczby podawane przez liczniki rowerowe jak chociażby przez ten przy PPNT.- 0 0
-
2024-05-11 21:08
WJ nie bredz
Jeżdżę po Gdyni centrum, ścieżki są przez 9 mcy w roku puste i pustawe.
- 0 0
-
2024-05-10 10:14
A cześć komentujących nie czyta artykułu
- 10 0
-
2024-05-10 09:29
ale są wyznacznikiem tego co myślą pieniacze (1)
- 14 1
-
2024-05-11 00:37
Tak, z rowerowej Gdyni
zakały tego miasta
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.