- 1 Samolot stanie na rondzie przy lotnisku (147 opinii)
- 2 Koncert Podsiadły: praktyczne informacje (141 opinii)
- 3 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (521 opinii)
- 4 Piękne i niebezpieczne zjawisko nad morzem (37 opinii)
- 5 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (304 opinie)
- 6 Koci celebryta Rysiek ma swoją rzeźbę (90 opinii)
Parkingi, komunikacja, mieszkania - wyzwania dla nowych władz Gdyni
Zmniejszenie długu, zmiany w strefie parkowania, zwiększenie liczby kursów komunikacji miejskiej, lepszy nadzór nad prowadzonymi remontami, budowa mieszkań komunalnych i lepsza współpraca z PKP - to najważniejsze elementy do poprawy w Gdyni. W środę wskazaliśmy, co trzeba zmienić od zaraz w Gdańsku. W następnym tygodniu przyjrzymy się Sopotowi.
- Zmniejszenie długu miasta
- Zmiany w strefie parkowania
- Zbilansowanie miejsc parkingowych w centrum
- Ożywienie parkingu pod parkiem Centralnym
- Więcej kursów autobusów i trolejbusów
- Lepsza koordynacja i nadzór nad remontami
- Współpraca z sąsiadami, władzami centralnymi i PKP
- Budowa mieszkań komunalnych
Zmniejszenie długu miasta
Dług Gdyni wynosi blisko 900 mln zł i z pewnością wielu powie, że trzeba zrobić wszystko, by go zmniejszyć. Problem w tym, że to oznacza prawdopodobnie rezygnację z części zamierzeń inwestycyjnych. Z drugiej strony to czas, kiedy do Polski popłyną środki z Unii Europejskiej, więc by nie przegapić szansy na rozwój, potrzebne są środki na inwestycje.
Wielu sugeruje, że oszczędności można szukać w promocji oraz kulturze oraz w samym urzędzie, odchudzając miejską administrację.
Aleksandra Kosiorek zapowiada, że jedną z pierwszych decyzji będzie przeprowadzenie audytu, który ma pokazać skalę wydatków Gdyni w ostatnim czasie. O finansach i zamierzeniach nowych władz w tym zakresie miasta będzie można więcej powiedzieć podczas tworzenia przyszłorocznego budżetu. Prace rozpoczną się jesienią.
Projekt przyszłorocznego budżetu będzie pierwszą wizytówką nowych władz Gdyni i powinien jasno pokazać kierunek, w którym będzie zmierzać miasto.
Zmiany w strefie parkowania
Gdyby spytać gdynian, co najbardziej zdenerwowało ich w poprzedniej kadencji, kiedy rządziła Samorządność Wojciecha Szczurka, wśród pierwszych odpowiedzi byłyby z pewnością zmiany w strefie płatnego parkowania.
Przypomnijmy:
- O wprowadzeniu opłat na parkingach zdecydowali w maju 2020 roku gdyńscy radni.
- Zmiany z powodu braku parkometrów, a oficjalnie pandemii, zaczęły obowiązywać w lipcu 2021 r.
- Ustalono trzy płatne strefy, w tym najdroższą śródmiejską i dziewięć płatnych parkingów poza strefą.
- W marcu 2022 r. po tym, gdy zasadami parkowania w Gdyni zajęła się prokuratura i rzecznik praw obywatelskich, nastąpiła zmiana uchwały.
- Pozostały dwie strefy: śródmiejska - niebieska i żółta. Do stref włączono płatne dotychczas osobno parkingi. Nie zmieniły się jednak ceny ani godziny obowiązywania stref.
- Do tego kilka miesięcy później zmieniono zasady informowania o opłacie dodatkowej.
- To na kierowcach spoczywał obowiązek dowiadywania się, czy dostali mandat.
- Jeden z czytelników, nie wiedząc o mandatach, dostał wezwanie do zapłacenia 6 tys. zł. W ciągu 7 dni.
Pierwszym ruchem z pewnością powinno być przyjrzenie się działaniu strefy płatnego parkowania. Wydaje się, że priorytetem powinna być zmiana czasu obowiązywania stref. Obecnie, czy kierowcy parkują w śródmieściu, czy poza nim, trzeba uiszczać opłatę za postój w godz. 8-20. To zdaniem wielu spora przesada. Zwłaszcza poza sezonem po godz. 17 w centrum Gdyni parkują głównie gdynianie, zaś miejsc parkingowych nie powinno zabraknąć.
Warto też zastanowić się nad sensem utrzymywania stref w Orłowie poza sezonem, gdzie płatne parkowanie wydaje się dodatkowym podatkiem dla mieszkańców.
Władze powinny zastanowić się nad obniżeniem stawek za parkowanie oraz nad regułami wydawania abonamentów. Do tego przydałoby się uproszczenie zasad, na jakich gdynianie parkują w niedzielę za darmo. Wystarczyłaby karta mieszkańca, by nie komplikować sprawy. A może w ogóle zrezygnować z tego bonusu na rzecz niższych cen abonamentów?
Dodajmy, że Gdyński Dialog i Aleksandra Kosiorek szli do wyborów z hasłami zmian w parkowaniu. Najważniejsze z nich to: pół godziny za darmo, bezpłatnie w niedzielę, darmowy parking przy cmentarzu Witomińskim i wysyłanie powiadomień o mandacie pocztą
Mają pomysł na zmiany w płatnym parkowaniu
Zbilansowanie miejsc parkingowych w centrum
Przy okazji zmian w strefie trzeba zbilansować liczbę miejsc parkingowych w śródmieściu Gdyni. Ostatnimi miesiącami ubywa ich, ponieważ tereny, gdzie dotychczas stawały samochody, są zamieniane na zieleńce. Jedni się cieszą, przyznając, że dzięki temu w centrum lepiej się przebywa, inni mówią, że to krucjata przeciw kierowcom.
Nie chcąc przewidywać, jak będą zapatrywać się na to władze miasta, z pewnością kilka szybkich ruchów można wykonać. Wśród nich najważniejszym wydaje się umożliwienie - niekoniecznie w pełnym wymiarze - parkowania pod Akwarium Gdyńskim.
Obecnie nie ma tam ani ludzi, ani samochodów. Wydaje się, że jest do pogodzenia stworzenie placu z wydzielonymi miejscami do parkowania (na pewno dla autokarów i niepełnosprawnych) i ławkami dla ludzi. Tak żeby dać możliwość parkowania zwłaszcza gościom Akwarium Gdyńskiego - jednej z atrakcji turystycznych miasta.
Trudniej będzie przy Klubie Marynarki Wojennej, a to dlatego, że plac otrzymał oficjalną nazwę Wolnej Ukrainy. Zatem najpierw trzeba było zmienić plac w parking, choć może także i tu jest szansa, by pozostawić pół terenu dla parkujących, a pół dla odpoczywających - lub zagospodarować tę część w inny atrakcyjny sposób.
Gdynia: ani parkingu, ani rekreacji. Spór o plac przy plaży
Ożywienie parkingu pod parkiem Centralnym
Wyzwaniem staje się też parking pod parkiem Centralnym - najdroższym parkingiem w historii Gdyni. Tymczasem jest pusty poza sezonem, pusty w majówkę, kiedy przecież spora liczba osób przyjechała do Gdyni. Wielu przyznaje, że został popełniony błąd w projektowaniu. Obecny wjazd jest trudny do lokalizacji nie tylko dla zamiejscowych. Nie zrobiono wjazdu od al. Piłsudskiego, gdzie w słoneczne dni i w weekendy ciągną sznury aut w kierunku bulwaru i cześć kierowców mogłaby wjechać na podziemny parking i dalej iść pieszo. Wyjazd mógłby odbywać się przez ul. Partyzantów, razem z wjazdem na parking pod biurowcem. Dlaczego? Można się tylko domyślać.
Opcją zachęcającą byłoby też zmniejszenie opłat. Promocyjne ceny na parkingu przez kwartał oraz dopuszczenie nocnego parkowania w ramach abonamentu dla mieszkańców okolicznych ulic - to propozycje Koalicji Ruchów Miejskich i Platformy Obywatelskiej
Pomysły na "ożywienie" parkingu w centrum
Można rozważyć także połączenie opłat za parkowanie z całodziennym biletem na komunikację miejską. Być może to zachęciłoby część kierowców do pozostawienia auta i poruszania się po centrum autobusami i trolejbusami.
Więcej kursów autobusów i trolejbusów
By zachęcić do przesiadki na autobus bądź trolejbus, potrzeba jednak zwiększenia liczby kursów. Po tym, jak rok temu zlikwidowano kursy, a nawet niektóre linie w Gdyni, rozpętała się prawdziwa burza wśród pasażerów. Ich przywrócenie w ostatnich tygodniach przed wyborami miało uspokoić nastroje, ale tak się nie stało. Zresztą - jak dowodzili społecznicy - nie wszystkie linie i kursy wróciły.
Powrót linii ZKM Gdynia. "Za szybko, by się cieszyć"
Potrzeba inwestycji w komunikację miejską i szerokiego spojrzenia na gdyńską komunikację, która w ostatnich latach z powodu braku środków budżetowych zwija się. Zwiększenie liczy kursów i częstotliwości zwłaszcza w weekendy to coś, czego oczekuje wielu mieszkańców oddalonych od centrum dzielnic. Wśród pomysłów wciąż pojawia się połączenie trzech spółek przewozowych, dzięki czemu inwestycje w tabor i pozyskiwanie środków z Unii Europejskiej powinno być łatwiejsze.
Lepsza koordynacja i nadzór nad remontami
Paraliż na ul. Unruga pokazał, jak wiele w tym zakresie jest do poprawy. Dodatkowo wciąż rozkopana jest ul. Chwarznieńska na witomińskim odcinku, a prace mają się zakończyć najwcześniej jesienią. Wielu ma jeszcze w pamięci budowę na Karwinach, która przedłużyła się i przyczyniła się do wyniku nie tylko radnych Samorządności, ale też prezydenta.
Potrzeba lepszej koordynacji i nadzoru oraz fachowców w Wydziale Inwestycji oraz Zarządzie Dróg i Zieleni zajmujących się remontami w mieście. Organizacja ruchu podczas większości prac była fatalna, do tego prace się przedłużały. Mieszkańcy z pewnością zrozumieją trwające prace, o ile będą prowadzone jeden po drugim. W poprzedniej kadencji główną rolę grały pieniądze z dofinansowania. Miasto musiało wykonywać prace, bo środki zewnętrzne by przepadły.
Najbliższa okazja do wykazania się już niebawem. 17 maja nastąpi otwarcie kopert z ofertami na budowę obwodnicy Witomina...
Współpraca z sąsiadami, władzami centralnymi i PKP
Gdy dziennikarze pytali o inwestycje, w których partycypowała kolej, wielokrotnie można było usłyszeć odpowiedź, że liderem jest PKP i władze miasta czekają na ruch ze strony kolei. Problem w tym, że przez takie działanie niewiele zadziało się chociażby w sprawie wiaduktu kolejowego nad Pucką, który rozwiązałby istniejący od wielu lat problem. Wiadukt na razie powstaje, ale nad torami do portu. Miasto powinno zaoferować większy wkład w inwestycję i stać się "liderem" projektu.
Budowa wiaduktu na Puckiej
Pamiętajmy, że w przyszłości czeka nas również kolejna przebudowa na Karwinach, gdzie zgodnie z ustaleniami ma być przebudowany wiadukt na Sopockiej i Wielkopolskiej po to, by zmieścił się kolejny planowany tor. Warto rozmawiać z PKP o powrocie do koncepcji budowy kładki łączącej Karwiny i Mały Kack. Lepsza współpraca z władzami centralnymi zaowocowałaby być może szybszym postępami przy budowie Drogi Czerwonej. Na razie trwają tylko prace projektowe.
Budowa mieszkań komunalnych
Temat przewijał się w debatach przedwyborczych. Obietnice w tym zakresie składał Tadeusz Szemiot przed drugą turą wyborów prezydenckich. Jego ugrupowanie wygrało wybory do rady miasta, więc otwiera się szansa na zmiany, tym bardziej że wolę współpracy w tej sprawie deklarowali również przedstawiciele Gdyńskiego Dialogu i nowa prezydent Aleksandra Kosiorek.
- W Gdyni trzeba uruchomić duży program budownictwa mieszkań czynszowych, w których gdynianki i gdynianie będą mogli mieszkać i nie będą musieli wyprowadzać się do okolicznych gmin. W sąsiednim Sopocie w ostatnich latach wybudowano więcej mieszkań czynszowych niż w Gdyni - tłumaczył na konferencji Szemiot.
W Gdyni takie mieszkania - jak deklarowano w kampanii - mogłyby powstać w rejonie ulic: Chwarznieńskiej, Dickmanna, Żeglarzy, Zamenhoffa i Morskiej.
Gdynia wczoraj i dziś
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-10 07:06
Czy będzie obiecane połączenie ZKM z ZDiZ? (26)
Po pierwsze więcej kursów można uruchomić po wprowadzeniu oszczędności które można uzyskać po scaleniu 3 komunalnych firmy w jedną, do tego lepiej zarządzany transport z drogami czyli połączenie ZKM Gdynia z ZDiZ. W podobnej wielkości Lublinie gdzie są też trolejbusy jest jedną stabilna firma MPK a od 1 lipca tamtejszy ZtM łączą z ZDiZ. Mniej biurokracji więcej efektywności.
- 76 27
-
2024-05-10 18:15
Lublin jest prawie dwa razy większy od Gdyni
- 2 1
-
2024-05-10 12:16
(2)
Parkowanie płatne powinno być od godz 9 a nie 8smej.Tak było przedtem i można było zrobić szybkie zakupy ,co sprzyjało też sklepom w centrum.Pół godziny bezpłatnego parkowania też powinno być koniecznie wprowadzone,na również szybkie zakupy ,choćby chleba w piekarni.Na tym również skorzystali by sprzedawcy i miasto.
- 4 2
-
2024-05-10 13:04
Jeździsz w korkach do centrum do piekarni? (1)
Pogratulować
- 1 5
-
2024-05-11 01:04
Nikt was nie lubi, aktywiści rowerowi
- 0 0
-
2024-05-10 12:14
Tworzenie molochów nikomu dobrze nie służy
Co ma pielęgnacja zieleni do ustalania rozkładu jazdy albo remontu taboru
- 6 1
-
2024-05-10 10:16
Co ty porownujesz? (1)
Znam kierowców z Lublina, którzy przenieśli się do zkm Gdynia, bo w Lublinie...Ale z kolei, nikt nikomu nie zabroni przenieść się w drugą stronę. Każde miasto ma swoje problemy i zupełnie różne systemy zarządzania.
- 5 3
-
2024-05-11 01:04
Gdynia Szczurka ma najgorszy w Polsce
- 0 0
-
2024-05-10 10:16
ZKM Gdynia i ZTM Gdańsk są likwidacji oba.
Istnieje od dawna MZKZG i on powinien zarządzać całą komunikacją w trójmieście i tylko tam powinny być emitowane bilety i tworzone rozkłady, wspólnie dla całego trójmiasta, dość istnienia dwóch zarządów. Czas skończyć z absurdami w stylu linii 31 co kończy swoją trasę jeden przystanek od węzła przesiadkowego na tramwaje a w efekcie przez większość trasy w Sopocie jeździ pusta, byle tylko na teren Gdańska nie wjechać.
- 11 1
-
2024-05-10 10:03
Bo też jest na "Z"?
- 3 1
-
2024-05-10 09:32
Można zredukować dużo stanowisk dublowanych, typu kadry, księgowość etc (1)
Tylko ktoś tu gdzieś napisał już, gdzie upchniesz swoich? Zredukowana struktura uproszczona nikomu nie jest na rękę.
- 8 0
-
2024-05-10 09:58
Czy nowe władze Gdyni myślą tylko o sobie?
Jeżeli nie dojdzie do reformy i scalania firm to oznacza że nowe władze Gdyni nie będą się niczym różniły od poprzednich dla których ważniejsze będzie obsadzenie stołkami w miejsce ekipy poprzedniej? Czy chcą tym oszukać wyborców?
- 5 1
-
2024-05-10 09:27
nie (1)
- 2 2
-
2024-05-11 01:06
Tak
- 0 0
-
2024-05-10 09:25
Najważniejsze to podnieść ceny za parkowanie! (3)
6 zł w zwyklej i 15 zł w środmiejskiej za godzinę postoju no i strefę eko!
Te pieniądze należą się Ustawowo na parki i chodniki.
No i Świętojanska deptakiem przynajmniej na 4 letnie miesiące by odżyło centrum trzeba wypędzić z niego blachosmrody- 7 15
-
2024-05-11 01:07
Szczurek właśnie dlatego przerżnął - że słuchał was!
Oszołomów rowerowo lewackich
- 2 0
-
2024-05-10 14:11
(1)
Tak odżyje że nikt nie będzie mógł się tam wygodnie dostać.
- 2 1
-
2024-05-11 01:08
Szczurek już to zapoczątkował, ale sekta chce jeszcze więcej
- 0 0
-
2024-05-10 09:22
co z drogą czerwoną ? Po ko sekuje Gdynię, bo ludzie nie wybrali partyjniaka Szemiota?? (2)
- 8 4
-
2024-05-10 10:36
Pytanie nie do starych czy nowych władz Gdyni, tylko do GDDKiA (1)
- 4 0
-
2024-05-10 11:28
W gddkia rządzą ludzie tuska
- 2 2
-
2024-05-10 09:02
Oby nie. Przecież to jawny konflikt interesów
ZDiZ zarządza tym, jak dobrze jeździ się po mieście.
ZKM ma na celu przekonanie jak najwięcej mieszkańców do przesiadki z samochodu na komunikację miejską.
Mieszkańcy mogą być przekonani na 2 sposoby: albo komunikacja miejska będzie coraz lepsza albo jazda samochodem coraz gorsza.
W interesie mieszkańców jest, żeby komunikacjaZDiZ zarządza tym, jak dobrze jeździ się po mieście.
ZKM ma na celu przekonanie jak najwięcej mieszkańców do przesiadki z samochodu na komunikację miejską.
Mieszkańcy mogą być przekonani na 2 sposoby: albo komunikacja miejska będzie coraz lepsza albo jazda samochodem coraz gorsza.
W interesie mieszkańców jest, żeby komunikacja miejska była coraz lepsza.
Jeśli ZKM połączy się z ZDiZ to będzie coraz trudniej jeździć samochodem (o co zadba ZDiZ) a komunikacja miejska się nie poprawi, bo nie będzie musiała.
Mieszkańcy na tym stracą.- 10 4
-
2024-05-10 07:58
Poczytaj sobie jakie to sukcesy święci Lublin
Co ma niby wspólnego zarządzanie drogami z komunikacją miejską? Bo autobusy jeżdżą po drogach?
To połącz od razu dział finansowy z Saniporem, bo finanse piszą na papierze a Sanipor go wywozi na wysypisko- 18 3
-
2024-05-10 07:38
ZdiZ z ZKM? Literki się nie pomyliły?
Może od razu PKP z inspekcją weterynaryjną
- 18 3
-
2024-05-10 07:28
nie będzie, bo gdzie pousadzasz roszczeniowe towarzystwo z po ko?
każdy chce być prezesem
- 6 5
-
2024-05-10 07:24
Większy moloch (1)
Łatwiej będzie o niegospodarność bo "to się wrzuci w koszty". Podział na mniejsze jednostki zawsze pozwala zwiększyć konkurencyjność i zadbać o prawidłowe funkcjonowanie. Czasy molochów skończyły się z komunizmem
- 10 8
-
2024-05-10 08:20
Widzę, że wiernych uczniów Leszka Balcerowicza nie brakuje w Gdyni
Komunizm to jednak zamierzchła historia i czasy się zmieniły. Dzisiaj duży może więcej, a najbardziej konkurencyjne są korporacje posiadające większe dochody niż niejedno państwo. Praktyka lat 90-tych już pokazała, że podział firm państwowych na mniejsze to niepotrzebne dublowanie stanowisk i zmniejszanie konkurencyjności.
- 8 4
-
2024-05-10 07:04
Nowe władze mają co robić w Gdyni. (36)
Nie mają lekko, bo ostatnia władza pozostawiła po sobie niezły bałagan. Ja bym zaczęła od parkowania.
- 124 48
-
2024-05-10 12:05
Pamiętamy o obiecanym płatnym parkowaniu nie od 8rano do 20 tylko od 9 do 17 .Niedziele obiecane bezpłatne w całym mieście.Ciekawe czy obiecane się spełni
- 7 1
-
2024-05-10 11:11
mieszkam w Śródmieściu (2)
i popieram wszystkie zmiany prowadzące do ograniczenia ruchu samochodowego, parkowania w mojej dzielnicy - za plamy po oleju, jeżdżące w kółko samochody szukające parkingu pod moim domem serdecznie dziękuję
- 15 10
-
2024-05-10 15:10
wyniosłem się z centrum ponieważ chciałem mieć zieleń za oknem, po co się pchacie do centrum i zatruwacie życie innym? (1)
chcesz mieszkac w centrum? przygotuj sie na wzmożony ruch, proste
- 10 6
-
2024-05-10 17:22
To tacy jak ty pchają się do centrum i zatruwają życie innym
Na szczęście straż miejska wystraszyła się zmian i obrączkuje was sprawniej
- 7 3
-
2024-05-10 10:44
Z Wydziału Inwestycji (1)
odeszli fachowcy
- 0 10
-
2024-05-10 15:11
fachowcy?? jacy oni fachowcy, to widac po liczbie i dynamice inwestycji w Gdyni :)
- 4 0
-
2024-05-10 10:44
Przede wszystkim zadbać o czystość miasta! (1)
W tej chwili gdzie się nie spojrzysz to syf!
- 6 1
-
2024-05-10 13:06
a jeszcze nawet z domu nie wyszedłeś...
- 4 0
-
2024-05-10 10:10
Budować piętrowe parkingi na osiedlach !!!! (1)
ludzie parkują na trawnikach i chodnikach
- 2 11
-
2024-05-10 13:09
Macie wspólnotę, wspólnota ma grunt - zrzuta z funduszu remontowego to sobie budujcie
Może od razu z deweloperów zdjąć obowiązki budowania parkingów bo miasto wybuduje?
- 2 1
-
2024-05-10 10:09
Czyli wprowadzeniu strefy czystego transportu? (1)
Czy Twoim "rozwiązaniem" jest oddanie jeszcze większej przestrzeni kierowcom?
- 6 2
-
2024-05-10 10:27
zagracą samochodami całą przestrzeń
- 10 3
-
2024-05-10 09:39
Rozpoczęcie budowy przejazdu bezkolizyjnego ul. Pucka. Czekam na realizację tej obietnicy p. Szczurka od 1998 roku.
- 7 2
-
2024-05-10 09:38
(7)
Ja oczekuję zwiększenia miejsc parkingowych. Zniesienia opłaty w sobotę i niedziele od września do maja.
- 10 14
-
2024-05-10 13:06
po co ci większe miejsca parkingowe? (1)
- 5 4
-
2024-05-10 15:12
gdybys wiedział/a to bys nie pytal/a
- 1 2
-
2024-05-10 10:28
to wyprowadź się do Wejherowa
będzie prościej
- 8 5
-
2024-05-10 10:09
Ja oczekuję darmowych miejsc tylko dla mieszkańców. (3)
- 13 5
-
2024-05-10 10:28
darmowych czyli utrzymywanych z kieszeni wszystkich mieszkańców (2)
taka logika
- 7 3
-
2024-05-10 15:13
ja utrzymuję wasze puste wiecznie ścieżki rowerowe
- 4 5
-
2024-05-10 10:39
Jeśli najeźdźcy z innych gmin chcą "darmowych" dla siebie
To w ten sposób się chociaż ograniczy koszty utopione budowania utopii, której nie udało się zbudować nawet w miastach projektowanych od zera pod transport indywidualny.
- 5 1
-
2024-05-10 09:26
Ja też, dlatego Cena parkowania Musi wzrosnąć! (4)
6 zł w zwykłej i 15 zł w środmiejskiej za godzinę postoju no i strefę eko!
Te pieniądze należą się Ustawowo na parki i chodniki.
No i Świętojanska deptakiem przynajmniej na 4 letnie miesiące by odżyło centrum trzeba wypędzić z niego- 16 13
-
2024-05-10 15:15
obudz się fantasto, jest was garść i nie bedziecie narzucać swoich obłędów wiekszości, która utrzymuje to miasto (1)
nie podobają ci sie samochody , drogi i parkingi? jazda na Wiczlino!
- 5 3
-
2024-05-10 17:24
To przecież tam ludzie są uzależnieni od samochodu
- 2 2
-
2024-05-10 15:14
ty nadal nie czujesz przez co przewaliła samorządnośc co? myślisz trochę? analizujesz czego chce większość? mało wam? (1)
- 1 1
-
2024-05-10 19:45
nie tylko przez to
To tylko ta "kropelka", ktora przelala tame.
- 0 0
-
2024-05-10 09:24
też bym zaczął od ograniczania miejsc naziemnych w centrum (1)
i przede wszystkim poszerzenia strefy płatnego parkowania
- 11 13
-
2024-05-10 15:18
:) a ci dalej swoje
- 1 2
-
2024-05-10 08:48
OPAT panie ,tylko OPAT! (1)
Za kadencji nowej prezydent nie wybudują tej arcy ważnej drogi, ale ważne żeby zacząć działać, lobbować, naciskać warszafke! A studium wykonalności, wstępne działania planistyczne jak najbardziej można już teraz rozpocząć.
- 8 1
-
2024-05-10 10:41
Zaraz, to wybrałeś władze obściskujące się z PIS-owskim Trzebiatowskim i Sellinem
i chcesz naciskać warszawkę? Powodzenia!
- 2 5
-
2024-05-10 07:38
No to parkuj
- 6 8
-
2024-05-10 07:27
nowe władze Gdyni to lewactwo (2)
jedna z ulic ma nosić imię marty lempart
- 3 24
-
2024-05-10 14:38
Przerobimy na ulicę Piotrowicza.
- 2 1
-
2024-05-10 10:15
Nie pomożesz, dokuczając.
- 4 2
-
2024-05-10 07:07
Tak (1)
Zwiększyć strefy płatnego parkowania, Zwiększyć ceny, zniechęcić do przyjeżdżania
- 19 15
-
2024-05-10 09:32
miałem napisać - zniechęcić do przyjeżdżania starymi struclami
i parkowania gdzie popadnie
- 7 9
-
2024-05-10 07:14
Trzymam kciuki za Gdynię! (33)
Gdynia za zejściowego Szczurka stała się miastem - snobem. Straciła dynamizm i pęd ku nowoczesności, który rozbudziła Prezydent Cegielska. Brak współpracy w ramach Trójmiasta, fanaberie wielkomiejskie typu lotnisko i fatalna organizacja życia w mieście doprowadziły do stagnacji i powolnej degradacji roli Gdyni. Jako byłemu mieszkańcowi przykro mi
Gdynia za zejściowego Szczurka stała się miastem - snobem. Straciła dynamizm i pęd ku nowoczesności, który rozbudziła Prezydent Cegielska. Brak współpracy w ramach Trójmiasta, fanaberie wielkomiejskie typu lotnisko i fatalna organizacja życia w mieście doprowadziły do stagnacji i powolnej degradacji roli Gdyni. Jako byłemu mieszkańcowi przykro mi było patrzeć jak Gdynia z dynamicznego miasta zamienia się w skansen... Trzymam kciuki za nowe władze i mam wielką nadzieję, że wróci dawna, dynamiczna Gdynia, w której dzieje się dużo dobrego, ale nie tylko na reklamach w środkach masowego przekazu, i nie tylko przy użyciu kubła farby.... Wszystkie wymienione zadania w ankiecie są ważne, ale zacząć trzeba od współpracy z sąsiadami i wszelkimi władzami/organizacjami mogącymi pomóc w rozwoju miasta.
- 151 22
-
2024-05-10 13:21
lotnisko to nie fanaberia
A trudne przedsiewziecie, ktore spaprano koncertowo. Rowniez pod wzgledem doboru partnerow w tym przedsiewzieciu. Trzeba miec duze umiejetnosci, aby potrafic przelamac syndrom "psa ogrodnika"...
Fanaberia jest natomiast na pewno Park(ing) Centralny. W ktory wlozylismy tyle co i w lotnisko...- 5 0
-
2024-05-10 11:37
Jak byly mieszkaniec (1)
To nara, nie masz już nic do powiedzenia zdrajco...
- 1 5
-
2024-05-11 01:13
Zjedz snikersa, dżesika
- 1 0
-
2024-05-10 11:30
Kosiorek to taka druga Dulkiewicz (1)
- 0 9
-
2024-05-11 01:12
Oby nie
- 0 0
-
2024-05-10 10:01
Ja sie wypowiem
Mój kumpel pił samogon ze mną, były lata 90te. On już nie żyje, rocznik 23. Mówił że podobno Gdynia zawsze była miastem dla ambitnych, ale ambitnych już nie ma. Nie ma więc i Gdynia przeszła w stagnację. Szukacie winnego w zarządzających, ale pamiętajcie że trzeba mieć kim zarządzać. Wszystko by tylko na etatach ciepłych siedziało, soboty niedzielę wolne. Tak się nie buduje ! Mamy garstkę mądrych ludzi ale to za mało.
- 5 3
-
2024-05-10 09:34
Opinia...
....kompatybilna w 100 %-ch z moją
- 0 0
-
2024-05-10 09:32
Miasto-snob
Bardzo akuratne określenie. Dodam - wyżej robiące niż 4litery mające
- 11 2
-
2024-05-10 09:14
Piesiewicz, Szemiot, Kosoirek itd to wszystko lewactwo
dla nich macie śmigać rowerkami 365 dni w roku
- 7 17
-
2024-05-10 08:05
Ten dynamizm z czasów Cegielskiej (23)
to mit. Zadam proste pytanie,jakie inwestycje poczynione w Gdyni za jej czasów? Dwa wodopoje na Piłsudskiego i co jeszcze?
Bardzo proszę o jej nie idealizowanie,bo to jest tworzenie głupiego mitu.- 19 3
-
2024-05-10 15:22
zgadzam się, dynamizm był po stronie części mieszkańców
świętojebliwość pani prezydent nie poamagała
- 6 0
-
2024-05-10 10:19
I mieszkanie dla p.sekretarz miasta,
przez które o mały włos nie straciłaby stanowiska.
- 0 0
-
2024-05-10 08:54
Już piszę (10)
Za czasów Cegielskiej Gdynia była prekursorem zmian w usługach publicznych:
- zarządzanie transportem wyjęto z jednostek budżetowych i wpuszczono spółki transportowe do przetargów na realizację przewozów, Wcześniej wszystko kisiło się w jednym "wydziale", razem z taborem bez widoków na modernizację. Wydział miał gdzieś wpływy z biletów - będąZa czasów Cegielskiej Gdynia była prekursorem zmian w usługach publicznych:
- zarządzanie transportem wyjęto z jednostek budżetowych i wpuszczono spółki transportowe do przetargów na realizację przewozów, Wcześniej wszystko kisiło się w jednym "wydziale", razem z taborem bez widoków na modernizację. Wydział miał gdzieś wpływy z biletów - będą to będą, nie będą to trudno, pójdziemy po budżet. W Gdyni kompletnie zmodernizowano dystrybucję biletów - gdzieś w 96 bilety miesięczne na całe miasto (tak, wiem że to dzisiaj budzi zdziwienie) można było kupić na każdej poczcie. Za miedzą, gdzie takiej zmiany nie zrobiono stało się w ogonku do jednego z kilku punktów ZKM a bilet miesięczny to można sobie było kupić na trasę z domu do pracy/szkoły, bo kto to pomyślał że cham by chciał na całe miasto. Tak było jeszcze w 2008 roku
- Gdynia przejęła zarządzanie oświatą. Dziś to standard na podstawie subwencji oświatowej, wtedy Gdynia była pionierem i samodzielnie organizowała oświatę , bez światłych porad zakiszonych urzędników z kuratorium, którzy tych szkół nie widzieli na oczy i nie mieli pojęcia np. w jakieś dzielnicy jakie są potrzeby
- Tak samo ze służbą zdrowia: opieka podstawowa poszła pod zarządzanie miasta
To na tamte czasy była rewolucja. Nie potrzeba pomników z betonu, żeby miasto było nowoczesne- 5 7
-
2024-05-10 11:12
co znaczy "przejąć" zarządzanie (2)
nad oświatą czy służbą zdrowia. Takie rzeczy regulowane są za pomocą ustaw i rozporządzeń, a nie widzimisię kogoś na poziomie lokalnym.
Dalej się nie dowiedziałem, co zrobiono za czasów Cegielskiej. A jedynie dziennikarze i internauci uprawiają mitologię na jej temat.- 8 1
-
2024-05-11 01:59
Inwestycyjnie Cegielska była słaba. Za to była mistrzynią PR i ściągania inwestycji, gdy Gdańsk był pograżony w chaosie i korupcji. W Gdyni powstała pierwsza galeria handlowa w Trójmieście (Klif), duże centrum handlowe (Jończak) czy wreszcie zagraniczny (ach och kompleksy) market - hurtownia Makro. Pod koniec jej życia zaczęto też chyba budować
Inwestycyjnie Cegielska była słaba. Za to była mistrzynią PR i ściągania inwestycji, gdy Gdańsk był pograżony w chaosie i korupcji. W Gdyni powstała pierwsza galeria handlowa w Trójmieście (Klif), duże centrum handlowe (Jończak) czy wreszcie zagraniczny (ach och kompleksy) market - hurtownia Makro. Pod koniec jej życia zaczęto też chyba budować Gemini, czyli pierwszy multipleks. Wszystko to oczywiście inwestycyjne prywatne, ale lud kompletnie nie kuma i myśli, że to sama Cegielska wylewała fundamenty
- 1 1
-
2024-05-10 13:10
Dowiedziałeś się, tylko nie zrozumiałeś
Masz ten sam internet co ja, możesz sobie znaleźć. Podpowiem: nie zaczynaj od tiktoka
- 1 3
-
2024-05-10 10:20
I ten straszny szpital Vincentego a Paulo też? (1)
- 0 0
-
2024-05-10 13:12
sprawdzenie kto jest właścicielem szpitala nie przekracza możliwości osoby, która nie potrzebuje zewnętrznego wsparcia do
realizacji podstawowych czynności życiowych
- 1 0
-
2024-05-10 09:54
Ani jednej inwestycji, tak? (2)
- 0 0
-
2024-05-10 10:05
byton, tylko byton, loć byto bo to nuwoczysność (1)
- 3 1
-
2024-05-10 15:23
tak jest! tylko równo!
- 0 0
-
2024-05-10 09:33
aha, czyli jednym słowem nic? (1)
Przekładanie papierków to nie nowoczesność...
- 5 1
-
2024-05-10 10:06
Dla łopaciarzy to nic
- 0 1
-
2024-05-10 08:49
droga "rozowa" (9)
Na wiecej ani czasu, ani kasy nie wystarczylo...
Masz racje, czas Cegielskiej to okres pionierski, w duzej mierze podparty PR. Bo ani kadr, ani srodkow na rozwoj. Potem zastal tylko PR...
Od tego czasu tylko wizualizacje i udawanie, ze cos sie robi, bo do niektorych dotarlo, ze dlugi trzeba splacac. A ze "inwestowano" w przedsiewziecia nie dajace zwrotu, to jest, jak jest ..- 9 5
-
2024-05-10 11:06
droga różowa za czasów Ciegielskiej? (1)
co za bzdury. Ona ma w tą drogą tyle wspólnego, co węzeł nosi jej nazwisko i to wszystko.
- 7 1
-
2024-05-10 15:10
za Cegielskiej rozpoczęto to przedsięwzięcie
wjazd koparek na teren nie jest początkiem.
Kolejny projekt, który stał się bazą do tej budowy powstał w '96
A sam pomysł w '29...- 2 4
-
2024-05-10 10:09
"przedsiewziecia nie dajace zwrotu" (6)
Właśnie takie myślenie nas czeka jak za inwestycje zabierze się kierownik hurtowni mrożonek
Samorząd nie prowadzi działalności komercyjnej i nie ma pojęcia "zwrotu", bo jego zadaniem jest dobrostan mieszkańców, a nie jakaś dywidenda. Takie myślenie jest tylko o pokorwinowych marzycieli- 4 5
-
2024-05-10 15:24
wy juz swoje pokazaliście, zamilknąć i analizowac za co dostaliście kopa w d.... od ludzi
- 3 4
-
2024-05-10 13:30
nie ma pojęcia "zwrotu"...
Czyli komuna nigdzie nie odeszla...
Nie mowi nikt o czystej komercji, ale o celowosci oraz sprzezeniu zwrotnym, powodujacym wzrost przychodow...
Jedyne sprzezenia, jakie samorzad widzi, to PIT mieszkancow... Bo nawet na nieruchomosciach nie potrafia zarabiac. A raczej nie chca.- 2 1
-
2024-05-10 10:28
Tia i przynajmniej 1 mld długu i zarzad.komisaryczny (3)
Tak to sie konczy gdy za zarzadzanie miastem bierze sie wizjoner z poczuciem misji. Na poczatek wystarczy zrozumiec proste relacje miedzy dochodami i wydatkami....
- 6 3
-
2024-05-10 10:49
A wiesz co ten miliard długu zbudowało? Te rzekomo nieistniejące inwestycje (2)
Najdroższa część Kwiatkowskiego. Wiśniewskiego. Różowa właśnie (z wyjątkiem pierwszego z 4 etapów nie robiona za czasów Cegielskiej). Węzeł Wzgórze. Chwarznieńska. Podsumuj tylko te. Ogryzek Czerwonej to będzie koszt przekraczający 3 miliardy (pierwsze kosztorysy mają już 2,7, nikt w to nie wierzy). Grupa najbardziej przejadająca budżet najgłośniej ujada.
- 8 4
-
2024-05-10 15:25
nie błaznij się, tylko za malwersacje wokół "lotniska" będzie prokurator
- 2 4
-
2024-05-10 14:32
na s19 budowany jest odcinek 5km drogi. Ma kosztować 2 miliardy. Prace juz rozpoczęto.
Z tych pięciu kilometrów, trzy to tunel a jeden kilometr to estakada wysoka na 40m...
Powtarzam, dwa miliardy, pięć lat budowy...
"czerwoną" ma się projektować sześć lat... I jeszcze nie objęto nią ostatniego kawałeczka, na nabrzeże,,,
Gdzie ponoć ma się rozpoczynać Port Zewnętrzny...- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.