• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia będzie mieć uchwałę krajobrazową

Michał Sielski
5 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Uchwała krajobrazowa ma ograniczyć liczbę reklam na jednym obszarze. Uchwała krajobrazowa ma ograniczyć liczbę reklam na jednym obszarze.

Projekt uchwały krajobrazowej w Gdyni, porządkującej chaos reklamowy w mieście, trafił do publicznego wglądu. Do 7 grudnia można składać do niego uwagi, które rozpatrzy prezydent miasta. Potem zostanie skierowany do Rady Miasta. Po jego przegłosowaniu przedsiębiorcy będą mieli 5 lat na dostosowanie się do nowych przepisów.



Przeszkadzają ci reklamy na ulicach Gdyni?

- Zebraliśmy pozytywne opinie od komendanta miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Gdyni, regionalnego dyrektora ochrony środowiska w Gdańsku, marszałka województwa pomorskiego. Wojewódzki konserwator zabytków w Gdańsku wniósł do projektu uwagi, po których uwzględnieniu uzgodnił projekt - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Teraz z projektem tzw. uchwały krajobrazowej dla Gdyni można już zapoznać się w internecie.

Uchwałę można analizować do poniedziałku, 23 listopada 2020 roku. Do 7 grudnia 2020 roku jest natomiast czas na zgłaszanie uwag do jej treści.

Projekt uchwały krajobrazowej w Gdyni



- Projekt uchwały krajobrazowej to bardzo ważny krok w kierunku podnoszenia jakości estetycznej gdyńskich przestrzeni publicznych. Świetnie uzupełnia się z tym, co robiliśmy w kwestii estetyzacji do tej pory - mówi Jacek Piątek, plastyk Gdyni, który pracował nad treścią uchwały. - Będziemy czekać na uwagi do projektu. Każda z nich zostanie starannie przeanalizowana, tak aby proponowane przez nas zmiany uwzględniały oczekiwania różnych grup interesariuszy tej uchwały, na czele z mieszkańcami. Chcemy jak najszybciej przedłożyć projekt Radzie Miasta.
Uwagi można zgłaszać na adres Biura Plastyka Miasta Gdyni: ul. 10 Lutego 24 81-364 Gdynia, na adres e-mail: plastykmiasta@gdynia.pl lub przez platformę ePUAP.

Branża reklamowa chce trzech lat na dostosowanie się do przepisów.



Wszystkie uwagi rozpatrzy prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, który może je odrzucić, uwzględnić częściowo lub w całości. Przy niewielkiej liczbie uwag radni będą mogli przegłosować uchwałę na początku przyszłego roku, ale można się spodziewać, że będzie ich sporo - zarówno ze strony mieszkańców, jak i branży reklamowej. Po przegłosowaniu uchwały przez radnych miasta przedsiębiorcy będą mieli 5 lat na dostosowanie się do nowych przepisów.

W Gdańsku i Sopocie uchwała krajobrazowa obowiązuje od 2018 roku.

Miejsca

Opinie (162) 1 zablokowana

  • Urzędnicy głusi na apel mieszkańców (1)

    Kiedy powstawała uchwała krajobrazowa w Gdańsku wiele osób dopytywało się a co z Gdynią, urzędnicy odpowiadali tylko wymijająco że lada chwila też takim tematem się zajmą. Od 2 lat uchwały obowiązują w Gdańsku i Sopocie a w Gdyni mamy to co zawsze tzw. "gdyńskie tempo" czyli chyba żółw jest szybszy.

    • 39 0

    • Za to w Gdańsku nie mieliśmy takich sylwestrów jak Wy... coś za coś. Postawiono na kulturę.

      • 3 0

  • Tak jak czekałem na tę uchwałę od lat, to teraz mam wątpliwości. (2)

    Branża reklamowa dostała zapaści od wiosny i może to nie jest najlepszy czas na jej dobijanie.

    • 8 38

    • Zawsze jest dobry czas na pozbycie sie tego ochydztwa z ulic i domów.

      • 15 1

    • zaśmiecanie miasta nie pomoże biznesom

      • 8 1

  • W gda

    Maluja co dwa tygodnie elewacje z reklamami. Tak obowiazuje.

    • 11 4

  • prosty temat wałkowany latami (1)

    Szczurek i jego służby kompletnie bezradne. Zapraszam na szyldoze z lat 90 na ul. Morską. Nigdzie już w Polsce nie ma takiego Konga. Syf

    • 36 0

    • to chyba nie jechałeś drogą do Zakopanego od strony Nowego Targu.. ;) im bliżej Zakopca, tym gęściej... trudno domy zobaczyć.

      • 1 0

  • Nareszcie

    • 13 1

  • Reklamy będą mogły być tylko malowane białą farbą.

    • 10 5

  • Wszystkie uwagi rozpatrzy... (1)

    osobiście Jego Światłość Wielki Cesarz Gdyni Wojciech Lotniskowiec Szczurek

    • 22 1

    • No to jest beka

      Ten fircyk za wszystko odpowiada, a tutaj się go opisuje jako Cysorza..... mędrca nad mędrców

      • 2 0

  • (4)

    Jako mieszkaniec Gdyni jest mi wstyd, że moje miasto na przestrzeni ostatnich 20 lat nie rozwinęło się. Przestrzeń wspólna to nadal początek lat 90-tych ze swoimi szyldami, banerami i budami. Brakuje tylko białych skarpetek, kurtek skórzanych i Forda Scorpio.

    • 47 5

    • Jak pamięcią sięgam do 2 poł. lat 90-tych i rozpędem początek XXIw, to faktycznie do Gdyni przyjeżdżało się i widziało "wow'. Pierwsza duża galeria handlowa (klif) - Gdynia, bardzo nowocześnie jak na tamte czasy zrobione centrum kinowe połączone z galerią (Gemini) - Gdynia. Teraz... jest kilka miejsc, ale sąsiedzi podgonili mocno

      • 15 1

    • Mam takie same odczucia.

      Wielu mieszkanców z resztą ma. Ale czy Słońce Skweru uslyszy kiedyś vox populi? Nie sądzę. Liczy sie sprzedaż miejskich dzialek deweloperom, prowizorka pt Klimatyczne Centrum i mega PR. Pomijam miliardowe zadłużenie miasta.

      • 5 2

    • Co masz do Forda Scorpio? Miałem takie autko i fajnie się nim jeździło :-)

      • 4 0

    • A tych apartamentowców w centrum Gdyni dla nowobogackich nie dostrzegłeś , Stefanie ?

      Ścieżek rowerowych na ulicach śródmieścia donikąd też nie widzisz ? Zlikwidowanego parkingu vis a vis akwarium też nie zauważyłeś ? "Wieży widokowej" w centrum ,która nie cieszy się zainteresowaniem i "kolejki górskiej" u stóp Kamiennej Góry też nie widzisz ? Nawet latem mogą sobie na leżakach poleżeć przy skrzyżowaniu Świętojańskiej i 10-tego lutego . Wszystko to dla mieszkańców Gdyni.
      - Czas zrobić nowe okulary i w końcu wyleźć z domu na spacer po Gdyni a nie siedzieć w fotelu przed telewizorem.

      • 2 1

  • Nie uwierzę póki nie zobaczę

    Z przykrością stwierdzam że u nas w Gdyni od dawna mniej się dzieje niż w Gdańsku ...

    • 26 2

  • Małe Biznesy od tego padają. (4)

    Ludzie przechodzą obok i nie wiedza co jest w środku w wielu przypadkach. Pozdejmowali wielkie reklamy i to jest Ok. A płoty opierdzielone plakatami banerami, nielegalne przyczepy porozrzucane wszędzie to co? Ale reszta to jakaś totalna bzdura. Przeczytajcie ustawę najpierw a pózniej komentujcie.
    Kolejne łapówkarstwo. Układziki.
    Spróbujcie dostać opinie. Ten pan co pisał ustawę daje opinie. Powodzenia.
    Żabki mają najlepszy układ i CBŚ już to sprawdza.
    Jest limit nawet na oklejone szyby, nawet folia tzw. Mleczna jest reklamą. Moge mieć tylko jeden napis z nazwa firmy i godziny otwarcia na drzwiach, żadnego kasetonu z podświetleniem, nawet zwykłych napisów nad oknami w miejscu przeznaczonym przez dewelopera na niewielki kaseton reklamowy nie wolno. Tylko każda Żabka cała zielono świeci z daleka. Oni są Ok.

    • 13 28

    • Żabka (1)

      Żabka ma tyle sklepów że ma lepsze układy, to chyba jasne, podobnie jak Biedronka czy Lidl ma swoje duże logo na sklepie.

      • 0 0

      • Nowe logo Żabek to akurat mucha nie siada.
        Ładne, estetyczne, nie dominujące na tle całych budynków.

        • 1 0

    • Pora zrozumieć kilka rzeczy

      i nauczyć się estetyki, zrozumieć ład przestrzenny. Może zobacz trochę świata, takiego bardzo cywilizowanego? Serio ludzie jeszcze wierzą że plastikowy baner z napisem "świeże kurczaki z rożna" na pół płotu budzi pozytywne skojarzenia i przyciągnie klienta z pieniędzmi w kieszeni? :D Chyba ktoś spał na lekcjach plastyki.

      • 9 0

    • CBŚ?

      A to ciekawe, możesz rozwinąć temat?:)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane