- 1 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (149 opinii)
- 2 Wraca ocenzurowany "autobus do piekła" (223 opinie)
- 3 Parking przecieka. Są chętni do naprawy (83 opinie)
- 4 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (164 opinie)
- 5 Poważny wypadek w Chyloni (118 opinii)
- 6 Przepisy niewiele zmieniły na przejściach? (213 opinii)
Prawie 1 mln zł kary za opóźnienie Fali. System ma działać także w Elblągu
Prawie 1 mln zł kary nałożyła spółka Innobaltica na Asseco Data Systems, wykonawcę systemu Fala. To skutek opóźnień przy wdrożeniu systemu, który miał ułatwić i uprościć pasażerom kupowanie biletów na komunikację miejską w Trójmieście i na Pomorzu. Co ciekawe, choć system przewidziany jest wyłącznie na woj. pomorskie, urządzenia Fali pojawią się niebawem także w Elblągu.
Obecnie - pół roku po uruchomieniu testów - system wciąż działa na pół gwizdka.
Twórcom Fali nadal nie udało się uruchomić urządzeń na kolei, nie działa też optymalizacja oferty, a więc automatyczna zamiana kilku biletów jednoprzejazdowych na bardziej atrakcyjny cenowo bilet całodobowy. Nie ma też nowej oferty taryfowej, przez co zdecydowana większość pasażerów mogła przez wiele tygodni nie zorientować się, że Fala działa.
Część z nich swoje uwagi zamieszcza też w Raporcie z Trójmiasta.
System Fala nie działa (31 opinii)
Przedstawiciele Innobaltiki zapewniają jednak, że w tle toczą się prace nad wdrożeniem systemu na kolei. Ma to nastąpić w kilku etapach, ale szczegóły wdrożenia wciąż nie są znane.
- Spółka InnoBaltica oraz wykonawca systemu Fala - Asseco Data Systems - pośród wielu wykonywanych prac skoncentrowani są obecnie przede wszystkim na uruchomieniu testów publicznych w ramach połączeń kolejowych - mówi Cyprian Maciejewski, rzecznik prasowy spółki Innobaltica. - Upublicznianie tej usługi nastąpi w kilku etapach. Dopracowywane są szczegóły. Seryjnie trwają testy wewnętrzne na kolei. Regularnie eliminowane są problemy, głównie natury informatycznej. Termin oraz zakres uruchomienia testów publicznych dla pasażerów pociągów SKM i Polregio zostanie podany w maju br. W przypadku Polregio dotyczy to także linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
"Kary dotyczą m.in. zbyt długiego czasu reakcji walidatorów na operacje kartami czy też braku terminowego usunięcia zdefiniowanych błędów systemu, takich jak nieprawidłowe naliczanie opłaty za bilet" - informuje Innobaltica.
Najpierw dialog, teraz już prawie 1 mln zł kary
Dotychczas, gdy dziennikarze dopytywali przedstawicieli Innobaltiki, w jaki sposób wpływają na wykonawcę systemu i dopingują go do szybszej i bardziej efektywnej pracy, słyszeliśmy zapewnienia, że prace postępują, a komunikacja pomiędzy obiema stronami przypomina porozumiewawczy dialog. W biznesie jednak nie ma sentymentów i wobec kilkumiesięcznych opóźnień uruchomiono pierwsze kary umowne zapisane w umowie.
- W toku realizowanej umowy suma kar wstępnie naliczonych wykonawcy wynosi prawie 860 tys. zł - dodaje Maciejewski. - Kary naliczane są zgodnie z umową z wykonawcą. Każdorazowo są szczegółowo uzasadniane i udowadniane, przede wszystkim w praktyce tzw. testów publicznych. Dotyczą one m.in. zbyt długiego czasu reakcji walidatorów na operacje kartami czy też braku terminowego usunięcia zdefiniowanych błędów systemu, takich jak nieprawidłowe naliczanie opłaty za bilet. Szczegółowe i ostateczne podsumowanie kar dla wykonawcy będzie możliwe dopiero po docelowym, pełnym uruchomieniu systemu. Wykonawca od kar odwołał się i są one w procedowaniu.
Fala wkrótce także w Elblągu
Co ciekawe, mimo że system Fala nadal nie ruszył w pełnym zakresie ani w Trójmieście, ani na Pomorzu, to już trwają prace nad rozszerzeniem jego zakresu o kolejne miasto. Walidatory mają się wkrótce pojawić na przystankach kolejowych w Elblągu.
- To duży węzeł kolejowy tuż przy granicy z województwem pomorskim. To także bardzo poważna liczba pasażerów z tego miasta dojeżdżających regularnie pociągami do Malborka, Tczewa czy Trójmiasta. Dlatego też spółka InnoBaltica założyła już na etapie składania wniosku o dofinansowanie, że przy okazji montażu urządzeń systemu Fala na linii kolejowej w tym kierunku umieści czytniki kart i falomaty także na dworcu elbląskim. Wykonanie tego od razu w ramach planowanych prac terenowych było najrozsądniejszym rozwiązaniem - wyjaśnia powody takiej decyzji Maciejewski.
Jak dodaje, z perspektywy pasażera podróżującego np. na trasie Elbląg - Gdańsk byłoby bardzo problematyczne, że nie od pierwszej, a dopiero późniejszej stacji, po przekroczeniu granicy województw, może korzystać z rozwiązań Fali. Niewykluczone, że w przyszłości Fala pojawi się też w innych dużych miastach nieopodal Pomorza. Pod uwagę brany jest Grudziądz, Koszalin i Bydgoszcz w relacji do Chojnic.
- Oczywiście montaż urządzeń to początek drogi do włączenia kolejowo Elbląga do Fali. Konieczny jest jeszcze szereg formalności, w tym porozumień pomiędzy urzędami marszałkowskimi. Wierzymy jednak, że uda się to załatwić z korzyścią dla mieszkańców i turystów. Od początku projektu zakładany był jego perspektywiczny potencjał do wyjścia zasięgiem poza granice administracyjne województwa pomorskiego. Szczególnie w przypadku połączeń kolejowych z miastami i węzłami, gdzie występują istotne potoki pasażerskie na pograniczu województw - dodaje.
Całkowita wartość systemu Fala to 153 mln zł, z czego 90 mln zł to dofinansowanie z funduszy UE.
Jak działa - lub nie - system Fala?
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-06 14:19
Paranoja (59)
Szczerze to naprawdę nie rozumiem pchania na siłę tego systemu. Nikt tego nie chce, nikt tego nie używa, każdy widzi jaki to wałek, a nawet w ankietach na Trójmieście zawsze jest ogromna przewaga głosów "na nie" - nawet w tym artykule.
Nikt się temu nie przyjrzy? Przecież tyle pieniędzy poszło w śmietnik, że szok.- 645 17
-
2024-05-07 17:58
Wałek pisze o wałku. Zna się na tym z pewnością
- 0 3
-
2024-05-07 08:44
Jak niewiadomo oc o chodzi to chodzi o pieniądze. Oczywiście kto je zarobi.
- 1 0
-
2024-05-06 18:07
Ale co cię to boli, przecież ty podatki płacisz w Bartoszycach i złotówki na Falę nie dorzuciłeś? (3)
- 1 63
-
2024-05-06 20:50
Ty żyjesz z socjali więc też się nic nie dokładasz
- 15 0
-
2024-05-06 18:28
Jaki sens ma Twój komentarz? Prowokacyjny? (1)
- 34 1
-
2024-05-06 20:41
Bo ci z Małdyt nie lubią tych z Bartoszyc
- 7 1
-
2024-05-06 16:18
We Wrocławiu działa juz od kilku lat bez problemów. (1)
A gdańscy nieudacznicy jak mają zrobić coś porządnie to już nie potrafią.
- 15 2
-
2024-05-06 16:28
Na Śląsku zrezygnowali po kilku latach, a u nas kosztowne eksperymenty.
- 25 1
-
2024-05-06 15:53
Innobaltica tego chce - pensje, stołki, Innobusy... (1)
- 42 3
-
2024-05-06 20:41
Inno wałki
- 13 0
-
2024-05-06 15:29
Komentarze i głosy w ankietach nic nie znaczą. O Dulkiewicz też ciężko znaleść pozytywne komentarze, a 2 kadencję wygrała (2)
- 52 5
-
2024-05-06 18:27
Może w Gdańsku nic nie znaczą, ale w Gdyni jakby znaczyły.
- 5 0
-
2024-05-06 16:37
Myślę, ze większość osób jeździ własnym autem lub ma bilet miesięczny, roczny.
Bilet miesięczny nie wymaga wiele, prosto, jasno, z korzyścią dla wszystkich.
Ten system dla niewielu osób kupujących pojedyncze bilety jest niepotrzebny, zbyt skomplikowany, źle pomyslany, fatalnie zrobiony a raczej niezrobiony... I jeszcze gorzej wdrażany. Młodzież korzysta z jak dojadę. I innych aplikacji, które super działają.
I tyle.. Produkt dla nikogo. Chyba tylko dla. Hmmm. Strata pieniędzy, nieudolność i niegospodarność- 39 1
-
2024-05-06 15:14
Nie, nie masz racji (23)
25 lat czekamy na wspólny bilet metropolitalny. Fala miała być odpowiedzią na ten problem.
- 10 54
-
2024-05-06 20:49
ma rację on lub ona
o wiele prościej jest bez fali!
- 3 0
-
2024-05-06 16:29
Bilet metropolitalny jest od dawna. (2)
- 5 7
-
2024-05-06 20:46
Weź mnie nie rozsmieszaj
Mieszkam od urodzenia w Gdańsku. Do dziś szlag mnie trafia jak mam kupić bilet z Chełmu do Gdyni. Wpierw na tramwaj. Później na kolejkę. W Gdyni na ich szelki jeszcze. A w Gdańsku na dworcu to jest dopiero hardcore. Tu musisz być Alfa i Omega aby skumać system. Zniżki, pkp, skm, polRegio, Inter City i w ...innych tworów. Jednym możesz innym nie, tu
Mieszkam od urodzenia w Gdańsku. Do dziś szlag mnie trafia jak mam kupić bilet z Chełmu do Gdyni. Wpierw na tramwaj. Później na kolejkę. W Gdyni na ich szelki jeszcze. A w Gdańsku na dworcu to jest dopiero hardcore. Tu musisz być Alfa i Omega aby skumać system. Zniżki, pkp, skm, polRegio, Inter City i w ...innych tworów. Jednym możesz innym nie, tu zniżka taka, tam taka. Mam wrażenie że te panie co sprzedają te bilety muszą roczne szkolenie skończyć i co kwartał je odnawiać.
Poruszanie się po Trójmieście to jest dramat. Zarówno w sensie samych środków transportu, jak i biletów na nie- 23 0
-
2024-05-06 20:53
jest z nazwy...
To zlepek taryf roznych przewoznikow, ktorzy nie uzgodnili nawet wspolnej dystrybucji...
Kup kiedys bilet miesieczny "metropolitalny" to sie przekonasz...
Wspolny bilet metropolitalny to wspolna dla wszystkich przewoznikow taryfa, nad ktora panuje organizator transportu, a nie zlepek interesow przewoznikow. Skutkuje toTo zlepek taryf roznych przewoznikow, ktorzy nie uzgodnili nawet wspolnej dystrybucji...
Kup kiedys bilet miesieczny "metropolitalny" to sie przekonasz...
Wspolny bilet metropolitalny to wspolna dla wszystkich przewoznikow taryfa, nad ktora panuje organizator transportu, a nie zlepek interesow przewoznikow. Skutkuje to setkami juz wariantow oplaty za przejazd, ktorw uwzgledniaja jedynie interesy urzedu i przwwoznikow, a nie wymogi mobilnosci i interes mieszkancow.
Z tego smieje sie cala Polska, tylko zapyziale wladze Pomorza tego nie chca dostrzec.- 9 0
-
2024-05-06 16:10
Bzdura
Fala miała na celu monitorowanie ruchu i przepływu pasażerów aby nabijać kabzę na biletach.
- 24 1
-
2024-05-06 15:24
Fala to nie jest wspólny bilet. (9)
Wspólny bilet to byłby... wspólny bilet.
- 53 1
-
2024-05-06 16:29
a niby jak sobie wyobrażasz wspólny bilet? (5)
Że za 5 zł pojedziesz do Wejherowa albo do Wrzeszcza i nie ważne czym? To w żadnej dużej metropolii tak nie działa. Systemy podobne do fali w założeniach działają w Europie w różnej skali, np Londyn ma coś podobnego ale nie jest tam przecież tak że zawsze cena jest jedna na wszystko, po prostu system po przyłożeniu karty nalicza opłaty optymalnie
Że za 5 zł pojedziesz do Wejherowa albo do Wrzeszcza i nie ważne czym? To w żadnej dużej metropolii tak nie działa. Systemy podobne do fali w założeniach działają w Europie w różnej skali, np Londyn ma coś podobnego ale nie jest tam przecież tak że zawsze cena jest jedna na wszystko, po prostu system po przyłożeniu karty nalicza opłaty optymalnie do trasy przejazdu. Taka też miała być fala no ale niestety nie jest... Natomiast wspólny bilet miesięczny albo dobowy mamy już od dawna i działa dobrze bez fali, szkoda tylko że jest trochę drogi.
- 2 28
-
2024-05-07 08:57
w żadnej nie działa?
popatrz na bilety dobowe w GZM- 12 zł/ 24h na całą metropolię bez pociągu i 24zł z pociągiem;
możesz przejechać na takim bilecie całe województwo po szerokości, czyli dystans 100km- 6 0
-
2024-05-06 18:24
W czym komplikuje bilet metropolitalny? W czym nie komplikuje fala? Wyglada na to, że fala to jedna wielka komplikacja.
- 12 0
-
2024-05-06 16:34
Daleko nie trzeba szukac (2)
Bo tak to działa chociażby w Warszawie, do tego proste automaty biletowe w każdym pojeździe i da się!
- 25 0
-
2024-05-06 20:50
Pewnie że się (1)
da bez fali!
- 2 1
-
2024-05-06 23:24
Trochę malo precyzji
Jak mi wiadomo to w pociągach Kolei Mazowieckich nie ma automatów biletowych. Ale Pan Prezydent Miasta Warszawa co roku dopłaca KM ok. 100 mln zł. A ile Miasta w Trójmieście dopłacają? zero zł!!!!
- 0 2
-
2024-05-06 16:31
Wspólny to mettopolitrlhy, który jest od dawna. (2)
- 0 9
-
2024-05-06 18:26
Pisownia to efekt jazdy autobusem po gdyńskiej drodze.
- 1 0
-
2024-05-06 16:51
Jest droższy, nie do końca spełnia to, czego ludzie oczekują i dużo z tym zamieszania
Ta proteza jedynie komplikuje sprawę i tyle
- 9 0
-
2024-05-06 15:20
(7)
Przeciez fala nie rozwiazuje zadnego wspolnego biletu. Dalej bedziesz kupowal i placil za kilka biletow w fali jadac np. z Gdanska do Gdyni.
- 51 0
-
2024-05-06 15:26
(6)
Rozwiązuje największy problem, o którym były nawet skecze - nie wiadomo co kupić i skasować.
Naprawdę mi wszystko jedno, czy w tle skasują się trzy takie same, czy trzy różne bilety.- 3 18
-
2024-05-06 21:11
nie rozwiazuje zadnego z tych problemow
Nadal nie wiesz ile zaplacisz a system rozliczy cie post factum... Albo i nie...
I szukaj wiatru w polu oraz pisz na Berdyczow... A Renoma i tak ci przyklepie po uwazaniu... Zawsze mozesz reklamowac...- 8 0
-
2024-05-06 16:33
Ch6ba trzeba być zupełnie odklejonym, żeby potrzebować takiego rozwiązania.
- 12 2
-
2024-05-06 15:54
Wspólny bilet rozwiązałby ten problem dużo taniej. (3)
- 23 0
-
2024-05-06 16:34
Jest bilet metropolitalny dla tych, którzy potrzebują. (2)
- 0 10
-
2024-05-06 16:52
A działa na wszystko i wszędzie?... (1)
A potem zastanawiaj się czym będziesz jechał, miedzy którymi miastami i która opcja się kalkuluje
- 5 0
-
2024-05-06 18:21
Działa na skm, zkm i ztm. Nie wystarczy?
- 0 7
-
2024-05-06 15:08
Może da się uratować? (2)
Może na tym etapie da się jeszcze ten projekt przerobić na coś pożytecznego, z czego będą ludzie korzystać. Nie wiem, może automat do sprzedaży M&Msów czy innych przekąsek? Ten projekt powinien zostać, w obecnej formie, wstrzymany chociażby po wynikach ankiety. To jest ludzie robione za publiczne pieniądze, to ludzie mają prawo decydować, czy tego
Może na tym etapie da się jeszcze ten projekt przerobić na coś pożytecznego, z czego będą ludzie korzystać. Nie wiem, może automat do sprzedaży M&Msów czy innych przekąsek? Ten projekt powinien zostać, w obecnej formie, wstrzymany chociażby po wynikach ankiety. To jest ludzie robione za publiczne pieniądze, to ludzie mają prawo decydować, czy tego chcą. Kasa jaka na to poszła, wystarczyła by na pokrycie wypłaty konduktora sprzedającego bilety. W każdym pojeździe. Przez 30 lat. Było by prościej, szybciej i pewniej. W obecnej formie ten kto ma kupić bilet ma już ogarnęty sposób, a większość i tak jeździ bez biletu bo to się bardziej opłaca - kontrole są tak mało spotykane, że w długoterminowym rozrachunku bardziej opłaca się raz na jakiś czas zapłacić opłatę dodatkową niż zawsze kasować bilet.
Czemu tego systemu nie robi np. Politechnika i kilku studentów na zaliczenie? Było by taniej, lepiej i szybciej. Ale tu musi się nahapać dużo osób. Każdy widzi, żę to przewał, tylko nikt nie może z tym nic zrobić.- 42 4
-
2024-05-06 16:35
Może pączki, drożdżówki albi draże?
- 10 0
-
2024-05-06 16:00
Ankieta ma być decydująca?
Przecież ona nie oddaje nawet tego jak ludzie głosują, bo ciągle są manipulacje głosami. Mam na to dowody.
- 4 6
-
2024-05-06 15:01
Ja chcę i używam. (1)
I co?
- 6 34
-
2024-05-06 16:39
Trochę drogo jak dla 1 osoby.
- 18 0
-
2024-05-06 15:02
System z przed ery smartfonów. Dzisiaj każdy ma w telefonie aplikację do kupna biletów i bank w kieszeni. (3)
Wystarczyło nakleić kody QR do zeskanowania i zapłaty. No ale 160 milionów + 25 milionów co roku na utrzymanie poszło z naszych podatków. Nic dziwnego że w Tczewie mieszkańcy mają przejazdy za darmo bo po kalkulacji wyszło, że to jest tańsze niż ten system Fala. I zaraz ktoś napiszę że ludzie w wieku 65+ nie ogarniają smartfonów. Wybaczcie ale
Wystarczyło nakleić kody QR do zeskanowania i zapłaty. No ale 160 milionów + 25 milionów co roku na utrzymanie poszło z naszych podatków. Nic dziwnego że w Tczewie mieszkańcy mają przejazdy za darmo bo po kalkulacji wyszło, że to jest tańsze niż ten system Fala. I zaraz ktoś napiszę że ludzie w wieku 65+ nie ogarniają smartfonów. Wybaczcie ale jeżeli nie ogarniają to też nie ogarną Fali bo nie maja kart płatniczych i płaca tylko gotówką a i tak mają ulgę na przejazd lub darmowe bilety w wieku 70+ :-)
- 48 4
-
2024-05-06 23:03
kody QR? publiczne?!
Oj, sam ci coś domaluję z kropek.
Równie dobrze możesz klikać linki w smsach fejkowych.- 0 2
-
2024-05-06 15:47
Fala działa na kartę płatniczą jako identyfikator, w miastach mających cokolwiek wspólnego z turystyką to podstawa
Czy karta będzie w telefonie czy nie to już inna sprawa
- 1 10
-
2024-05-06 15:06
Karty mają zalety - po prostu fala jest marnie zaprojektowana
głównym problemem nie jest forma, a strategia działania i cel projektu (a raczej ich brak).
Karty NFC są fajne, bo nie wymagają naładowanej baterii i mogą być formą uzupełniającą systemu. Ale to nie nośnik jest powodem porażki- 24 0
-
2024-05-06 14:59
Innobaltice należy rozwiazac. Zadania fala przekazac prywatnej firmie (5)
Wybranej w przetargu
- 13 3
-
2024-05-07 07:57
Czy teraz Fala jest w rekach firmy panstwowej?
- 0 0
-
2024-05-06 18:18
Fala do wyeliminowania.
- 3 0
-
2024-05-06 16:42
Falę należy wyeliminować.
- 7 0
-
2024-05-06 15:53
prywatna firma wybrana w przetargu - Asseco (1)
poległa
- 13 0
-
2024-05-06 16:54
To tak, jakby wymagać od Biedronki aktualnych cenówek i swobodnego przejścia miedzy regałami
- 5 0
-
2024-05-06 15:04
retorycznie: kto ten milion zapłaci? (1)
retorycznie: kto ten milion zapłaci?
- 11 2
-
2024-05-06 15:48
to można wyczytać z artykułu
No ale Ziutek musi wtrącić swoje mądrości z kolejki w mięsnym
- 3 3
-
2024-05-06 14:56
Gdyby to był "prawdziwy wspólny bilet", to miało by to jakieś uzasadnienie
Ale to rozwiązanie to jak piękna kolorowa nakładka na przedpotopowy system rezerwacji w PKP... To po prostu ukrycie kluczowego problemu pod płaszczykiem kolorowego logo. A takie triki potrafią zrobić aplikacje komercyjne od paru lat, więc po co to komu za taką cenę?
- 31 1
-
2024-05-06 14:32
(1)
Bo w Fali nie chodzi o to żeby była potrzebna, tylko o wydanie środków z dofinansowania unijnego. Kilka osób ma prace np. w zarządzie Innovobaltica. Ale najbardziej mnie śmieszy, że systemie miał działać już chyba z 2 lata temu a oni dopiero powadzą rozmowę z koleją. To co robili wcześniej?? Przecież w założeniu system miał być do początku na kolei. I jeszcze wpychanie na siłę tego rozwiązana do ościennych miast.
- 71 7
-
2024-05-07 13:40
my w Tczewie sie z tego wykręciliśmy to teraz szukaja innych frajerów!
- 0 0
-
2024-05-06 14:25
nic dodać nic ująć (1)
bym się nie zdziwił jakby za pewien czas powołano komisję sejmową do zbadania sprawy decyzyjno-finansowej
- 48 2
-
2024-05-06 15:48
ja też bym się nie zdziwił, ale w niczymy dobrym to by o sejmie nie świadczyło
- 5 0
-
2024-05-06 15:13
Są takie projekty, które miały dobry pomysł, ale złe wykonanie. (7)
Fala nie miała ani jednego, ani drugiego. Trudno nawet powiedzieć, że pomysł na falę był zły, bo z perspektywy czasu wygląda to bardziej na brak jakiegokolwiek pomysłu.
- 262 9
-
2024-05-06 20:39
Tristar - to wnuczek Fali, protoplasta wałków gdańskich
Niby jest, kasę na niego wciąż łożą, sporo już odpowiednia grupa przytuliła i jeszcze sporo przytuli, a jest on tak przydatny mieszkańcom, jak umarłemu kadzidło.
Tak, że ten, tego...- 9 2
-
2024-05-06 17:25
Bo to jest M I Ś na miarę Gdańska
Im więcej będzie nas to kosztowało, tym więcej oni zarobią.
Jeszcze się nie przyzwyczailiście w Gdańsku do tego?- 17 0
-
2024-05-06 16:09
Bo tak twierdzą pisowskie trolle? (2)
- 2 22
-
2024-05-06 16:52
A ile dostałeś za ten wpis trollu?
- 9 2
-
2024-05-06 16:45
Bo na Śląsku zrezygnowali już dawno. Projekt byl przestarzały.
- 11 0
-
2024-05-06 16:04
Był pomysł:
Słuchajcie jest kasa z UE do przytulenia, wymyślmy coś na szybko.
- 24 1
-
2024-05-06 15:16
Tak to jest jak reklamowano coś jako ersatz wspólnego biletu, a daleko mu do tego
Nie wiem kto wymyślał cel tego projektu, bo jest on absolutnie zagadkowy. Pomijając wydanie pieniążków
- 18 2
-
2024-05-06 15:10
(5)
Mieszkańcom to nie przeszkadza. Wiceprezydentem ds. komunikacji w Gdańsku nadal jest ta sama osoba, która zasiada w zarządzie Innobaltiki i doprowadza jedynie co roku do dotowania tego spalonego projektu milionami z miejskiej kasy, które można by było zainwestować w naprawdę fatalnego gdańskiego zbiorkomu. Serdeczności.
- 246 6
-
2024-05-07 18:03
Nie ma pojęcia co to jest zarząd spółki ale pisze. Lepiej się nie odzywać i niech sobie myślą żeś dureń niż się odezwać i
- 0 2
-
2024-05-06 15:18
Za fale odpowiada m.in. wiceprezes innobaltica Głobinski (3)
Prezesi się zmieniają a facet siedzi twardo na stołku..
- 27 3
-
2024-05-07 18:05
Ale coś konkretnie? Czy tylko tak byle się dopiepsz.ć? Moze za mało rozumu?
- 0 3
-
2024-05-06 15:27
Cudownie się ujawniacie, drogie trolle :) (1)
- 3 34
-
2024-05-06 17:23
Na ciebie za to plują, a ty piszesz że właśnie wiosenny deszczyk cię zmoczył
- 17 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.