• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

18 pociągów dziennie z Kartuz do Gdańska od 1 października

Maciej Naskręt
8 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Podróż z Gdańska do Kartuz pociągiem SKM będzie trwała niecałą godzinę. Podróż z Gdańska do Kartuz pociągiem SKM będzie trwała niecałą godzinę.

Od początku przyszłego miesiąca codziennie po linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Kartuz do Gdańska i z powrotem pojedzie 18 pociągów SKM. Tylko poranne składy będą kończyły bieg na stacji Gdańsk Główny.



Czy korzystasz regularnie z linii PKM?

18 pociągów wyjedzie na tory z Kartuz do Gdańska. Składy będą kursować średnio w godzinach szczytu raz na godzinę. Pierwszy skład na tory z Kartuz do Trójmiasta wyjedzie o godz. 4:51. Co ciekawe, by wykonać to połączenie najpierw szynobus do Kartuz będzie przyjeżdżał z Gdyni (odjazd 3:20).

Pobierz przyszły rozkład jazdy.

Tylko 7 pociągów dojedzie do centrum Gdańska

Podróż z Kartuz do Gdańska ma trwać niecałą godzinę. Siedem ze wspomnianych 18 składów ma dotrzeć do stacji Gdańsk Główny i stąd wracać do Kartuz. To głównie poranne pociągi. Jednak gdyby ktoś chciał pojechać z dworca głównego z powrotem na Kaszuby po południu, nie będzie mógł tego uczynić. Musi udać się na elektryczną SKM-kę, by dojechać do Wrzeszcza, a potem przesiąść się na szynobus.

Dlaczego nie udało się wprowadzić wszystkich pociągów do centrum Gdańska?

- Zabrakło przepustowości na linii dalekobieżnej między Wrzeszczem a Gdańskiem Głównym. Nie mogliśmy doprowadzić do sytuacji, że nasz spalinowy skład dojeżdża do centrum i czeka tam trzy godziny na wolne miejsce do Wrzeszcza z powrotem - mówi Bartłomiej Buczek, dyrektor do spraw przewozów w PKP SKM w Trójmieście.

film promocyjny spółki PKM S.A.


42 km szlaku między Kartuzami a Gdańskiem

Pociągi z Kartuz do Gdańska i z powrotem zatrzymają się na wszystkich przystankach w ciągu linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Za przystankiem PKM Gdańsk Rębiechowo szynobusy jadące do Kartuz skręcą w lewo i wjadą na linię relacji Gdynia - Kościerzyna, zarządzaną przez spółkę PKP PLK. Potem zatrzymają się w Rębiechowie, Pępowie, Żukowie Wschodnim i Żukowie. Dalej - w miejscowości Glincz - pociąg odbije w lewo, by pojechać do Dzierżążna i Kartuz.

Normalny bilet miesięczny na trasie Kartuzy - Gdańsk Główny będzie kosztował podróżnych 188 zł. Natomiast jednorazowo za przejazd pociągiem z Gdańska do Kartuz pasażerowie zapłacą 8,70 zł.

- Na razie nie wprowadzamy żadnych biletów miejskich lub dobowych na trasie od PKM Gdańsk Rębiechowo do Kartuz - dodaje Buczek.
Siatka połączeń kolejowych planowanych i obsługiwanych przez spółkę PKP SKM w Trójmieście. Siatka połączeń kolejowych planowanych i obsługiwanych przez spółkę PKP SKM w Trójmieście.

Pierwszy dzień kursów na linii PKM

Miejsca

Opinie (236) ponad 20 zablokowanych

  • drogo? (1)

    Codziennie jadę do gdańska Wrzeszcza z pępowa i na paliwo idzie średnio 600 zł.

    • 22 3

    • To nie jeździj

      • 5 7

  • Bilety (2)

    Czy gdzieś można znaleźć ceny biletów miesięcznych, lub dziennych z poszczególnych stacji PKM od Kartuz do Rębiechowa i dalej. Czy przy takiej informacji nie można tez podać siatki odległościowej na tej linii a także przybliżonych czasów przejazdów pomiędzy przystankami. Gdzie jest wstępny cały rozkład przejazdów PKM na tej linii . Czy do tego jest potrzebny nowy artykuł. Uważam , że jeżeli przekazuje się jakąś wiedzę to należy ja dogłębnie przeanalizować i podać do wiadomości. A tak nawiasem to powinno być ok, jeżeli chodzi o zapełnienie pociągów, tylko należy je przynajmniej w grudniu skorelować z trasa na Kościerzyną i SKM

    • 15 1

    • strona skm

      • 0 1

    • Odległości prowizorka

      Gdańsk Główny 0 km
      Gdańsk Wrzeszcz 4 km
      Gdańsk Strzyża 6 km
      Gdańsk Niedźwiednik 8 km
      Gdańsk Brętowo 9 km
      Gdańsk Jasień 12 km
      Gdańsk Kiełpinek 13 km
      Gdańsk Matarnia 16 km
      Gdańsk Port Lotniczy 19 km
      Gdańsk Rębiechowo 19 km
      Rębiechowo 21 km
      Pępowo Kartuskie 24 km
      Żukowo Wschodnie 27 km
      Borkowo 30 km
      Dzierżążno 36 km
      Kartuzy 41 km

      To są moje absolutnie amatorskie wyliczenia na podstawie danych znalezionych w sieci. Można jednak na tej podstawie odnaleźć ceny biletów okresowych i jednorazowych na stronie skm.

      • 1 0

  • Niestety PKM z busami czy autobusami nie ma szans.

    Busy jadą wygodną trasą zabierają pasażerów spod domu i dostarczają niemal do celu bo wystarczy krótki spacer. Z PKM tak nie będzie i tu jest pies pogrzebany.

    • 19 19

  • to nie są pociągi SKM, tylko pkm (2)

    SKM tylko je obsługuje...

    • 16 1

    • do PKM należą tory, do SKM obsługa składów, do marszałka województwa pociągi (1)

      każdy z wymienionych musi przytulić odpowiednią kwotę...

      • 1 1

      • każdy z wymienionych musi pokryć koszty, które ponosi

        dla dobra tych, którzy korzystają.

        Czy jesteś amatorem sięgania do cudzej kieszeni?

        • 0 0

  • Kiedy linia 229 z Pruszcza Gdańskiego zostanie zrewitalizowana i włączona do PKM? (3)

    • 16 4

    • (1)

      Nie ma takiej linii..

      • 1 13

      • Jest taka linia

        Linia kolejowa nr 229 Pruszcz Gdański Łeba

        • 2 0

    • Pruszcz Gdański ma magistralę kolejową bezpośrednio na Gdańsk. Przez Starą Piłę PKMka mijałaby tylko Kolbudy, to jednak za mało aby linia była opłacalna. Ale pilnujcie torów, może kiedyś przyjdą czasy na Wasz odcinek.

      • 2 0

  • (1)

    Wolę autobusy do Kartuz. Kolej ma sens w godzinach szczytu po południu, gdzie korki są w Gdańsku i w Żukowie.

    • 8 11

    • Godziny sczytu polegaja na tym

      że wiecej ludzi jeździ w tym okresie niż w innych.Jeżeli juz ktoś kupi miesięczny na kolej bo dojeźdża w godz. szczytu to jak mypadnie dojazd poza szczytem to też pojedzie kolejka bo juz ma bilet.

      • 2 0

  • Bzdura! Nie ma szans wygrać z autobusami Gryfa. (1)

    Taka sama cena i dłuższy czas podróży pociągiem. Podpowiadam jedyny ratunek. Obowiązkowo w pociągu bar Warsu z browarem i setkami pod śledzia. Plus kaszubska kapela Roszmana. Wówczas sam będę jeździł dla hecy.

    • 24 15

    • Za miesięczny? PKM ma duzo taniej, w gryfie kosztuje 272zł, do tego brak korków, więcej miejsca. Jaki dłuższy czas? Kiedy gryf w godzinach szczytu jechał z Gdańska do Kartuz czy odwrotnie, mniej niz godzinę? Codziennie jade z pracy o 16:30, jadę najkrócej godzinę i 15 minut. Rano musze jechać o 5:30, późniejszy autobus stoi w korkach i byłabym non stop spóźniona.

      • 5 0

  • Malkontenci

    jak to wszystko czytam to mis ie nie dobrze robi, sami malkontenci, naśmiewanie z GKA, z PKM że drogo że beznadziejnie i ogólnie jest do d... TO TAKIE POLSKIE.
    Malkontencie zapraszam cię do mnie na Kaszuby, nie mieszkam w klatce na Witominie.

    • 29 12

  • PKM vs Samochód (10)

    Dla jednej osoby się to nie opłaca... Ale jeśli autem dojeżdżają już 2-3 osoby, to dojazd samochodem wydaje się być bardziej opłacalny. Mieszkam w okolicy Kartuz. Do pociągu mam około 3 km. Codziennie po drodze zabieram do pracy jeszcze 2 osoby i tak dojeżdżamy do Zaspy gdzie pracujemy. Codzinnie w obie strony robię 80 km. Zużycie to około benzyny 9l/100 km. Tak więc dojazdy do pracy i z powrotem, to dla nas koszt rzędu 700 - 750 zł/mc. Na głowę to jakieś 250 zł. Oczywiście nie doliczam to kosztów napraw czy ubezpieczenia, ale za to i tak musiałbym zapłacić. Czasowo nie nie jest najgorzej, bo na dojście do pociągu w Kartuzach musiałbym poświęcić jakieś 30 min dziennie, a tak jedziemy w sumie - 50 - 60 min w jedną stronę. Co do biletów 188 zł, to koszt samej PKM, do tego każdy potrzebowałby jeszcze biletu za chyba 88 zł na Gdański ZTM. Dojazd wydłużyłby się dla mnie do około 2 h każdego dnia, w jedną stronę. Tak więc samochodem jest wygodniej, szybciej i taniej. Co do parkowania - na Zaspie około 6:40 nie ma z tym żadnego problemu.

    • 27 8

    • zamiast dochodzić do pociągu w Kartuzach

      rozważ opcję dojazdu (np. rowerem).

      Do czasu jazdy dolicz jeszcze czas przeznaczony na zarabianie na paliwo i spłatę kredytu na kupno samochodu oraz odejmij czas relaksowania się w pociągu, który teraz zajmuje ci stres wiążący się z jazdą w korkach co kilkaset metrów.

      • 9 8

    • Samochód vs komunikacja miejska (2)

      Komunikacja miejska nie ma przejąć ludzi, którzy dojeżdżają w 3-4 osoby samochodem osobowym, lecz tych, co dojeżdżają sami lub w 2 osoby.
      Przy dojeżdżaniu "pełnym" samochodem problemem są tylko miejsca parkingowe.
      Przejmowanie do komunikacji miejskiej ludzi, którzy się zorganizowali i jeżdżą wspólnie jest na szarym końcu, jeśli chodzi o priorytety komunikacji miejskiej.
      Tu chodzi o przejęcie dojeżdżających w pojedynkę i danie alternatywy ludziom, którzy nie mają samochodu.

      • 2 0

      • (1)

        Skoro linia i tak jest dotowana, warto byłoby zatem uatrakcyjnić ją jeszcze bardziej.

        • 0 0

        • a co konkretnie proponujesz?

          • 0 0

    • Congestion Charge (3)

      I to wysokie! To jedyne wyjście. Przestanie Ci się opłacać taka jazda, a zawsze będziesz mógł sobie przejechać bryką te 3 km do pociagu.

      • 1 0

      • (2)

        Nie bierzesz pod uwagę, że w cenie benzyny jest akcyza czyli państwowa "nadbitka" prawdziwej ceny paliwa, natomiast cena biletu to jedynie namiastka rzeczywistego kosztu obsługi tej dotowanej linii. Gdyby jechać po prawdziwych kosztach, samochodu nic nie byłoby w stanie pobić.

        • 0 1

        • jazda samochodem generuje koszty zewnętrzne (1)

          które są tylko częściowo internalizowane w cenie paliwa (akcyza).

          Wjazd samochodu do miasta powoduje zajęcie przestrzeni, która może być wykorzystana bardziej produktywnie. Stąd dobrze zarządzanie miastem obejmuje stosowanie opłat (nie podatków!) za parkowanie samochodu w pobliżu centrum.

          Bardziej zaawansowane miasta stosują opłaty za sam wjazd do centrum - dzięki temu miasto lepiej funkcjonuje, bo miejscowi nie korzystają z samochodu na małe odległości, decydując się na rower, komunikację publiczną czy przejście pieszo lub jeszcze wiele innych możliwych kombinacji

          • 0 0

          • Ty mi urzedasie bedziesz spacery proponowal?Sam dygaj piechota.

            Zimno -10 czy -15 i mam jechac rowerem?Puknij ty sie w czolo.Samochod dojedzie wszedzie od drzwi do drzwi tylko budowac parkingow podziemnych wam sie nie chce bo z tego nie macie od razu kasy do kieszeni...chociaz nie z developerami zawsze sie dogadacie tyle ze dla nich najlepszy deal to mieszkania na ktorych maja wieksza przebite niz za taki parking...Sam sobie maszeruj z buta cwaniaczku.

            • 0 0

    • jasna sprawa, że jak dojeżdżasz z innymi, to macie taniej. Tego nie pobije nawet pendolio za 49zł do Wawy. Gdybyś miał jeździć sam to pomyśl nad tym, żeby te 3km na stację podjechać rowerem albo nawet autem. Oczywiście dopiero, gdy będzie wprowadzony jeden bilet na Gdańsk.

      • 1 0

    • moze prościej było by zaleźć prace w kartuzach?

      • 1 1

  • W PRAWO! (2)

    Pociąg do Kartuz będzie dwa razy odbijał W PRAWO ;p

    • 9 5

    • niby gdzie?

      • 2 0

    • a jednak nie :)

      openstreetmap.org/#map=16/54.3237/18.3317&layers=N

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane