Fakty i opinie

stat

18 tys. pasażerów skorzystało z SKM-ki w drodze na koncert i z powrotem

Osiem tysięcy widzów przyjechało na stadion kolejką, a 10 tys. wróciło nią z koncertu do centrum Gdańska.
Osiem tysięcy widzów przyjechało na stadion kolejką, a 10 tys. wróciło nią z koncertu do centrum Gdańska. fot. kultowyikarus.pl

Szybka Kolej Miejska podsumowuje swój udział we wtorkowym koncercie Justina Timberlake'a na PGE Arenie. Pociągi zabrały na stadion i odwiozły z niego w sumie 18 tys. pasażerów.



Czytaj także: Niezwykłe widowisko Justina Timberlake'a

Dwa dni po największym biletowanym wydarzeniu, jakie kiedykolwiek odbyło się na stadionie w Letnicy, SKM podsumowuje swój udział w przywiezieniu i rozwiezieniu widzów koncertu. Przypomnijmy, że podczas koncertu Justina Timberlake'a na stadionie bawiły się 42 tys. widzów. Jaki był udział SKM-ki w ich dowiezieniu i odwiezieniu ze stadionu?

W jaki sposób dostałeś się na koncert Justina Timberlake'a?

SKM-ką 36%
tramwajem 9%
piechotą 19%
samochodem 18%
rowerem 18%
zakończona Łącznie głosów: 463
Na stadion pociągami SKM dojechało 8 tys. widzów. Jeszcze więcej, bo 10 tys. zdecydowało się na powrót SKM-ką z Letnicy do Gdańska i dalej.

- To zadanie było porównywalne z organizowanym przez nas transportem kibiców na EURO 2012. Z Gdańska Głównego do przystanku Gdańsk Stadion Expo pasażerów woziło siedem specjalnych pociągów. Trzeba zaznaczyć, że na najważniejszy, pierwszy moment odwozu zadysponowaliśmy cztery pociągi, które - ustawione jeden po drugim - sprawnie rozwiozły pierwszą falę uczestników koncertu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor sprzedaży i marketingu PKP SKM w Trójmieście.

Poza pociągami kursującymi pomiędzy Gdańskiem Głównym a przystankiem Gdańsk Stadion Expo Spółka PKP SKM uruchomiła dodatkowe pociągi na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia Główna - Wejherowo.

- W czasie odwożenia pasażerów ze stadionu uruchomiliśmy osiem zamiast planowanych siedmiu składów. Przewidzieliśmy również potrzebę uruchomienia pociągów w relacji Gdańsk Główny w kierunku Wejherowa. Tutaj zamiast zaplanowanych trzech składów uruchomiliśmy cztery dodatkowe składy - dodaje Głuszek.

Kolejarze mieli o tyle trudniejsze zadanie niż zazwyczaj, że na linii Gdańsk Główny - Gdańsk Stadion Expo, czynny był tylko jeden tor, a w Gdańsku Głównym mogli korzystać z trzech zamiast sześciu tzw. krawędzi peronowych. Podczas EURO 2012, gdy przewożono podobne liczby pasażerów, po linii "stadionowej" pociągi SKM jeździły po dwóch torach, a na stacji Gdańsk Główny wysadzały pasażerów przy sześciu krawędziach peronowych.

Utrudnienia wynikają z prac prowadzonych w ramach inwestycji PKP SKM na stacji Gdańsk Główny oraz PKP PLK S.A. na jednej z linii do stadionu w Letnicy.

Opinie (100) 1 zablokowana

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.