• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

23 połączenia kolejowe dziennie z Gdyni do Helu

Michał Brancewicz
23 czerwca 2023, godz. 07:00 
Opinie (148)
Od soboty liczba pociągów Polregio kursujących z Gdyni do Helu zwiększy się z 11 do 17 dziennie. Od soboty liczba pociągów Polregio kursujących z Gdyni do Helu zwiększy się z 11 do 17 dziennie.

17 par pociągów Polregio będzie każdego dnia w wakacje kursowało na trasie Gdynia - Hel. Do tego dojdzie jeszcze 6 połączeń dalekobieżnych realizowanych przez Intercity. Najszybszy pociąg pokona trasę w 1 godz. i 26 min.



Półwysep Helski:

- Liczba pociągów jadących do Helu w sezonie letnim zwiększy się z 24 do 42. Będzie to 17 par pociągów Gdynia - Hel - Gdynia, 2 pary Gdynia - Władysławowo - Gdynia i 2 pary Władysławowo - Hel - Władysławowo. W 32 z tych 42 pociągów możliwy będzie przewóz rowerów - informuje Michał Piotrowski, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego, który jest organizatorem przewozów kolejowych w województwie pomorskim.
Wakacyjny rozkład zacznie obowiązywać od soboty, 24 czerwca.

Dla porównania, obecnie z Gdyni do Helu kursuje 11 pociągów Polregio, w piątek dochodzi jeden Intercity.

Od soboty będą regularnie kursowały już 23 składy w jedną i drugą stronę.



23 pociągi z Gdyni do Helu:

  • 17 z nich to pociągi Polregio, które kurs zaczynają w Gdyni Głównej,
  • 6 pozostałych to pociągi dalekobieżne Intercity (TLK, IC, EIC), co oznacza, że podróż do Helu można zacząć w Gdańsku lub Sopocie.

Bilety na połączenia regionalne są przeważnie tańsze od tych wykonywanych przez pociągi dalekobieżne, z wyjątkiem TLK.

  • Godziny odjazdów, czasy przejazdów i ceny na poszczególne połączenia.
  • Godziny odjazdów, czasy przejazdów i ceny na poszczególne połączenia.
Pierwszy skład (TLK) jedzie z Gdyni do Helu już o godz. 4:50. Ostatni (PR) wyrusza w trasę o godz. 21:59.

400 miejsc siedzących w wybranych pociągach



- Już teraz - przed sezonem - zmieniamy zestawienia wybranych połączeń na większe, by zapewnić ponad 400 miejsc siedzących. Podobnie będzie latem - zapowiada Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. - Muszę jednak po raz kolejny przypomnieć, że przepustowość linii kolejowej 213 na Hel jest niewystarczająca: są tam zbyt krótkie perony, by można było wydłużyć składy o kolejne wagony, brakuje też mijanek.
Linią zarządza spółka PKP PLK, która modernizację 213-stki przesunęła na listę rezerwową, mimo że samorząd dofinansował opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu, na co wydał blisko 1,3 mln zł ze środków unijnych.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (148)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane