- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (233 opinie)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (256 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (817 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (78 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (109 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (31 opinii)
569 mln zł za pięcioletni remont autostrady A1
W przyszłym roku rozpocznie się kompleksowy remont nawierzchni autostrady A1 między Rusocinem a Czerniewicami koło Torunia. Prace przeprowadzi spółka Budimex. Wartość podpisanej umowy wynosi 569 mln zł.
Jak mówi Anna Kordecka, rzecznik prasowy Gdańsk Transport Company, która jeszcze przez 15 lat będzie zarządzać autostradą, remont jest konieczny ze względu na wciąż rosnący ruch pojazdów - także ciężkich, co wpływa na szybsze zużycie drogi.
- Prace remontowe muszą odbywać się w odpowiednich warunkach pogodowych, dlatego ich przeprowadzenie możliwe jest jedynie w okresie od wiosny do jesieni. Od przyszłego roku, w którym wkroczymy w pełną fazę prac remontowych, planowane jest prowadzenie prac także w okresie wakacyjnym - mówi.
Autostrada A1 w 2024 r. jednak darmowa
Roboty przeprowadzi spółka Budimex. Wartość podpisanej umowy wynosi 569 mln zł. Prace rozpoczną się wiosną i - podobnie jak ostatnio - mają być etapowane. Nawierzchnia ma być wymieniana "pod ruchem", co oznacza, że w trakcie prac przejazd będzie możliwy, ale tylko jednym pasem. Na czas robót będzie też ograniczana prędkość do 80 km/h.
Przypomnijmy, że od 4 września do końca roku wszystkie pojazdy kat. 1 i 1A z autostrady A1 korzystają bez opłat.
Zwolnienie z opłat nie oznacza jednak otwartych bramek. Podjeżdżając do bramek wjazdowych należy pobrać bilet, natomiast przy zjeździe z autostrady bilet należy przekazać inkasentowi, który otworzy szlaban.
Opinie wybrane
-
2023-11-08 17:21
(14)
Warto się tym kwotom przyglądać w kontekście inwestycji w budowę i utrzymanie linii kolejowych, transportu zbiorowego. Indywidualny transport samochodowy kosztuje nas krocie!
- 72 102
-
2023-11-10 08:03
Dlatego
Dzięki zamordystom z UE za niedaleki czas nie będziemy już jeździć autami.....
- 0 0
-
2023-11-08 20:03
Chce dojechać do Pluskowęsy (2)
Napisz jak tam dojechać w sensownym czasie.
- 1 1
-
2023-11-08 20:24
Chce dojechać na Jasień z Śródmieścia (1)
Napisz jak tam dojechać w sensownym czasie nie stojąc pół dnia w korkach.
- 5 1
-
2023-11-08 23:52
Proponuję rano - wtedy nie ma korków w kierunku Jasienia
- 2 3
-
2023-11-08 19:51
Transport zbiorowy
Zastanów się jak wyjeżdżasz na wakacje? Zapewne pks-em.
- 4 5
-
2023-11-08 19:38
12 miliardow na przebudowe linii kolejowych na Podhalu
Kwota robi wrazenie.
- 4 2
-
2023-11-08 18:18
Indywidualny transport?
A to dla jednego samochodu wydawane jest te pół miliarda? Chyba nie. Z A1 korzysta prawie dwanaście milionów pojazdów rocznie.
- 8 5
-
2023-11-08 17:58
Ty wiesz ile miliardów kierowcy płacą podatków w paliwie ? (3)
Więc państwo nic nie daje , kierowcy napędzają PKB dając firmą remontującym pracę
- 15 10
-
2023-11-08 18:02
w porównaniu do kosztów które generują? (2)
tyle co kot napłakał :-))))
- 14 19
-
2023-11-08 18:45
Kiedyś zrobiłem takiemu cwaniakowi wyliczenie, (1)
ile jest realnych kosztów, a ile to propaganda ( typu właściciel pojazdu nie pracuje - mógłby zarobić w tym czasie pieniądze, wiec jest to koszt dla państwa- totalne bzdury)
A właśnie, ze nie, koszty są minimalne w porównaniu do zysków dla budżetu. O.
odpowiedział w stylu ja wiem lepiej i tyle.
Wiec teraz odpiszę:
A właśnie, że nie- 5 7
-
2023-11-08 23:47
to daj te wyliczenia, gawędziarzu.
- 1 2
-
2023-11-08 17:51
to jest autostrada zbudowana i zarządzana przez prywatna spółkę, więc gdzie chcesz zaglądać? A że dbają o nią to chyba dobrze, wystarczy porównać stan nawierzchni na trasie do Torunia i tej dalej - do Łodzi. Do Torunia gładko, dalej już bywa różnie
- 19 5
-
2023-11-08 17:50
Kosztuje w tym wypadku prywatną firmę
Której to się opłaca, bo płacą jej wlascicie tych prywatnych samochodów :)
Fakt, teraz płaci jej do końca roku Państwo, ale to kiełbasa wyborcza, nie racjonalny nakład na transport indywidualny:)- 19 8
-
2023-11-08 17:47
to nie indywidualny transport drogowy niszczy autostrady, ale przewóz towarów 24 tonowymi TIRami. Za mało ładunków jeździ pociągami
- 47 3
-
2023-11-09 10:21
autostrada jest w bardzo dobrym stanie - po co ten remont (1)
po co tyle kasy wywalać skoro droga jest bardzo dobra, a ostatecznie i tak to ludzie za to zapłacą a nie właściciel autostrady
jest mnóstwo dróg w znacznie gorszym stanie, tam powinny iść te środki- 43 4
-
2023-11-10 23:26
Warstwa ścieralna musi być wymieniana co 15 lat akurat ten czas nadszedł poza tym będą to robić kawałkami jak wtym roku dlatego to będzie trwać 5lat
- 0 0
-
2023-11-08 18:01
Remont (12)
Mam nadzieję że nie będą to pieniądze podatników tylko prywatne. Bo skoro autostrada jest płatna, to niech płacą że remont ci co się wzbogacają na tym..
- 102 22
-
2023-11-09 05:25
Autostrada jest bezpłatna (1)
- 0 2
-
2023-11-09 06:37
Jest tak bezpłatna że operator dostał z budżetu państwa za 4 miesięczną "bezpłatność " 2 mld zł
- 4 0
-
2023-11-09 00:03
to zawsze są pieniądze podatnika
czy to od państwa, czy bezpośrednio z naszej kieszeni.
I to z zyskiem dla prywatnej firmy...
Dlatego prywatna firma się wzbogaca...
Praktycznie bez wartości dodanej.- 2 0
-
2023-11-08 21:37
Obecnie nie pobierają opłat.
- 4 1
-
2023-11-08 20:20
Nieprawda
Skoro nie wiesz to po co piszesz? Tutaj umowa z koncesjonariuszem skonstruowana jest tak, że Państwo płaci GTC stałą ustaloną wcześniej kwotę, a wszystkie wpływy z bramek trafiają bezpośrednio do budżetu.
- 5 1
-
2023-11-08 18:55
Szczególnie, że umowa była tak podpisana, (6)
Że w przypadku niskich zysków właściciela to Państwo (czyli podatnicy) dopłaca inwestorowi. Zgadniecie, kto taką umowę podpisał.
- 28 5
-
2023-11-09 07:06
Podpisali:
Pierwszy etap do nowych Marz Marz Kurylczyk SLD drugi do Torunia ........ Polak PiS.
Remont jest z kasy koncesjonariusza. Opłaty ustala minister infrastruktury.- 2 0
-
2023-11-08 19:08
Rudy (4)
- 17 29
-
2023-11-09 09:40
kaczor
- 0 0
-
2023-11-08 20:13
Od Rusocina do Nowych Marzów autostradę otwierano w 2007 i 2008 roku. (2)
Rozumiem, że Tusk już za pierwszego PiS rządził i był wszystkiemu winien? Widzę, że i**otów nie brakuje.
- 38 13
-
2023-11-09 09:00
Autostradę planowano i umowy podpisywano na jej budowę i funkcjonowanie za premierów Millera i Belki.
Tak to się jakoś dziwnie złożyło że w 2019 roku obaj startowali w wyborach z listy PO.
A umowa autostradowa zakładała że państwo pożycza pieniądze na budowę i poręcza ten kredyt.
Kasę przekazuje zaprzyjaźnionej firmie która buduje autostradę i czerpie z niej nie małe zyski. A Polacy płacą tej firmie za korzystanie z autostrady. Jedni są od płacenia a inni tylko od brania kasy.
Ryzyko inwestycyjne i koszty po stronie obywateli zyski po stronie zaprzyjaźnionej firmy.- 3 0
-
2023-11-08 22:59
Komuchy
Jan Ryszard Kurylczyk, polityk SLD, a wcześniej sekretarz PZPR w Lęborku i Słupsku, niezręczny kandydat lewicy na prezydenta Gdańska, który swój start chciał konsultować z urzędującym prezydentem Pawłem Adamowiczem - wsiadając w 2004 roku na koparkę w Swarożynie otworzył międzynarodową autostradę biznesu. Zamiast winiet wydawanych i rozliczanych
Jan Ryszard Kurylczyk, polityk SLD, a wcześniej sekretarz PZPR w Lęborku i Słupsku, niezręczny kandydat lewicy na prezydenta Gdańska, który swój start chciał konsultować z urzędującym prezydentem Pawłem Adamowiczem - wsiadając w 2004 roku na koparkę w Swarożynie otworzył międzynarodową autostradę biznesu. Zamiast winiet wydawanych i rozliczanych przez rząd polski - zdewastowanych w sejmie przez Europejczyków z PO i patriotów z PSL - mamy opłatę 4,90 zł na trasie Rusocin-Swarożyn, która czyni każdego tubylca klientem wielkiego kapitału. Jeżdżąc poprawiamy samopoczucie i dostatek w Budapeszcie, Johannseburgu, a nawet pojedynczym obywatelom w Sopocie.
- 9 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.