• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy jadą objazdem i niszczą jezdnię. Urzędnicy obiecują naprawę

Patryk Szczerba
3 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Autobusy niszczą nawierzchnię na ul. Stawnej

Z powodu przebudowy pętli na WitominieMapka, na której pojawią się ładowarki dla elektrycznych autobusów, obecnie autobusy dojeżdżają do końca trasy, kursując objazdem ulicami StawnąMapkaPasiecznąMapka. - I niszczą nieprzystosowaną do takiego ciężaru nawierzchnię, która jest w coraz gorszym stanie - denerwują się mieszkańcy. - Po zakończeniu inwestycji zostanie przeprowadzony przegląd i jeśli będzie to konieczne, zostaną wykonane prace naprawcze - odpowiadają urzędnicy.



Jak oceniasz stan ulic w okolicy twojego miejsca zamieszkania?

Przypomnijmy:

  1. W kilku miejscach w Gdyni trwa budowa ładowarek do elektrycznych autobusów.
  2. Siedem stacji pantografowych szybkiego ładowania pojawi się na pętlach i przystankach końcowych.
  3. 24 standardowe punkty wolnego ładowania plug-in znajdą się w bazie PKA przy ul. Platynowej na Pogórzu.
  4. Będą potrzebne do ładowania zakupionych 16 autobusów standardowej długości i ośmiu przegubowych.


Po zakończeniu prac na pętli na Witominie będą mogły być ładowane elektryczne autobusy. Po zakończeniu prac na pętli na Witominie będą mogły być ładowane elektryczne autobusy.
Najwięcej pracy jest na Witominie. Tam oprócz ładowarek jest przebudowywana pętla, kładziony nowy asfalt, a także elementy kanalizacji deszczowej. Pasażerowie jadący w stronę centrum wsiadają na przystanku oddalonym od początkowego o ok. 50 m.

Objazd wąskimi jednokierunkowymi ulicami



W drodze powrotnej autobusy jadą objazdem ulicami StawnąMapkaPasiecznąMapka, zamiast ul. 2 Morskiego Pułku StrzelcówMapkai kończą kursy poza pętlą, która jest od kilku tygodni wyłączona z użytkowania z powodu prowadzonych tam prac.

Innego rozwiązania w tej sytuacji nie ma. Mieszkańcy Witomina zwracają jednak uwagę, że autobusy jadące objazdem niszczą ulice Stawną i Pasieczną.

  • Urzędnicy z ZDiZ obiecują, że po zakończeniu inwestycji odbędzie się przegląd stanu ulic i naprawa najbardziej zniszczonych fragmentów.
  • Urzędnicy z ZDiZ obiecują, że po zakończeniu inwestycji odbędzie się przegląd stanu ulic i naprawa najbardziej zniszczonych fragmentów.
  • Urzędnicy z ZDiZ obiecują, że po zakończeniu inwestycji odbędzie się przegląd stanu ulic i naprawa najbardziej zniszczonych fragmentów.
  • Urzędnicy z ZDiZ obiecują, że po zakończeniu inwestycji odbędzie się przegląd stanu ulic i naprawa najbardziej zniszczonych fragmentów.
  • Urzędnicy z ZDiZ obiecują, że po zakończeniu inwestycji odbędzie się przegląd stanu ulic i naprawa najbardziej zniszczonych fragmentów.
- To osiedlowe ulice, nieprzystosowane, by jeździły po nich autobusy. Po kilkunastu dniach jazdy widać ubytki, są dziury. Mam nadzieję, że po zakończeniu prac na pętli ich nawierzchnia zostanie wyremontowana, a ulice doprowadzone do stanu sprzed prac na pętli - mówi pan Mikołaj.

ZDiZ: jeśli będzie konieczne, będzie naprawa



Urzędnicy odpowiadają, że wiedzą o ubytkach w jezdni.

- Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni otrzymał pojedyncze sygnały dotyczące uszkodzeń w jezdni ul. Stawnej i Pasiecznej. Po zakończeniu inwestycji zostanie przeprowadzony przegląd i jeśli będzie to konieczne, zostaną wykonane prace naprawcze - odpowiada Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni.


Ładowarki w bazie mają być gotowe w połowie stycznia 2022 r., a w poszczególnych lokalizacjach - miesiąc później. Kosztują łącznie 12,5 mln zł. Autobusy elektryczne mają wyjechać na ulice w kwietniu. Będą kosztowały 80 mln zł.

Co istotne, 85 proc. kosztów tego projektu jest finansowane z funduszy europejskich. Środki na naprawę jezdni będą pochodzić z miejskiej kasy.

Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (122) 7 zablokowanych

  • Niestety, ale drogi w Trójmieście mamy tragiczne.

    • 7 0

  • - Miej rozwiniętą sieć trolejbusową

    - Inwestuj w autobusy elektryczne i dedykowane im ładowarki.
    - Profit???

    • 4 1

  • Dlaczego

    Autobusów, aut dostawczych, śmieciarek nie obowiązują progi zwalniające?
    Dlaczego ten proceder wciąż się rozwija?

    • 5 0

  • Na wiosnę przyjdą robole, wsypią taczkę betonu w kałużę, przyklepią kaloszem i git! (2)

    • 4 3

    • Jak określasz ludzi? (1)

      • 3 0

      • Tak określa,bo to lewak.

        • 1 0

  • "jeśli będzie to konieczne" to naprawią

    Przecież widać na gołe oczy że jest to konieczne.
    Co za ludzie pracują w tym ZDiZ.

    • 7 0

  • UM ma rzecznika prasowego (1)

    ZDiZ też, SM a raczej sm też, z tego co pamiętam słynna gdyńska filmówka też. Ile w Gdyni jest rzeczników prasowych na naszym garnuszku?

    • 5 0

    • Myślisz, że oni wszyscy robią za rzecznika na pełen etat?

      mało o życiu wiesz. Z reguły jest to funkcja OBOK innych obowiązków służbowych

      • 1 0

  • A witomino jest tak ciasne nie dość że w lesie wybudowane no to na maxa zabuduwują

    • 3 0

  • Drogi jak Bangladeszu :)

    • 2 0

  • Powinni zamknąć Witomino! (5)

    Zamknąć Witomino dla pojazdów powyżej 750kg DMC. Nasze drogi były budowane z myślą o rekreacji! W lutym składam w UM projekt zamknięcia Witomina dla ruchu pojazdów pow 750kg DMC

    • 4 0

    • Przytocz jakieś dokumenty, będzie chryja, może projektantowi emeryturę cofną

      • 1 1

    • (1)

      A zaopatrzenie do sklepów wielbłądem dowieziesz

      • 2 1

      • Rowerem cargo hahahaha!

        • 2 1

    • Ale tak jest

      To drogi dla maluchów były, nawet nie 125p. Zakazać jazdy na Witominie z rygorem natychmiastowej wykonalności

      • 2 0

    • Zamknąć WItomino i otoczyć biało-zieloną siatką

      • 2 0

  • Mieszkam na ulicy Stswnej

    I pytam się mieszkańców co donoszą,co te autobusy maja niby niszczyć?Nie da się niszczyć ruiny.Wszystkie drogi na Witominie(oprócz Hodowlanej) to katastrofa,jedna wielka dziura!!!!

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane