• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy już nie jeżdżą kontrapasem w centrum w Gdyni

Patryk Szczerba
17 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Ruch na skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni po przebudowie


Wraz z przywróceniem wszystkich relacji przejazdu po remoncie skrzyżowania przy gdyńskim dworcu większość linii autobusowych i trolejbusowych wróciła na swoje trasy. Zniknął tymczasowy kontrapas na Władysława IV zobacz na mapie Gdyni. - Nie chcieli go pasażerowie - przekonuje ZKM Gdynia.



Linie wróciły na swoje trasy w środę. W nocy ze środy na czwartek "po staremu" po raz pierwszy od rozpoczęcia remontu pojechały także linie nocne.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia po remoncie ul. Podjazd



Tak jak w trakcie remontu pojadą "na stałe" linie 105, 109 i 125 w kursach od strony Śródmieścia w kierunku Mechelinek, Babich Dołów i Pogórza Dolnego. Autobusy tych linii będą nadal kursować ulicami: Władysława IV, 10 Lutego, Podjazd i Morską.

Czytaj więcej: Skrzyżowanie przy dworcu w Gdyni (prawie) przebudowane

Trasy te będą obowiązywać na stałe. Jak opowiadają przedstawiciele ZKM Gdynia - za pozostawieniem na stałe "remontowych" tras tych linii opowiedziała się większość pasażerów z nich korzystających - zainteresowanych szybszym przejazdem z Redłowa, Węzła Franciszki Cegielskiej i Śródmieścia do ul. Morskiej oraz na Obłuże, Pogórze Dolne, Babie Doły i do gminy Kosakowo.

Kontrapas na Władysława IV w Gdyni: większość nie chciała



O argumencie "zdania większości" pracownicy ZKM Gdynia mówią też przy okazji likwidacji tymczasowego kontrapasa na ul. Władysława IV, który pomógł pasażerom w trakcie remontu, choć bywało, że irytował kierowców.

Nie brakowało stłuczek i kolizji. Mimo to pojawiły się głosy, że jeżeli Gdynia chce wyraźnie stawiać na komunikację miejską, mógłby pozostać na stałe.

Wnioskowali o to m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, proponując, by powstały także dodatkowe przystanki na ul. Władysława IV i 3 Maja.

- Wniosek wywołał wiele dyskusji. Było zarówno wielu zwolenników tego rozwiązania, jak i przeciwników. Postanowiliśmy zbadać, jakie zdanie mają nasi pasażerowie. Podeszliśmy do tego kompleksowo i pytaliśmy pasażerów komunikacji miejskiej poszczególnych linii trolejbusowych i autobusowych, jak widzą przebieg poszczególnych linii po remoncie. Okazało się, że mieszkańcy są przyzwyczajeni do dawnego rozwiązania i chcieliby, aby autobusy wróciły na ul. Dworcową - komentuje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Badania marketingowe były prowadzone w październiku 2017 roku.

Społeczników w innej sprawie posłuchał za to Zarząd Dróg i Zieleni. Zlikwidowano na stałe trzeci pas ruchu za 10 Lutego w kierunku ul. Starowiejskiej przed przejściem dla pieszych.

Na Władysława IV nie ma kontrapasa, ale zyskali za to piesi. Na Władysława IV nie ma kontrapasa, ale zyskali za to piesi.
- Problem był ewidentny: kierowcy tuż przed przejściem, jadąc w dół, dostawali szerszą o 1/3 jezdnię, co pod względem bezpieczeństwa pieszych sensowne nie było - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.

W środę jeszcze nie wszyscy kierowcy autobusów wiedzieli o nowej organizacji ruchu.

Miejsca

Opinie (126) 1 zablokowana

  • skoro tak niebezpiecznie to niech zrobią światła

    a tak to wyszedł jakiś absurd - pas wybudowany ale nie użytkowany. W Gdańsku nikt nie likwidował jednego pasa Grunwaldzkiej. Gdy okazało się że zdarzają się wypadki to zamontowano sygnalizacje świetlną

    • 8 2

  • Tylko nie Miasto Wspólne !!!!

    Zobaczycie - oni będą jeszcze gorsi niż Szczur.

    • 11 10

  • Kiedy remont 10 lutego?

    To nie droga w kambodży mimo że na taką wygląda. Urzędasy ogarnijcie się.

    • 12 5

  • Kat tego miasta

    Kat

    • 11 5

  • pomirdor

    • 1 1

  • BUSPAS na Morskiej przy Estakadzie

    Teoretycznie istnieje BUSPAS od Lidla na Morskiej w stronę Cisowej i kończy się za skrzyżowaniem z Estakadą. W praktyce ma rację bytu tylko do kościoła św. Józefa - dalej, do skrzyzowania pod Estakadą Kwiatkowskiego i za nią, autobusy i trolejbusy już są włączone do ruchu na prawym pasie normalnego ruchu pojazdów w stronę Chylonii.

    ZATEM - nie lepiej byłoby wykorzystać kawałek morskiej wyznaczony od Estakady w stronę Cisowej do zastosowania tam pasa dla zjeżdzających z Estakady w stronę Chylonii?
    To istotnie odblokowałoby ruch na pasie zjazdu z Estakady pomiędzy Hutniczą a Morską.

    • 26 5

  • Polać szklanę temu...

    Morze straconych możliwości... Kto wymyślił to idiotyczne skrzyżowanie. Brak czytelności i widoczności dla uczestników ruchu drogowego. A można było wybudować piękne skrzyżowanie sterowane sygnalizacją świetlną na kształt ronda!

    A co tam słychać u Jacka Oskarbskiego? Czy Tristar trzyma się mocno? Trójmiasto.pl powinno się przypomnieć. Jak na razie kupa kasy wyrzucona w błoto - wystarczy popatrzeń na Drogę Gdyńską nad którą stoją piękne wyświetlacze LED znaków drogowych zdublowane przez... statyczne, metalowe znaki drogowe. Absurd.

    • 26 7

  • Wow wiadomość 10 lecia, w Gdyni przebudowali jedno skrzyżowanie... (1)

    • 86 16

    • I przez drugie 10 nie spodziewajcie się kolejnej :D

      • 24 7

  • O to chyba pierwsza pozytywna wiadomsoc z Gdyni w tym roku

    Zreszta jak piszecie o takich pitolach to serio psy tam d*pami szczekaja...

    • 23 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane