• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Awaria w Pekao SA uniemożliwiła płatności bezgotówkowe

ms
2 marca 2024, godz. 14:25 
Opinie (238)

Awaria terminali Pekao SA i brak możliwości zapłacenia kartą wywołał spore zamieszanie w sklepach sieci Biedornka.

Awaria sieci terminali należących do banku Pekao SA uniemożliwiła przyjmowanie płatności bezgotówkowych w wielu sklepach, w tym we wszystkich Biedronkach. Awarię już usunięto, możliwość płacenia bezgotówkowego jest już przywracana.



Pierwsze sygnały o problemach z płatnościami bezgotówkowymi dotarły do nas za sprawą użytkowników Raportu z Trójmiasta tuż po godzinie 11. Dotyczył on Biedronki zlokalizowanej na Morenie.

Komunikat o niedziałających terminalach płatniczych w sieci Biedronka. Komunikat o niedziałających terminalach płatniczych w sieci Biedronka.
Liczba podobnych zgłoszeń szybko wzrosła. Okazało się, że problem nie dotyczy wyłącznie Biedronek. Kolejny wpis w Raporcie, zamieszczony już po godz. 12., dotyczył bowiem sklepu Stokrotka.

Komunikat o niedziałających terminalach w sieci Stokrotka. Komunikat o niedziałających terminalach w sieci Stokrotka.
Kolejne doniesienie rzuciło nieco więcej światła na tę sprawę. W jednym z centrów handlowych poinformowano bowiem, że problem dotyczy także kart wydawanych przez bank Pekao SA.



W tym czasie strona downdetector.pl, raportująca na bieżąco o awariach związanych z branżą IT, informowała o masowym wzroście liczby zgłoszeń o awariach w banku Pekao SA i sieci Visa.



- W ramach sieci Visa nie zidentyfikowaliśmy żadnego incydentu, który mógłby zostać powiązany z tą sytuacją. Problem leżał po stronie innego podmiotu - poinformowało biuro prasowe Visa.
Początkowo bank Pekao SA zamieścił krótki i niewiele mówiący komunikat na swoje stronie internetowej.

Dopiero po godz. 13 pojawił się komunikat rzecznika banku Pekao SA Pawła Jurka, który przyznał, że błąd leży po stronie banku. Nie działały nie tylko karty płatnicze wyemitowane przez ten bank, ale także dostarczane przez niego terminale płatnicze. Takie właśnie urządzenia znajdują się w sieci Biedronka, ale nie tylko.

Rzecznik informował, że około godziny 12 "większość klientów już powinna radzić sobie z płatnością".

- Mogą zdarzyć się jeszcze takie sytuacje, że nie u wszystkich płatność będzie zrealizowana, natomiast pracujemy nad tym, żeby jak najszybciej to przywrócić. Mam nadzieję, że wkrótce już wszystko będzie dobrze - powiedział rzecznik prasowy banku Pekao S.A. w rozmowie z Gazeta.pl.
ms

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (238)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane