• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejna sygnalizacja na Wielkopolskiej

Patryk Szczerba
4 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Przejście przez Wielkopolską w tym miejscu, zwłaszcza podczas szczytu komunikacyjnego, jest sporym problemem. Ulice bez samochodów można zobaczyć rzadko, np. 2 maja. Przejście przez Wielkopolską w tym miejscu, zwłaszcza podczas szczytu komunikacyjnego, jest sporym problemem. Ulice bez samochodów można zobaczyć rzadko, np. 2 maja.

Po skrzyżowaniu z ul. Łowicką zobacz na mapie Gdyni, tym razem sygnalizator zostanie ustawiony na przejściu przy skrzyżowaniu z ul. Racławicką i Parkową zobacz na mapie Gdyni. Piesi, by przejść przez jezdnię, będą musieli wcisnąć przycisk.



Czy kierowcy na ul. Wielkopolskiej jeżdżą wolniej?

Poprawa bezpieczeństwa pieszych i kierowców na ul. Wielkopolskiej stała się koniecznością już kilka lat temu. Od 2004 roku doszło na drodze do ponad tysiąca wypadków i kolizji. Na trasie pojawił się radar, policjanci z wydziału ruchu drogowego obiecywali częściej przyglądać się prędkościom osiąganym na tej wylotówce. Większość twierdziła, że na nic się to nie zdało. Gdyńscy urzędnicy długo nie dawali się przekonać, że warto o bezpieczeństwo zadbać innymi środkami.

Kością niezgody był zwłaszcza montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Łowicką. Potrzebna była inicjatywa i determinacja ojca jednej z potrąconych dziewczyn, który zaproponował stworzenie we własnym zakresie projektu inwestycji.

Pod naciskiem pana Wojciecha i popierających go okolicznych mieszkańców oraz Rady Dzielnicy, znalazły się w budżecie miejskim pieniądze na inwestycję, która ujrzała światło dziennie w grudniu.

Pojawiły się także środki na sygnalizator na kolejnym niebezpiecznym przejściu w okolicach skrzyżowania z ul. Parkową i Racławicką. Jesienią, podczas pierwszego przetargu nie udało się wyłonić wykonawcy. Za kilka dni kolejne podejście.

- Mamy gotowy projekt, pozostaje wyłonienie wykonawcy i myślę, że tym razem się uda. W przyszłości chcemy natomiast przebudować całe skrzyżowanie i na pewno stanie się to w pewnym momencie konieczne - wyjaśnia Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.

Sygnalizacja nie będzie blokowała ruchu samochodowego. Zielone światło na przejściu będzie bowiem włączane na żądanie pieszego. Całość ma być zsynchronizowana z instalowanym wciąż systemem Tristar i powinna pojawić się w trakcie wakacji.

- Po zamontowaniu sygnalizatora, kończymy z inwestycjami w najbliższym czasie na Wielkopolskiej - dodaje Karmoliński.

Miejsca

Opinie (177)

  • słuszna decyzja. (23)

    W końcu coś mądrego.

    • 92 74

    • tam jest ograniczenie do 70, a nie do 50 ;)

      • 0 0

    • Bardzo dobrze, nie stać mnie na szybki samochód (6)

      więc inni niech tez pocierpią. Teraz grzeczniutko od światełek do światełek :))

      • 5 10

      • ograniczenie w miescie (2)

        to 50km/h , szybki samochod przydaje sie poza miastem.

        • 6 1

        • Wcale nie chodzi o szybkosc tylko o plynnosc. Swiatla przy Łowickiej powoduja duze korki tak jak i skret w te ulice. Kladka by sie przydala.

          • 1 1

        • I oczywiście każdy tego przestrzega

          • 0 0

      • (2)

        Nie jesteś zawistny jesteś złośliwym nieudacznikiem.

        • 6 5

        • (1)

          Oczywiście, do zobaczenia na czerwonym :))

          • 7 1

          • Jeżdżę autobusem gniocie, życzę Tobie jeszcze więcej złośliwości i jak najmniej empatii od innych no i żebyś co dzień wdepnął w psie gó..no ;)))

            • 0 3

    • Większość kierowców nie rozumie co to znaczy teren zabudowany i ograniczenie prędkości do 50 km/h (6)

      Ograniczenie prędkości jest m.in po to aby pieszy zdążył przejść przez przejście i aby inny kierowca zdążył włączyć sie do ruchu z drogi podporządkowanej.

      • 30 11

      • (2)

        Ograniczenia prędkości są dla kapeluszy i niedzielnych oferm w skodach. Prawdziwy Kierowca może je przekraczać co najmniej o 20-30 km/h. Tak samo wobec limitu 0,2 promila.

        • 2 15

        • Ciekawe czy po piwku jadac 80 km/h w mieście wyhamujesz, kiedy nagle wyskoczy ci dziecko biegnące za piłką ? (1)

          Ale jak ciebie posadzą choćby na dwa latka do więzienia, a tam prześwidrują ci pod prysznicem każdą dziurkę za śmierć dziecka, to zapamiętasz "ten czyściec" do końca życia i zapewniam ciebie, ze bedziesz jeżdził powoli.....w terenie zabudowanym.

          • 12 2

          • Kozak nie opowiadaj swoich przeżyć na forum publicznym

            Zapomnij i żyj teraźniejszością a nie pobytem na wczasach

            • 0 4

      • (2)

        Zastanawiam się, kto to minusuje. I dlaczego.

        • 8 3

        • rysiek (1)

          Bo tam jest tunel dla pieszych !! Zrobcie swiatla co 10 m !!

          • 3 4

          • Nie tam tylko z 200 metrów dalej

            • 3 0

    • (2)

      Słuszna, ale znajdą się na pewno tacy narzekacze, którzy stwierdzą, że to spowoduje tylko korki oraz, że kasa została niepotrzebnie wydana :)

      • 11 6

      • 16 sygnalizatorow (1)

        Moi drodzy....to jest jus jakas paranoja...pokusilem sie kiedys o policzenie sygnalizatorow na wielkopolskiej.czy ktos z was wie ile ich tam jest??na tak krotkim odcinku drogi??16...na okolon 5km...to jest jakis absurd.sa inne rozwiazania.podpowiem....kladki przejscia podziemne itp...moze warto pomyslec o takim rozwiazaniu a nie korkowac dodatkowo wielkopolska. mowicie ze kierowcy jezdza jak wariaci.owszem.ale piesi tez wielokrotnie udowodnili ze nie znaja 3ch podstawowych kolorow i przepisow drogowych.przypomje ze chodzimy na zielonym:)

        • 4 5

        • przepraszam za literowki:)pisze z telefonu:)

          • 0 2

    • Barachło tam mieszka.Po co sygnalizacja?Wpadną pod koła to trudno.ElYta to tylko na Chwarznie mieszka.Dziękuję

      • 0 8

    • sygnalizacje co 50m najlepij zrobcie (2)

      Lowicka spowodowala korki, moze warto rozbudowac ta droge o przejscia podziemne dodatkowe pasy skrzyzowania bezkolizyjne a nie ladowac co. Chwile swiatla

      • 38 13

      • (1)

        To po co kierowcy gnali 90 w terenie zabudowanym i wyprzedzali przed i na przejściu? Lament jakby kierowcy byli ofiarami... a w większości zachowywali się jak debile niestety. To jest teren zabudowany z przejściami dla pieszych - nie da się jechać szybko.

        • 20 6

        • Wszyscy kierowcy? Widziałem przez ostatnie parę dni jak piesi przechodzili na czerwonym i mam też uogólniać ? Patrzysz na swój nos i to tutaj powielasz, brak empatii co powoduje uogólnianie, brak szacunku dla takich ludzi.

          • 4 3

    • pewnie

      precz z samochodami i korkami

      • 2 2

  • światła źle, fotoradar źle

    najlepiej zasuwać, na nikogo nie zwracać uwagi i nie ma problemu. a piesi niech przechodzą w środku nocy, jak ruch mały.

    kierowcy samochodów to naprawdę zabawni ludzie. w sumie śmieszni. wszystkich mają w d*pie, byle by było zawsze zielone, albo w ogóle brak świateł, bez ograniczeń prędkości, albo w zasadzie bez fotoradarów, bo wtedy już można bezkarnie łamać przepisy i jest ok. a niechroniony uczestnik ruchu drogowego niech walczy o przetrwanie. w imię przepustowości. pajace.

    jestem za spowalniaczami, światłami, fotoradarami i wszystkimi formami egzekwowania porządku na drodze, który na co dzień jest łamany przez idiotów, którzy chcą zaoszczędzić parę minut. bo w korkach i tak będą stali.

    • 3 0

  • im dłużej w tym kraju żyje tymbardziej nabieram przekonania ,że to jednak chory kraj! (1)

    zarządzany niekompetentnymi ludżmi , trwoniący mase kasy na bzdurne osobiste nieprzemyślane zachcianki tych ludzi !!! - Przecież panie Karmoliński !- można ustalić ,że na wszystkich ważnych i głównych ciągach komunikacyjnych powinno być co 30- 50m. przejście z sygnalizacją świetlną ! ,można też podjąć decyzje ,że corocznie na tych ciągach uciekamy z trzema -czterema przejściami {nie będącymi w obrębie skrzyżowań -tzw.indywidualnymi!} pod jezdnie bądź na kładki nad jezdniowe - spowoduje to w odróżnieniu od pierwszej powodującej dodatkowe czopowanie i spowalnianie ruchu - upłynnienie i przyspieszenie tegoż ruchu !!! . takie przejścia są również na ul. Morskiej - przy kościele św. Rodziny , przy Poczcie na Grabówku , przy Kcyńskiej , na Al. Zwycięstwa przy Harcerskiej przy Tech.Transportowym itd. Ja wiem głównym argumentem ,będzie zaraz ;- Koszty !. proszę wziąć ołówek i policzyć ,to wcale nie są tak duże koszty , -Wykopać dziure ,przełożyć instalacje jeżeli takowe są . przykryś betonowymi płytami i jest podziemne przejście - po krzyku !!!

    • 3 2

    • sam się schowaj pod ziemię

      ze swoim autem. i niech Cię zakopią. piesi górą. żadnych tuneli. likwidować stare, nie budować nowych. tunele dla pieszych w miastach to pomyłka. poza tym dochodzi jeszcze ich utrzymanie.

      usiądź sobie z ołówkiem w reku i w bij go sobie głęboko do ucha, albo zacznij myśleć nie tylko o tym, że musisz z a do b siebie trochę powietrza przewieźć samochodem.

      • 1 0

  • Poczekajmy kilka lat...a sygnalizacja będzie likwidowana. (6)

    Jak na dwupasmowej drodze mozna co 300 metrów robić światła?czy dwa pasy w każdym kierunku nie powinny udrażniac??czy powstały zeby preferować na nich pieszych?? Bezpieczeństwo pieszych jest ważne, ale pomyślmy tez jak wpłynie to na poruszanie sie po Wielkopolskiej. Kolejne nieprzemyślane działanie.

    • 40 22

    • dokladnie :) (5)

      w godzinach szczytu teraz sa takie korki, ze pieszczy moze bez problemu przejsc bez swiatel... Poza tym jest wysepka przejscie dwuetapowe wiec nie widze problemu...

      • 15 10

      • (3)

        Jedynym problemem w tym miejscu jest to, że czasami czeka się na tym przejściu tak długo, że w tym czasie przeciętny zdrowy człowiek zdąży dojść do przejścia podziemnego przy Lidzkiej, przejść na drugą stronę i zrobić kilkadziesiąt metrów w stronę Racławickiej.

        • 3 2

        • (2)

          I niech tak będzie na stałe!

          • 3 6

          • Marcinku (1)

            tu była mowa o osobie zdrowej, nie starszej, schorowanej, czy z małym dzieckiem w wózku

            • 0 0

            • zróbmy też przejścia na obwodnicy!

              Przejścia i ścieżki rowerowe is my life!

              • 0 2

      • Masz rację

        Nie wyobrażam sobie jak będzie wyglądał ruch w godzinach szczytu. Ja problem jednak widzę, nawet przy obecności wysepki, sama miałam raz dużo szczęścia, że nie została ze mnie jajecznica...z tej oto wysepki schodząc, chciałam pokonać drugi etap przejścia, dlatego, że uprzejmy kierowca na bliższym mi pasie zatrzymał się.Ten na drugim nie miał zamiaru......

        W tym miejscu panuje prawo dżungli, takie scenyto norma. Przemieszczam się tamtędy zarówno samochodem i pieszo-trudno mi się opowiedzieć jednoznacznie za czy przeciw sygnalizacji-jakiekolwik rozwiązanie zostanie wybrane, zawsze znajdzie się ktośniezadowolony.

        • 12 0

  • może (14)

    Moze zrobic deptak z wielkopolskiej. Tak za 5 lat bedzie tu tyle swiateł ze nie bedzie miejsca dla samochodów =idziemy ze skrajnosci w skrajnosc =ulice sa do komunikacji samochodowej a nie pieszej a do tej pieszej są tunele i kładki =pomyślcię troche bo za pare lat rejon karwin i dąbrowy bedzie skansenem dla pieszych

    • 123 60

    • tak, tak a piesi niech nauczą sie latać!!! Judash piszesz bzdury (5)

      • 17 12

      • (4)

        Akurat tam masz obok tunel podziemny, najlepiej teraz go zasypać.

        • 8 3

        • nie obok.. (1)

          tylko 300 m dalej - a biorac pod uwage, ze ludzie spiesza sie na autobus, ktory ma przystanek kolo tego przejscia, to nikt nie bedzie do tunelu zaiwanial

          • 2 4

          • 300m dalej ? Może 5 km dalej? Bo jak dla mnie tam jest w granicach 50 do 100 metrów.

            • 3 1

        • (1)

          Są tunele nadziemne?

          • 1 1

          • Oczywiście że są ale co się dziwić jak ty pewnie najdalej wyjechałeś poza Gdynię.

            • 0 0

    • (4)

      Zbuduj tunel dla aut i po problemie! Ja będąc pieszym nie mam ochoty latać po schodach przy każdym wyjściu po bułki, z psem, na rower itp. Za kółkiem tunele mi nie przeszkadzają

      • 17 6

      • kup se auto, rower, hulajnoge (3)

        • 3 10

        • mam se auto, mam se rower (2)

          ale będąc pieszym nie zamierzam po schodach wszędzie latać

          • 14 3

          • slabe miesnie nog, czy za duzy brzuchol? (1)

            • 3 7

            • Normalność ?

              Jak będę chciał chodzić pod skrajną górę lub ze skrajnej góry to zamieszkam w Tatrach. Póki jednak mieszkam w mieście wspinaczka mnie nie interesuje. Co do mięśni wystarczy mi 8 godzin pracy fizycznej

              • 7 2

    • Poczekaj, aż będziesz jeździł na wózku inwalidzkim albo poruszał się o kuli. Zmienisz ton.

      • 7 1

    • Wielkopolska nie jest żadną dwupasmową drogą, tylko ulicą w mieście. Obowiązuje na niej 50km/h i gdyby kierowcy przestrzegali tej prędkości nikomu nie przyszłoby do głowy instalowanie tam świateł.
      Cieszę się bardzo i mam nadzieję, że światła uspokoją trochę za szybki w tym miejscu ruch

      • 23 7

    • Kładkę to se w ogrodzie zbuduj

      W każdym cywilizowanym kraju piesi mają pierwszeństwo i nie każe im się latać po kładkach i tunelach.
      Jak chcesz jeździć jak wieśniak, zamieszkaj u ruskich.

      • 21 8

  • Łowicka w Gdyni (2)

    Zróbcie coś na ulicy łowickiej w Gdyni bo nie da się tam jeździć! właścicielom posesji nie chce się otwierać bram na posesję i zostawiają auta na ulicy co utrudnia ruch innym. Jest wąsko i czasami ciężko zdążyć wyminąć auta jadąc pod górkę kiedy coś jedzie z górki z naprzeciwka.

    • 5 3

    • Brak strzalki w prawo dodatkowo korkuje Lowicka, a niewiele aut zdazy przejechac.

      • 0 0

    • Chcesz bezproblemowy przejazd to jeździj Aleją albo Różową.
      A nie skróty jakieś robisz.

      • 1 3

  • Warto też

    ułatwić wyjazd z ulicy Spokojnej od strony cmentarza w ul. Wielkopolską (w lewo).
    Są dnie gdy tworzy się kolejka pojazdów i często dochodzi do wymuszeń pierwszeństwa i groznych sytuacji. Kiedy wreszcie wydział komunikacji dostrzeże konieczność zainstalowania tam świateł. Przyczyni się t przy okazji do likwidacji wyścigów samochodów jadących z góry ul. Wielkopolskiej w stronę centrum. Dotychczas zwalniają one do bezpiecznej prędkości, dopiero przed stojącym poniżej radarem. Czy na każdym niebezpiecznym skrzyżowaniu musi dojść do wielu wypadków, aby się wysoki urząd obudził.

    • 2 0

  • szaleństwo .. (2)

    Liczyliscie swiatla od dołu wielkopolskiej do obwodnicy? 18 swiatel. .. ja piernicze i teraz 19 ??? Moze w ogole zamknac ta ulice skoro taaaaaka niebezpieczna.
    Tak i tak juz sie tam nie da jechac....

    • 10 3

    • (1)

      Światła w mieście? SKANDAL! W żadnym cywilizowanym kraju w miastach nie stawia się świateł na drogach!

      • 1 3

      • hehe

        No dobra, ale nie co 50 metrów..

        • 0 1

  • Ci, co budują osiedla, niech zbudują kładkę lub tunel dla pieszych, (9)

    Znów będą większe korki

    • 150 36

    • Ci co budują osiedla to mają budować domy, drogi, chodniki,sygnalizacj, place zabaw dla dzieci (3)

      i może jeszcze przedszkola i chodniki i płacić podatki oczywiście

      • 13 5

      • Nie, pewnie mają wciskać na metr kwadratowy najwięcej mieszkań ile się da, brać kasę i uciekać tworząc kolejne dzielnice-sypialnie które nie przypominają w niczym normalnego miasta przyjaznego dla mieszkańców?

        • 0 0

      • dokładnie tak

        mają budować i stfu

        • 8 2

      • tylko, że deweloperzy mają gdzieś drogi dojazdowe

        • 14 2

    • tunele dla samochodów (1)

      nie dla pieszych

      • 45 22

      • Dokładnie

        Jestem kierowcą i pieszym i uważam, że to kierowcy są "gośćmi" w miastach i powinni zwracać uwagę na pieszych. Jeżeli chcemy poprawiać komunikację i już musimy budować tunele to NIE dla pieszych tylko samochodów. Dlaczego będąc pieszym mam się szlajać po tunelach. piesi na powierzchnię, samochody do tunelów.

        • 26 6

    • Samochody do tuneli. A nie pieszy.

      • 12 6

    • Pewnie, same tunele i kładki

      a spacer będzie po schodach

      • 9 1

    • miasto powinno o to zadbać. Developer owszem jesli buduje w pobliskim lesie ale nie w centrum miasta

      • 7 7

  • Tak, według opinii co niektórych osób przejść wcale nie powinno być a piesi niech sobie skrzydła założą albo niech się dogadają z bocianami - może któryś ich przeniesie nad jezdnią...

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane