• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejna sygnalizacja na Wielkopolskiej

Patryk Szczerba
4 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Przejście przez Wielkopolską w tym miejscu, zwłaszcza podczas szczytu komunikacyjnego, jest sporym problemem. Ulice bez samochodów można zobaczyć rzadko, np. 2 maja. Przejście przez Wielkopolską w tym miejscu, zwłaszcza podczas szczytu komunikacyjnego, jest sporym problemem. Ulice bez samochodów można zobaczyć rzadko, np. 2 maja.

Po skrzyżowaniu z ul. Łowicką zobacz na mapie Gdyni, tym razem sygnalizator zostanie ustawiony na przejściu przy skrzyżowaniu z ul. Racławicką i Parkową zobacz na mapie Gdyni. Piesi, by przejść przez jezdnię, będą musieli wcisnąć przycisk.



Czy kierowcy na ul. Wielkopolskiej jeżdżą wolniej?

Poprawa bezpieczeństwa pieszych i kierowców na ul. Wielkopolskiej stała się koniecznością już kilka lat temu. Od 2004 roku doszło na drodze do ponad tysiąca wypadków i kolizji. Na trasie pojawił się radar, policjanci z wydziału ruchu drogowego obiecywali częściej przyglądać się prędkościom osiąganym na tej wylotówce. Większość twierdziła, że na nic się to nie zdało. Gdyńscy urzędnicy długo nie dawali się przekonać, że warto o bezpieczeństwo zadbać innymi środkami.

Kością niezgody był zwłaszcza montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Łowicką. Potrzebna była inicjatywa i determinacja ojca jednej z potrąconych dziewczyn, który zaproponował stworzenie we własnym zakresie projektu inwestycji.

Pod naciskiem pana Wojciecha i popierających go okolicznych mieszkańców oraz Rady Dzielnicy, znalazły się w budżecie miejskim pieniądze na inwestycję, która ujrzała światło dziennie w grudniu.

Pojawiły się także środki na sygnalizator na kolejnym niebezpiecznym przejściu w okolicach skrzyżowania z ul. Parkową i Racławicką. Jesienią, podczas pierwszego przetargu nie udało się wyłonić wykonawcy. Za kilka dni kolejne podejście.

- Mamy gotowy projekt, pozostaje wyłonienie wykonawcy i myślę, że tym razem się uda. W przyszłości chcemy natomiast przebudować całe skrzyżowanie i na pewno stanie się to w pewnym momencie konieczne - wyjaśnia Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.

Sygnalizacja nie będzie blokowała ruchu samochodowego. Zielone światło na przejściu będzie bowiem włączane na żądanie pieszego. Całość ma być zsynchronizowana z instalowanym wciąż systemem Tristar i powinna pojawić się w trakcie wakacji.

- Po zamontowaniu sygnalizatora, kończymy z inwestycjami w najbliższym czasie na Wielkopolskiej - dodaje Karmoliński.

Miejsca

Opinie (177)

  • zagadka dla yntelygentów

    Jaką różnicę zrobią jedne światła na przejściu dla pieszych skoro kawałek dalej i tak stoi się kilka zmian świateł? Co najwyżej nie będzie można się rozpędzić i udowadniać całemu światu że nadrabia się kompleks małego...

    • 2 6

  • Jak zwykle działania pozorowane w Gdyni (1)

    To skrzyżowanie nadaje się do przebudowy, a zamontowanie sygnalizacji to tylko pół środki.

    • 6 2

    • a przeczytałeś chociaż ten artykuł?? Przecież piszą, że będzie przebudowa!

      • 3 1

  • Na skrajnych pasach buspasy (1)

    Ruch ogólny na wewnętrznych. Natężenie ruchu ogólnego stanie się tak duże, że nikt nie przekroczy prędkości bo nie będzie jak - wzrośnie bezpieczeństwo. Przy okazji zwiększy się atrakcyjność transportu zbiorowego - nie będzie stał w korkach. Bardziej atrakcyjny transport zbiorowy i gorsze warunki dla indywidualnego przekonają część kierowców do przesiadki na trolejbusy i autobusy. W efekcie po jakimś czasie zmniejszą się korki - z korzyścią dla wszystkich.
    Szkoda, że władze polskich miast rzadko mają odpowiedniej wielkości narząd między nogami by podejmować takie decyzje - boją się podpaść wyborcom, tym samym którzy zminusują ten komentarz.

    • 5 3

    • Z przyspawaniem do sanochodu faktycznie warto walczyć. Ale warto walczyć także z naszą "kulturą" jazdy. W Londonku zbliżysz się do przejścia, i ruch na wielopasmówkach ustaje - wszyscy zatrzymują się, by Ci ustąpić. Nagminnego u nas omijania samochodu ustępującego pieszemu nie widziałem tam nigdy.

      • 4 2

  • TRISTAR

    Zamiast wydać kasę na rejestratory wykroczeń w TRISTARZE trzeba było do niego włączyć WIELKOPOLSKĄ i zainwestować DAWNO w te światła!

    • 2 4

  • bardzo trudne przejście

    W KONCU . To jest bardzo trudne przejście . Były już wypadki śmiertelne. Boję się tam przechodzić mimo pasów !!!!!!

    • 7 4

  • A czy ktoś w ogóle zadał sobie trud i policzył ile osób przechodzi przez to przejście?
    Jak ma się stosunek przejeżdżających w górę i w dół samochodów do ilości przechodzących pieszych??

    Panie Karmoliński, a TRISTAR zacznie kiedyś działać?? Bo cały czas trwa synchronizacja z której nic nie wynika.
    Gdynia niedługo doścignie Gdańsk z korkami!

    • 8 3

  • Moze by tak pisac w tytule o jakie miasto chodzi

    Pan autor wie ale inni niekoniecznie

    • 0 5

  • SUPER...

    ... nareszcie będą większe korki :)

    • 7 2

  • Pieszy w tym kraju to intruz na drodze (5)

    W tym kraju obowiązuje prawo siły czyli na ogół pierwszeństwo wymusza: tir, osobowa, rower a na końcu jest bezbronnych pieszy.

    • 21 8

    • i bardzo dobrze (3)

      • 1 5

      • może u Ciebie na wsi (2)

        koło A1, za ekranem akustycznym. musisz dojeżdżać kawał drogi do cywilizacji, to się denerwujesz, że to tyle trwa;)

        • 5 1

        • Dziadek z babcia krowy pasal u pana dziedzica na wsi, a wnuczek dorobił sie na kredyt M3 (1)

          i udaje miastowego.

          • 2 2

          • Niestety nie tylko

            Zauważyłem że takich ludzi jest coraz więcej. W większości mieszkają na górnym tarasie, Bojanach, Kosakowach, Baninach, w Rumi Redzie czy Wejherowie. Jednak wciąż duża grupa mieszka w mieście. Pomimo, że ma sklep 300 metrów od domu to musi usiąść w samochodzie żeby do niego podjechać, przy okazji bluzgając pieszych bo nie może się rozpędzić do 100 km/h

            • 5 1

    • po rowerze sa

      jeszcze rolkarze i biegacze ;)

      • 6 0

  • Głupota ! (1)

    Wybudujcie kładkę albo przejście podziemne.Ale oczywiście światła najtańsze rozwiązanie i przejścia z sygnalizacją co 50 m. Drogi dla kierowców a piesi pod albo nad ziemią i jest zero wypadków.

    • 6 8

    • Kierowco, ty tez jesteś pieszy.

      Pieszym się jest, kierowcą się bywa. Dlatego najważniejsza jest wygoda pieszych.

      I tyle w temacie

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane