Fakty i opinie

Powstanie tunel łączący Wrzeszcz z Zaspą

Najnowszy artukuł na ten temat

Nie będzie tunelu drogowego we Wrzeszczu

Wiosną przyszłego roku rozpoczną się prace przy budowie połączenia ulic Nad Stawem we Wrzeszczu i Hynka na Zaspie. Głównym ich elementem będzie tunel pod al. Żołnierzy Wyklętych zobacz na mapie Gdańska. Zacznie on powstawać jednak dopiero w 2018 roku. Kosztami wartej blisko 17 mln zł netto inwestycji podzieli się miasto i spółka, która wybudowała Galerię Metropolia.



Czy takie połączenie Wrzeszcza z Zaspą jest potrzebne?

tak, da to nowe możliwości poruszania się po tym obszarze 55%
trudno w tym momencie jednoznacznie powiedzieć 21%
nie, istniejący układ drogowy jest wystarczający 24%
zakończona Łącznie głosów: 1401
Każdy deweloper, który decyduje się na budowę w centrum miasta, musi liczyć się z tym, że zostanie zobligowany do wyłożenia środków na przebudowę okolicznego układu drogowego.

Czytaj także: W latach 2009-2013 deweloperzy wydali na drogi w Gdańsku 92 mln zł

Nie inaczej było w przypadku Galerii Metropolia, która powstała przy ul. Kilińskiego we Wrzeszczu. Gdy ponad trzy lata temu ruszała jej budowa, wiadomo było, że deweloper - spółka CH Hevelius powiązana z Przedsiębiorstwem Budowlanym Górski - przebuduje i rozbuduje ulice Nad Stawem zobacz na mapie GdańskaKilińskiego zobacz na mapie Gdańska.

Tak też się stało, chociaż ostatecznie to miasto zdobyło większość środków na to przedsięwzięcie. Zaoszczędzone w ten sposób środki inwestor miał przeznaczyć na kolejny etap prac, czyli przedłużenie ul. Nad Stawem do ul. Hynka przez tunel pod al. Żołnierzy Wyklętych.

graf. Trojmiasto.pl
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zaczęła ubiegać się o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej dla tej inwestycji. Ma ona ruszyć wiosną przyszłego roku.

- ZRID powinniśmy otrzymać w pierwszym kwartale 2017. Na ten rok mam jednak zaplanowane jedynie dociągnięcie ul. Nad Stawem po obu stronach al. Żołnierzy Wyklętych, sam tunel będzie realizowany później - mówi Włodzimierz Bartosiewcz, szef DRMG.
Według szacunków całość przedsięwzięcia pochłonie 16,9 mln zł netto. Kto pokryje te koszty?

- Inwestycja będzie finansowana przez spółkę CH Hevelius oraz z budżetu miasta. Trwają jeszcze rozmowy z innymi potencjalnymi inwestorami - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
W jakich proporcjach? Tego na razie nie wiadomo. Nie jest natomiast wykluczone, że dołożą się do tego także deweloperzy, którzy budują mieszkania po stronie ul. Hynka. Chodzi tu m.in. o firmy Euro Styl (buduje osiedle Impuls) oraz Budimex Nieruchomości, który zagospodaruje części byłego pasa startowego na Zaspie.

Opinie (197) ponad 10 zablokowanych

  • ok, to mi się podoba ! (5)

    super sprawa.
    I sporo pracy dla firm.

    Jeszcze most nad Kartuską / Wiadukt ? by się przydał.

    • 89 25

    • lepiej zrobcie

      tunel pod pachołkiem aby te burki nie jechały na ul. Słowackiego

      • 3 14

    • Łostowicka (1)

      Jeśli mowa o moście nad Kartuską jadąc Łostowicką na Morenę, lub Nowolipiem w stronę Chełmu, to jestem za - przy okazji należy puścić tamtędy tramwaj, który dojeżdżałby do pętli na Łostowicach. Dopiero wtedy będzie mógł Gdańsk powiedzieć, że ma połaczenie tramwajowe Południe - Wrzeszcz, a nie teraz nazywają tak trasę, która sięgnie góra do Warszawskiej

      • 7 4

      • i dalej na Jasień i na Kokoszki by tez się przydał. Miejsce na terenie zielonym jest i aż się prosi o te kilka km torów. To nie są wielkie pieniądze.

        • 4 1

    • (1)

      Dzisiaj najbardziej brak drogi która połączy Słowackiego na odcinku Galeria Bałtycka z Hallera. Bo to wysmażyli włodarze to horror. Ale chyba włodarze nie jeżdżą samochodami ale są wożeni dlatego nie odczuwają korków tak bardzo jak plebs miejski. Obiecanki cacanki a drogi jak nie był tak nie ma.

      • 6 4

      • kreatywne dróg konstruowanie

        To połaczenie było w zakresie przedsięwzięcia. Nawet dalej, do Zielonej, aby był tranzyt z tunelu. Ale się skurczyło... Bo ktoś wpadł na pomysł aby przeciagnąć TIR'y przez pas nadmorski i Pachołek... W tle preteksty do ciągniecia dopłat...

        • 3 0

  • Nie w tym miejscu ! (6)

    Przejazd powinien powstać na wysokości ul. Pilotów!

    • 55 11

    • Ale to w tym miejscu jest przecież najkrótszy dojazd do galerii.. (4)

      I jak to już wielokrotnie w Gdańsku bywało miasto rękami swoich urzędasów znów dołoży prywaciarzowi do interesu. Gdyby tak urzędnicy dokładali z własnych kieszonek nikt by się nie czepiał, ale skąd oni wolą z cudzych, więc jak zwykle pan zapłaci, pani i ja, a prywaciarz będzie się cieszył. Czy godzimy się na takie marnotrawienie naszych podatków? Czy ktoś nas spytał czy chcemy intensyfikować z własnych ciężko zarobionych pieniędzy cudze zyski? Nie, bo przecież urzędas wie najlepiej :( A może on ma w tym jakiś interes? Nieee, to chyba niemożliwe ;)

      • 7 3

      • czyli jak rozumiem (3)

        sensem Twojego życia jest za wszelką cenę nie dać zarobić nikomu, a już, tfu na psa urok, prywaciarzowi (albo badylarzowi, nie? :P), to już normalnie nigdy never.

        powodzenia, tylko nie zapomnij upuszczać żółci raz na tydzień bo moga być kłopoty

        • 7 4

        • lol, aż tak dobrze się znamy? (2)

          Czy sensem Twojego jest zakłamywanie rzeczywistości? Dziwne, że nie przyszło ci do głowy, że może nie podobają mi się takie zjawiska na styku urzędniczej biurokracji z biznesem, jak nepotyzm, korupcja, czy inne tego rodzaju przyjemności? Ok chyba rozumiem skąd takie poglądy i bardzo współczuję, ale może to tylko prozaiczny problem z analizą czytanego tekstu, wtedy współczuję jeszcze bardziej :)

          • 0 1

          • nie bierzesz pod uwagę (1)

            że z tego czy innego rozwiązania będą korzystali mieszkańcy miasta i te drogi i tunele nie są dla inwestora ani urzędników tylko dla tysięcy mieszkańców którzy codziennie będą korzystali z tego rozwiązania
            Deweloperzy budują osiedla, a na barkach urzędników jest obowiązek zorganizowania dojazdów dla mieszkańców. Ci mieszkańcy płaca podatki i chcą mieć drogi do domu a nawet transport miejski
            nie bądź Macierewiczem czy Ziobrą i nie podejrzewaj wszędzie spisków i korupcji
            Nikt tego nie popiera, ale węszenie wszędzie spisków, nepotyzmu i korupcji to za za wiele jak dla mnie. Drogi i mosty to są inwestycja potrzebne dla miasta i mieszkańców

            • 1 1

            • tysiące mieszkańców

              nie mogą się doczekać o wiele bardziej potrzebnych rzeczy. Np. duzo tańszej estakady na skrzyżowaniu AK/Łostowicka.

              • 1 0

    • od Pilotów do Grunwaldzkiej z wyjazdami koło CH Oliva

      • 1 0

  • (29)

    Precz z roszczeniowymi blachosmrodziarzami!!!

    • 46 133

    • (23)

      te blachosmrody utrzymują gospodarkę. Na rowerku towaru nie przewieziesz, a podatki na twoje ścieżki rowerowe ktoś musi wypracować

      • 46 20

      • acha? (22)

        Jak ktoś dojeżdża do pracy samochodem to utrzymuje gospodarkę
        Jak ktoś dojeżdża do pracy rowerem to nie?

        Transport rzeczy to tylko część gospodarki. Wątpię też że ten tunel powstanie właśnie w takim celu. ( co można w wozić na zaspe? to dzielnica sypialna)

        Podatki na moje ścieżki opłacam sam, nie mają one nic wspólnego z samochodami.
        Warto się doinformować w tym temacie

        Jedyne więc co blachosmrody utrzymują to..... smród i hałas.

        • 18 33

        • (19)

          Ścieżki mają coś wspólnego z samochodami - stanowią część dróg publicznych które są budowane z akcyzy na paliwa. Akcyzy, której ped**arze zbyt wiele nie płacą. Roszczeniowość ped**arzy połączona z ich notorycznym piractwem drogowym powoduje że większość użytkowników dróg pała do nich głęboką niechęcią.

          • 31 11

          • drogi miejskie buduje się z akcyzy??? wróć lepiej do szkoły (7)

            Drogi w mieście buduje miasto ze swoich środków (z PITów, CITów oraz podatków od nieruchomości).

            Jeździsz tak samo na krzywy ry* po mieście jak i rowerzyści ( na całą infrastrukturę składają się wszyscy mieszkańcy jednakowo, czy ktoś ma auto czy nie bez znaczenia)

            • 15 19

            • (6)

              Nie jeżdżę jak rowerzyści, bo jeszcze nigdy nie wjechałem w pieszego. A gdy ja bywam pieszym, to rowerzyści we mnie wjechali już trzy razy. Na chodniku. I nie było przepraszam, tylko darcie mordy, że wielkiemu panu cykliście który zasuwa jak dziki pospólstwo z drogi się nie usunęło.

              Co do źródeł finansowania - podatek od nieruchomości, to także podatek od garaży - sprawdź jego stawkę przy okazji. Firmy zarabiają kasę na CIT raczej autami niż rowerami. Jak ped**arze chcą ścieżek, to niech sobie je sfinansują sami.

              • 17 5

              • Ponadto (1)

                chciałbym zauważyć iż branża motoryzacyjna zatrudnia więcej osób i generuje większe przychody/obroty itp. niż tzw. branża rowerowa.

                • 18 4

              • branża może i tak

                osoba fizyczna która dla własnej tylko wygody wszędzie się musi pchać samochodem już nie.

                Jedyne co można takim zawdzięczać to smród, hałas i utratę ogromnych przestrzenni pod infrastrukturę

                • 6 6

              • Sporo jezdze rowerem (1)

                i sporo poruszam sie pieszo. Nie mialem nigdy okazji zaobserwowac opisywanych zajsc.

                Moze byly, nie wiem.

                Jednak jak znam zycie, to kierowcy uznaja, ze nie pojada tramwajem bo ZAWSZE smierdzi, ZAWSZE spozniony i cale litanie wad. Samochodem niby zawsze szybciej.

                Tylko, ze jak sie spojrzy na raport samochodowy na trojmiasto.pl to wychodzi, ze jednak codziennie wielkie korki. A awarie tramwaju / autobusy czy SKM tak zdarzaja sie, ale nie az tak czesto.

                • 9 8

              • Te patrz, a ja jestem kierowcą, ale do pracy dojeżdżam tramwajem/autobusem i SKM (mam nawet miesięczny metropolitalny). I to tyle w temacie "wiarygodnych opowieści cyklistów".

                • 6 3

              • Wyjaśnij jak taki biurowiec zarabia kasę prywatnymi autami?

                • 3 0

              • Za to we mnie wjechało auto, na DDR...

                • 2 0

          • Maniek, nie wypowiadaj sie, jak nie wiesz o czym mowisz (10)

            Podaj prosze mi dane dotyczace ilosci pieniedzy, jakie trafily do budzetu Gdanska z akcyzy?

            Ja sugeruje okragla sumke: 0.

            • 2 7

            • (9)

              Nie jest ważne do którego budżetu trafiają, tylko na co są wydawane. Kierowcy finansują znaczną część "swoich" dróg - przypominam że taka Trasa Sucharskiego czy Obwodnica Południowa były budowane jako drogi krajowe. A teraz powiedz mi, które ścieżki rowerowe zostały zbudowane z jakiejś szczególnej opłaty pobieranej od rowerzystów? Żadne- bo nie ma takiej opłaty.

              Ja potrafię wskazać w GD drogi finansowane z akcyzy, ty ścieżek rowerowych finansowanych w jakiś szczególny sposób przez rowerzystów wskazać nie potrafisz. I to nam kończy temat.

              • 9 3

              • Nie, to nie konczy tematu (8)

                Skoro chcesz isc w ta strone, to podaj prosze wplywy do budzetu centralnego z akcyzy i wydatki zwiazane z drogami.

                Podpowiadam - nie wychodzi korzystnie. Drogi nie sa niczym zlym. Ba - w wielu wypadkach sa bardzo potrzebne.

                Jednak trzeba miec waskie postrzeganie swiata, aby mowic, ze koszt jest zyskiem. Samochod jest kosztem. Podobnie jak infrastruktura. Czesciowo sie splaca. Duza jej czesc jest niezbedna, choc w miescie akurat nie roziwazuje tylu problemow, co planowano.

                Przyklady miast, gdzie od lat stawia sie na zrownowazony rozwoj i samochody nie dostaja priorytetu pokazuja, ze sa to:
                1. ladniejsze miasta
                2. bogatsze miasta
                3. wygodniejsze do zycia miasta (ludzie chca mieszkac blizej centrum, a nie byle dalej na przedmiesciach)
                4. ludzie sa tam zdrowsi

                Niepotrzebnie zakladasz, ze jestem przeciwnikiem samochodow. Mam samochod. Lubie moj samochod. Tyle tylko, ze jako racjonalny i uczciwy czlowiek nie potrafie zrozumiec, dlaczego ktos mialby finansowac moja wygode. Stad popieram odpowiednie oplaty pobierane od kierowcow za korzystania z samochodu - aktualnie najbardziej przestrzeniozernego pojadu wykorzystywanego w miescie.

                • 6 5

              • (7)

                Zamiast skorzystać z okazji żeby skończyć, to dalej uparcie brniesz. Kasa z akcyzy na paliwo idzie na budowę dróg. Nie cała niestety, ale to tylko pokazuje że kierowcy oprócz dróg dla siebie finansują jeszcze całą masę rzeczy dla innych.

                Cykliści nie uiszczają takich opłat, a domagają się by cały świat kręcił się wokół nich. To najbardziej aspołeczna grupa użytkowników dróg. Nie dawno na portalu był zresztą artykuł, gdzie jeden cyklista blokował przejazd miejskiego autobusu (co najmniej kilkunastu pasażerów) bo "miał prawo" poginać środkiem wąskiej ulicy (jakby zjechał na bok to pewnie korona by mu z zadka spadła).

                • 5 3

              • co ty człowieku p-sz

                za głupoty

                • 0 1

              • jeszcze raz. kasa z akcyzy nie idzie na budowę dróg w mieście. (4)

                a tym bardziej nie finansuje dróg rowerowych.

                Mylisz pojęcia. Budżet centralny to nie budżet miasta.

                To tak jak bym kupił bilet na autobus, a pojechał na nim pociągiem.
                Dasz radę to ogarnąć?

                • 3 3

              • (3)

                Trasa Sucharskiego jest w mieście, i była finansowana z akcyzy - bo była budowana jako droga krajowa. Dasz radę ogarnąć?

                • 2 4

              • jest to trasa w granicach miasta. Miastem to trudno nazwac (2)

                no, ale niech ci będzie.
                do rzeczy wiec
                Trasa Sucharskiego kosztowała ok 900mln z czego miasto wyłożyło
                ok 500mln zł. i ta cześć nie była finansowana z żadnej akcyzy tylko z pitów wszystkich mieszkańców..
                wiec jak chcesz rowerzystom wypominać to najpierw oddaj te 500mln.

                • 4 0

              • Swięte słowa. (1)

                Tyle, że większość jeździ samochodami, a nieliczni rowerami. Kropka.

                • 1 1

              • 40 to nie wiekszosc.
                Poza rym jak sie faworyzuje ruch samochodowy ( wydajac kase np. na ten niepotrzebny tunel) to tak bedzie.

                • 0 1

              • gdzie jeden cyklista blokował przejazd miejskiego autobusu (co najmniej kilkunastu pasażerów) bo "miał prawo" poginać środkiem

                Skoro miał prawo, to w czym problem?

                • 1 1

        • A co nie masz prawa jazdy, i zazdrościsz

          • 0 2

        • jeśli ktoś dojeżdża do pracy po ścieżce rowerowej która powstała kosztem linii kolejowej to raczej nie utrzymuje gospodarki. Dzięki pomysłom cyklistów żaden pociąg nie pojawi się na linii Kościerzyna Skarszewy Tczew. Pomyśl ile by można zaoszczędzić gdyby korzystano z przewozów towarów pociągami. Niestety torów już nie ma zaś samochodów przybyło.

          • 0 2

    • (3)

      ci roszczeniowi blachosmrodziarze w znakomitej większości finansują budowę nowych dróg z własnych pieniędzy (opłaty są zawarte w cenie paliwa na stacji)

      • 2 7

      • nie dróg miejskich (2)

        • 5 1

        • (1)

          Tak z ciekawości: jakie nowe drogi zostały sfinansowane przez miasto?

          • 1 2

          • wszystkie drogi w miescie są finansowane przez miasto.

            Nie wszystkie w całości, ale zawsze miasto musi mieć swój wkład

            • 3 0

    • zenek widzisz 17 razy zdawałeś na prawo jazdy i odpuściłeś a teraz trolujesz.

      A co zrobisz jak na rower tez trzeba bedzie miec karte rowerową?

      • 1 5

  • (7)

    A kiedy ktoś połączy Słowackiego aby dochodziła do tunelu tak jak obiecano?

    • 145 7

    • Przecież dochodzi (3)

      Jedziesz w lewo Rzeczypospolitej dwoma pasami, następnie w prawo w Jana Pawła II dwoma pasami, następnie w prawo 500 metrów Czarnym Dworem jednym pasem w stronę tunelu, dwoma pasami w przeciwnym kierunku. Połączenie jest. Jeśli chodzi o Nową Kościuszki to oczywiście powinna powstać ale tylko i wyłącznie po jednym pasie w jedną stronę. Obok jest dużo zabudować i czteropasmówka będzie wyglądała tam jak świni siodło. No chyba, że ją zrobią w wykopie.

      • 11 26

      • Raczysz żartować? (2)

        Trasa Słowackiego przewidywała w ostatnim etapie dociągnięcie dwupasmowego, NOWEGO (!) odcinka od ETC, przecinając Chrobrego, przy Lidlu, Hallera, łukiem potem w lewo, do przygotowanego już skrzyżowania kilkaset metrów od tunelu.
        I gdzie to jest? Koszt - raptem 60 mln PLN. Al. JP2 to praktycznie droga osiedlowa, a nie przelotówka, którą sobie wyobraziłeś.

        • 19 1

        • Ktos powinien sprawdzić unijny projekt (1)

          na tę cześć niezrealizowanej Słowackiego, zwłaszcza na poprzednią radną a obecnie poseł Chmiel jak "dogadywała się" z domkami na ul.( zdaje się) Górniczej i dlaczego tę mającą być kluczową inwestycją (tzw. wewnętrzną obwodnice) tak odwleka się w czasie?
          A przez to mamy zablokowaną JPII i na niej w ostatnim miesiącu dwa śmiertelne wypadki oraz celowa podyktowana szantażem kierowców blokada na czarnym Dworze.

          • 10 1

          • to co proponujesz to

            Przeniesienie smiertelnych wypadkow w inne miejsce

            • 0 0

    • po co ci to połączenie??? (2)

      warszafka niech stoi w korkach

      • 4 13

      • taa

        a z nią całe miasto

        • 13 2

      • jaka warszafka ??

        to my stoimy Gdańszczanie

        • 5 1

  • Co z nową Kosciuszki? (4)

    Ma ktos jakies informacje ?

    • 46 10

    • Miasto powinno zadbać o tereny pod tą trasę.

      Przecież tam wygląda jak na wsi, chaszcze, pola, jakieś działki, paskudne garaże. Niech to wszytko zaorają i posieją ładną trawę. Teraz wygląda tam jak w menelni

      • 10 2

    • nie ma szans na najbliższe 50 lat (2)

      miasto nie zgłosiło tego projektu na obecny budżet unijny
      Następnego nie będzie, a z własnych środków. to nie prędzej niż za 50 lat
      Załatali dziurę prowizorką z pasem startowym i sprawa przyschła
      Prowizorki w tym kraju są najtrwalsze

      • 7 1

      • Przecież tam..

        Nie budują nowych mieszkanek !
        Czyli..
        Nie ma i NIE BĘDZIE !

        • 3 0

      • skoro nie bedzie to niech chociaz zrobia porzadek z terenem

        Bo chlew tam co nie miara...

        • 0 0

  • szczurek a u nas kiedy jakieś inwestycje??? (6)

    wszędzie inwestycje a u nas co?? neon i kilka ławek??
    okrągła 83 rocznica powstania dworca morskiego???

    • 77 13

    • Czekałem (2)

      Jaki pierwszy p***ł się odezwie :D
      Nasze miasto od początku istnienia jest dobrze zagospodarowane i nie potrzebuje inwestycji

      • 4 32

      • tunelu na puckiej też nie? alternatywnej drogi dla wiecznie remontowanej estakady też nie? (1)

        obwodnicy witomina tez nie? itd. itp

        • 26 1

        • A pewnie, że nie. Cholerni postępowcy! (dla nierozumnych: ironia)

          • 2 0

    • jak krecie deweloper da kasę to jest tunel, ale nie, lepiej sobie pofurkać

      • 4 1

    • ale jak nie będzie

      przecież szczurk ze s pychała planują metro łączace lotnisko ze wzg maksymiliana
      i jeszcze ma być podwodne miasto w orłowie
      I co to jest mało?
      ale co tam inwestycje ważne że będzie sylwester

      • 15 0

    • tunelu z Hutniczej chyba się nigdy nie doczekamy!!!wstyd Gryzoń!

      • 2 0

  • (9)

    Tak, tunelu z Zaspy do galerii handlowej akurat brakuje najbardziej. A świateł przy Żaku przeprogramować nie można, żeby na Lewoniewskich kolejki samochodów nie było niezależnie od pory dnia.

    • 100 6

    • Dokładnie

      to czego brakuje to porządnego podłączenia Zaspy do Grunwaldzkiej, zamiast wiaduktu Lewoniewskich, którym nawet autobusy nie mogą pojechać w dwie strony.

      • 23 0

    • (3)

      Potrzebna jest Nowa Abrahama, bo brakuje połączeń drogowych nad torami kolejowymi.
      Potrzebna jest Nowa Kościuszki, bo z Żabianki, Zaspy i Przymorza nie ma jak dojechać do tunelu.
      Potrzebna jest linia tramwajowa na Kołobrzeskiej, żeby można było dojechać do biurowców i SKM.
      Tunel pod Słowackiego jest do niczego niepotrzebny.

      • 13 1

      • Tak, tramwaj na Kołobrzeskiej (1)

        Kurczę, gdzie?!

        • 5 1

        • Kurcze na Kołobrzeskiej :-)
          Jak będzie Nowa Abrahama to jedną jezdnię można zabrać na tramwaj.

          • 0 4

      • Tramwaj na kolobrzeskiej - olbrzymie TAK

        Co do reszty, zalezy w jakiej formie. Jesli eksterytorialnych tras ekspresowych - nie dziekuje. Jesli drog miejskich to mozna rozpatrzyc.

        • 4 0

    • Dżizas (2)

      co by w tym mieście nie robili, to zawsze źle. Marudy się wymądrzają, krytykują i zawsze wynajdą do zrobienia coś ważniejszego. Toż może i te światła zrobią też, robią dużo w tym mieście, ciesz się! Sam coś zrób!

      • 3 6

      • No ale właśnie zrobiłem. Napisałem, co można poprawić, zamiast pakować kupę kasy w niepotrzebny tunel. Domyślam się, że decydenci tego nie wiedzą, bo by to dawno naprawili. Poszedłbym i sam przeprogramował, ale jakoś nie mam dostępu do infrastruktury. Ale jeśli nikt inny nie da rady, to chętnie pomogę.

        • 3 1

      • Jaki sens ma ta inwestycja? Kto i gdzie będzie jeździł tym tunelem?

        • 6 0

    • ej no tam jest rpzecież Tristar, a Tristar nie PYTA, Tristar WIE

      • 4 0

  • Gdańsk potęgą (5)

    mamy swoje 5 minut!
    Dzień w dzien nowe inwestycje i rozmach jak w stolicy

    • 66 19

    • tia, 20 lat nic się nie działo, teraz zaczęło trochę i ludzie zaczynają piszczeć jak dzieci...

      • 11 19

    • u nas też się dzieje! szczur na remont dróg w 2017 przeznaczył 10 milionów!!! (3)

      • 11 2

      • A na PR 12! (2)

        • 11 3

        • Ty swoim PRem przebijasz każdego

          • 2 6

        • Na PR poszło ponad 20 mln

          • 5 0

  • (8)

    Powstawanie w tkance miejskiej elementów infrastruktury typu tunele, ulice, mieszkania, kina, restauracje zachęca ludzi do korzystania z nich czyli także do dojazdu do nich. To potęguje ruch samochodowy, powodując, że miasto umiera. Jak Detroit.
    Tragedia Detroit zaczęła się wlaśnie od wybudowania elementów infrastruktury typu Metropolitan Detroit Koley.
    A miasto powinno być dla ludzi i rowerzystów a nie dla kierowców.

    • 41 87

    • I znowu te same bzdury.
      Kierowcy też są ludźmi - chcesz miasta dla ludzi, a więc także dla kierowców.
      Gdzie Rzym, a gdzie Krym. Gdzie malutki Gdańsk, gdzie wielkie Detroit.
      Zupełnie inne problemy, zupełnie inna kultura, nawyki, gospodarka, uwarunkowania - wszystko jest inne.

      • 22 7

    • a ja rządam

      nieutwardzonych ścieżek dla przejażdżek konnych! Lubie gnać na mim siwku po trójmiejskich lasach, ale mam problem z bezpiecznym dostaniem się na tereny nadmorskie.

      • 27 2

    • Jak rozumiem kierowcy to nie ludzie. Spoko.
      P.S. Co to jest "koley"?

      • 10 4

    • Znowu Ty i porównanie do Detroit. Weź człowieku zniknij.

      • 12 4

    • Ty znowu z tym Detroit?

      Zajmij się lepiej pożyteczną robotą.

      • 9 2

    • Właśnie! Stop infrastrukturze!

      Drogi szutrowe są najbardziej ekologiczne!
      Aby produkować prąd, musimy spalać masę węgla i emitujemy CO2.
      Komórki powodują raka.

      Zaprzestać budowy dróg!
      Zlikwidować sieć elektryczną!
      Zlikwidować telefony komórkowe!

      A w 8 klasie każdego na kurs woźnicy!

      • 5 2

    • To pewnie ten gość który na ośle jeździ. Oj pomyliłem osioł na nim

      • 0 0

    • Sam umierasz, a właściwie twój mózg.

      • 0 1

  • Prosze pamietać o rowerach, (18)

    iść z duchem czasu.

    • 51 57

    • Słusznie. Koniecznie płatny przejazd dla jowejków (8)

      • 17 7

      • nie ma problemu, podaj jednak zasade naliczania oplat? (7)

        Za zajmowana przestrzen? Za spaliny? Za halas? Za koszt utrzymania infrastruktury? Za choroby wywolywane korzystaniem ze srodka lokomocji?

        Jesli wprowadzi sie takie podatki na wszystkie srodki lokomocji (w tym samochody) to bardzo chetnie jako rowerzysta zaplace.

        Od razu mowie wszystkim Januszom - akcyza w paliwie (podobnie jak inne podatki) nie wplywa do budzetu miasta. Wszystkie argumenty o kosztach paliwa, OC itp. sa nieprawidlowe, gdy mowimy o miescie. Nikt nie mowi, aby rowery mialy wstep (juz nie wspominajac o pierwszenstwie) na autostradach.

        • 7 5

        • (6)

          Proste. Na Twój koszt montujemy zaplombowany licznik na rowerze, i pobieramy opłaty wynikające z kosztu budowy tras dla rowerzystów i liczby przejechanych kilometrów. Przy zmasowanym ruchu cyklistów (co jak wiemy jest faktem) będą to grosze.

          • 6 2

          • (5)

            Ja sie pisze, ale podobne rozliczenie prosze dla kierowcow. Zobaczymy kto na tym lepiej by wyszedł

            • 4 4

            • taki rozwiązanie już jest (4)

              w cenie paliwa więcej niż połowa to podatki

              • 3 2

              • (1)

                To się nazywa szach-mat. Cyklista zamilkł.

                • 3 3

              • Cykliści płacą drożej za "paliwo". Muszą się bowiem lepiej odżywiać niż wożący tyłki samochodami. A w cenie żarcia są podatki.

                • 1 0

              • czyli cykliści górą, bo korzystają z infry gratis :)

                • 0 5

              • ale miasto nie buduje dróg z tych podatków. Tylko z własnych to raz

                dwa, raczej na niewiele to starcza.
                np. taki podatek drogowy w paliwie to raptem 4mld rocznie na całą Polskę.
                to nie starcza nawet na przysłowiowe waciki.

                • 2 1

    • (3)

      Tak, trzeba pamiętać o postawieniu zakazu wjazdu dla rowerów, słuszna uwaga.

      • 8 8

      • Ale jestes swiadomy, ze kazdy czlowiek na rowerze to jeden samochod mniej (2)

        Mijasz na drodze 4 rowerzestow, czyli mniej-wiecej 3 samochody mniej.

        Widzisz stojaki na rowery z 40 rowerami to statystycznie jakies 30-35 samochodow mniej na ulicach i parkingach.

        Czy tez myslisz, ze ludzie, jesli zabrac im rowery przestana sie poruszac? Chyba nie jestes na tyle glupi, aby sadzic, ze ludzie jezdza na rowerach, bo nie maja/nie stac ich na samochod?

        • 9 2

        • po co z przygł-m dyskutujesz?

          utwierdzasz go w przekonaniu, że jego bełkot jest wart dyskusji

          • 1 1

        • Słuszna uwaga, ja cały sezon jeździłem rowerem,

          i mój audik stał pod dachem, nie truł atmosfery, i nie korkował miasta. Teraz truje, ale czekam na wiosnę, i znowu siadam na rower. Biorąc pod uwagę ile jest minusów, mogę powiedzieć, że mamy jakieś chore społeczeństwo, dla którego rower to jakaś tragedia. Jednak wiadomym jest, że rower jest lepszą formą sportu nawet od biegania.

          • 7 0

    • Wszyscy na rowery! Mistrz Mao Tse Tung pokazał, że to się uda! (4)

      I jednakowe drelichy + tenisówki dla wszystkich.
      Niech żyją Chiny Ludowe!

      • 3 5

      • wszyscy nie

        wystarczy ze te lenie "dojazdowe"(co tworzą korki w godzinach porannych i popołudniowych) zrezygnują z auta i już okaże się że budowa ulic z dwoma pasami i więcej nie jest potrzebna.

        • 4 3

      • masz główką pajacyku? (2)

        Mao rowery wymyślił?
        A może jednakowe samochody dla wszystkich? Co jeżdżenie na rowerze ma wspólnego z Chinami?

        • 2 4

        • a kto napisał że mao wymyślił rower?? (1)

          a Chiny maja wszystko wspólnego z rowerami
          1. najwięcej rowerzystów jest w Chinach
          2. rower w Chinach był zamiast samochodu, bo nie byli w stanie wyprodukować tak złożonego i drogiego produktu,

          • 1 3

          • A Holandia?

            Holendrzy w miastach masowo poruszają się na rowerach. to też "wina mao"? ;-)

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.