• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa linii tramwajowej sparaliżowała ruch na Chełmie

Maciej Naskręt
23 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Łostowickiej i ul. Wilanowskiej spowodowała, że mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska spóźnili się do pracy nawet o godzinę.



Wielkie korki tworzyły się od rana na Chełmie po zamknięciu części ul. Witosa. Utrudnienia związane są z budową linii tramwajowej na Orunię Górną.



Korek na ul. Wilanowskiej w Gdańsku. Film nadesłany przez pana Jarosława, czytelnika trojmiasto.pl.

W poniedziałek wieczorem na Chełmie zmieniono organizację ruchu. Powód? Ruszyły prace przy budowie linii tramwajowej na Orunię Górną. Efekt? We wtorek rano kierowcy utknęli w ogromnym zatorze na dojeździe do al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska od strony Ujeściska i Zakoniczyna.

Portal Trojmiasto.pl był rano w miejscach, gdzie wytworzyły się największe korki.

Wyłączenie z ruchu ok. 300-metrowego odcinka ul. Witosa zobacz na mapie Gdańska kompletnie zatkało skrzyżowanie ul. Łostowickiej, ul. Warszawskiej i ul. Wilanowskiej. zobacz na mapie Gdańska Pokonanie tego skrzyżowania i całej ul. Wilanowskiej, co zwykle zabiera ok. 5-7 minut, teraz zajmowało nawet 45 minut. Tyle samo trwał przejazd ul. Warszawską w stronę Chełmu

Zobacz, jak wygląda organizacja ruchu na Chełmie po zamknięciu ul. Witosa. Zobacz, jak wygląda organizacja ruchu na Chełmie po zamknięciu ul. Witosa.
Kierowcy radzili sobie jak mogli, część z nich zdecydowała się na objazdy. Niektórzy z nich - głównie mieszkańcy Chełmu - zjechali do centrum Gdańska ul. Cienistą zobacz na mapie Gdańskai ul. Zaroślak zobacz na mapie Gdańska. Tam jednak czekał na nich już korek na Trakcie św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska.

Podobny los spotkał kierowców, którzy wybrali dojazd do Śródmieścia ul. Świętokrzyską zobacz na mapie Gdańskaul. Małomiejską zobacz na mapie Gdańska.

- Cieszę się z budowy tej linii tramwajowej i Nowej Łódzkiej, ale myślałem, że utrudnienia nie będą tak duże. Straciłem w korku na ul. Warszawskiej ok. pół godziny. Szkoda, że wszystkie przebudowy rozpoczęto niemal w tym samym czasie, to nie ułatwia życia - komentował sytuację pan Dariusz.

- To jest horror. Stoję w korku już 45 minut, a mieszkam przy ul. Sosnkowskiego. W tym czasie przejechałem zaledwie 1,5-kilometra. Nic się nie posuwa do przodu. Jeszcze gorzej jest na ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska i ul. Małopolskiej. Widziałem, jak wielu kierowców zostawiało auta na przydrożnych parkingach - relacjonował pan Marcin, który stał w korku na ul. Wilanowskiej.

Czy zmiana organizacji ruchu na Chełmie została dobrze przygotowana?

Kierowcy mają rację, że utyskują na drogowców. Zmiany powinny być wprowadzone - jak dzieje się zawsze - w weekend, by kierowcy przywykli do nowej organizacji ruchu. Poza tym drogowcy nie zakryli drogowskazów do Centrum Obsługi Pojazdów, co sprawiło, że wielu kierowców niepotrzebnie wjeżdżało na skrzyżowanie przy nim.

Utrudnienia na Chełmie potrwają co najmniej do wiosny przyszłego roku. Mają one związek głównie z przezbrajaniem sieci podziemnych i przebudową linii ciepłowniczej w ciągu ul. Witosa. Trzeba będzie tam wykonywać głębokie przekopy, niejednokrotnie w poprzek jezdni.

Budowa linii tramwajowej od pętli na Chełmie w kierunku Oruni Górnej (i tam wykonanie nowej pętli) to inwestycja realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap III. Szacunkowy koszt projektu określono na kwotę 697 mln zł. Nowe torowisko ma być gotowe w maju 2012 r.

Obok budowy torów tramwajowych, w tym samym czasie zostanie wybudowana także dwujezdniowa ulica Nowa Łódzka na odcinku od ul. Łostowickiej do ul. Świętokrzyskiej. Oba przedsięwzięcia nadzoruje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Budowa linii tramwajowej z pętlą na Ujeścisku i nowej drogi pochłonie ok. 111 mln zł. Oba zadania realizuje gdyńska firma budowlana MTM.

Masz pomysł na usprawnienie ruchu w obrębie ul. Witosa na gdańskim Chełmie? Napisz do nas e-mail. Najciekawsze sugestie przeanalizujemy wspólnie z drogowcami.

Opinie (599) ponad 20 zablokowanych

  • DWA PASY DO SKRETU W ARMII KRAJOWEJ Z WILANOWSKIEJ (6)

    • 90 7

    • mimo ze nie ma 2 to i tak jezdze ze srodkowego na AK (1)

      bo to tylko idiota mogl wymyslic 1 pas do skretu na 2 pasy, gdzie jeszcze witosa zamknieta!! olaboga!!

      • 14 4

      • będziesz tak jeździł aż ktoś ci nie przywali i bedzie to twoja wina
        uważaj

        • 1 1

    • trzeba myśleć (3)

      jedźcie dwoma pasami Warszawską od Lidla w Wilanowską potem w lewo z dwóch pasów i dalej z dwóch pasów w prawo na AK, a nie stoicie w jednym sznureczku jak barany na rzeź.
      Ja dzisiaj przed 8 jechałem na Chałubińskiego 15 minut i mijałem was jak staliście:(

      • 5 10

      • tylko ze kolego z naprzeciwka jada autka i ty tym manewrem zaslaniasz widok ludziom stojacym prawidlowo do skrety niestety.. (2)

        i mozesz spowodowac wypadek.. a jadac ze srodkowego pasa na AK raczej nikomu nie zaslaniam widoku..

        • 6 2

        • pozdrawiam

          KOMU ZASŁANIAM? JEŻELI JA SKRĘCAM W LEWO Z PRAWEGO PASA TO JEST OCZYWISTĄ OCZYWISTOŚCIĄ, ŻE MOŻESZ SKRĘCIĆ W LEWO Z LEWEGO.
          Przecież nikt nie może skręcić w Cieszyńskiego, bo jest zamknięta. Oczywiście zgadzam się że powinna być zmieniona sygnalizacja w prawo w AK (równocześnie zielone z jazdą na wprost w Łostowicką) oraz 2 pasy w prawo (zamalować ciągłą) do skrętu w prawo w AK

          • 1 4

        • sorrki

          przepraszam za słowo barany, ale bez obrazy to tylko cytat dla podkreślenia absurdalności sytuacji

          • 2 2

  • no ale trochę przegięli bo na skrzyżowaniu wilanowskiej, warszawskiej i wilanowskiej to i bez remontów są jaja jak

    berety...nobel dla projektanta...

    • 34 3

  • horror (1)

    dzisiaj jechałam z ulicy Srebrnej do Wrzeszcza 2 godziny, a dziecko do szkoły w Oliwie 3 godziny -nie wygląda to optymistycznie przed nami zima, az strach pomyśleć co bedzie wtedy.

    • 28 5

    • Paranoja

      Nie wiem co powiedziec - bardzo współczuję.

      • 6 1

  • Korki, korki, korki!!!!!!!!!!! (4)

    Dupy w autobusy i nie bedzie korkow!!!!!!! A tak juz zawsze bedziecie narzekac. Aut bedzie przybywac a drog nikt nie poszerza a tylko to i budowa kladek albo tuneli podziemnych dla pieszych moze rozladowac korki. Ronda, i ladne trawniki dookola drog nie pomoga.

    • 36 39

    • (2)

      nie wiesz co gadasz koleś
      autobusy pękają w szwach

      • 18 0

      • To jak to sie dzieje? (1)

        Ludzi ubywa, samochodow i autobusow przybywa a tlok w autobusach narasta.
        Normalnie Polska zaiste jest krajem cudow.

        • 13 6

        • no widzisz

          na Budynia też wszyscy plują a on przechodzi w pierwszej turze, też cud?

          • 1 1

    • Cebulaku jeden

      Nie każdy jak ty jest bezrobotny albo zamiata ulice za 5 zł netto, niektórzy naprawdę pracują i potrzebują do tego samochodu, ale co taki czośniak i cebulak jak ty może o tym wiedzieć...

      • 2 2

  • hehe typowe dla gdańska. (5)

    w Gdyni jest normalna jazda.

    • 18 20

    • tak, wołem wieśku

      • 7 2

    • cóż

      nic nie budujecie, to nie ma utrudnień ;-)

      • 17 1

    • tak, a z pewnością na Morskiej...

      • 0 0

    • Wielkopolską, Morską, Hutniczą po 15 to ciężej przejechać niż Spacerową w Gdańsku. (1)

      Wy to jacyś zaślepieni tym Szczurkiem jesteście. Stocznie wam polikwidowali, miasto zadłużyli, zbudowali stadion-bubel, a wy dajecie Szczurkowi 90% poparcia. Doprawdy trudno to zrozumieć.

      • 2 0

      • właśnie

        a co ma stocznia do miasta, przecież to dobro państwowe

        • 0 0

  • tramwaj na Orunię Górną, co na Orunię Górną nie dojeżdża, rewolucja normalnie ;) (3)

    • 30 6

    • wyjaśnienie Twojej "rewolucji" (2)

      a ulica Sosnkowskiego to gdzie się znajduje? Bo o ile mi wiadomo przy tej ulicy będzie pętla tramwajowa. Pzdr.

      • 4 3

      • Teoretyk (1)

        Nie chciałbyś chodzić z buta codziennie z faktycznej Oruni Górnej do ulicy Sosnowskiego.

        • 4 1

        • Dokładnie - gdyby nie łąki i kopidoły - to mamy bliżej w linii prostej do pętli na Chełm

          Może by ZTM wykombinowało tramwaj linowy z faktycznej Górnej Oruni do pętli na Chełmie ? Bez torowisk, bez przebudowy sieci ciepłowniczej, bez przekopywania ulic, bez zmiany organizacji ruchu :)

          • 3 0

  • Musztarda po obiedzie (4)

    Wybraliście budynia na następną kadencję to macie POpuliści.

    • 49 17

    • (3)

      budyń to ty masz w gaciach

      • 11 9

      • jacy hardzi po wyborach (2)

        ale i tak nie dane mu będzie pełna kadencja. w końcu zostanie rozliczony jak Kropiwnicki w Łodzi

        • 9 8

        • (1)

          nie strasz nie strasz bo się zes...

          • 3 7

          • knajacki język

            i ministrantura w życiorysie. to was charakteryzuje

            • 5 1

  • Przesiadać się na komunikację mijeską, to nie będzie korków. (4)

    Nie, polaczki muszą każdy sam w samochodzie, to stójcie teraz w korkach.

    • 34 37

    • JAKĄ komunikację miejską? Do 295 już na Wilanowskiej przed rondem nie da rady wsiąść. 155 i 255 zjeżdżają kompletnie zapełnione

      już w okolicach kościoła na Łostowicach.

      • 31 3

    • Ha ha (2)

      Gdzie meszkasz baranie, że tak chwalisz komunikacje miejską? Może nocujesz w tramwaju?

      • 6 4

      • to z buta głąby, z buta (1)

        poświęćcie się dla zdrowia, jęczydupy!

        • 2 7

        • tak, zwłaszcz z dwójką dzieci - jedno do przedszkola w jedną stronę, drugie do pierwszej klasy w stronę przeciwną i co mi na to paradzisz? Rozumiem, że nie posiadasz dzieci i nie musisz wstawać o 5:30 żeby wszyscy zdążyli, gdzie powinni zdążyć

          • 7 2

  • normalka w Polsce (2)

    Zamknąć drogę na parę miesięcy, bo trzeba ją przekopać i położyć rury, co zajmie pewnie tydzień, ale skoro cała inwestycja jest rozpisana na miesiące to przecież nie można w pozostałym czasie puścić ruchu tymczasowo przez jej środek, bo kierownik budowy się oburzy. A kto by tam się przejmował kierowcami i kosztami jakie ponoszą w związku z inwestycją. Państwo jeszcze zarobi na podatkach od paliwa spalonego w korkach, to inwestycja się szybciej zwróci...

    • 30 7

    • I teraz wiemy dlaczego MTM dała najniższa cenę (1)

      Bo nie uwzględniła tego, żeby zapewnić przynajmniej tymczasową organizacje ruchu, zamiast całkowitego zamykania ulicy. Kilka milionów więcej i zorganizowaliby za to jakieś dodatkowe objazdy, choćby betonowymi płytami, po jednym pasie w każda stronę. A tak - niski koszt, zero troski o przepustowość ruchu, byle wykonać swoje i chapnąć pieniądze... Po co braliście najtańszą ofertę? Trzeba było odrzucić dwie (najdroższa i najtańsza) a wyboru dokonać z pozostałych. Byłoby może ciut drożej, ale z lepszą organizacją ruchu i mniejszymi utrudnieniami dla kierowców.

      • 8 4

      • tylko nie wygraliby przetargu. Puknij się w łeb. To urzędasy wymuszają jak najniższą cenę inwestycji.

        • 4 2

  • I o to chodziło! (1)

    "Szkoda, że wszystkie przebudowy rozpoczęto niemal w tym samym czasie, to nie ułatwia życia"
    I o to chodzi, o to chodzi. Kolejny korek i uciążliwości na drodze to kolejny sukces Prezydenta Pawła A. Po to własnie rozpoczyna się prawie wszystkie przebudowy jednocześnie aby taki efekt osiągnąć, więc jest sukces: totalnie zakorkowana południowa część Gdańska.

    • 26 9

    • co za błazen a jeszcze nie dawno pisał- a kiedy to,a kiedy tamto

      • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane