- 1 Skąd pochodzą mieszkańcy Trójmiasta? (211 opinii)
- 2 Nie będzie Drogi Czerwonej, bo nie chcą CPK? (624 opinie)
- 3 10 Lutego będzie zwężona przez miesiąc (50 opinii)
- 4 Samolot stanie na rondzie przy lotnisku (171 opinii)
- 5 Koncert Podsiadły: praktyczne informacje (155 opinii)
- 6 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (313 opinii)
Opóźnienie na budowie przejścia przy Bramie Wyżynnej
Budowa naziemnego przejścia na Wałach Jagiellońskich przy Bramie Wyżynnej potrwa dłużej, niż pierwotnie zakładano. Powód: odkrycie reliktów historycznej zabudowy, co wymusiło czasowe wstrzymanie prac. Zakończenie robót przesunięto na początek przyszłego roku.
Od tamtej pory między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk sporo się zmieniło. Według pierwotnych zapowiedzi budowa miała właśnie wkraczać na ostatnią prostą. Otwarcie przejścia planowano na koniec roku.
Wiadomo już jednak, że terminu nie uda się dotrzymać.
Prace wstrzymane przez odkrycia archeologiczne
Jak poinformowała Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, w październiku na terenie budowy, podczas prowadzenia robót ziemnych, natrafiono na pozostałości elementów historycznej zabudowy.
- Odkrycie to skutkowało tymczasowym wstrzymaniem prac i koniecznością przeprowadzenia badań archeologicznych. Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to zmianę technologii robót, a co za tym idzie - opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów. Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami - tłumaczy.
Odkryte pozostałości, zgodnie z zaleceniami konserwatora, zostały zinwentaryzowane i zasypane.
Wszystko to wpłynęło na zakładany w umowie harmonogram robót.
- Zaktualizowany harmonogram zakłada, że w tym roku wykonamy nawierzchnię bez ostatniej warstwy ścieralnej. Zostanie ona ułożona przy odpowiednich warunkach atmosferycznych dla technologii tych robót - mówi Zakrzacka.
Zakończenie prac planowane jest tym samym na początek przyszłego roku. Konkretny termin uzależniony jest jednak od pogody.
Remont jezdni na Wałach Jagiellońskich
Przypomnijmy, że budowę przejścia dla pieszych połączono z remontem odcinka Wałów Jagielońskich, między Huciskiem a Okopową.
Na jezdni w kierunku Oruni gotowa jest już tu nawierzchnia na lewym i środkowym pasie ruchu. Prawy pas oraz zatoka autobusowa przy Forum Gdańsk zniknęły pod koniec października. Trwa ich przebudowa, co dla pieszych oznacza zamknięcie chodnika w kierunku Huciska i konieczność poruszania się przez park przy pomniku Marii Konopnickiej.
Z kolei na jezdni w kierunku dworca PKP, na wyjeździe z ul. Bogusławskiego, zerwano dotychczasową nawierzchnię. Na etapie robót ziemnych poprawiono też w tym miejscu geometrię samego skrzyżowania. Trwają także prace przy przebudowie nawrotki na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.
Oprócz postępów na budowie, które można dojrzeć gołym okiem, toczą się też prace niewidoczne, ale odczuwalne dla kierowców. Tak było przed ostatnim weekendem, gdy w nocy na wysokości LOT-u wyłączono z ruchu fragment Wałów Jagiellońskich w kierunku Wrzeszcza. Utrudnienia miały związek z koniecznością wykonania w tym miejscu pętli indukcyjnych sterujących sygnalizacją świetlną przy Bramie Wyżynnej.
Zmiany mogą zauważyć też pasażerowie komunikacji miejskiej. Ci korzystający z autobusów od kilku tygodni wsiadają i wysiadają z nich na tymczasowym przystanku w pobliżu Okopowej.
Z kolei czekający na tramwaj mogą już zauważyć wkopane krawężniki pod nową platformę przystankową (nowe przystanki będą dzięki temu szersze, co ma poprawić komfort podróżnych). W tym celu każdy z trzech pasów jezdni musiał zostać zwężony do 3 metrów szerokości (wcześniej mierzyły po 3,5 metra).
Wykonawcą prac jest Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł. 1,7 mln zł kosztuje budowa przejścia, a 4,6 mln zł remont Wałów Jagiellońskich.
Miejsca
Opinie (338) ponad 10 zablokowanych
-
2021-12-02 17:14
Dziwne że Kongres USA nie wezwał Pani dulczewskiej pochwaliła by się wiatami na przystankach
- 3 1
-
2021-12-02 13:23
Tak, tak. Masa asfaltowa wylewana w grudniu będzie świetnej jakości i o dużej trwałości.
- 5 1
-
2021-12-02 12:53
Zgadzam się ta ulica powinna przebiegać pod ziemia, niestety maszyna kupiona za nasza krwawicę poszła na złom
- 4 1
-
2021-12-02 12:17
Wstyd
Oglądam film i zamieszczone zdjęcia - tam nie ma żadnych pracowników!
- 5 1
-
2021-12-02 11:25
totalna bzdura
Kolejna i**otyczna modernizacja. Czy w przejściu podziemnym można zostać potrąconym przez samochód? NIIE! Czy na przejściu naziemnym jest to możliwe? TAK. Nawet z ruchem kierowanym, nawet z ograniczeniami prędkości itd. Tym bardziej przy węźle przesiadkowym, jak ludzie będą podbiegać do tramwaju prosto pod koła.
- 8 2
-
2021-12-02 11:16
Bo do tej pory nikt nie wiedział o zabudowie...nie ma żadnych , przedwojennych planów
- 5 2
-
2021-12-02 11:16
Niech ludzie z Rady Miasta wnoszacy ten wniosek o budowie tego przejscia oddadza ze swoich prywatnych kieszeni sume ,ktora wyd
Nie obchodzi mnie czy to bedzie 800tys ,milion czy dwa....Oddajcie kase zlodzieje!!!! Tam byl tunel!!! za ktory tez placilismy!!!!Precz z prywata pod plaszczykiem dobra mieszkancow.
- 7 1
-
2021-12-02 11:14
To jedna z najgorzej pomyślanych inwestycji
Przy obecnym natężeniu ruchu i skuteczności sterowania sygnalizacji, będzie tam więcej stania niż na obwodnicy. Brawo, dogonimy Wrocław!
- 6 2
-
2021-12-02 11:13
Droga redakcjo.
Bardzo proszę o przygotowanie artykułu o temacie. "Pracę budowlane na terenie Gdańska, które zostały zakończone w planowanym terminie w ostatnich 10 latach". Ten artykuł to będzie bestseller, zaufajcie mi.
- 6 2
-
2021-12-02 11:11
To jest podly przekret.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.