- 1 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (120 opinii)
- 2 Remont przed budową Drogi Zielonej (107 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (357 opinii)
- 4 Oszukane "30 stopni" w majówkę (40 opinii)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (286 opinii)
- 6 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (84 opinie)
Budowa ul. Nowej Bulońskiej zmienia oblicze południa Gdańska
8 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Od trzech miesięcy trwa budowa ul. Nowej Bulońskiej, która ma połączyć Morenę z Ujeściskiem. Postanowiliśmy sprawdzić postęp prac przy realizacji miejskiej inwestycji, która ma być gotowa w połowie 2019 r.
W pierwszych tygodniach od podpisania umowy inwestycja nieco ślimaczyła się zdaniem okolicznych mieszkańców, a to za sprawą przygotowań do budowy - organizacji jej zaplecza czy znalezienia firm podwykonawczych. Jednak w ostatnich miesiącach ruch na budowie znacząco przyspieszył, co widać w terenie - powoli wyłania się ślad nowej drogi.
Czytaj też: Rozwiązania rowerowe Nowej Bulońskiej
Zaawansowane prace ziemne
Obecnie na odcinku ul. Nowej Bulońskiej trwają prace ziemne. Ich kluczowym elementem jest realizacja sieci, czyli wodociągów i kanalizacji deszczowej. Cały przebieg drogi został odhumusowany i nie ma już żadnego śladu po dawnych ogródkach działkowych. Na teren wjechał sprzęt ciężki - koparko-ładowarki, a także duże wozidła. Teren pod nową drogę jest niwelowany, by zapewnić łagodny spadek przyszłej trasy z Moreny do ul. Kartuskiej.
Natomiast przy istniejącej ul. Bulońskiej trwają prace brukarskie i układanie podbudowy pod ścieżkę chodnika oraz rozbiórka starych ciągów w kierunku ul. Rakoczego. Prace trwają też przy ul. Jabłoniowej, gdzie prowadzona jest rozbiórka starych nawierzchni betonowych. Za chwilę pełną parą ruszą tam prace przy wykonywaniu kanalizacji deszczowej.
Czytaj też: Te drogi mają szansę powstać na południu Gdańska
2,8 km nowej miejskiej trasy
Przypomnijmy, że nowa droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej , skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską , przecinając wcześniej ul. Stolema . Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej . Wzdłuż drogi powstanie też dwutorowa trasa tramwajowa.
W projekcie pojawiła się mała zmiana. Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Jabłoniowej nie będzie miało wyspy centralnej, a będzie skrzyżowaniem bezpośrednim.
Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni, z których każda będzie miała po dwa pasy ruchu. Wzdłuż obu jezdni powstaną chodniki i drogi rowerowe. Dodatkowo zostanie zbudowana droga rowerowa w ciągu istniejącej ul. Bulońskiej.
W połowie odcinka - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano obiekt mostowy nad Potokiem Siedleckim. Jakiś czas temu zlikwidowano część ogródków działkowych pod budowę ul. Nowej Bulońskiej.
Budowa przedłużenia ul. Bulońskiej ma potrwać do II połowy 2019 r.
Na koniec dodajmy, że miasto Gdańsk zleciło spółce NDI budowę drogi służącej skomunikowaniu budowanego centrum edukacyjnego (położonego na południe od skrzyżowania z ul. Jabłoniową) z osiedlem Lawendowe Wzgórze. Koszt inwestycji, która ma być gotowa w grudniu opiewa na kwotę ok. 11 mln zł.
Opinie (419) 4 zablokowane
-
2018-07-08 12:43
Muschi
Brawo dla budynia. Miasto szło i idzie w Bardo dobrą stronę :)
Kasper, jarek to plotki, nie ukleje hehe.
Pozdro- 23 35
-
2018-07-08 12:39
Jak cos to juz NDI i Balzola a nie jakies Balzoa
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.