• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze nie teraz

Szymon Zięba
25 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe. Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.

Wszystko wskazuje na to, że na budowę ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze poczekamy. Gdańsk wydał ponad 1,4 mln zł na sporządzoną w 2017 roku dokumentację projektową trasy - i prace nad inwestycją utknęły. Problemem jest m.in. brak dofinansowania zewnętrznego, bez którego roboty się nie rozpoczną.



Na budowę której trasy czekasz najbardziej?

Bez wątpienia budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jest jedną z najbardziej wyczekiwanych i najbardziej potrzebnych inwestycji drogowych w południowej części Gdańska. Tak wynika choćby z opinii czytelników, które pojawiły się pod naszym poniedziałkowym artykułem o planach gdańskich drogowców na rok 2020.

Potrzebę jej budowy uwidocznił jeszcze bardziej remont "starej" ul. Świętokrzyskiej, który wiąże się z codziennymi korkami, o czym czytelnicy regularnie informują nas w Raporcie z Trójmiasta.

Dlatego na prośbę czytelników sprawdziliśmy, na jakim etapie znajduje się inwestycja dotycząca budowy ulicy Nowej Świętokrzyskiej.

Przypomnijmy: Trasa, której budowa pozwoliłaby "rozładować" gęsty ruch w tym rejonie miasta, rozpoczynałaby się na skrzyżowaniu ul. Świętokrzyskiej z al. Vaclava Havla (obok istniejącej pętli tramwajowej) i kończyła na granicy z gminą Kolbudy - w rejonie skrzyżowania ulic: Świętokrzyska, K. Guderskiego, Ateny.

Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.

Projekt jest, jednak wykonawcy wciąż brak



Jednak, mimo że projekt inwestycji jest już gotowy, wciąż nie wyłoniono wykonawcy robót. W gdańskim magistracie usłyszeliśmy, że powody takiego stanu rzeczy to m.in.:

  • fakt, że zadanie znajduje się w fazie przed pozyskaniem decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie procesu wykupów gruntów (zadanie na chwilę obecną jest na końcówce etapu programowania, nie przeszło jeszcze do etapu realizacji),
  • wysokie koszty realizacji inwestycji oraz wykupów gruntów: nie ma możliwości, aby miasto realizowało zadanie samodzielnie, bez dofinansowania zewnętrznego.


Inwestycja wpisana została na listę rezerwową projektów do dofinansowania w perspektywie 2014-2020.

- Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje się do wystąpienia o niezbędne decyzje administracyjne; jednocześnie miasto oczekuje na pojawienie się dodatkowych naborów wniosków o dofinansowanie, w związku z oszczędnościami dla poszczególnych osi priorytetowych w perspektywie UE 2014-2020. W przypadku braku możliwości pozyskania takiego dofinansowania gmina będzie zabiegać o dofinansowanie inwestycji w perspektywie 2021-2027 - tłumaczy Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (436) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Zróbcie, zróbmy wszystko żeby skm/pkm dojechała do Kowal, bo dołączenie obwodnicy Kaszubskiej do węzła południe spowoduje spotegowanie ruchu w tym rejonie. Żadna droga i żaden tramwaj tego nie rozładuje....Nowe Świętokrzyska, Nowa Niepołomicka i Rondo na łączeniu ze Starogardzką to niezbędne inwestycje w tym rejonie. Plus autobus który połączy obie części przez Borkowo.

    • 0 0

  • Deweloper Inpro

    Najważniejsze , że mamy Aleje Pawła Adamowicza patrona deweloperów .

    • 1 0

  • Wscieklu

    To są panie sk... do potęgi, już dziś to jest nie przejezdne !!!!!!

    • 0 0

  • I po co ....

    ... te jęki ? Bo wszystko ma być na teraz i zaraz ? Budowa drogi to skomplikowany i drogi proces. Gmina ciągle coś buduje, mamy Havla, rozbudowana została Łostowicka, niedługo będzie Nowa Bulońska, jest tunel pod Wisłą . Każda z tych inwestycji była ważna i potrzebna. Nowa Świętokrzyska też powstanie i prawdopodobnie i tak będzie zakorkowana bo samochodów zawsze będzie przybywało szybciej niż kilometrów dróg. Na całym świecie jest to problem każdej metropolii.

    • 0 3

  • Z ECS kase przerzucic Panno Olu moze? (3)

    • 23 9

    • ECS to świątynia dla egzotycznych gości i wszelkiej masy kodomitow.

      • 1 0

    • A może nie?

      • 0 5

    • te płyty stalowe wziąć z ECSu i ułożyć z nich drogę

      byłaby piękna droga wolności i solidurności

      • 7 4

  • Super, w Gdyni dużo bardziej zatykają się np kielecka, małopolska Wielkopolska, kwiatkowskiego a gdansk tylko narzeka i narzeka

    • 0 0

  • Zamiast tych inwestycji drogowych proponuję... (25)

    budowę nowego i jeszcze większego ECS-2, a wzdłuż ul. Świętokrzyskiej strefy relaksu dla zdenerwowanych korkami kierowców. No i jeszcze przydałby się gdański Circus Maximus, gdzie podziwialibyśmy wyścigi rydwanów. Miasto moich marzeń.

    • 238 33

    • (20)

      Dla przytłaczającej większości mieszkańców Gdańska korki na Świętokrzyskiej są bez znaczenia gdyż nie mieszkają w tej okolicy. Mieszkańcy całego miasta nie muszą finansować zachcianek mieszkańców południa. Trzeba było kupować mieszkania w lepszych dzielnicach.

      • 15 62

      • dal jeszcze bardziej przytłaczajaćej części mieszkańców (9)

        ECS - można by rozwiązać, budynek sprzedać lub zburzyć, żęby nie generować kosztów utrzymania
        strefa relaksu tak jak to coś na Dolnym Mieście to objaw głupoty i marnotrawienia środków publicznych
        zakup takich rzeczy jak rydwan - to kryminał lub przynajmniej wywalenie ludzi odpowiedzialnych za to marnotrawstwo

        • 42 7

        • Sam policzyles? (8)

          Miasto to nie tylko drogi i budynki. Miasto to tez miejsca kultury i wypoczynku. Szukasz zrodla finansowania? Podpowiem ci, przestanmy finansowac kosciol, dawac im za darmo ziemie, finansowac katechetow opowiadajacych o cudach na kiju... I sa pieniazki, proste, no chyba dla niektorych zbyt skomplikowane

          • 10 23

          • kultury i wypoczynku? Ok. (6)

            Ale co ma kultura i wypoczynek do ECS, który stał się bastionem srodowisk zwiażanych z szeroko rozumianą pomorska PO i jej kręgami?
            Co ma kultura i wypoczynek do jakiegoś sztucznego show w postaci wysypania piachu na środku skrzyżowania i udawaniu animowania imprez dla ludności tubylczej - wszystko to za słone pieniadze dla wykonawców i animatorów
            O rydwanie już nic nie powiem nawet...

            Duże pieniądze nie muszą być konsumowane w spektakularny sposób, potrafią również przeciekać między palcami. Może zbyt często i gęsto nie starcza na duże wydatki bo te małe pochłaniaja równie dużo ale w mnie zauważalny sposób. Dlatego może remonty robi sie miesiącami po 100 metrów i przez 10 lat jedną ulicę.
            Co do tych przytyków na wydatki kościelne, to przypomnę tylko, że to właśnie wspomniane środowiska postkomunistyczne (zwiazane też z ECS) ratyfikowały konkordat na mocy którego finansowane są katechezy.

            • 20 4

            • (5)

              Tylko proszę - bez prawicowego populizmu. Co ma wspólnego rydwan i wysypanie piachu z ECS? ECS ma pokazywać polską wizję historii w której upadek komunizmu zaczął się w Polsce. Wolisz wersję niemiecką w której komunizm zaczął się od upadku muru berlińskiego? Poza tym ECS propaguje idee wolnościowe które są bliskie wielu Polakom.

              • 5 11

              • (2)

                A co to za pokazywanie historii kiedy gloryfikuje sie bezpiecznika jako wybawiciela narodu? To jest zaklamywanie historii za grube miliony. Tylko prawda nas wyzwoli a nie wiara w TW

                • 4 1

              • (1)

                Bolek to zdrajca ale Balbina już nie? Nigdy nie zrozumiem prawcowej logiki. Za granicą nikogo nie interesuje czy Wałęsa był Bolkiem. Ważne, żeby pokazywać rolę Polski w obaleniu komunizmu inaczej Niemcy przypiszą sobie wszystkie zasługi.

                • 3 2

              • też ale nie ta ranga, bo nie chodzi o to że któryś był agentem, ale co znaczyło ukrywanie tego faktu

                Wałęsa mógł być przez to szantażowany i sterowany. I tylko o to tu chodzi. Na przełomie dziejów obalili Olszewskiego i agentura została przy władzy na lata. Dlatego zdrada Bolka jest tak dotkliwa. A za granicą lepiej by było gdyby zasługi za obalenie komuny przypisywano "Solidarności", a nie Bolkowi.

                • 1 0

              • wersję gdzie Bolek obalił komunizm?

                dziękuję postoję

                • 13 0

              • Co mają wspólnego ? To że wszystkie wymienione byty są zbednymi wydatkami.

                • 3 0

          • nie ośmieszaj się

            • 15 3

      • (2)

        tak samo jak mieszkancom okolic Świętokrzyskiej wisza korki w centrum. Tyle że nie o to chodzi w mieście

        • 29 2

        • (1)

          To akurat nie jest prawdą. Mieszkańcy okolic Świętokrzyskiej w przytłaczającej większości jadą do centrum lub przez centrum, więc tamtejsze korki nie są im obojętne.

          • 2 3

          • bzdura, bo to by znaczyło że nie tylko Świętokrzyska ale wszystkie osiedla na rubieżach

            bo raczej nie miałeś na myśli samej Świętokrzyskiej. Czyli że codziennie jedzie tam ze 100 tys ludzi :) Totalna bzdura.

            • 1 0

      • Ale co Ci na południu nie płacą podatków tak jak inni? (3)

        • 6 0

        • (1)

          Podatki płacą wszyscy, ale inwestycje są tylko na południu.

          • 2 2

          • nie tylko, poza tym południe jest bardzo niedoinwestowane

            • 2 0

        • no właśnie, płacisz ze względu na miejsce zamieszkania

          a nie pochodzenia pradziadów :D

          • 3 0

      • (1)

        Dla której przytłaczającej większości? W okolicy Świętokrzyskiej mieszka około jednej czwartej całej populacji Gdańska, problemy komunikacyjne tam będą szybko rozlewać się na inne dzielnice. A nawet gdyby normalnych ludzi było stać na mieszkanie w centrum to wszyscy się tam nie pomieszczą a innego kierunku którym miasto może się rozbudowywać Gdańsk nie ma.

        • 22 2

        • Chyba jeżeli wliczysz Jasień i blokowisko na Chełmie :-) Prawda jest taka, że z tej drogi korzystają głównie mieszkańcy sąsiednich gmin które powinny, ale nie chcą dorzucić się do budowy Nowej Świętokrzyskiej.

          • 2 0

      • i vice versa, możemy podzielić kasę i każdy będzie inwestował w swoją ulicę

        albo robić to tak jak do tej pory czyli ze wspólnej kasy. Jak ci się nie podoba to zdecyduj przy urnie, albo się wyprowadź z tego kraju.

        • 5 2

    • W samo sedno,ale zapomniales o autobusie za coś ok.400 tysia ktory bez kierowcy wozi ludzi do zoo.
      Powinni kupic jeszcze z 20 sztuk i wtedy byłoby super.

      • 4 0

    • Wyprowadz sie ..... (1)

      Proste jak drut.Proponuje Podkarpacie lub wschodnia Polskę. Tam mieszkaja szczesliwi rozesmiani ludzie ,tak w tewizji mówili

      • 8 8

      • przecież w TVNach mówią, że to w wielkomiejskich ośrodkach mieszkają najszczęśliwsi

        tylko jak ich spotykam to wyglądają jakby mieli wściekliznę i nic im się w tym kraju nie podoba, a do tego są pełni frustracji z powodu nieudanego życia osobistego, bo się bajka disneya nie spełniła

        • 11 3

    • Nie ma lepszych dzielnic

      Wrzeszcz i Przymorze - smród spalin, blokowiska i patologia.
      Stogi i Orunia - bez komentarza.
      Oliwa - smród spalin i życie rytmem studentów.
      Jasień, Morena, Osowa - wieczne korki.
      Ujeścisko, Łostowice, Maćki, Zakoniczyn - to samo.

      Pozostaje Wyspa Sobieszewska.

      P.S. mieszkańcy Południa też nie muszą dorzucać się do zachcianek rencistów, emerytów i zasiłkowców z dolnegp tarasu.

      • 30 5

  • Opinia wyróżniona

    Miasto powinno budować przede wszystkim linie tramwajowe (26)

    Dają najlepszą przepustowość w stosunku do zajmowanego terenu. Droga nawet w przekroju 2x2 będzie zapchana błyskawicznie.

    • 176 39

    • Tramwaj danej linii jeździ w najlepszym razie raz na 10 min (5)

      Do tramwaju wejdzie około 250 pasażerów w zależności od tramwaju.
      Zatem w ciągu godziny, w jedną stronę pojedzie tramwajem w najlepszym razie 1500 pasażerów.

      Na drodze o ograniczeniu prędkości do 50 km/h przejedzie w tym czasie kilka razy więcej samochodów.

      • 11 13

      • Matematyka (1)

        Jeden jadący samochód to 5 metrów plus 10m odstępu. Średnio 1.5 osoby w aucie. Przy 5m/s (niecałe 20 km/h) to daje zalewie 1 auto na 3 sekundy przejeżdżające przez dany punkt. Pomnóżmy przez dwa pasy. Daje to razem 3600 osób na godzinę.

        Dla porównania, jeden tramwaj to 200 pasażerów, są w stanie odjeżdżać z przystanku co 2 minuty. Daje to 6000 osób na godzinę i to przy zajęciu 2x mniejszego terenu.

        • 0 2

        • owszem ale okazuje się również że finalnie do roboty i tak się jedzie dłużej

          wynika to z innych obiektywnych przyczyn typu częstotliwość kursów przez którą musisz po przesiadce czekać, ilości przesiadek - przez co pierwszy argument ulega multiplikacji, braku połączeń.

          • 2 0

      • (1)

        Ciekawie liczysz :-) Między 7 a 8 rano wyjeźdża z pętli Łostowice Świętokrzyska 20 tramwajów (4 linie). Co nawet przy 200 osobach na kurs daje 4000 ludzi na godzinę. Dalej twierdzisz że lepiej bedzie jak ruszy stamtąd 2000 aut? (W większości jedzie 1-2 osoby)

        • 14 4

        • o tej godzinie jeździ mnóstwo ludzi, już na Pohulance są pełne tramwaje o tej godzinie, nie ma już miejsca praktycznie

          • 4 0

      • danej linii. To zależy ile tych linii jedzie w daną stronę, więc twoje wyliczenia są trochę słabe.
        Jaki jest powód tego stanu rzeczy? Stanie na światłach, gdzie tramwaj powinien jechać płynnie. Tam gdzie jest tramwaj powinien być dla nich priorytet by nie stały co chwila. Na pewno nie przyspieszzyłoby ich na tyle, że nagle z chełmu na oliwę jechałoby się 15 minut, jednakże kilka minut na pewno by zaoszczędził, a tramwaje mogłyby jeździć nie co 10 minut, a np. co 5-6 minut. Szczególnie te bardzo zatłoczone.

        • 4 1

    • (2)

      Tramwaje nie są w stanie zastąpić w wielu miejscach Gdańska, komunikacji samochodowej, mogą ją co najwyżej częściowo odciążyć i to w niewielu obszarach.

      • 27 9

      • (1)

        Sieć tramwajowa jest w Gdańsku niewystarczająca. Brak choćby linii bezpośrednio z południa Gdańska na Morenę - nie ma torów lub wiaduktu na Łostowickiej. Przez co tramwaje jadą naokoło przez centrum. Nie ma dodatkowego trzeciego toru na kluczowych odcinkach (aleja zwycięstwa) przez co w momencie awarii tramwaje stoją. Brak linii tramwajowych na głównych arteriach, np. Jana Pawła II, górny odcinek Armii Krajowej, ul Wyspiańskiego itp. Wystarczy spojrzeć na plan Gdańska - linie tramwajowe nie tworzą regularnej kratki. Gdyby w to zainwestować to byłoby o wiele lepiej. Dlaczego mamy powtarzać stare schematy budowy miast z lat 70-tych ubiegłego wieku, zamiast iść śladem takich miast jak Kopenhaga czy Amsterdam?

        • 3 0

        • wystarczy spojrzeć na Poznań

          Byłam naprawdę pod wielkim wrażeniem sieci tramwajowej, w większość miejsc można dostać się tramwajem,czasami potrzebna była przesiadka, ale to też nie stanowiło problemu. Pojechałam do tego miasta bez auta i uważam, że to był świetny wybór. bez problemu można wszystko zwiedzić na nogach i przy pomocy komunikacji miejskiej, zwłaszcza tramwai... Niestety muszę przyznać, że Gdańsk w tym aspekcie wygląda słabo.

          • 1 0

    • Problem w tym, że Gdańsk na czele z Panią Olą ma głęboko w d. pie mieszkańców i ich problemy (3)

      • 34 19

      • (2)

        No Kacperek tak samo przecież. Tyle że jego będą Karnowscy uwielbiać, a Wyborcza krytykować.

        • 17 12

        • ale to nie kacperek miastem rządzi. (1)

          przepraszam przydziela działki deweloperom.

          • 2 2

          • I nie będzie. Dulkiewicz też nie wiadomo, ale PiS może jedynie pomarzyć o Gdańsku, już zdążyli do siebie nas zniechęcić na dekady

            • 2 3

    • Tramwaj tylko konny! BUS-pass jest tańszy i bardziej praktyczny

      Tramwaje to XIXw. przeżytek, wolny, głośny, ciężki, szatkujący miasto trakcją. Tylko BUS-pass.

      • 2 0

    • Prawda

      Niestety masz rację. Kwestią czasu - raczej niedługiego - będzie jak i ta droga się zapcha. Na początku po prostu korki przeniosą się w inne miejsce tak samo lub gorzej je paraliżując. To nie jest głos przeciw, raczej głos by zmienić politykę rozwoju komunikacji i w końcu zreformować GAiT. A propo's GAiT - czy w końcu poddali się wyrokowi sądu i podali ile zapłacili za lożę VIP na stadionie energa?

      • 2 0

    • (4)

      Tramwaj to żadna alternatywa. Prawda jest taka ze w Gdańsku tramwaj jeździ po najwiekszych dzielnicach, zatrzymuje się na każdym przystanku, przez co przejazd wydłuża sie i tramwaj przestaje być alternatywa dla samochodu. Żeby komunikacja dobrze funkcjonowała to trzeba znależc sposob na przewożenie dużej liczby pasażerów z duża prędkością. Tramwaj z Łostowic do Oliwy jedzie 45 minut. To tyle co pociąg z Elbląga do Oliwy. Dlatego jedyne przyszłościowe rozwiązanie to budowa SKM na południe no chyba ze chcemy zeby mieszkańcy południa wybierali miedzy dojazdem do pracy w 30 minut samochodem a 1h komunikacja. I mozemy sie smiac ze słoiki stoja w korkach ale południe bedzie sie rozrastać, a te korki z południa już wpływają na centrum. Chcecie miec mniej samochodów w centrum to zrozumcie ze komunikacja miejska z południem musi sie poprawić.

      • 19 1

      • Pociąg relacji Elbląg - Oliwa (2)

        Nie ma bezpośredniego połączenia wspomnianych stacji. Aby pokonać tą trasę pociągiem należy zarezerwować sobie ponad 2 h (według Google). Można dostać się bezpośrednio z Elbląga do Wrzeszcza, przy czym podróż pociągiem trwa wtedy minimum 1h 20 min.

        • 0 4

        • Typowy Polak - nie ma pojęcia, ale się wypowie

          Zostaw swoją wyrocznię Google i wyjdź na dwór poznać prawdziwie życie - bezpośredni pociąg Elbląg-Oliwa Regio to podróż trwająca 1:30, a TLK 1:10

          • 1 0

        • Musialem w takim razie zostac wprowadzony w błąd przez osobę która z Elblaga dojezdza. W każdym razie idea pozostaje ta sama. I gwarantuje Ci, ze znajdziesz w Gdansku ulice ktore czas dojazdu do Wrzeszcza maja dluzszy niz pociag relacji Elblag>Wrzeszcz

          • 2 0

      • A dlaczego tak długo jedzie?
        Stoi na każdych światłach. to już daje kilka minut na jeden kurs.
        Nie ma priorytetu, wszystko stoi. A tak tramwaj zaoszczędziłby kilka minut i można by było zawsze dodatkowy kurs puścić. Ale nie, po co. Lepiej ruch samochodowy ulepszać, bo komunikacja jest nie ważna.

        • 3 1

    • Tylko SKM nas uratuje....

      • 5 0

    • Nie tylko tramwaj

      Miasto powinno zadbać o zróżnicowany transport publiczny, także autobusy. Błędem było zlikwidowanie wszystkich linii jadących bezpośrednio do centrum - gdy tramwaj utknie (a wiec cały ruch zostaje de facto wstrzymany)- pasażerowie są w czarnej d... i co bardziej spieszący się dzwonią po taksówki. A reszta przeklina, stojąc na przystanku. Powinno też być wsparcie dla cyklistów. A tu droga rowerowa kończy się wraz z końcem Havla. Kto bardziej szalony, jedzie na Kowale wąską drogą z zakrętami i bez pobocza.

      • 26 0

    • Buspas tańszy i szybszy

      • 3 8

    • Nowa Świętokrzyska? Wraz z nowym tramwajem? Czy tylko droga dla mojego blachosmrodu? ;)

      • 6 9

    • Właśnie tramwaj miał być pierwotnie w Nowej Świętokrzyskiej

      I wtedy byłoby dofinansowanie, ale włodarzom się odwidziało

      • 26 0

    • Taa stojące co chwila na światłach :) bez priorytetu to pic na wodę fotomontaż. W dodatku ciągle awarię wcale nie przyczyniają się do przesiadki. Sam jeżdżę tramwajami i jest tragedia.

      • 37 4

  • (15)

    wlasnie wiekszości gdańszczan to nie interesuje, ten kto sobie radzi w życiu nie mieszka w tych gettach na południu bez dojazdu tylko stać go na mieszkanie w dogodnej lokalizacji :) pozdrawiam

    • 8 67

    • Getto

      Po poziomie twojego komentarza przypuszczam że "radzeniem" w życiu nazwiemy spadek po babci albo dziadku, który otrzymałeś. A i nie martw się jakoś radzimy sobie w tym gettcie :))

      • 3 0

    • sama prawda (9)

      kupują tanio mieszkania w polu a potem płacz ze nie ma drogi.
      Ale czego innego się po tych ludziach spodziewać? ;)

      • 6 21

      • (8)

        jakby ci ludzie nie kupowali tam mieszkań to by kupowali koło ciebie wiec miałbyś to samo u siebie buraku. Tak to wina ludzi ze miasto bierze podatki z tych dzielnic i nie buduje komunikacji. Kretyn jesteś i tyle

        • 19 5

        • Najpierw te buraki musiałoby byc stac na mieszkanie koło mnie (7)

          Jak widać wybrali mieszkanie w polu. Więc niech nie płaczą że nie mają jak dojechać :)

          • 6 18

          • (2)

            kolejny sok z buraka wypłynął

            • 8 1

            • ojoj zapiekło? (1)

              Jak tam dzisiaj też śmierdzi z wysypiska? Czy dzisiaj wieje w drugą stronę?

              • 0 9

              • Dzisiaj wali od ciebie ale glupota

                • 7 1

          • (1)

            Kupią mniejsze koło ciebie i cie zakorkują, dobre rady dajesz:)

            • 9 3

            • Śmiało

              czekam:)

              • 4 1

          • (1)

            Jesteś bogatym ćwokiem. Możesz sobie pogratulować:)

            • 9 5

            • tak biedaku

              a sobie gratuluję:)

              • 3 11

    • (1)

      rozumiem iż uważasz, że wszyscy pomieściliby się we Wrzeszczu albo na Przymorzu? powiedz w którym miejscu dokładniej mieszkasz, że masz taki dogodny dojazd no i jak wygląda twoja codzienna trasa. pochwal się jakimś faktem a nie bawisz się w szerzenie nieprawdy.

      • 9 2

      • Dobra nie płacz:)

        Ten kogo stać, pomieści się w głównych dzielnicach z dobrym dojazdem.
        A reszta tak jak Ty będzie stała w korkach.

        • 1 5

    • nie karmić trolla

      on ciągle u mamy mieszka licząc że dostanie mieszkanie komunalne w spadku

      • 9 2

    • taaa mieszkanie po babci to nie radzenie sobie w życiu

      • 20 5

  • Zmiana

    Potrzeba zmiana osoby rządzącej tym miastem.

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane