• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Był skrót dla aut, będzie zielony plac

Patsz
19 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (193)
  • Teren między ulicami Widną i Chwarznieńską niebawem się zmieni.
  • Teren między ulicami Widną i Chwarznieńską niebawem się zmieni.
  • Teren między ulicami Widną i Chwarznieńską niebawem się zmieni.
  • Teren między ulicami Widną i Chwarznieńską niebawem się zmieni.
  • Teren między ulicami Widną i Chwarznieńską niebawem się zmieni.

Zaniedbany obecnie teren pomiędzy blokami przy ul. Chwarznieńskiej, Widnej i NauczycielskiejMapka na Witominie zmieni się w przyjazny mieszkańcom plac. Będzie zieleń, trzy ogrody deszczowe oraz ławki. Zniknie za to umiejscowiona w centralnym punkcie wiata śmietnikowa.



Czy ograniczanie ruchu w dzielnicach to dobry pomysł?

Przypomnijmy:

  1. Fragment objęty rewitalizacją Witomina znajduje się przy ul. Nauczycielskiej 4, Widnej 3 oraz Chwarznieńskiej 4, 6 i 8
  2. Konsultacje w tej sprawie rozpoczęły się pod koniec 2020 r.
  3. Latem 2021 pojawił się raport po konsultacjach.


Pierwszeństwo dla pieszych



Po zmianach wjazd na plac między blokami możliwy będzie tylko od strony ulicy Widnej, co spowoduje uspokojenie ruchu. Obszar stanie się strefą zamieszkania - piesi będą tu mieli pierwszeństwo przed pojazdami i będą mogli poruszać się swobodnie po placu.

Nowa aranżacja terenu na Witominie. Nowa aranżacja terenu na Witominie.
Pojawi się niska i średnia zieleń oraz trzy ogrody deszczowe. Do tego planowane są ławki z oparciami i podłokietnikami, kosze na śmieci oraz stojaki rowerowe.

Wiatę śmietnikową stojącą obecnie w centralnym punkcie placu zastąpią dwie wiaty ustawione w pobliżu bloków. Kierowcy znajdą też nowe miejsca do parkowania.

Tranzytu na pewno nie będzie



- Zależy nam na stworzeniu miejsca, które będzie zachęcało mieszkańców do wyjścia z domu i do wspólnego spędzania czasu. Temu sprzyjać będzie ograniczenie ruchu samochodowego oraz zagospodarowania przestrzeni: mała architektura i zieleń. Co ważne, organizacja ruchu w tym miejscu jest już docelowa, rozwiązanie uniemożliwiające tranzytowy przejazd między blokami nie ulegnie zmianie - podkreśla Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji.
Rozplanowanie zapowiadanej zieleni. Rozplanowanie zapowiadanej zieleni.
Obecnie trwają prace projektowe nad przygotowaniem dokumentacji budowlanej potrzebnej do uzyskania pozwolenia na budowę.

Patsz

Miejsca

Opinie (193) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Mhm. (6)

    Ile zakład, że samochody będą dalej jeździć/stawać na tym placu. Nie odbiera się tak po prostu dziadoparkingu.

    • 19 18

    • Do pełni polskiego krajobrazu musi być też rozjechany i obkupany przez psy trawnik:) Pełnię kompozycji uzupełnia porozrzucane małpki oraz puszki po enegetykach:)

      • 7 4

    • (3)

      zgłaszam hejt

      • 3 1

      • Policja! Proszę przyjechać na trojmiasto.pl (2)

        biją januszerkę kierownicy!

        • 3 2

        • Gdyby krowa umiała pisać pewnie pisałaby takie same głupoty.

          • 2 1

        • a co myślisz że hejt działa tylko w jedną stronę, że tylko obrażanie pedałujących można pod to podczepić?

          • 3 1

    • Witomino (a szczególnie opisywana okolica) to wyjątkowa patologia i każde rozwiązanie będzie złe. Brak miejsc to rozjeżdźone przez patusów trawniki (bo i tak SM ma to gdzieś) a ławeczki to będą idealne miejsca dla meneli w porze letniej.

      • 1 1

  • zabrac wszystkie parkingi (12)

    wtedy blachosmrodziarze beda musieli sprzedac samochody i przesiasc sie na transport publiczny. Zakazać jeżdzenia samochodami osobowymi. !!!

    • 6 66

    • Słychać wycie?

      Znakomicie

      • 14 3

    • a kto ci twoje weganskie pudelko dowiezie? (2)

      • 27 3

      • mały dostawczak do centrum logistycznego - ostatnia mila rower cargo (1)

        • 0 7

        • centrum na twój koszt i ty będziesz tym cargo złomem dowoził to proszę bardzo

          w Europie dystans drogowy mierzymy w kilometrach

          • 1 0

    • Super

      A do rodziców w innym mieście mam się teleportować? Między naszymi miastami nie ma komunikacji...
      Na duże tygodniowe zakupy dla rodziny mam jeździć autobusem?

      • 18 4

    • zabrakło Ci leków?

      • 12 2

    • I cyk - ceny biletów znów w górę

      skoro wszyscy będą musieli korzystać z transportu publicznego to co władze mają się szczypać? Wycisną z plebsu w zbiorkomie ile się da. Oczywiście bez poprawy jakości przewozów, bo po co?

      • 11 4

    • Czy tu już jest eko terroryzm czy tylko eko oszołomstwo? (2)

      • 21 4

      • jak na razie to dominuje samochodocentryzm

        proponowane rozwiązanie to nieśmiała próba zmiany kierunku przesuwania granicy kompromisu na rzecz nieprzyspawanych mentalnie do fotela samochodu

        • 0 8

      • Ani jedno ani drugie.

        Zwykły troll uznał że wywoła łajnoburzę wśród miłośników prywatnej motoryzacji. Łatwo się daliście podpuścić, niczym dzieci, bo nawet najbardziej zatwardziali działacze Greenpeace nie nawołują do zakazania samochodów.

        • 4 0

    • O! Psychol Piesiewicz się uaktywnił.

      • 10 1

    • No d**il

      Nie stać cię o zazdrościsz czy co ? Sam w zimę zasuwaj tramwajem ...a nie zapomniałem w Gdyni tylko trolejbusy

      • 6 3

  • Lasy przestancie wycinać (1)

    Co po tym skrawku zieleni

    • 26 6

    • Każdy skrawek się liczy! A co do wycinania lasów, napisz list intencyjny do Kaczyńskiego. Mafia PiS zarabia krocie na wycince!

      • 2 1

  • Wyburzyć te rudery imitujące bloki i porządnie wszystko zielenią pokryć. (2)

    Będzie przyjemny skwerek w tej zapomnianej części Gdyni.

    • 19 9

    • (1)

      Popieram. I ile mniej patologi w okolicy!!!

      • 1 1

      • To ta "patologia"

        będzie musiała gdzieś indziej zamieszkać. Może np po sąsiedzku z tobą, hm?
        A tak na poważnie to patologia jest tutaj w zdecydowanej mniejszości. Te kilka osób jest w stanie skutecznie zepsuć reputację danego miejsca. No i historia też swoje robi. Choć tutaj rzeczywiście warunki do zachowań patologicznych są bardzo sprzyjające. Monopol owy jest? Jest. Trzy bloki z samymi kawalerkami są? Są.
        To jest wręcz dziwne, że patologii jest tutaj tak mało.

        • 0 0

  • witomino

    moze tak pan kuctk odwali sie od witamina i pojedzie gdzies w sina dal

    • 27 8

  • (1)

    Ja myślałem że innowacje to coś innego niż mała architektura i zieleń, ale pewnie się nie znam.

    • 30 9

    • innowacje bywają różne

      szkoda, że jak słyszysz to hasło nie potrafisz tego ogarnąć wyobraźnią

      • 1 0

  • Parking jest użyteczny (9)

    Zielony plac jest bezużyteczny. Ile razy jeszcze będziemy to wałkować?

    • 36 24

    • (2)

      przez takich ludzi jak wyżej Polska wygląda trochę jak trzeci świat i ludzie uciekają na zachód.

      • 13 13

      • Bo trzeci świat ma drogi i autostrady a na zachodzie są tylko dzikie pola i łąki

        Im mniej dróg tym bardziej cywilizowany kraj. Nie mogę się doczekać aż dołączymy do takich cywilizowanych potęg jak Somalia, Mozambik czy Afganistan.

        • 7 8

      • Tam gdzie są parkingi pod blokami?

        To na pewno przez brak trawników ludzie uciekają. Nie widzę innych opcji

        • 4 3

    • Szybko zadzwoń do Amsterdamu czy Kopenhagi (5)

      Oni nie jeszcze nie wiedzą i budują zielone miejsca na potęgę, a co gorsza ograniczają samochody i promują komunikację miejską!

      • 6 9

      • A niech sobie robią co chcą (2)

        • 3 4

        • Dla tuskowych UE jest dobra tylko wtedy (1)

          Kiedy im to pasuje. A jak nie to wielkie oburzenie, niech sobie robią co chcą

          • 0 7

          • Wow jaka popisowo głupia wypowiedź.

            Fakty nie mają dla ciebie żadnego znaczenia, co nie? Ważne tylko żeby wpisać jakąś wrzutę na "tuskowych".

            • 1 0

      • promują przede wszystkim uwalnianie kolejnych ulic i placów w centrum od jeżdżących i parkujących samochodów (1)

        w Kopenhadze konsekwentnie od 1968 roku, do tego promują chodzenie pieszo i jazdę rowerem.

        • 1 4

        • Co mnie obchodzi co w Kopenhadze?

          • 2 1

  • Do bani - był skrót i się omijało korki które są kosmiczne na Witominie - na co to komu? Miasto jest dla ludzi oraz ich aut. (4)

    Przecież autem nie jeżdżę dla przyjemności w korkach tylko dla pracy.

    • 33 18

    • jeśli jeździsz autem z Witomina to jeździsz z lenistwa (2)

      bo nie wiem gdzie w Gdyni są częstsze i szybsze autobusy do centrum, ewentualnie jeśli przez Witomino tylko przejeżdżasz to pewnie jeździsz z głupoty którą wykazałeś się kupując mieszkanie na końcu świata

      • 5 5

      • Ciekawe (1)

        Dla zbiorkomowca wszystko co jest za Witominem to koniec świata. Nic dziwnego, że poruszanie się zbiorkomem uznaje za szybkie i wygodne. Po co jeździć gdzieś indziej niz do centrum?

        • 4 3

        • Ale ktoś tu próbuje usprawiedliwiać swoje lenistwo...

          Skoro uważasz że to co za Witominem to nie zad**ie to widać że mieszkasz na Chwarznie albo jeszcze dalej a jeździsz przez Witomino więc oświeć mnie gdzie indziej mógłbyś jechać jak nie do centrum lub okolicy? Do Orłowa lub Redłowa? No to tak, ten sam autobus plus skm i po problemie. Jeśli jeździsz gdzie indziej to jedziesz obwodnicą więc ograniczanie ruchu na Witominie nie powinno cię obchodzić. Tak, na Witominie autobusy są szybkie i wygodne i nikt w takich przyzwoitych dzielnicach nie chce tranzytu powodowanego przez takich co to na końcu świata mieszkają.

          • 0 0

    • Miasto jest dla ludzi, owszem. Dla aut, to już nie.

      • 0 0

  • Takie "inwestycje" trzeba siłą blokować! (1)

    Nie może być tak, że jakiś Łucyk czy inny Kimel z Kuklą będą próbowali narzucać ludziom sposób komunikacji i ograniczali swobodę. Dość!

    • 35 14

    • Jak sie tuskowym nie podoba

      To mogą się wyprowadzić

      • 0 9

  • Haha (30)

    Polacy w stylu komunistycznym przedkładają samochody nad środowisko. Nie bez powodu Polska wygląda na brudną i biedną.

    • 25 56

    • Tymi ostatnimi działaniami robi się z Polski wieś. Zero samochodów (20)

      Będziemy z jednego końca miasta do drugiego jeździć na rowerze. Jak na wsi. Zbiorkomy przepełnione a ludzie, którzy nimi jeżdżą w dużej części się nie myją, więc i odechciewa się korzystać ze zbiorkomów. Tym bardziej, że jak są chorzy i kaszlą to nie mają w zwyczaju jak w azji zasłaniać ust maseczką - zero szacunku do innych. Nie jesteśmy gotowi na zrobienie w Gdyni ekologii i przerzucenie sie do zbiorkomów. Nie przy tym tempie życia i przy tym podejściu ludzi do szacunku do innych i do własnej higieny. Tak długo jak będę mogła to będę jeździła autem. A jak nie będę miała gdzie zaparkować to będę stawała na trawniku jak miasto odbierze mi na Witominie miejsca parkingowe bez zapewnienia innych (np. kubaturowego parkingu)

      • 15 12

      • (7)

        Podejrzewam, że zaparkujesz na zielonym. Nie obchodzi cię prawo. jesteś ważniejszy. Nie bez powodu inteligentni Polacy uciekali do czystszych i lepiej zarządzanych miast. Podpowiedź, że ludzie tacy jak ty są jednym z tych powodów.

        • 7 5

        • Komunistyczna to jest kontrola przemieszczania się ludności (6)

          Samochód to symbol wolności, bo jedziesz kiedy, gdzie, i z kim chcesz. Nie jesteś zależny od widzimisię innych jak w przypadku komunikacji publicznej.

          • 9 8

          • Nie rozumiesz tego pojęcia (3)

            Wolność masz wtedy kiedy masz wybór czy chcesz iść pieszo, rowerem, autobusem, kolejką czy samochodem. A że żyjesz w dużym mieście oczywistym jest, że promowany jest transport zbiorowy i ograniczany ruch samochodów. Na wsi z kolei nikt nie będzie ograniczał samochodów, bo akurat tam jest to najsensowniejszy wybór i próba stworzenia komunikacji zbiorowej jest prawie niewykonalna

            • 5 2

            • Gdyby Szczurek rządził na wsi, to by pewnie pojawiły się słupki i większość wsi zamalowana białą farbą, aby stawać nie można

              • 4 4

            • po prostu jest tam nieopłacalna, chyba że chodzi o rozwiązania typu rower+kolej, popularne w Holandii i wielu i innych krajach (1)

              • 3 0

              • No dokładnie - czyli transport osobisty do centrum przesiadkowego i stamtąd już podróż komunikacją. Jedyne sensowne rozwiązanie w miejscach z bardzo mała gęstością zabudowań

                • 0 0

          • (1)

            Więc myślisz, że samochody powinny parkować za darmo na koszt ludzi bez płacenia. brzmi dla mnie komunistycznie.

            • 3 2

            • jeśli już, to jest anarchia...

              komunizm to znacznie bardziej podły i podstępny mechanizm.

              I nikt cię na trybuna (komisarza) ludowego nie prosił...

              • 0 1

      • Na wsi jest najwiekszy wspolczynnik posiadania samochodow przez ludzi, miedzy innymi dlatego, ze zwykle nie ma tam komunikacji miejskiej. Przeciez to sa publicznie dostepne dane. Przeciez Ty nie wiesz o czym piszesz, wez sie za cos pozytecznego.

        • 9 0

      • (2)

        A mi pasuje taki Amsterdam, czy Kopenhaga gdzie podstawowym środkiem lokomocji jest rower. Mam nadzieję, że u nas będzie z czasem podobnie.

        • 9 8

        • czy te miasta mają

          200 metrów przewyższenia?

          • 0 0

        • Nie porownuj plaskich jak stol Kopenhagi i Amsterdamu

          Do Gdanska (gorny i dolny taras), czy Gdyni gdzie masz mocno pofaldowany teren.

          • 1 0

      • nie rób k**** z logiki (1)

        jak ci ktoś kaszle albo śmierdzi w autobusie to jest dramat, jak ty komuś niszczysz trawnik i smrodzisz swoim złomem pod nosem to jest super?

        • 6 2

        • tak stawiana logika z logiką nie ma nic wspólnego

          zajmuj się przyczynami a nie skutkami, aktywisto...

          • 0 2

      • Ooo tu idziemy znowu (3)

        Kupiłaś samochód, który jak każdy inny fizyczny obiekt zajmuje przestrzeń, ale nie przeanalizowałaś możliwości miejsca jego przechowywania i teraz miasto ma Ci stawiać parkingi za grubą kasę pod nosem? Ciekawe, nowe, nie znałem....

        • 5 4

        • Przeanalizowałam. Jak kupowałam mieszkanie to pod blokiem było 30 miejsc (!!!) (2)

          i wszyscy się mieślicili. A teraz miasto ni z gruchy ni z pietruchy nagle ograniczyło miejsca do 3 miejsc (słownie: trzech) mając gdzieś co zrobi tych 27 mieszkańców zmotoryzowanych. Wszystko do tej pory grało. Możnaby zrobić i chodnik i ścieżkę i parkowanie prostopadłe. Ktoś w UM chyba boi się parkować prostopadle bo nagle stwierdził, że to jest super niebezpieczne. I poszerzył chodnik do 15 metrów szerokości i zabrał miejsca (patrz też co zrobiono na skwerze na wysokości postoju taksówek przy Pokładzie - trawnik z 10 do 15 metrów i likwidacja około 20 miejsc prostopadłych aby zrobić 4 równoległe do ulicy). bezsens i brak szacunku do mieszkańców, któzy kupowali mieszkania wiedząc jakie są możliwości parkingowe pod blokiem. Nagle im to odebrano nie dając w zamian innych miejsc do zaparkowania pojazdu. Kpina.

          • 5 4

          • Martuniu droga, nie grało

            korki były coraz większe, coraz więcej ludzi traciło czas na szukanie wolnego miejsca do parkowania w centrum, w centrum miasta jakość życia stopniowo ulegała degradacji, zamożniejsi podatnicy wyprowadzali się na wieś, dojeżdżali z coraz większych odległości, nadal domagając się tworzenia darmowych miejsc do parkowania w parkingach kubaturowych w centrum: patrz poprzedni wpis na temat kosztów takich rozwiązań.

            • 3 3

          • Mylisz pojęcia. "Jak kupowałam to było 30 miejsc" to nie analiza tylko obserwacja.

            Co do parkowania prostopadłego- ono jest niebezpieczne, bo często trzeba opuszczać parking na ślepo bo auto obok jest większe albo ma przyciemniane szyby, z nadzieją że ktokolwiek jedzie drogą cię zauważy i zostawi miejsce. Pół biedy jak wyskoczysz przed jakimś autem bo to tylko blacharka będzie, ale co jeśli uda ci się trafić rowerzystę?

            • 2 3

      • Maruniu droga (1)

        miejsca do parkowania zajmują Ci głównie inni kierowcy, którzy je zajmują przed Tobą. Jak to zrozumiesz, to może zauważysz, że próba obciążania kosztami swoich preferencji komunikacyjnych jest formą kradzieży publicznych funduszy. Budowa jednego miejsca na "kubaturowym" parkingu kosztuje ponad sto tysięcy złotych, utrzymanie go ponad 1000 złotych rocznie (dane z Krakowa i Warszawy). Ciekawe, z czyich pieniędzy chciałabyś pokryć te wydatki?

        • 3 2

        • Czy to samo tyczy się rowerzystów

          którzy wymuszają budowę ścieżek ? Bo żyjemy w mieście. Jedni mają auta, inni rowery, a inni wolą chodzić z buta czy hulajnogą. Miasto zaspokaja potrzeby wszystkich. Taka idea miasta. Jest kompletnie bez sensu i niesprawiedliwe Twoje pisanie "obciążania kosztami swoich preferencji komunikacyjnych jest formą kradzieży publicznych funduszy". Bo również dobrze rowerzyści też narzucają swoje preferencje komunikacyjne. Wiesz ile kosztuje budowa ścieżek? Przebudowa infrastruktury, specjalna nawierzchnia... Ten kij ma dwa końce. Pamiętaj.

          • 0 0

    • W Monaco też przekładają. Dzięki temu nie wygląda tam biednie.

      • 3 2

    • Nie, nie wygląda. (1)

      • 2 3

      • Tak. Powietrze jest zdecydowanie najbardziej zanieczyszczone w Europie. Wszędzie parkują samochody i wygląda to jak trzeci świat.

        • 6 2

    • No i super. W końcu mniej betonozy.

      • 5 2

    • Dokładnie odwrotnie. (2)

      To za PRLu jedna na 1000 rodzin mogła liczyć na talon na Trabanta albo Syrenkę. Reszta kisiła się w zbiorkomie stojąc w kilometrowym ogonku do wejścia do autobusu. Tęsknisz?

      • 5 3

      • badania wykazują, że więcej ludzi przesiada się z samochodów na rowery niż na transport publiczny

        na transport publiczny nie przesiadają się jeśli nie zapewni się komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych do przystanków transportu publicznego korzystającego z wydzielonej infrastruktury (buspasy, osobne torowiska dla tramwajów, SKM i PKM o taborze odpowiedniej jakości i częstotliwości połączeń).

        • 0 2

      • jakiś inny prl chyba pamiętamy

        wszyscy jechali autobusem bez większych problemów, bywało ciasno bo było więcej pasażerów ale ludzie byli wtedy sprawni i nie jęczeli o byle co, każdy wchodził i na czas dojeżdżał bez korku, potem pokupowali samochody, spaśli sobie brzuchy i już nie mają siły stać 15 minut w autobusie i uważają że jak nie ma czerwonego dywanu do autobusu i specjalnie dla nich nie czeka siedzenie a w ogóle to złośliwy autobus jeździ według rozkładu a nie wtedy kiedy sobie zażyczą to autobus nie jest komfortowy, tylko jak muszą na mrozie szyby skrobać to jakoś komfort nie jest najważniejszy, no ale ten wielki brzuch nie pojedzie już autobusem bo jest za ciężki żeby iść na przystanek

        • 0 0

    • Patologia 500 + jeździ tam swoimi 20 - letnimi autami to i się burzą

      • 2 2

    • przyjmij do wiadomości, że jesli cokolwiek ma wspólnego z komunizmem...

      ... to są tym metody działania magistratu...

      Szczególnie w postępowaniu wobec mieszkańców i dotyczące wdrażania dość specyficznie rozumianej ekologii...

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane