• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Celebrity Eclipse z chorym na pokładzie musiał wpłynąć do Gdyni nocą

Patryk Szczerba
10 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Celebrity Eclipse przez jeden dzień cumował w gdyńskim porcie.

317-metrowy wycieczkowiec Celebrity Eclipse, który miał zgodnie z planem wpłynąć do gdyńskiego portu o godz. 7 rano, pojawił się w Gdyni sześć godzin wcześniej. Powód: pogarszał się stan zdrowia jednego z pasażerów, który potrzebował pomocy medycznej.



Statek przypłynął do Gdyni z Kłajpedy. To druga wizyta jednostki w gdyńskim porcie. Tym razem będzie zapamiętana nie tylko z racji tego, że to najdłuższa jednostka, jaka kiedykolwiek pojawiła się w polskim porcie.

  • Operacja przyjęcia wycieczkowca odbyła się nocą, ale nie spowodowała większych komplikacji.
Wycieczkowiec z litewskiego portu wyszedł o godz. 18.25. Do Polski miał przypłynąć o godz. 7. Przed północą dyspozytorzy portu otrzymali informację, że statek pojawi się przy Nabrzeżu Francuskim zobacz na mapie Gdyni znacznie wcześniej.

Czytaj też: Relację z pierwszej wizyty Celebrity Eclipse

Ostatecznie przybył do gdyńskiego portu ok. godz 0.45, pokonując dystans pomiędzy Litwą i Polską w - jak informują pracownicy portu - nieco ponad sześć godzin z prędkością w końcowej fazie rejsu ok. 20 węzłów, czyli 37 km/h. Maksymalna prędkość, którą może rozwinąć jednostka to 24 węzły.

Uskarżający się na swoje zdrowie pasażer został przewieziony karetką pogotowia do szpitala.

- Nie pamiętam takiej sytuacji, ale na każdą możliwość musimy być przygotowani, także na taką, że tego formatu wycieczkowiec pojawi się w porcie nocą. Nabrzeże Francuskie było wolne, dlatego udało się wszystko przeprowadzić sprawnie - tłumaczy nam jeden z bardziej doświadczonych pracowników portu.

Celebrity Eclipse wypłynął w swój pierwszy rejs w 2010 roku; jego armatorem jest Celebrity Cruises. Długość statku wynosi 317 m, jednostka posiada 16 pokładów. Jednorazowo na statku przebywać może 2850 pasażerów oraz ok. 1270 członków załogi.

Jednostka ta jest najdłuższym wycieczkowcem jaki cumował kiedykolwiek w Polsce. Na pokładach luksusowego statku znajdują się m.in. trzy baseny (w tym jeden kryty), luksusowe SPA, sklepy i butiki, restauracje, bary oraz "The Lawn Club", czyli dwa tysiące metrów kwadratowych przystrzyżonego trawnika na najwyższym pokładzie. Pływa pod banderą Malty.

Celebrity Eclipse ma zgodnie z planem wypłynąć z Gdyni o godz. 16.

Po południu zamieścimy filmową relację z pokładu tej jednostki.

Zobacz plan wejść wycieczkowców do gdyńskiego portu

Miejsca

Opinie (65) 7 zablokowanych

  • Żenada do kwadratu (16)

    Widać marynarka wojenna już nawet śmigłowców nie ma.
    Przecież prościej i taniej było by wysłać śmigłowiec co by chorego podjął z pokładu , tak zawsze robiono, a teraz już MW nawet nie ma czym latać.
    Nie mieli czym po chorego polecieć i cały statek do portu musiał wchodzić.
    Wstyd i kompromitacja na cały świat!
    Dalej róbcie burze w okół wyboru śmigłowca dla MW i przedłużajcie to wojnami związkowców z Mielca i Świdnika.

    • 37 139

    • Prościej? Taniej?

      Gdyby był to statek polskiego armatora to zgodziłbym się z Tobą,że w celu oszczędności poleciałby helikopter.
      Jednostka zawijając do gdyńskiego portu nabija mu kasę i to tak grubą że trudno uwierzyć.
      Nie znaczy to że kasa ma być ważniejsza od bezpieczeństwa i życia pasażerów tudzież załogi.

      • 0 0

    • Widziales/as kiedys pol statku wchodzacego do portu?

      • 0 0

    • Skoro armator tak zdecydował. Pewnie nie była to samodzielna decyzja kapitana.
      tylko armatora, kapitana i lekarza- uznali,że zdążą.Zrobili co mogli z taką prędkością jaka się przemieszczali - szok.. Ważne, że dali radę.Około 1.00 dobijali do Gdyni, a mieli o 7.00

      • 1 0

    • Jakis malo zorientowany aktywista robi wiele krzyku o nic , bo ma akurat takie roszczenia!

      • 2 0

    • (1)

      Ale o czym ty bredzisz? Jakie prościej i taniej? Przecież ten statek i tak miał wpłynąć do Gdyni rano, tylko zamiast stać na redzie zdecydowano się o zawinięciu do portu w nocy, widocznie też stan pacjenta nie był na tyle poważny aby wysyłać śmigłowiec.

      • 20 3

      • na jakiej redzie? w Kłajpedzie? bo na pewno nie tu

        • 1 3

    • ..jak widać byle co jesz i byle co gadasz.

      Osiłku aby wysłać śmigłowiec musi być wezwanie, a widocznie nie było. Nie mieszaj do tego polityki.

      • 6 1

    • (4)

      Taniej dla kogo? Za paliwo statku zapłaci linia, ew. jej klienci, ew. ubezpieczyciel.

      Za paliwo śmigłowca MW byśmy my wszyscy zapłacili.

      • 44 4

      • PO tym wpisie widać, że mamona odbiera podstawowy instykt humanitarny (1)

        ot sie narobiło w rzadach pod POPiS-em, chyba tego już nie można naprawić bo to weszło w genetykę.

        Natomiast dowództwo MW przeniesiono do W-wy wiec niech od nich wyślą śmigłowiec skoro z gdyńskiego lotniska sie nie opłaca i go UE "prawnie" zamknęła a POsłuszne peło przyklepało z własnego donosu :))

        • 4 26

        • Następny matoł. W jaki niby sposób UE zamknęła WOJSKOWE lotnisko w Babich Dołach? Służby ratownicze MW nadal tam stacjonują i pełnią dyżury.
          Gdyby stan pacjenta był na tyle zły, to wezwano by śmigłowiec, widocznie lekarz na pokładzie statku stwierdził, że skoro i tak będą zawijać do portu w Gdyni, to mogą to zrobić wcześniej, czego durniu nie rozumiesz?

          • 34 4

      • (1)

        a co nie stać nas? ??

        • 3 12

        • Przecież i tak by wpływał, tylko później.

          • 18 1

    • Anakonda lata regularnie po potrzebujących, a statek i tak wszedłby do portu, tylko kilka godzin później, więc po co komplikować, ryzykować nocne podejmowanie chorego... Bez sensu napisałeś, żenująco.

      • 14 1

    • drodzy ROSYJSCY " stali komentatorzy" www.trojmiasto. Macie u siebie duzo wiecej WŁASNYCH rosyjskich wewnetrznych ) problemow(i nie tylko! niz my tu w Polsce naszych polskich !!!. Zajmijcie sie lepiej swoja Rosja , zamiast tracic czas na codzienny (wasz) trolling w tematach ktore nie maja NIC wspolnego z waszym krajem, czyli Federacja Rosyjska !

      • 8 3

    • Widać nie na tyle się pogarszał.

      Decyzję, na podstawie stanu pacjenta, wzywać czy nie, podejmuje lekarz pokładowy w porozumieniu z kapitanem jednostki.

      A Marynarka Wojenna RP śmigłowce ratunkowe posiada. Jeśli pseudo opozycja nie będzie ciągle wrzeszczała o spiskach i przekrętach przy rozstrzygnięciach przetargów, to będzie miała jeszcze nowocześniejsze.

      • 34 4

    • MW na drzwiach od stodoły niedługo będzie latać

      • 13 7

  • podobno pacjent cudownie ozdrowial na widok pani salowej ze szmata narzedziem pracy w jednej rece a chochla zalewajki w drugiej

    w czasie karmienia pacjentow

    • 0 0

  • kiedyś byłem lekarzem na podobnym statku (3)

    w związku z tym, że sporo pasażerów to osoby starsze, zgony są na porządku dziennym - zwłoki lądują w chłodni. Podczas jednego rejsu w chłodni było 12 zwłok.

    • 17 5

    • Powinno sie wtedy organizowac pogrzeby morskie i

      zwloki zaraz wywalic do morza. Jestem pewien ze wielu wolalo by taka forme pochowku niz w trumnie dwa metry pod ziemia.

      • 0 0

    • to były tusze świńskie konowale

      • 1 4

    • Chyba Ci sie pomyliło z mrożonymi kurczakami,

      lekarzu z dishwasha.

      • 5 6

  • polacy

    Pasazer mial pecha ze trafil do polskiego szpitala !!! Pewnie go tam smierc spotka albo sie zarazi jakas infekcja bakteryjna !!!

    • 0 1

  • (4)

    Brawa dla władz portu , takie przypadki są szeroko komentowane w świecie.
    Jeszcze jeden plus dla Gdyni

    • 161 20

    • obama wraca z bliskiego wschodu jak sie dowiedział o tym wydzarzeniu (2)

      w Brukseli zwołano specjalna sesje parlamentu

      • 25 7

      • Boli gdański Plebs? (1)

        Na Sołdka se popatrz.

        • 13 28

        • Gdynianie i jej kompleks Gdańska heheheszki

          • 0 1

    • yyy?

      ta o 6-tej na CNN, BBC, Al Jazeera już były nagłówki jako PILNE i z ostatniej chwili.

      • 40 20

  • "który potrzebował pomocy medycznej" (5)

    No to teraz już z górki: skierowanie od ogólnego do specjalisty, pół roku w kolejce po diagnozę i jest szansa na ratunek w lipcu przyszłego roku.

    • 227 7

    • w lipcu

      To juz tylko stypa zostanie po tym chorym

      • 0 0

    • Dla własnego bezpieczeństwa mógł pozostać na promie.

      Teraz już poznał polską służbę zdrowia i ciekawe czy biedak jeszcze żyje.

      • 9 1

    • Boskie

      hehe

      • 3 1

    • (1)

      a na jesień 2016 będzie musiał wrócić po pieczątkę pod L4

      • 26 1

      • ale chyba po południu

        bo rano ma kolejkę do okulisty ....

        • 8 1

  • a to nie nasi emeryci płynęli na tym statku w rejs nasi pewnie mogą popatrzeć w telewizji na takie statki masakra co za dziadowski kraj

    • 4 0

  • Ważne ,zeby te plusy nie przesłoniły nam minusów.

    • 1 0

  • Płynąłem większym Costa Serena (3)

    Nawet na Atlantyku po wypłynięciu z Morza Śródziemnego za mocno nie bujał, to ogromna i stabilna jednostka. 4500 pasażerów i ok. 2000 obsługi. Podróż życia, naprawdę polecam tych których stać. Wspomnienia bezcenne

    • 12 3

    • Nastepnym razem sprawdz kretynie na co cię stać...

      Costa Serena ma 289.59 mi mniejszy tonaż, co oznacza że jest mniej luksusowa,ale może przewieźć więcej plebsu do którego należysz...

      • 1 1

    • bo dla takich szczurow ladowych jak ty

      wysuwam stabilizatory - i dlatego statkiem nawet w sredniej wielkosci nie kiwa. z pitching'iem to co innego na to jeszcze niczego nie wymyslili ale jak masz kabine na midship'ie to nawet w mocnym sztormie malo co czuc.

      • 0 1

    • Polecasz tych których stać? Myślałem, że tacy nie muszą się sprzedawać... no chyba, że właśnie w taki sposób zdobywa się kasę na takie wycieczki?

      • 2 4

  • Nie macie pojecia o tym jak podejmuje sie takie 'decyzje' na wycieczkowcach

    spojrzcie na czas w ktorym statek pokonal trase z klajpedy do gdyni. przyplynal do gdyni 6h!!! szybciej czyli 2-3h po wyplynieciu juz bylo wiadomo ze z pasazerem bylo cos nie tak i blizej bylo zawrocic do klajpedy. ale takie statki NIE ZAWRACAJA w celu ratowania zycia pasazera bo to oznacza za duze straty dla armatora. trzeba skasowac port, odwolac wycieczki dla okolo 1000 pasazerow ktorzy je juz wykupili w porcie. takie sytuacje sie zdarzaja. sam plywam jako 2/0 na wycieczkowcu i to jest 'norma'. a jak pasazer nie dozyje to mamy miejsce dla 4 osob w kostnicy w ktorej kwiaciarz trzyma swoje....kwiaty (jtest tam zawsze komfortowe +4C). poza tym srednia wieku pasazerow to 60+ (dziadki na emeryturze) i przy takiej ilosci na statku to norma ze co jakis czas ktos umrze.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane