• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chwarznieńską pojedziemy od niedzieli już dwiema nitkami

Patryk Szczerba
11 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej na leśnym odcinku finiszuje. Drogowcy zapewniają, że to ostatnie tygodnie prac na drodze. Przebudowa ul. Chwarznieńskiej na leśnym odcinku finiszuje. Drogowcy zapewniają, że to ostatnie tygodnie prac na drodze.

Choć przebudowa ulicy w drugim etapie będzie jeszcze trwała, to jej najważniejsza część zostanie zakończona, a na całej trasie do końca tygodnia pojawi się warstwa bitumiczna. Tym samym ruch kołowy i rowerowy na "odcinku leśnym" powinien odbywać się bez większych przeszkód.



Zadowoleni powinni być także rowerzyści, którzy będą mogli swobodnie i bezpiecznie podróżować między Chwarznem i Witominem. Zadowoleni powinni być także rowerzyści, którzy będą mogli swobodnie i bezpiecznie podróżować między Chwarznem i Witominem.

Jak oceniasz realizację i tempo prac na Chwarznieńskiej?

Prace przy przebudowie ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni, wykonywane przez firmę Strabag, od początku znacznie wyprzedzały harmonogram. Szyki pokrzyżowała drogowcom zima, kiedy zamarzająca i rozmarzająca woda spowodowała spore ubytki w jezdni. Trzeba było je naprędce łatać, co powodowało sporo niezadowolenia wśród kierowców. Z drugiej strony sporo dni z lekkim mrozem, a nawet temperaturami dodatnimi pozwoliło na szybszą niż planowano realizację prac.

Ich koniec zaplanowano na wrzesień i do początku tego miesiąca będą prawdopodobnie trwały roboty wykończeniowe, ale już poza jezdnią. Ta w niedzielne popołudnie zostanie udostępniona dla kierowców. Firma Strabag zapewnia, że do soboty zakończy roboty bitumiczne, co pozwoli na normalny ruch pojazdów na leśnym odcinku z zastrzeżeniem, że drogowcy mogą jeszcze zajmować któryś z czterech pasów w związku z robotami wykończeniowymi. Cykliści zostaną wpuszczeni na drogę rowerową.

- Pozostaną nam dodatkowe prace, które planujemy zakończyć do września. Wiadomo, że mamy czas urlopowy, dlatego odbiory mogą potrwać nawet do początku jesieni. Nie przewidujemy już jednak blokowania ruchu, choć ze względów bezpieczeństwa nie możemy pozwolić na jazdę taką, jaka będzie możliwa po ostatecznym zakończeniu prac - deklaruje Tomasz Pecura, kierownik budowy z firmy Strabag.

W kolejce do udostępnienia poczeka jeszcze kładka z windami przy "Domu za Falochronem" oraz pętla autobusowa przy ul. Sosnowej. Póki co, nie zmieni się zatem trasa przejazdu autobusu 141, zawracającego na ul. Hodowlanej.

Miasto, nie czekając na pełne zakończenie prac, w niedzielę zaprasza na festyn w stylu country. Wśród atrakcji sporo związanych z Dzikim Zachodem: kowboje na mustangach, westernowy wóz i indiańskie tipi z minizagrodą czy malowanie twarzy w barwach wodzów indiańskich dla dzieci. Początek o godz. 13 na placu przy ul. Staniszewskiego zobacz na mapie Gdyni. Na godz. 14 zaplanowano przejazd przez ulicę motocykli oraz zabytkowych samochodów. Cała impreza potrwa do godz. 18.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej na leśnym odcinku rozpoczęła się w kwietniu 2013 r. i zgodnie z kontraktem miała trwać do września 2014 roku. Przebudowana na odcinku 1,5 km trasa ma zapewnić lepszy dojazd z zachodnich dzielnic miasta do centrum. Wykonawcą jest spółka Strabag, która za wykonanie robót otrzyma 25,9 mln zł.

W kolejnym etapie będzie przebudowywany odcinek biegnący przez Witomino. W tym roku miasto zamówi stworzenie dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Wybrany wariant zakłada poszerzenie drogi, budowę zatoczek i lewoskrętów oraz likwidację części miejsc postojowych. Inne, które pozwalałyby ominąć Witomino, okazały się zbyt drogie.

Wydarzenia

Chwarznieńska warta Zachodu - Piknik na Sokółce (4 opinie)

(4 opinie)
festyn

Miejsca

Opinie (140) 7 zablokowanych

  • a ja trasa rowerowe niebieska, ktora kiedys (1)

    przebiegala przez chwarznienska? Zrobili jakies oznakowanie przy wyjsciu z lasu(od strony karwin) co by rowerzysci nie przebiegali przez jezdnie?

    Tunelu brak a rowerzysci musze cofnac sie w strone obwodnicy i tam z boku osiedla wejsc na trase rowerowa w kierunku chylonii :P

    • 5 1

    • Brak czegokolwiek

      W zeszły weekend miałem przyjemność przejechać się niebieskim pierwszy raz w odcinku Sopot-Gdynia, zero informacji przy chwarznieńskiej, zero przepustu, trzeba przebiegać albo nadrabiać sporo. A po drugiej stronie jeszcze na środku szlaku wielki wał z piasku ale to może wyrównają po remoncie.

      • 3 2

  • Czuję się...

    Podekscytowany!

    • 1 3

  • czemu nie robita trzeh nitek 3 na 3 a tylko 2 !?

    Przestancie budowac na wczoraj ! Zlomu przybywa !!!

    • 8 5

  • Winnetoumino

    Droga dla żelaznych wołów,któr straszą nasze bizony i squaw.

    • 2 1

  • Po nitkach do kłębka!!! (1)

    Co z tego, że będą dwie nitki jak kłębek coraz większy na skrzyżowaniu WITOMINO CENTRUM? Zaczęli szanowni planiści od d*py strony i efekt widzi każdy. Stoi się ostatnio coraz częściej od połowy Stryjskiej i od połowy Kieleckiej!

    Wprost rewelacja!!!! Brawo, brawo, brawo!!!

    Geniusz liznął ten projekt. Geniusz namaścił zwężenia przy Stacji pod Żaglami, wreszcie Geniusz uznał, że osiągnął sukces!!!

    Tylko my stoimy coraz dłużej i niestety ZAPEWNIAM!!! korki nie znikną, a wprost przeciwnie będzie coraz gorzej!!! Zwłaszcza przy okazji zamykania Stryjskiej na 5 godzin w trakcie spotkań ARKI. Kolejny akt geniuszu!!!

    • 23 5

    • po co zamykać stryjską ?

      ktoś chodzi oglądać ten chłam ?

      • 0 2

  • czemu ten ze zdjęcia jedzie po chodniku a nie po ścieżce? (3)

    • 15 3

    • dopiero co wylano ten asfalt (1)

      pomysl, pozniej pisz

      • 4 8

      • joo tak se tlumacz

        tez pewnie należysz do tych co za nic maja przepisy i pasy i chodniki traktujesz jak ścieżkę

        • 5 3

    • na pewno dla przyjemności

      żeby wytrzęsło go na fazowanej kostce, zamiast przyjemnie przejechać po płaskiej nawierzchni ścieżki. Możliwie przyczyny:
      - świeżo wylana nawierzchnia bitumiczna
      - fotograf ze swoim autem parkujący na DDR

      • 2 2

  • Zbudowano nie ten odcinek co trzeba (2)

    A dlaczego tak zrobiono? Bo w lesie było najtaniej, miasto wolało przewalić 100 mln na lotnisko i inne bzdurne inwestycje

    • 20 5

    • nie chwal się swoja durnotą (1)

      Te ulice trzeba było0 modernizować. Odcinek przez Wuitomino wymaga wykupów gruntów na pewno a to wiele lat i kupa forsy. Zatem w granicach mozliwosci miasta była pewnie poprawa bezpieczeństwa na odcinku lesnym. Bo ciemno, bo zwierzeta. No i ok. Dobrze, ze zrobiono cos, zamiast czekać lata i nic nie robic. Na pewno bedzie sie teraz lepiej jeździc i nie ma co biadolić.

      • 3 3

      • Przepraszam

        Jak Ci się zepsuje silnik to naprawiasz wydech? Czy najpierw naprawiasz silnik, a wydech w następnej kolejności? Logika jest taka, że trzeba się czasem zmierzyć z trudną materią i potem realizować resztę. Niż zrobić to co możliwe bez myślenia jakoś to będzie!

        • 3 3

  • a kiedy droga na Pogórze Górne?

    codziennie o której godzinie się nie jedzie wiecznie są korki, miejse na przebudowe ulicy jest,ale nikt nic nie robi. Powstają nowe osiedla, samochodów przybywa a dziurawa jednopasmowa droga jest dalej.Skandal

    • 13 0

  • Natomiast ul. Kwiatkowskiego to muldy, skocznie wyrzutnie (1)

    mieszkańcy łamią sprężyny na odcinku estakada do ul. Dąbka. Gdynia utopiła miliony w lotnisku, którego budowa to kaprys prezydenta......a drogi są beznadziejnie... mam nadzieję że wybory zweryfikuję ludzi którzy zatracili już kontakt z rzeczywistością....

    • 12 3

    • lotnisko to nie kaprys

      lotnisko jest od 74 lat. A udostepnienie go pasażerom, to świetny pomysł. I na pewno, wierzę w to zostanie zrealizowany, jak tylko niemadrzy ludzie odejda od władzy w tej upolitycznionej KE

      • 1 5

  • kolejna glupota drogowców ...umieszczona tablice ledowe na łączniuk Estakada - obwodnica

    tylko dlaczego nie przed wjazdem na ten łącznik np. zima można by zabronić gdy jest ślisko wjazdu tirów.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane