• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki nie wjadą do centrum Gdyni

Michał Sielski
1 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 09:37 (2 października 2019)

W środę 02.10.2019 rozpoczął się montaż znaków informujących o ograniczeniach.

Od 16.10.2019 samochody o wadze ponad 10 ton nie wjadą do ścisłego centrum Gdyni ani na Kamienną Górę. - Zmiany wprowadzamy w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, ale też ze względu na niszczoną infrastrukturę - mówi Andrzej Bień, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. bezpieczeństwa.



Do tej pory w Śródmieściu Gdyni mamy niemal dowolność. Znaków z ograniczeniami dla ciężarówek praktycznie nie ma. Mogą one nawet wjeżdżać na wąskie i kręte uliczki Kamiennej Góry. Powoduje to nie tylko dyskomfort u mieszkańców i u osób odwiedzających centrum Gdyni, ale stanowi realne zagrożenie ich bezpieczeństwa. Było tak choćby w styczniu tego roku, gdy kierowca ciężarówki zdemolował chodnik i znaki w Śródmieściu.

Kierowca ciężarówki niszczył znaki w centrum Gdyni.



Dlatego właśnie władze Gdyni zdecydowały się na zmiany. Nad ich szczegółami pracowano przez ostatnie kilka miesięcy. W efekcie od 16 października w centrum pojawią się znaki, które będą zabraniały wjazdu pojazdom cięższym niż 10 ton.

Problemy generowane przez ruch ciężarowy



- Ciężarówki były coraz większym problemem. Powodowały wiele niedogodności i kłopotów:
  • zmniejszały bezpieczeństwo mieszkańców,
  • niszczyły infrastrukturę,
  • powodowały hałas,
  • zanieczyszczenia,
  • drgania i pęknięcia budynków - wylicza Andrzej Bień, radny miasta i zarazem pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. bezpieczeństwa.


Zmiany wchodzą w życie 16 października. Zmiany wchodzą w życie 16 października.
Zmiany dotkną przede wszystkim prowadzących duże sklepy w centrum, ale ich przedstawiciele uczestniczyli w pracach zespołu projektowego i zadeklarowali, że zmienią flotę na takie pojazdy, które będą mieścić się w limitach. Mogą też liczyć na okres przejściowy do końca roku, bo wtedy części firm kończą się leasingi na większe auta.

Strefa zakazu będzie też częściowo udostępniona dostawcom z autami do 10 ton, ale tylko w godz. 5-10 oraz 19-21. Każdy inwestor, który będzie np. musiał dostarczyć większe materiały na budowę, będzie musiał każdorazowo występować o zgodę ZDiZ na wjazd cięższym pojazdem.

- Kluczem będzie egzekwowanie zakazu i doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. Jeśli z pomocą odpowiednich służb uda się to wdrożyć, niewykluczone, że zmiany czekają nas też w innych dzielnicach Gdyni, gdzie ten problem również występuje - podkreśla Andrzej Bień.
09:31 2 PAźDZIERNIKA 19

Trwa montaż nowego oznakowania na Świętojańskiej (23 opinie)

W Gdyni będą ograniczenia dla wjazdu ciężarówek do centrum od 16 października. Już trwa montaż odpowiednich znaków.
W Gdyni będą ograniczenia dla wjazdu ciężarówek do centrum od 16 października. Już trwa montaż odpowiednich znaków.

Opinie (261) ponad 20 zablokowanych

  • Coooooo .......ja nie wiadę ????!!!!

    • 4 1

  • (2)

    A w tym czerwonym kolorze nie ma żadnych dostaw potrzebnych??

    • 4 1

    • Nie ma. Wywóz nieczystości stałych też nie będzie realizowany.

      • 0 0

    • nie ma...

      tam się po dostawy wysyła służbę...

      • 0 0

  • W Gdyni dbają o komfort mieszkańców a w Gdańsku zabudowuje się każdy wolny plac powodując pogorszenie warunków mieszkaniowych. brak parkingów, korki.......

    • 2 9

  • ponad 10 ton

    a 4, 6 ,8,10,tonowe będą smigac az milo

    • 2 1

  • "Zmiany wprowadzamy w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, ale też ze względu na niszczoną infrastrukturę - mówi Andrzej Bień". Skoro urzędasy przejmują się niszczoną infrastrukturą , to wprowadzić zakaz dla ciężarówek na Morskiej, Wielkopolskiej, Zwyciestwa itp. Ta dziurawa nawierzchnia zostanie totalnie zdegradowana

    • 11 5

  • Super pomysł.każdy kierowca samochodu ciężarowego już się cieszy,że nie będzie musiał lawirować miedzy byle jak ,chaotycznie ,gdzie popadnie zaparkowanymi osobówkami.Każdy z Nich wjżdża sobie do centrum Gdyni dla rozrywki,aby sobie pojeździć.
    Dostawy towarów,realizacja zleceń wszystko to będzie dodatkowo kosztować - zapłacą za to mieszkańcy Gdyni.Lepiej wjechać dwoma mniejszymi samochodami niż jednym,przeciez to logiczne !,dwa małe spalą mniej paliwa ,pojedzie nimi jeden kierowca ! ,w korku będzie mniej ojeden samochód ,dwa auta mniej zanieczyszczaja powietrze niż jeden !
    Co z uzyskaniem pozwoleń ,czy tak jak w Sopocie -złożyc można on-line,ale odebrać osobiście czas oczekiwania dwa tygodnie.Dostajesz zlecenie do klienta na dostarczenie towaru i mówisz Mu ,że bedziesz za dwa tygodnie,transportowiec , wiezie towar z południa Polski staje na przedmieściach i idzie odebrac pozwolenie,super rozwiązania .Gratulacje dla urzędników kolejnego przemyślanego kompleksowo rozwiązania.
    Czego się nie robi dla wyborców.
    Wracaja wspomienia budowniczych Gdyni - konie i furmanki,ekologicznie i nie niszczymy infrastruktury,trzeba jeszcze wydzielic pasy dla koni.

    • 16 5

  • mieszkaniec (1)

    Super !!! Bardzo dobra decyzja !!!!

    • 6 10

    • Centrum

      Ja również się cieszę, może w końcu skończą się wyścigi ze światłami u zbiegu 10 lutego i Władysława IV. Nie ukrywam, że Szczurek nie robi nic z drogami, ale tam jest jedna wielka koleina; jak taka rozpędzona ciężarówka sobie jedzie z dużą prędkością ulicą Władysława IV w kierunku Jana z Kolna to tylko jeden wielki huk. W nocy spać nie idzie; ściany co chwila pękają, bo wszystko się trzęsie. Tą decyzję popieram.

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Generalnie ok ale... (14)

    ... jak wjechać na przemysłowy rejon Gdyni jakim jest pirs dalmoru lub tereny Nauty? Przeciez trzeba tam wjechać krótkim odcinkiem Waszyngtona i Św. Piotra lub Św. Wojciecha! Wygląda mi to na celowe zagranie miasta. Taki konflikt z Portem, który ma inny plan na strefę buforową oraz robienie dobrze deweloperom, którzy wchodzą na tereny przylegające do nabrzeży

    • 85 32

    • Naprawdę sądzisz, że takie decyzje podejmuje się na złość? (8)

      To ty jesteś osobą, która doszukuje się konfliktu i tworzy ten konflikt w świadomości

      • 10 22

      • skoro łatwo jest takie interpretacje podjąć i uprawdopodobnić (7)

        To chyba jednak jest coś nie tak z polityka komunikacyjną "magistratu"?

        "Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem miasto mu tam budować się nie pozwoli."

        To jeden z przykładów "szorstkiej przyjaźni". I są na to lata doświadczeń braku umiejętności współpracy...

        • 3 4

        • To nadal przykład tylko twojego tworzenia konfliktu (6)

          Wstawiasz jakiś komentarz, bez żadnego źródła, z własną opinią, jak mniemam podsycaną niechęcią czy zazdrością do samorządu i dalej twierdzisz, że ograniczenie ruchu ciężarówek w śródmieściu jest na złość (!)

          Człowieku! Ty jesteś politykiem czy mieszkańcem?

          Do kogo ty zwracasz się ze swoimi polityczno-ekonomicznymi teoriami???

          Bo dla każdego mieszkańca Śródmieścia, tak na chłopski rozum, ograniczenie ruchu ciężarówek jest jak najbardziej na rękę.

          • 9 3

          • twoja chata skraja... tak mówi "chłopski rozum" (5)

            Źródła sa bardzo proste do odnalezienia, wystarczy chcieć. To wręcz "kultowy" cytat i ktokolwiek troche interesował się sprawą, wie o co chodzi.
            Od dłuższego czasu śledzę konterdans różnych sił toczący się wokół tych (Jana z Kolna i nabrzeża) terenów oraz narrację sprzedawaną przez magistrat. Oraz wyciągam wnioski, z którymi się dzielę, ponieważ takie wnioski nie tylko mnie się nasuwają.
            "Po owocach ich poznacie" - ten cytat również nie jest tobie znany?
            A owoce i dążenia mi nie pasują... Czy należy nazywać to niechęcią? Czy niechęcią jest odmienne widzenie spraw?
            To nie ja tworzę konflikt (bo nie mam takich możliwosci) a działania miasta. Proszę nie dokonywać projekcji swoich wyobrażeń i działań na innych.

            • 4 4

            • I dalej upierasz się, że to nie ty tworzysz konflikt (4)

              Otóż przyczyniasz się do niego. Komentujesz coś, o czym nie ma w artykule ani słowa. Przytaczasz jakieś kultowe cytaty, które istnieją albo nie istnieją, ale większości ludzi to naprawdę nie interesuje. Projekcję swoich wyobrażeń właśnie tworzysz ty, bo odnosić się do czegoś abstrakcyjnego. Tu jest mowa o ograniczeniu ruchu w śródmieściu, jak w wielu innych rozwiniętych miastach, w których mieszkają ludzie.

              • 2 4

              • staję na swoim stanowisku ponieważ jestem przekonany o swoich racjach. (3)

                Zamiast argumentów otrzymuję pomówienia o uporze, zazdrości, niechęci, polityce, ekonomii, abstakcji...
                Czyli całkowicie pozamerytoryczny szum... Bo faktycznie, ciebie nie obchodzi jak będzie funkcjonował port, który właśnie buduje nowy terminal promowy na wysokości ulicy Wendy. Nie odnosisz się do pytań, jakie stawia twórca pierwotnego komentarza...
                Najważniejsze, że pod twoim oknem ciężarówka jeździć nie będzie! I ch*j!
                Wykrzyknik zamierzony...
                W pewnym sensie cię rozumiem, sam zmieniłem miejsce zamieszkania z powodu uciążliwości ruchu samochodowego. I, pomimo że centrum Gdyni to "moja ziemia" rodzinna, nie mam zamiaru i ochoty tam wracać i mieszkać. Bo wiem z czym to się wiąże.
                Co do cywilizowanych miast, to Gdynia i jej polityka urbanistyczna do takich nie należy. I próby budowy mieszkaniówki na terenach przemysłowych są tego dobitnym świadectwem.

                • 3 0

              • (2)

                Pozamerytorycznym szumem jest właśnie wplątywanie do wątku cytatów, które sam powinienem sobie znaleźć, śledzenie dyskusji administracyjnych itp. Masz prawo bronić swoich racji, ale to jest tylko twoja racja. I w świetle całego cywilizowanego i zurbanizowanego miasta jakim jest Gdynia i jej mieszkańców nie tylko twoja wizja jest słuszna. Moja racja jest taka, że do centrum przeprowadziłem się parę lat temu z dzielnicy po drugiej strony portu, bo właśnie szukałem zurbanizowanej przestrzeni, a nie skupiska bloków i nie mam ochoty mieszkać w innym miejscu, gdyż centrum jest najbardziej ucywilizowane, ze wszystkimi związanymi z tym zaletami i wadami. A port, cóż. W artykule nie ma ani słowa o tym jak te kwestie zostaną rozwiązanie, ale pamiętaj, że komentujemy artykuł, w którym autor mógł napisać co chciał i mógł pominąć też szczegóły, do których się odnosisz.

                • 0 0

              • nie jest komentowany artykuł a twoje insynuacje o poszukiwaniu konfliktu. (1)

                Na co uzyskałeś odpowiedz, że nie trzeba niczego szukać, bo jest on ogólnie znanym faktem.
                Twoje wybory to twoja sprawa, skoro lubisz i tak definiujesz cywilizację. O gustach się nie dyskutuje. Na pewno nie musisz używać estakady... ;)
                Więc to rozumiem...
                Ale dopiero trzeci dom buduje się dla siebie ;)

                • 0 0

              • Wróć do początku - od konfliktu i insynuacji zacząłeś

                Bo nie jest to żaden ogólnie znany fakt dla przeciętnego mieszkańca. Ponadto kwestia cywilizacji i rozwiązań urbanistycznych nie jest kwestią gustu czy lubienia. To jest obiektywnie mierzalne i ma swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości w układzie miasta, i choć nie wiem jak bardzo byś się upierał, nie udowodnisz inaczej.

                • 0 1

    • wójta radtkego pozamykać dla ciężarówek :) Skoro tak dbacie o bepizpieczeństwo to przy szpitalu koło chorych ludzi mogą jeździć, hałasować i zagrażać innym !!!!

      • 6 1

    • Będzie można wjechać 10t (2)

      od strony portu przez Plac Kaszubski. Waszyngtona zostaw w spokoju. Następny, który pieczywo chce dowozić zestawem 40 tonowym.

      • 3 0

      • A jak ktos zamowi 25m bagietę?

        • 1 0

      • Małe solówki mieszczące ledwie po 18pal, mają DMC 24t.

        Jeszcze mniejsze - 14pal, mają po 18t. Zdziwiony?
        Czym chcesz realizować dostawy - małym busem? to za 2 lata obudzisz się z ręką w nocniku, bo w śródmieściu zostaną same banki i sklepy ze szmatami. Nawet do żabki u mnie na osiedlu towar dostarcza właśnie taka 18 paletowa solówka.

        • 0 0

    • a pomyslales o mieszkancach ulic sw Piotra i Waszyngtona ktorzy od miesiecy nie wysypiaja sie do pracy? ciezarowki tak halasuja jezdzac po dziurawej drodze ze budzimy sie w nocy

      • 2 0

  • A na ulicy pawiej ...

    ... obowiązuje 8 ton. Zapraszamy !!! TIR-y i tak tu śmigają do protek system. a uliczka bardzo wąska, będąca tylko dojazdem do posesji.

    • 3 0

  • Brawo

    Jak widzę tych i..... w na łączniku estakady z obwodnicą to aż szlag mnie trafia. Zakaz wyprzedzania, a oni sobie pseudo wyścigi urządzają, jeden drugiego wyprzedza. Kara powinna być dotkliwa. Zabierać prawko i jak nie będzie mógł zarabiać. Mandaty i punkty nic nie bolą.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane