- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (260 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (52 opinie)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (262 opinie)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (857 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (23 opinie)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (84 opinie)
Co najmniej 30 mln zł za projekt PKM Południe
Sześć konsorcjów, także z zagranicy, złożyło oferty w przetargu na zaprojektowanie trasy kolejowej PKM Południe oraz jej części drogowej. Rozpiętość cenowa jest duża i wynosi od 30 do 55 mln zł. Dokumentacja projektowa ma powstać w trzy lata.
- Databout z Warszawy i TDM Projekt z Krakowa - 30 233 400 zł
- Sweco Polska z Poznania oraz Biuro Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych z Łodzi - 35 571 600 zł
- Infra - Centrum Doradztwa z Warszawy, Mosty Gdańsk i Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu - 44 034 000 zł
- Transprojekt Gdański, TPF z Warszawy i TPF Getinsa Euroestudios z Madrytu - 48 400 500 zł
- Multiconsult Polska z Warszawy i Europrojekt Gdańsk - 48 701 850 zł
- Voessing Polska z Bydgoszczy i Vössing Ingenieurgesellschaft mbH z Düsseldorfu - 55 823 550 zł
O wyborze oferty zadecyduje w 90 proc. cena, a w 10 proc. doświadczenie zespołu projektowego. Na opracowanie dokumentacji wybrany wykonawca będzie miał 36 miesięcy od dnia podpisania umowy.
PKM Południe - projekt obejmuje:
- budowę 7,5 km linii kolejowej nr 250 od SKM Śródmieście do węzła Kowale,
- budowę bezkolizyjnego przejazdu nad linią kolejową E65 i Traktem św. Wojciech,
- budowę drugiego etapu ul. Nowej Świętokrzyskiej od ul. Kampinoskiej do ul. Świętokrzyskiej w rejonie węzła Kowale.
Kolej dla 100 tys. mieszkańców Południa i sąsiednich gmin
W Kowalach powstanie duży węzeł przesiadkowy, skomunikowany z innymi środkami transportu i 3-poziomowym parkingiem na 2,1 tys. aut. Dzięki temu od samego początku będą mogli z niego korzystać również mieszkańcy sąsiednich gmin.
- Gdańsk Południe i jego najbliższa okolica, to równie mocno rozwijająca się część
metropolii oraz okolicznych gmin Pruszcz Gdański, Kolbudy i Żukowo, gdzie już wkrótce
mieszkać będzie aż 100 tysięcy osób. Naszą rolą jest zapewnić im efektywny, niezawodny i
niskoemisyjny transport - mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Przygotowanie dokumentacji projektowej niezbędne jest m.in. do ubiegania się o unijne dofinansowanie realizacji PKM Południe.
Jeśli samorządom uda się zdobyć na ten cel pieniądze z UE, wybudowanie aglomeracyjnego odcinka PKM Południe wraz ze zintegrowanymi z nim miejskimi inwestycjami drogowymi będzie możliwe do 2030 r.
Koszt budowy trasy kolejowej PKM Południe szacowany jest na 1,8 mld zł
6 przystanków PKM Południe:
- Trakt św. Wojciecha
- Madalińskiego
- Łostowice-Świętokrzyska
- Niepołomicka
- Wielkopolska
- Kowale
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-02-29 14:09
SKM (46)
Pilną sprawą jest dobudowanie torów na Oruni, do Pruszcza Gdańskiego, Tczewa. Na tej trasie już mieszka ponad 100 tys. ludzi. Należy w tym kierunku przedłużyć SKM.
- 247 34
-
2024-03-01 10:35
władze pomyślą o tym w 2030-40
wcześniej się nie da !!!!
Najpierw będzie kolejny stadion za 1,2 miliarda złotych- 2 2
-
2024-03-01 08:05
Ale to juz było...
SKM już była, wstrzymana ze względu na natężenie ruchu na odcinku Gdańsk - Tczew.
- 5 2
-
2024-02-29 20:13
A po co tam skm?
Jest regio
- 6 14
-
2024-02-29 20:04
15 lat za późno
Tam mieszka już 200 tyś osób
- 11 3
-
2024-02-29 18:29
(1)
Gdzie ty znajdziesz miejsce na tyle par torów? Park zlikwidujesz czy będziesz burzył budynki mieszkalne?
- 11 5
-
2024-03-01 06:20
Pod lub nad obecnym torowiskiem
Ewentualnie ominąć Orunię przez Żuławy odejście na wysokości Zaroślaka
- 7 2
-
2024-02-29 17:02
(4)
Ok. Teraz należy powiedzieć o tym władzom Pruszcza, Tczewa jak i innych gmin na proponowanej trasie a nie oczekiwać że Gdańsk to sfinansuje.
Mowa jest o lini SKM która będzie budowana za pieniądze Gdańszczan a zatem i w granicach m. Gdańska.- 25 9
-
2024-03-01 09:29
Pruszcz ma udzialy w SKM
Każda inwestycją SKM jest więc współfinansowana przez PrGd, a SKM nie dojeżdża do PrGd - porą to zmienić.
- 5 0
-
2024-02-29 18:44
PKM (1)
Kowale to gmina Kolbudy a więc również nie Gdańsk.
- 7 9
-
2024-02-29 20:10
I tu się mylisz drogi rozmówco. Tak, przystanek nazywa się Kowale, dokładnie Węzeł Kowale, lecz to jedynie nazwa, a nie dokładne wskazanie gdzie ów przystanek będzie. Co więcej może to być jednie nazwa robocza by móc łatwiej określić przybliżony przebieg i lokalizację przystanku.
Spójrz dokładnie na mapkę. Ów przystanek jest zlokalizowanyI tu się mylisz drogi rozmówco. Tak, przystanek nazywa się Kowale, dokładnie Węzeł Kowale, lecz to jedynie nazwa, a nie dokładne wskazanie gdzie ów przystanek będzie. Co więcej może to być jednie nazwa robocza by móc łatwiej określić przybliżony przebieg i lokalizację przystanku.
Spójrz dokładnie na mapkę. Ów przystanek jest zlokalizowany tuż za / obok Świętokrzyskiej w pobliżu zbiornika retencyjnego. W zasadzie przy samej granicy z Kowalami lecz nadal po stronie Gdańska.
Zatem ten odcinek jest w granicach m. Gdańska.- 19 2
-
2024-02-29 17:42
A kto płaci za PKM Południe?
PKM należąca do samorządu województwa pomorskiego.
Więc o jakich ty pieniądzach tylko gdańszczan piszesz. Każdy mieszkanie Pomorza będzie się do tego dokładać- 20 6
-
2024-02-29 15:57
chciałam niesmiało przypomnieć, że władza obiecała bus pas z Oruni (3)
obietnic należy dotrzymywać
- 20 7
-
2024-02-29 17:35
(2)
Rada Oruni storpedowała ten pomysł, bo święte lewoskręty są ważniejsze.
- 15 6
-
2024-02-29 17:40
Oni wszystko torpedują związane z komunikacją miejską (1)
- 12 6
-
2024-02-29 22:22
Szczególnie autobusy pod swoim domem
- 5 1
-
2024-02-29 15:40
Albo... (1)
Przeflancowac Kartę Mieszkańca na kursy do Pruszcza polregio
- 11 0
-
2024-02-29 16:15
To ma sens, nie trzeba dublować linii kolejowych
Tylko niech to Regio jeździ w jakimś rytmie, przyjanmniej w godzinach szczytu
- 10 0
-
2024-02-29 15:47
Do Brzezna są tory (8)
Można uruchomić szynobusy nie tylko w dni meczowe
- 12 1
-
2024-02-29 20:12
Dla kiboli są kolejki SKM za free,a dalej do NP to tory dawno temu zwinęli.
- 7 0
-
2024-02-29 17:54
Reaktywacja kolejki SKM obiecana była przez PiS na trasie Nowy Port ---Gdańsk (6)
A co tym dojazdem do Nowej Letnicy? Przecież tam powstała całkiem nowa dzielnica mieszkaniowa.
- 9 2
-
2024-02-29 18:40
a to PiS w Gdansku rzadzi??! (3)
Pamietasz pod jakim warunkiem ta obietnica byla skladana??!
Linie kolejowa do Nowego Portu zaoral Gdansk, chcac uniknac kosztow utrzymania.
Bo po co placic obcym kolejarzom, jak ma sie swoich tramwajarzy??!- 8 4
-
2024-02-29 22:23
(1)
Linia kolejowa nigdy nie należała do samorządu więc jak Miasto miało ja zaorać?
- 3 1
-
2024-03-01 08:41
normalnie,dla wygody portu gdańskiego.
- 0 0
-
2024-02-29 19:57
Gdańskie fanaberie i zadzieranie nosa.
W całej Polsce miał być powrót kolei i tych zlikwidowanych tras.Gdyby miasto Gdańsk chciało dogadać się z portem i koleją,to ta linia byłaby odbudowana.Nowy Port,Letnica,Brzeźno miało by dogodny dojazd do Gdańska Gł. A Czy Nowa Letnica chce mieć tramwaj za 50 lat?
- 3 6
-
2024-02-29 18:30
(1)
Zrobią tam linie tramwajową
- 1 3
-
2024-02-29 19:58
Tak,w planach Gdańsk 2099.
- 3 1
-
2024-02-29 14:46
Jeśli gdzieś przedłużać skm to maksymalnie do Pruszcza. (1)
Tczew nie potrzebuje syfiastej i powolnej skm, nikt nią nie pojedzie tak samo jak nikt obecnie nie chce jeździć tymi wolniejszymi kursami regio co zatrzymują się wszędzie. Do Tczewa potrzeba więcej przyśpieszonych regio a nie jakiegoś pseudo tramwaju z zatrzymaniem w każdej dziurze.
- 29 8
-
2024-02-29 17:38
Tczew ma swoją darmową komunikacje, korzystaj.
- 10 1
-
2024-02-29 14:47
Zaledwie 15 tys. mieszka
- 1 13
-
2024-02-29 14:21
Tylko, kto o tym decyduje? (5)
Bo na pewno nie władze samorządowe - gminy mają w SKM ze 20%, wojowództwo z 10%.
Na południe Gdańska też było planowane SKM, już w połowie lat 70...- 18 0
-
2024-02-29 14:34
1,8 mld to dużo ale to niestety spuścizna po rządach Morawieckiego po których została hiper PiS inflacja :))))))) (4)
Tyle pozostało po 8 latach rządów kulawego i jego grupy :))))))))))))))))
- 18 11
-
2024-02-29 19:59
odejdź
- 1 3
-
2024-02-29 14:49
Podobno Pan coś z alimentami ma do tyłu coś słyszałem? (2)
- 6 6
-
2024-02-29 15:18
ale bronił sądy na KODzie (1)
to go nie zamkną
- 6 4
-
2024-02-29 15:31
Prawie 500 zł wpłaciłem przez 10 lat to mało?
- 2 3
-
2024-02-29 14:18
(10)
Ale to portal Trójmiasto
- 8 1
-
2024-02-29 14:36
a więc opinia jak najbardziej na miejscu (9)
mnóstwo ludzi mieszkających w sąsiadujących gminach przyjeżdża do Gdańska czy Gdyni do pracy w firmach, które tu płacą podatki, a zatem ich obecność tu jest bardzo cenna i pożądana, bo działają na korzyść miasta
- 13 8
-
2024-02-29 18:31
Skoro tak to odbuduj linie kolejową do Skarszew i Kościerzyny z Pszczółek by jeszcze więcej ludzi dojeżdżało koleją
- 6 0
-
2024-02-29 18:21
Podatek płaci tam gdzie mieszka
wprowadziłbym myto na granicy miasta.
- 4 0
-
2024-02-29 18:02
A Ty gdzie płacisz podatki??
- 2 0
-
2024-02-29 14:47
jak sie szczur urodzi w stajni to nie jest koniem (5)
taki z ciebie ,,gdańszczanin,, hahahaha Gdańszczan jak już, jestem Gdańszczanem się mówi a nie gdańszczaninem
- 3 9
-
2024-02-29 15:58
typowy bul tyłka wsioka - co przebrałeś się za mieszczucha tylko tej słomy ni jak nie da się wyjąć ? no i te wiejskie nawyki...
- 7 1
-
2024-02-29 15:31
(3)
Z polskiego pała. Za pochodzenie zza Buga bosy antku ban.
- 3 2
-
2024-02-29 15:36
(2)
ty też jesteś gdańszczanin ? hahahahaha pani cię tak nauczyła ? to jak się mówi w liczbie mnogiej gdańszczanie czy gdańszczaninie ? ale pani tak powiedziała hahahahaha, przygłup tworzy następnego przygłupa tak to działa
- 2 3
-
2024-02-29 20:02
No widzimy właśnie... Nie pisz już.
- 2 0
-
2024-02-29 15:59
tak tak wiemy pani pedagożko
- 2 1
-
2024-02-29 14:02
Mieszkańcy (35)
Po co tam jest potrzebna linia kolejowa. Wystarczyłoby doprowadzić linię tramwajową wraz z porządną drogą. Koszt byłby relatywnie mniejszy.
- 81 223
-
2024-03-02 19:01
Chyba nigdy nie jechałeś rano pkm
Zachęcam, zmienisz zdanie
- 2 0
-
2024-03-01 06:00
Jedź sobie z oliwy do ujeściska, przy 20 krzesłach i najlepiej z plecakiem na plecach. Dobrze, że na zachodzie mają trochę inną mentalność niż ty i choć troche komfortu jest istotne.
- 14 1
-
2024-02-29 16:30
Mieszkaniec (1)
A ja widze na ostatniej wizualizacji pociąg na dole i tramwaj na górze - w Kowalach!!!
- 10 4
-
2024-02-29 21:14
No i?
Ten tramwaj to linia idąca od Adamowicza
- 3 0
-
2024-02-29 16:25
Tramwajem do Oliwy godzina z Łostowic.
PKM: mniej niż 20 minut.- 36 1
-
2024-02-29 16:22
No napewno i tramwajem dojazd z kowal do centrum trwałby 2 godziny
...
- 17 2
-
2024-02-29 14:38
Ile osób wsiada do tramwaju (6)
a ile do pociągu? Już policzyłeś? No właśnie dlatego. Bądź uczciwy. Przyznaj, że tobie chodzi tylko o drogę dla autek a nie o żaden tramwaj. Tylko pociąg rozładuje korki, bo zapewni transport odpowiedniej liczby pasażerów w szczycie.
- 37 5
-
2024-02-29 19:43
Bydgoszcz ma tramwaj do Fordonu gdzie mieszka mniej więcej tyle mieszkańców co całe południe Gdańska. Tam się dało u nas nie
- 1 10
-
2024-02-29 15:02
tramwaj może jeździć co minutę a pociąg nie częściej niż co 5 (4)
sumarycznie więc tramwaj przewieźć może tyle samo ludzi, do tego nikt nie zabrania łączyć tramwajów po dwa wozy o ile inne trasy w mieście miałyby dłuższe przystanki, ogólnie to szybki tramwaj miałby efekt podobny do kolei w tym rejonie a byłby tańszy w budowie i pozyskaniu taboru, osoby które tramwaj kojarzą z najwolniejszym środkiem transportu
sumarycznie więc tramwaj przewieźć może tyle samo ludzi, do tego nikt nie zabrania łączyć tramwajów po dwa wozy o ile inne trasy w mieście miałyby dłuższe przystanki, ogólnie to szybki tramwaj miałby efekt podobny do kolei w tym rejonie a byłby tańszy w budowie i pozyskaniu taboru, osoby które tramwaj kojarzą z najwolniejszym środkiem transportu zachęcam do wybrania się do Poznania na PST - tam tramwaje jeżdżą co chwilę, mają prędkość średnią dla całej linii porównywalną z naszą SKM ale mają częstsze przystanki, jedynym sensownym argumentem za koleją na południe Gdańska jest jej późniejsze przedłużenie na Kaszuby, tego tramwaj już by nie zrobił
- 8 28
-
2024-02-29 17:38
Tramwaj w pewnym momencie musi być jednak kolizyjny pozostałym ruchem, kolej nie. SKM ma zresztą od lat 70 przystosowanie do kursowania co 3 minuty, a pewnie przy modernizacji dałoby się osiągnąć minutowy takt, ale takiego akurat u nas nie potrzeba.
- 12 2
-
2024-02-29 16:25
Powodzenia w puszczaniu tramwajów na Łostowice co minutę. Już przy 2-3 minutach robią się korki tramwajowe
- 15 1
-
2024-02-29 15:09
jan (1)
.... i wlasnie dla tego bedzie SKM. Buduja to raz na kolejne 30-50 lat. zapas jest potrzebny. juz za 10 lat zobaczycie ze bez tego nie da sie dojechac z poludnia.
- 21 3
-
2024-02-29 18:33
dlatego
nie "dla tego"
To zupełnie dwa różne znaczenia tego zwrotu.- 1 2
-
2024-02-29 14:32
To nie ten kaliber (5)
zobacz ile ludu może zabrać jeden pociąg, a ile jeden tramwaj
- 22 4
-
2024-02-29 19:47
Wyobraź sobie że nie ma tramwaju na Zwycięstwa tylko SKM kursuje do Wrzeszcza - wtedy zobaczysz różnice. Jeśli powstanie PKM na południe i tak nie będzie korzystało z niej że tramwaje będą jeździć puste
- 6 0
-
2024-02-29 15:04
a zobacz ile ludzi zabierają tramwaje kursujące co minutę a ile pociągi kursujące co 7,5 minuty? (3)
przecież SKM nie pojedzie tam częściej niż obecna częstotliwość a tramwaj mógłby dowolnie często
- 5 18
-
2024-02-29 17:39
Jakie tramwaje co minutę? Już przy obecnych rozkładach z 3-minutowymi przerwami między kursami trasa Śródmieście - Łostowice Świętokrzyska jest przeciążona i regularnie tworzą się na niej korki tramwajowe.
- 11 1
-
2024-02-29 16:34
Co minute? Technicznie niemozliwe (1)
Tramwaje co 2-3min optymalnie mozna puszczac. Pociag rowniez
- 10 1
-
2024-02-29 18:36
Relatywnie droższy wariant ze względu na ilość potrzebnego taboru.
Tramwaj z definicji jest niewydolny. Gdyby tak było, nikt nie budowałby metra tylko sam tramwaj. Przestańcie więc znaffcy konfabulować w tematach o których pojęcia nie macie!
- 8 1
-
2024-02-29 14:24
Znajdz różnicę tramwaj a pociąg (6)
Po to tam jest potrzebana linia kolejowa, żeby dojazd do centrum trwał 15 minut a nie 30 minut, nie wspomnę juz nawet o czasie dojazdu tramwajem np na Oliwę, ludzie myślcie zanim zanim coś napiszecie....
- 35 4
-
2024-03-01 06:10
Tramwaj na oliwę. Egzamin robić zanim słoików wpuszczą.
Może dostaniesz nobla w dziedzinie techniki za tramwaj napędzany oliwą?)
- 1 2
-
2024-02-29 19:50
No popatrz a ile tramwajem z Południa do Wrzeszcza będziesz jechał? - o ile powstanie połączenie z Moreny do Wrzeszcza. Wytłumacz też ludziom aby porzucili tramwaje relacji Wrzeszcz - Gdańsk Główny bo SKM jeździ szybciej
- 2 5
-
2024-02-29 15:06
ludzie z trójmiasta nawet nie wiedzą że tramwaje mogą być szybkie (1)
i to nie trzeba takich szukać na zachodzie, do Poznania wystarczy się wybrać żeby zrozumieć że w trójmieście ta niby "szybka" skm ma średnią prędkość taką samą jak poznańskie tramwaje na PST
- 6 8
-
2024-02-29 15:43
jan
...mamy większe aspiracje niz jakies tam tramwaje.... bedzie SKM i moze nawet na słupach.... taki NY w Gdańsku..... poznań gdzie to jest?
- 6 2
-
2024-02-29 14:35
Witamy słoika (1)
Tramwaj na oliwę? Być może nie wiesz ale tramwaje jeżdżą na prąd.
- 20 8
-
2024-02-29 18:36
Buahahahaha!!!!
Na węgiel
- 5 0
-
2024-02-29 14:30
tramwaj jedzie bardzo długo (4)
a koleją dojedziesz znacznie szybciej i to od Śródmieścia Gdańska, przez Wrzeszcz, Oliwę, Sopot aż po Gdynię i Wejherowo
- 13 3
-
2024-02-29 19:51
niekoniecznie bo istnieje coś takiego jak szybki tramwaj - przerabiają to w Poznaniu Szczecinie Krakowie a i w Bydgoszczy gdzie z Fordonu jedzie się czasem dłużej do Centrum niż u nas
- 0 0
-
2024-02-29 15:10
z takim myśleniem ludzie w trójmieście jeszcze długo będą wybierać samochody (2)
jeśli sugerujesz komuś pojechanie skm z Gdańska do Wejherowa to jeśli nie jest masochistą to po pierwszym razie weźmie auto i już do skm nie wróci, obecnie to jest 70 minut jazdy, z Kowal będzie 90, jaki wielki korek na obwodnicy musi być żeby autem przekroczyć 90 minut do Wejherowa? czas zacząć ograniczać rolę skm do linii Gdańsk Gdynia i puszczać coraz więcej przyspieszonych pociągów regionalnych, 45 minut z Gdańska do Wejherowa może kogoś zachęcić, 70 tylko rozśmieszyć
- 6 12
-
2024-02-29 18:43
Na trasie Gdańsk Wejherowo można skorzystać z polregio, jak ktos się bardzo spieszy.
Zresztą to bez znaczenia, czy pociągi jeżdżą pod nazwą SKM czy polregio. Ważne by jeździły często i regularnie.
- 5 2
-
2024-02-29 17:40
I w czym problem? Szybki dojazd koleją z Kowal do Wrzeszcza i przesiadka na regio.
- 4 0
-
2024-02-29 14:15
Porzadne drogi łaczace gdańsk śródmieście
- 2 15
-
2024-02-29 14:06
Tylko to nie to samo (2)
Zobacz sobie przepustowość popularnych linii tramwajowych w centrum Gdańska
- 19 2
-
2024-02-29 15:11
no patrzę i widzę pełen tramwaj co minutę lub dwie i zauważam że przewożą w niektórych godzinach więcej ludzi niż skm (1)
- 1 9
-
2024-03-01 01:48
Niesamowite, że 32-metrowy tramwaj wygląda na pełniejszy niż 4 razy dłuższa SKM
- 0 0
-
2024-02-29 13:37
Popieram inwestycje w komunikacje (12)
ale rozkłady jazdy pozostawiają wiele do życzenia :(
częstotliwość PKM w tej chwili jest zdecydowanie niewystarczająca. Rozkład zaproponowany na tzw bypass-ie Kartuskim to nieporozumienie. Budujcie koleje, ale pociągi na tych trasach muszą jeździć często - w przypadku linii Gdynia Wrzeszcz przez Lotnisko - co 20 minut (tak było w momencieale rozkłady jazdy pozostawiają wiele do życzenia :(
częstotliwość PKM w tej chwili jest zdecydowanie niewystarczająca. Rozkład zaproponowany na tzw bypass-ie Kartuskim to nieporozumienie. Budujcie koleje, ale pociągi na tych trasach muszą jeździć często - w przypadku linii Gdynia Wrzeszcz przez Lotnisko - co 20 minut (tak było w momencie uruchomienia PKM). Dlaczego pociągi z Ksścierzyny/Kartuz nie jadą tylko do Osowej a stamtąd przesiadka na wspomniany wcześniej pociąg? Oczywiście czas oczekiwania - maksymalnie 5 minut. Przy takim rozwiązaniu PKM miałaby sens. Teraz.. fajnie, że jest ale trzeba ustawić sobie pracę pod pociągi (a jazda do Kościerzyny do Gdyni przez Wrzeszcz to.. nie wiem kto na to wpadł.. pociąg powinien kończyć bieg we Wrzeszczu i stamtąd szybka przesiadka na SKM - postoje do 20 minut tego składu w Wrzeszczu to jakiś żart).- 133 16
-
2024-03-01 20:39
PKM
W przypadku PKM z wrzeszcza do Gdyni gl w godzinach szczytu byłoby obłożenie nawet na 10-15 minutowe takty. Aktualnie nie wiem dla czego w godzinach szczytu PKM może jeździć najpierw co 40min później 3 kolejki odjeżdżają w przeciągu 30min a później znowu 30min przerwy. Nie da się tego normalnie zgrać z pracą bądź szkolą.
- 0 0
-
2024-03-01 10:10
Przesiadki to zło
Kursy nigdy nie są zsynchronizowane, potem stoisz jak ten pajac. Bezpośrednie połączenia między większymi stacjami to podstawa. No i PKM musi jeździć do Gdańska Głównego oraz do Oliwy, tam najwięcej ludzi dojeżdża do pracy i podróźuje dalej.
- 1 0
-
2024-03-01 09:02
Struk i jego banda (1)
Struk i jego banda- a 3 pary pociągów pomiędzy Chojnicami a Kościerzyną? Oni wydają pieniądze na kolej, tylko tam gdzie mogą dużo przytulić z UE, ale sami proponują wykluczenie komunikacyjne
- 1 1
-
2024-03-01 09:06
Wykluczenie komunikacyjne raczej następuje
Już na starcie gdy podejmujesz decyzję, że chcesz mieszkać w Chojnicach lub w Kościerzynie. Hasło o wykluczeniu komunikacyjnym stało się ostatnio modne jak tylko pojawia się gdzieś jakaś szansa na inwestycję
- 0 0
-
2024-02-29 21:05
pkm gdańsk lotnisko powinny jeździć przez całą dobę
- 5 0
-
2024-02-29 15:42
Czy ktoś zacznie w końcu pisać o tym, że to jest przedłużenie SKM? (5)
Nie rozumiem dlaczego o tym się nie mówi w artykułach nt. "PKM południe" ale jest to de facto przedłużenie lini SKM. Być może dlatego, że SKM to nazwa handlowa spółki, której ponad 60% akcji wciąż jest w rekach PKP (co jest jakimś kuriozum biorąc pod uwagę, że jest to system kolei miejskiej, która ma parametry metra). Sprawdziłem dokładnie studium
Nie rozumiem dlaczego o tym się nie mówi w artykułach nt. "PKM południe" ale jest to de facto przedłużenie lini SKM. Być może dlatego, że SKM to nazwa handlowa spółki, której ponad 60% akcji wciąż jest w rekach PKP (co jest jakimś kuriozum biorąc pod uwagę, że jest to system kolei miejskiej, która ma parametry metra). Sprawdziłem dokładnie studium projektowe tej inwestycji - będzie to przedłużenie torów za stacją Gdańsk Śródmieście a wszystkie perony mają projektowaną wysokość 96 cm. Jest to przedłużenie infrastruktury SKM.
- 12 0
-
2024-02-29 18:15
To, ze przedluzenie torów skm nie oznacza, ze pojedzie (4)
co 7min. Czy skm do chyloni czy do wejherowa tez jezdzi co 7min? Będzie jezdzic do srodmiescia i przesiadka, jak obecna pkm. Moze niektore beda jechaly dalej ale do tego tez trzeba by dokupic skoro skladow i rozklad dograc.
- 3 4
-
2024-02-29 18:52
Wejherowo to nie Trójmiasto (3)
- 5 2
-
2024-02-29 21:51
A chylonia czy cisowa? (1)
- 0 0
-
2024-03-02 14:48
Na Chylonię jeżdżą wszystkie SKMki. Czyli są co 7 min. Na Cisową nie przyjeżdża 14 pociągów z całego rozkładu (może nawet mniej) czyli tak mniej więcej 1/4 rozkładu. Tragedii nie ma.
- 0 0
-
2024-02-29 20:42
to jest Trójmiasto
Kaszubskie lub "małe".
- 0 0
-
2024-02-29 13:51
Mylisz te dwie inwestycje
Jedyna ich wspólna cecha to zaangażowana spółka PKM. Jeżeli kiedykolwiek dojdzie do powstania PKM Południe to będzie to przedłużenie SKM. Po obecnej PKM jeździ teraz PolRegio. Więc zupełnie inny charakter mają mieć te dwie inwestycje. Ta obecna bardziej ma przypominać pozamiejskie trasy np. do Tczewa czy do Bydgoszczy itp. i stąd zupełnie inna częstotliwość. Ale wiadomo, to tylko wyciągnięte wnioski na podstawie tego jak to przedstawiają.
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.