- 1 Podwodny dron był 17 godz. w zatoce (58 opinii)
- 2 Czy PO wystawi kandydata na prezydenta? (316 opinii)
- 3 Starowiejska nigdy nie była tak świąteczna (53 opinie)
- 4 Od lat bił żonę i syna. Usunęli go z domu (177 opinii)
- 5 Dwa poważne wypadki na S7 pod Gdańskiem (65 opinii)
- 6 Kolejarze wyrzucą taxi z "kiss & ride" (219 opinii)
Projekt PKM Południe za 50 mln zł. Prace potrwają trzy lata
Projekt PKM Południe - w ciągu najbliższych dni zostanie ogłoszony przetarg na jego opracowanie. Poza samą linią kolejową obejmie też drugi etap Nowej Świętokrzyskiej oraz wiadukt i estakadę nad magistralą E65 i Traktem św. Wojciecha. Prace projektowe potrwają do 2026 r. Ich koszt jest szacowany na 50 mln zł.
- Projekt PKM Południe
- Co obejmuje projekt PKM Południe?
- Projekt wart 50 mln zł
- PKM Południe: budowa do 2029 r.
Projekt PKM Południe
- Dokumentację przetargową mamy już praktycznie gotową i trwają jej ostatnie uzgodnienia z naszymi partnerami z samorządów. Gdy tylko uzgodnimy z nimi jej ostatnie szczegóły, ogłoszenie przetargu będzie kwestią kilku dni - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Projekt PKM Południe obejmuje trzy zadania": jedno kolejowe i dwa drogowe.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Miaszkania na Południu Gdańska w przedziale 400-500 tys. zł
Co obejmuje projekt PKM Południe?
PKM Południe - projekt obejmuje:
- budowę 7,5 km linii kolejowej nr 250 od SKM Śródmieście do węzła Kowale,
- budowę bezkolizyjnego przejazdu nad linią kolejową E65 i Traktem św. Wojciech,
- budowę drugiego etapu ul. Nowej Świętokrzyskiej od ul. Kampinoskiej do ul. Świętokrzyskiej w rejonie węzła Kowale.
Projekt wart 50 mln zł
Zgodnie z umową Województwo Pomorskie i miasto Gdańsk będą współfinansować opracowanie dokumentacji projektowej PKM Południe, która ma powstać do 2026 r. Jej szacunkowy koszt wynosi 50 mln zł.
28 mln zł do projektu dokłada Gdańsk. Środki posłużą do dokapitalizowania spółki PKM i będą sukcesywnie przekazywane przez najbliższe 3 lata. Dzięki temu miasto obejmie 7,5 proc. udziałów w spółce.
PKM Południe: budowa do 2029 r.
Przygotowanie dokumentacji projektowej niezbędne jest m.in. do ubiegania się o unijne dofinansowanie realizacji PKM Południe.
Jeśli samorządom uda się zdobyć na ten cel pieniądze z UE, wybudowanie aglomeracyjnego odcinka PKM Południe wraz ze zintegrowanymi z nim miejskimi inwestycjami drogowymi będzie możliwe już w obecnej perspektywie unijnej, w latach 2026-2029.
Koszt budowy szacowany jest na 1,8 mld zł.
6 przystanków PKM Południe:
- Trakt św. Wojciecha
- Madalińskiego
- Łostowice-Świętokrzyska
- Niepołomicka
- Wielkopolska
- Kowale
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-11-21 09:23
(15)
Oby ten projekt, jest niezbędny dla tego miasta. Mam tylko nadzieję, że zmieni to również komunikację miejską w tych rejonach (Łostowic po Jasień) i będzie ona dostosowana do zwożenia ludzi na kolej, a nie tak jak obecnie, czyli przesiadki są tylko teoretyczne.
- 244 8
-
2023-11-21 09:42
(5)
Żeby komunikacja zwoziła ludzi na kolej to najpierw musi być wspólna taryfa na autobusy, tramwaje i kolej - mam na myśli wszystkie bilety w tej formule w tym jednorazowe, a nie jak teraz że tylko na miesięcznym można jechać SKM i to tylko w granicach miasta
- 27 2
-
2023-11-21 10:30
Jest taki miesięczny.
- 13 4
-
2023-11-21 12:51
Za moment będzie dzięki Fali. (3)
Ale pewnie i tak jaśnie Panu nie pasuje, bo to tylko wymówka dla jeżdżenia samochodem :)
- 6 10
-
2023-11-21 13:20
(2)
Fala xD, nie próbujcie nawet w tym urzędzie marszałkowskim i tak nikogo rozsądnego nie przekonacie do tego bajzlu
- 14 2
-
2023-11-21 17:49
Dobre. Każde wspomnienie o Fali powoduje przybycie trolla w ciągu pięciu minut :D (1)
Nieźle Was tam opłacili, nieźle.
- 0 4
-
2023-11-21 18:07
No niestety
Fala jest tak dobra, że trzeba płacić trollom, żeby ją chwalili.
- 3 0
-
2023-11-21 10:24
Zwozić to możesz bydło i trzodę do skupu.
- 7 9
-
2023-11-21 12:14
Były wstrętne czerwone przystanki będą wstrętniejsze zółte (6)
- 5 12
-
2023-11-21 12:50
(3)
Czerwone przystanki są całkiem ładne i wyróżniają się z gąszcza budynków, ale nie w negatywny sposób.
- 13 2
-
2023-11-21 15:06
Wole niebieskie lub w kolorze morskim (2)
Ohyda,tak jak malinkowe Mevo!
- 0 4
-
2023-11-21 16:03
To w Gdyni (1)
Ale Gdynia nie dokłada do projektów kolejowych, więc to tylko teoria. Tam nic z tą władzą nie powstanie.
- 2 0
-
2023-11-21 17:50
Gdynia inwestuje w samochody, więc jest permanentnie zakorkowana.
Ale za to przynajmniej centrum wymiera, bo ludzie nie chcą siedzieć w ogródkach restauracji wśród spalin.
- 1 1
-
2023-11-21 13:07
A mnie bardzo się podoba
Żółta identyfikacja przystanków
- 2 2
-
2023-11-21 18:23
Jakie żółte? Musztardowe!
- 0 0
-
2023-11-21 12:36
Kupa kasy, 50 baniek żeby ciuchcia przejechała taki krótki odcinek
- 5 8
-
2023-11-21 09:16
Tylko kolej... (26)
...nie ma lepszego transportu lądowego w mieście niż składy kolejowe, bezkolizyjne przejazdy, brak świateł i odseparowanie od zdarzeń drogowych. Do boju! Tylko błagam o przystanki blisko osiedli a nie tam gdzie łatwiej wybudować czyli w polu. Bez SKM Trójmiasto legło by w korkach, bez tramwajów szybciej by było na piechotę, bez PKM południe
...nie ma lepszego transportu lądowego w mieście niż składy kolejowe, bezkolizyjne przejazdy, brak świateł i odseparowanie od zdarzeń drogowych. Do boju! Tylko błagam o przystanki blisko osiedli a nie tam gdzie łatwiej wybudować czyli w polu. Bez SKM Trójmiasto legło by w korkach, bez tramwajów szybciej by było na piechotę, bez PKM południe będziemy mieli za kilka lat rozkład tkanki miejskiej bo tymi kilkoma wąskimi drogami już teraz nie da się dojechać do pracy. Szybciej ludzie z Elbląga są niż z osiedli przy obwodnicy. Najpierw buduje się infrastrukturę dopiero potem tysiące mieszkań. Skoro już jest jak jest nie szczędzić grosza na kolej
- 267 11
-
2023-11-21 09:55
Jasne, pod budynkami, żeby ludzie się wściekli. (8)
Weź czasem pomyśl zanim cokolwiek napiszesz...
- 5 32
-
2023-11-21 10:56
(4)
Gościu skąd ty mieszkasz? SKM jakoś jeździ od 60 lat pomiędzy dzielnicami, osiedlami i domami i jakoś żyjemy a na dodatek oprócz SKM jeżdżą tam ekspresy, pospieszne i osobowe nie zapominając o towarowych składach. I ludzie żyją!
- 20 1
-
2023-11-21 11:33
Bo to nie pociągi, a piłowane golfy i bejce są głośne. Oczywiście najczęściej bez tłumika, żeby jego 2.0 miało RYK
- 8 0
-
2023-11-21 19:01
(2)
tobie się podoba że miasto jest przedzielone a mieszkańcy Oruni Wrzeszcza Oliwy muszą chodzić naokoło by dostać się na drugą stronę?
- 0 4
-
2023-11-22 08:20
(1)
Słabej baletnicy rąbek spódnicy przeszkadza. Gdzie ty masz problem we Wrzeszczu? No chyba, że ktoś musi mieć przejście w linii prostej ale takim osobom to ulica, blok a nawet ławka będzie zawadzać.
- 1 0
-
2023-11-23 19:04
To bądź konsekwentny i polikwiduj trochę przejść dla pieszych bo przecież wystarczy dwa lub trzy...
- 0 0
-
2023-11-21 11:13
Wszystko zależy jak to będzie zrobione
Jeżeli jak zwykle po taniości, to może ludzi denerwować, jeżeli będzie dobrze zrobione, to mieszkańcy okoliczni będą ucieszeni, bo dojazd będzie szybki i to do całego Trójmiasta.
- 11 0
-
2023-11-21 12:51
(1)
Ci sami ludzie, którzy chcą znacznie głośniejszą i w dodatku smrodzącą czteropasmową Nową Świętokrzyską pod swoimi oknami?
- 5 1
-
2023-11-22 06:12
2 jezdnie po jednym paskie. Ale tak :D
- 0 0
-
2023-11-21 10:25
nie ma lepszego pomysłu niż ślepa liniia z 5 przystankami zaprojektowana pod dyktando deweloperów.
- 5 31
-
2023-11-21 10:32
Zgadza sie obecne tramwaje pwoduja ze lepiej isc piechota bo i tak ludzie sa zmuszeni isc pieszo przez awarie tramwajów (2)
- 5 5
-
2023-11-21 11:12
Raczej przez kierowców aut,
którzy nie widzą tramwajów. Tramwaje pancerne to byłoby idealne rozwiązanie i sposób na kierowców.
- 8 1
-
2023-11-21 16:07
Skąd piszesz?
Dojeżdżam tramwajem bez problemów. Może mylisz miasta? A może robisz płatne wPISy?
- 2 1
-
2023-11-21 10:38
skm zapobiega korkom, taa... jasne (8)
nie zauważasz na przykład że skm robi dla trójmiasta tyla samo złego co dobrego, o ile na krótkie dystanse jest niezła o tyle na długie jest nieakceptowalnie wolna, co z tego że ludzie z Sopotu do Gdańska wybiorą pociąg gdy tyle samo ludzi z Wejherowa wybierze samochód bo wszystko jest szybsze niż 70 minut w skm, to samo dotyczy Kartuz i pociągów
nie zauważasz na przykład że skm robi dla trójmiasta tyla samo złego co dobrego, o ile na krótkie dystanse jest niezła o tyle na długie jest nieakceptowalnie wolna, co z tego że ludzie z Sopotu do Gdańska wybiorą pociąg gdy tyle samo ludzi z Wejherowa wybierze samochód bo wszystko jest szybsze niż 70 minut w skm, to samo dotyczy Kartuz i pociągów jadących 15 minut za długo przez zbędne przystanki w mieście, tu znów 60 minut to jest czas nieakceptowalny i jak widać po otwarciu PKM nic się nie zmieniło w kwestii korków od strony Żukowa, samorząd zapomina że oprócz kolei aglomeracyjnej potrzebna jest szybka!!! kolej regionalna, że Wejherowo powinno mieć co pół godziny szybki pociąg regio jadący 45 minut do Gdańska, to samo Kartuzy, obecnie tylko Tczew ma względnie normalne połączenia kolejowe z Gdańskiem, reszta to dramat, ewidentnie lepiej mieszkać w Tczewie niż w Gdyni gdy pracuje sie w Gdańsku: SKM z Gdyni jadące 35 minut kontra regio z Tczewa 25 minut, niestety kolejna linia projektowo zapowiada się tak samo głupio, z Kowal wszystko będzie szybsze niż pociąg bo ten będzie więcej stał niż jechał skoro przystanki jakoś kilometr od siebie
- 9 13
-
2023-11-21 11:02
Taaaa... Kolejny internetowy "ekspert" (2)
Czas przejazdu pociągiem z Kowal do Gdańska Głównego nową linią PKM Południe, uwzględniający zatrzymanie się na 6 przystankach po drodze, to 14 minut!
Jak dojedziesz w takim samym czasie swoim autem na tej samej trasie w godzinach szczytu to możesz zabierać głos w temacie. ;)- 22 0
-
2023-11-21 19:04
(1)
a uwzględniłeś dotarcie do przystanku PKM?
- 1 0
-
2023-11-22 21:29
Jesli przystanki sa co 1 km to w najgorszym wypadku 20 minit piechota - liczac ze idziemy z za starogardzkiej (jakies 2 km). To kilka minut dluzej niz przejazd samochodem od przebisniegowej do swietokrzyskiej - jakis 300 metrow.
- 0 0
-
2023-11-21 11:17
Masz rację. (3)
Zbudujmy jeszcze dwie linie kolejowe. Szybką i ultra szybką. PKM i SKM będą jeździli tylko turyści chcący podziwiać krajobrazy.
Jak tam elektryfikacja linii kolejowej na Kaszuby? Przyspieszyłoby to przejazdy. Niestety Rząd nie umie lub nawet nie chce tego zrobić.- 5 1
-
2023-11-21 13:11
Będzie teraz nowy rząd (2)
To wszystko migusiem będzie, jak KPO
- 4 0
-
2023-11-21 14:44
porcja dobrego humoru na dzisiaj...
- 2 1
-
2023-11-21 17:52
Jak na razie mamy stary rząd.
I zamiast KPO migusiem mamy fundusz do przewalenia dla Sasina.
- 2 0
-
2023-11-21 12:05
SKM to samo dobro
A jeśli uważacie że jest taki wielki problem w dojeździe z Wejherowa czy Kartuz go Gdańska czy Gdyni to proponuję znaleźć pracę w Wejherowie lub Kartuzach, albo przeprowadzić się do Trójmiasta. Uwielbiam roszczeniowe podejście ludzi mieszkających 60 km stąd, płacących podatki u siebie i narzekających na wielkie uciążliwe korki. Najlepiej wyprowadź
A jeśli uważacie że jest taki wielki problem w dojeździe z Wejherowa czy Kartuz go Gdańska czy Gdyni to proponuję znaleźć pracę w Wejherowie lub Kartuzach, albo przeprowadzić się do Trójmiasta. Uwielbiam roszczeniowe podejście ludzi mieszkających 60 km stąd, płacących podatki u siebie i narzekających na wielkie uciążliwe korki. Najlepiej wyprowadź się na Kaszuby, postaw dom na działce pod lasem zapłać za to tyle ile mieszkanie 3 pokojowe w Gdańsku i narzekaj że codziennie ten Gdańsk zakorkowany. Brawo ty!
- 9 2
-
2023-11-21 12:15
Deweloperzy decydują gdzie ma być przystanek (2)
- 2 0
-
2023-11-21 14:49
(1)
to klasyka.Deweloper kupuje ziemie pod przyszłe osiedle "wzbogacony" o wiedze na temat planowanej infrastruktury.Wiedza oczywiscie od urzedników,którzy póżniej mówią że maja nieruchomości nijak mające się do ich dochodów,bo teściowie znależli walizkę z poniemieckim złotem.I takie tam opowieści...Ot ,typowy Gdańsk.
- 3 0
-
2023-11-21 17:53
No fajnie.
Gdzie w okolicy planowanych przystanków są jakieś niezabudowane działki?
I od kiedy ktokolwiek patrzy na sąsiedztwo PKM? Przecież samochodem na pewno nie będzie tak źle!- 0 1
-
2023-11-22 09:48
Przystanki blisko osiedli to pociągi hałasujące pod oknami ;) Z resztą tam już się nie da inaczej, bo zabudowa jest nasr*na po korek.
- 0 0
-
2023-11-21 10:31
Hahah (8)
Hahaha niby projekt komunikacji, ale włodarze musieli wrzucić przy okazji kilkupasmówkę dla samochodzików. W Polsce nie może być inaczej, wszelkie projekty dla komunikacji publicznej muszą być tak naprawdę dla samochodów. Po prostu nie można zrobić inwestycji na infrastrukturę komunikacji publicznej BEZ samochodzików.
- 22 49
-
2023-11-21 11:07
Najpierw przeczytaj, potem komentuj - to pomaga
- 6 1
-
2023-11-21 11:50
ten komentarz to takie samozaoranie - wiesz ?
gdzie ty widzisz tam kilkupasmówkę oprócz tej która już jest ?
- 5 1
-
2023-11-21 18:15
Hahaha (4)
W Gdańsku samochodem dojeżdża więcej mieszkańców niż komunikacją miejską
- 5 1
-
2023-11-22 05:49
(3)
I co w tym złego? Korki były i będą tak jest w każdym dużym mieście w europie a jeśli uważasz za u nas są korki to ponedz na zagłębie ruhry w DE to zobaczysz co to jest korek
- 2 1
-
2023-11-22 06:44
Ależ nic w tym złego
To raktywiszcza uważają że to coś złego. Normalni ludzie po prostu jeżdżą tak jak im pasuje.
- 1 1
-
2023-11-22 09:56
W każdym dużym mieście? Pojedź sobie do Berlina i zobacz jak bardzo tam nie ma korków, a jak rozwinięta jest kolej miejska.
- 0 0
-
2023-11-22 10:16
tak, pojedź do Ruhry, do Dusseldorfu
I popatrz sobie jak pogodzono interesy pieszych i zmotoryzowanych użytkowników przestrzeni miejskiej.
Rozbudowano drogi jednocześnie tworząc nadrzeczne (Ren) bulwary.
Jednocześnie sprawdź, ile to kosztowało.
Ruhra to dziewiętnastowieczna aglomeracja, odpowiednik naszego Śląska (Siedmiogrodu), tylko trochę większy...- 0 0
-
2023-11-22 08:18
a warszawska?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.