- 1 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (30 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (86 opinii)
- 3 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (32 opinie)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (53 opinie)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (595 opinii)
- 6 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (45 opinii)
Remont trasy tramwajowej na Stogi pod znakiem zapytania. Oferty przekraczają budżet
Zły stan trasy tramwajowej na Stogach. Nie wiadomo jednak czy jej remont leży w możliwościach finansowych miasta.
Osiem firm i konsorcjów złożyło swoje oferty w przetargu na remont 3,2 km trasy tramwajowej na Stogi. Oferenci mocno rozminęli się z założeniami miasta, żądając za wykonanie zadania od 110 do ponad 150 mln zł. Tymczasem Gdańsk zaplanował na tę inwestycję 70 mln zł.
- Najkorzystniejsza finansowo okazała się propozycja polsko-hiszpańskiego konsorcjum Aldesa Construcciones i Coalvi, które za wykonanie zadania zażyczyło sobie 110,6 mln zł.
- Drugi w kolejności był Strabag - firma wyceniła swoje usługi na 115,5 mln zł.
- Oferta konsorcjum MTM i Rajbud opiewała na 116,7 mln zł.
- Stawkę zamykał Budimex, który wyliczył, że za realizację takiej inwestycji miasto musi zapłacić ponad 152,2 mln zł (wszystkie oferty na końcu tekstu).
Tymczasem budżet inwestycji jest znacznie skromniejszy i wynosi 70,6 mln zł. Co teraz?
- Oferty będą analizowane. W tym momencie trudno powiedzieć, czy uda się znaleźć brakujące środki, bo różnica jest spora - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
- Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
- Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
- Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".
Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.
W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.
Zmodernizowane zostaną sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowany zostanie rów melioracyjny "Kanał K", który zyska większą przepustowość. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.
Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku. Teraz ten termin może ulec przesunięciu.
Inwestycja jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVa dofinansowanego przez Unię Europejską.
Oferty firm, które wzięły udział w przetargu:
- Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA (Madryt)i Coalvi (Saragossa) - 110 651 108,18 zł
- STRABAG (Pruszków) - 115 501 490,56 zł
- Konsorcjum firm: MTM S.A. (Gdynia) i Rajbud (Szymbark) - 116 724 121,05 zł
- Konsorcjum firm: Tor-Kar-Sson (Warszawa) i WPRD Gravel (Gdańsk) - 119 991 101,91 zł
- Konsorcjum firm: Colas Rail Polska (Gdańsk) i Colas Rail S.A.S (Maisons-Laffitte) - 122 774 711,15 zł
- Konsorcjum firm: Balzola Polska (Warszawa) i Construcciones Y Promociones Balzola S.A. (Bilbao) - 125 438 674,97 zł
- ZUE S.A. (Kraków) - 138 813 504,84 zł
- BUDIMEX S.A. (Warszawa) - 152 246 293,45 zł
Opinie (182) 4 zablokowane
-
2018-02-07 22:39
Nie remontować
remontować trasa jest dobra, poczekać 15lat
- 3 3
-
2018-02-07 22:28
wystarczy zrezygnowac ze sciezki rowerowej i jakiegos tristaru
inne glupoty tez mozna ograniczyc i zrobic taniej ale szybko bo tam grozi smiercia jazda w tramwaju
- 9 5
-
2018-02-07 21:20
Baju baju pie*rzyli że bedą pieniądze już dwa lata temu a teraz na stogi nagle im brakuje??cóż znowu odłożą w czasie lepiej na oruni lub chełmie postawić market
- 11 2
-
2018-02-07 21:19
Panie Autorze
Raczej Colas Rail a nie Coals.
- 1 0
-
2018-02-07 21:12
Trase trzeba wyremontowac! To ostatnia tak zrujnowana w Gdansku!!!
- 16 2
-
2018-02-07 20:41
To niech sobie miasto wyremontuje za 70 mln. Przecież połowa to podatki.
- 3 0
-
2018-02-07 18:53
Torowisko prowadzi do najszerszej plaży w polsce (1)
To również najpiękniejsza plaża w kraju, jest tam cudownie
- 30 2
-
2018-02-07 20:34
taa nawet za jakieś 20lat będzie toaleta dla tysięcy plażowiczów.
- 1 1
-
2018-02-07 14:23
(5)
Skoro braknie środków, to remont należy przeprowadzić w zakresie I i II etapu, III etap musi poczekać.
- 71 14
-
2018-02-07 14:44
(2)
Moze nalezy rzestac dokładać do biura tw bolka czyli ecs a zaoszczedzone pieniadze przeznaczyc na to co ważne
- 10 10
-
2018-02-07 15:53
A może lepiej zaorać stadion,przenieść dzielnych kopaczy na Traugutta (1)
i 60 milionów rocznie jak na dłoni.
- 9 4
-
2018-02-07 20:10
Lepiej obie te sprawy naraz
załatwić.
- 3 1
-
2018-02-07 14:25
O ile jest to możliwe (1)
Nie wiadomo do końca jak wygląda sprawa dofinansowania ze środków UE i czy nie obejmuje ona tylko całości prac wszystkich 3 etapów.
- 7 2
-
2018-02-07 14:37
W takim razie
Znowu sprawa remontu odwlecze się w czasie, może i na długie lata. Brakująca kwota jest duża. Porażka.
- 10 1
-
2018-02-07 20:00
to bardzo proste wystarczy zrezygnować w nowego MUZEUM GDAŃSKA
- 16 2
-
2018-02-07 14:27
no to (15)
zrezygnujcie z kilku głupot, np. nowa kładka na Motławie
- 198 29
-
2018-02-07 14:34
prywatny inwestor, który płaci za kładkę, ma się dorzucić do tramwaju? ;) (3)
- 36 13
-
2018-02-07 14:50
udziałowcem firmy która funduje kładkę jest miasto Gdańsk... (2)
- 27 10
-
2018-02-07 17:02
(1)
Co ty zmyślasz lebiego.
- 5 8
-
2018-02-07 19:41
Sprawdź sobie strukturę spółki Granaria
- 13 1
-
2018-02-07 15:14
tereny deweloperskie (4)
Na Stogach nie ma inwestycji i deweloperów to o mieszkańców dbać nie trzeba. Ten wybieg z 70 mln jest super. Przecież chcieliśmy tylko ci wykonawcy chcieli nas okraść.
- 31 5
-
2018-02-07 19:26
Stogowianin
- 1 0
-
2018-02-07 15:55
Zaorać działki które sa między Przeróbką a Stogami (1)
tereny sprzedać deweloperowi i git.
- 17 7
-
2018-02-07 16:19
nikt tam nic nie postawi bo to tereny podmokle,a koszt wymiany gruntu i uzbrojenia
nieoplacalny
- 14 4
-
2018-02-07 15:42
ŚWIĘTA racja.
Gdyby tramwaj był na Wyspie Spichrzów już dawno by znaleźli pieniądze. tak jak było przez lata z mostem na Wyspę Sobieszewską a na ECS były
- 25 2
-
2018-02-07 16:59
(1)
Nową kładkę na Motławie kmiotku finansuje deweloper Spółka Granaria, miasto nie wyda na to ani centa. Jak nie znasz tematu to nie zabieraj głosu farmazonie.
- 6 24
-
2018-02-07 17:33
Właśnie tego oczekuje inwestor, żeby tacy jak ty w to wierzyli że miasto nie zapłaci za tę inwestycję ani centa.
- 17 2
-
2018-02-07 16:40
utrzymanie kładki co najmniej 0,5 mln rocznie z budżetu miasta
- 16 2
-
2018-02-07 15:07
Popieram. Kładka niepotrzebna!!!!!
- 40 8
-
2018-02-07 14:48
Kładki, nie finansuje miasto, tylko deweloper (1)
- 15 24
-
2018-02-07 14:53
nie deweloper tylko spółka Granaria, której udziałowcem jest miasto Gdańsk
- 31 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.