• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont trasy tramwajowej na Stogi pod znakiem zapytania. Oferty przekraczają budżet

Michał Brancewicz
7 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec remontu na Stogach dopiero po wakacjach

Zły stan trasy tramwajowej na Stogach. Nie wiadomo jednak czy jej remont leży w możliwościach finansowych miasta.


Osiem firm i konsorcjów złożyło swoje oferty w przetargu na remont 3,2 km trasy tramwajowej na Stogi. Oferenci mocno rozminęli się z założeniami miasta, żądając za wykonanie zadania od 110 do ponad 150 mln zł. Tymczasem Gdańsk zaplanował na tę inwestycję 70 mln zł.



Jak oceniasz oferty o tyle wyższe od oczekiwań?

Właśnie zostały otwarte koperty z ofertami w przetargu na remont trasy tramwajowej na odcinku od Trasy Sucharskiego do pętli Stogi Plaża. Wpłynęło osiem ofert - część od firm debiutujących na trójmiejskim rynku.

  • Najkorzystniejsza finansowo okazała się propozycja polsko-hiszpańskiego konsorcjum Aldesa ConstruccionesCoalvi, które za wykonanie zadania zażyczyło sobie 110,6 mln zł.
  • Drugi w kolejności był Strabag - firma wyceniła swoje usługi na 115,5 mln zł.
  • Oferta konsorcjum MTMRajbud opiewała na 116,7 mln zł.
  • Stawkę zamykał Budimex, który wyliczył, że za realizację takiej inwestycji miasto musi zapłacić ponad 152,2 mln zł (wszystkie oferty na końcu tekstu).


Tymczasem budżet inwestycji jest znacznie skromniejszy i wynosi 70,6 mln zł. Co teraz?

- Oferty będą analizowane. W tym momencie trudno powiedzieć, czy uda się znaleźć brakujące środki, bo różnica jest spora - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
  1. Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
  2. Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
  3. Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".


Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.

W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.

Zmodernizowane zostaną sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowany zostanie rów melioracyjny "Kanał K", który zyska większą przepustowość. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.

Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku. Teraz ten termin może ulec przesunięciu.

Inwestycja jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVa dofinansowanego przez Unię Europejską.

Oferty firm, które wzięły udział w przetargu:
  1. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA (Madryt)i Coalvi (Saragossa) - 110 651 108,18 zł
  2. STRABAG (Pruszków) - 115 501 490,56 zł
  3. Konsorcjum firm: MTM S.A. (Gdynia) i Rajbud (Szymbark) - 116 724 121,05 zł
  4. Konsorcjum firm: Tor-Kar-Sson (Warszawa) i WPRD Gravel (Gdańsk) - 119 991 101,91 zł
  5. Konsorcjum firm: Colas Rail Polska (Gdańsk) i Colas Rail S.A.S (Maisons-Laffitte) - 122 774 711,15 zł
  6. Konsorcjum firm: Balzola Polska (Warszawa) i Construcciones Y Promociones Balzola S.A. (Bilbao) - 125 438 674,97 zł
  7. ZUE S.A. (Kraków) - 138 813 504,84 zł
  8. BUDIMEX S.A. (Warszawa) - 152 246 293,45 zł

Opinie (182) 4 zablokowane

  • Nie remontować

    remontować trasa jest dobra, poczekać 15lat

    • 3 3

  • wystarczy zrezygnowac ze sciezki rowerowej i jakiegos tristaru

    inne glupoty tez mozna ograniczyc i zrobic taniej ale szybko bo tam grozi smiercia jazda w tramwaju

    • 9 5

  • Baju baju pie*rzyli że bedą pieniądze już dwa lata temu a teraz na stogi nagle im brakuje??cóż znowu odłożą w czasie lepiej na oruni lub chełmie postawić market

    • 11 2

  • Panie Autorze

    Raczej Colas Rail a nie Coals.

    • 1 0

  • Trase trzeba wyremontowac! To ostatnia tak zrujnowana w Gdansku!!!

    • 16 2

  • To niech sobie miasto wyremontuje za 70 mln. Przecież połowa to podatki.

    • 3 0

  • Torowisko prowadzi do najszerszej plaży w polsce (1)

    To również najpiękniejsza plaża w kraju, jest tam cudownie

    • 30 2

    • taa nawet za jakieś 20lat będzie toaleta dla tysięcy plażowiczów.

      • 1 1

  • (5)

    Skoro braknie środków, to remont należy przeprowadzić w zakresie I i II etapu, III etap musi poczekać.

    • 71 14

    • (2)

      Moze nalezy rzestac dokładać do biura tw bolka czyli ecs a zaoszczedzone pieniadze przeznaczyc na to co ważne

      • 10 10

      • A może lepiej zaorać stadion,przenieść dzielnych kopaczy na Traugutta (1)

        i 60 milionów rocznie jak na dłoni.

        • 9 4

        • Lepiej obie te sprawy naraz

          załatwić.

          • 3 1

    • O ile jest to możliwe (1)

      Nie wiadomo do końca jak wygląda sprawa dofinansowania ze środków UE i czy nie obejmuje ona tylko całości prac wszystkich 3 etapów.

      • 7 2

      • W takim razie

        Znowu sprawa remontu odwlecze się w czasie, może i na długie lata. Brakująca kwota jest duża. Porażka.

        • 10 1

  • to bardzo proste wystarczy zrezygnować w nowego MUZEUM GDAŃSKA

    • 16 2

  • no to (15)

    zrezygnujcie z kilku głupot, np. nowa kładka na Motławie

    • 198 29

    • prywatny inwestor, który płaci za kładkę, ma się dorzucić do tramwaju? ;) (3)

      • 36 13

      • udziałowcem firmy która funduje kładkę jest miasto Gdańsk... (2)

        • 27 10

        • (1)

          Co ty zmyślasz lebiego.

          • 5 8

          • Sprawdź sobie strukturę spółki Granaria

            • 13 1

    • tereny deweloperskie (4)

      Na Stogach nie ma inwestycji i deweloperów to o mieszkańców dbać nie trzeba. Ten wybieg z 70 mln jest super. Przecież chcieliśmy tylko ci wykonawcy chcieli nas okraść.

      • 31 5

      • Stogowianin

        • 1 0

      • Zaorać działki które sa między Przeróbką a Stogami (1)

        tereny sprzedać deweloperowi i git.

        • 17 7

        • nikt tam nic nie postawi bo to tereny podmokle,a koszt wymiany gruntu i uzbrojenia

          nieoplacalny

          • 14 4

      • ŚWIĘTA racja.

        Gdyby tramwaj był na Wyspie Spichrzów już dawno by znaleźli pieniądze. tak jak było przez lata z mostem na Wyspę Sobieszewską a na ECS były

        • 25 2

    • (1)

      Nową kładkę na Motławie kmiotku finansuje deweloper Spółka Granaria, miasto nie wyda na to ani centa. Jak nie znasz tematu to nie zabieraj głosu farmazonie.

      • 6 24

      • Właśnie tego oczekuje inwestor, żeby tacy jak ty w to wierzyli że miasto nie zapłaci za tę inwestycję ani centa.

        • 17 2

    • utrzymanie kładki co najmniej 0,5 mln rocznie z budżetu miasta

      • 16 2

    • Popieram. Kładka niepotrzebna!!!!!

      • 40 8

    • Kładki, nie finansuje miasto, tylko deweloper (1)

      • 15 24

      • nie deweloper tylko spółka Granaria, której udziałowcem jest miasto Gdańsk

        • 31 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane