• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Degradacja torowiska postępuje, ale na remont nie ma pieniędzy

Maciej Korolczuk
1 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Torowisko na ul. Hallera w Gdańsku jest mocno wyeksploatowane. Na jego remont na razie nie ma jednak środków.
  • Jezdnia wzdłuż torów jest spękana, co powoduje poluzowanie torów, wzrost hałasu i spadek prędkości tramwajów.
  • Za 2-3 lata torowisko na ul. Hallera może przypominać most Siennicki sprzed modernizacji.
  • Ostatni remont torowisko na Hallera przechodziło 13 lat temu.

Spękania, ubytki w nawierzchni, poluzowane tory, większy hałas i drgania składów - tak wygląda torowisko tramwajowe między Operą Bałtycką a wiaduktem kolejowym nad al. Hallera w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska. - Każda złotówka zainwestowana w kosmetyczną poprawę stanu torowiska to utopione pieniądze - mówią urzędnicy. Na generalny remont tego odcinka nie ma jednak środków.



Jak oceniasz stan torowisk tramwajowych w Gdańsku?

Ostatni remont torowiska w ciągu Hallera wraz z przebudową węzła miał miejsce już 13 lat temu (w 2003 r.). Od tamtej pory odcinek między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką jest remontowany tylko w razie pilnej potrzeby.

I to widać. Bo z miesiąca na miesiąc torowisko i nawierzchnia jezdni wzdłuż niego wyglądają coraz gorzej. Szlak jest popękany, na drodze przybywa ubytków, co powoduje coraz większe poluzowanie torowiska, wzrost hałasu i wolniejszą jazdę składów. Ponadto w szczelinach zbiera się woda, a uszkodzone elementy infrastruktury są rozjeżdżane przez samochody.

  • Urzędnicy inwestują w kosmetyczne remonty tylko wtedy, gdy muszą. - Każda wydana złotówka w tej chwili nie ma sensu, potrzebna jest przebudowa - twierdzą.
  • Gołym okiem widać, że torowisko wymaga remontu. Na to jednak nie ma środków.
  • Torowisko na ul. Hallera w Gdańsku.

- Może torowisko nie wygląda jeszcze tak, jak tory na moście Siennickim przed jego modernizacją, ale za 2-3 lata może tak być - przyznaje Ryszard Szreiber, zastępca Kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Zdajemy sobie sprawę, że czas robi swoje i degradacja torowiska postępuje, ale do czasu rozstrzygnięcia, które inwestycje w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w etapie IV będą realizowane w pierwszej kolejności i ile będzie na to pieniędzy, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy taka przebudowa mogłaby ruszyć. Póki co, robimy co można w ramach bieżącego utrzymania torów, ale też trzeba pamiętać, że torowisko w tej chwili nie nadaje się do naprawy, tylko do wymiany. Każda wydana złotówka na doraźny remont jest więc inwestycją, która nie ma sensu.
Przebudowa torowiska na Hallera wraz z rozjazdem przy Operze na al. Grunwaldzką i al. Zwycięstwa jest wpisana w GPKM etap IV, ale na dalszej pozycji. Priorytetem jest bowiem budowa nowej linii w ciągu Nowej Bulońskiej Północnej, Nowej Warszawskiej czy rozbudowa zajezdni we Wrzeszczu. Na szczycie listy remontów znajduje się z kolei modernizacja torów na Stogach, które są w jeszcze gorszym stanie niż te we Wrzeszczu.

  • Torowisko na ul. Hallera w Gdańsku jest mocno wyeksploatowane. Na jego remont na razie nie ma jednak środków.
  • Modernizacja torowiska jest na liście GPKM etap IV, ale na dalszych pozycjach. Na remont trzeba będzie więc jeszcze poczekać.
  •  Torowisko na ul. Hallera w Gdańsku

Miejsca

Opinie (187) 2 zablokowane

  • E tam

    Podwale Przedmiejskie trzeba remontować...

    • 12 1

  • taki rozwój miasta,takie inwestycje...

    I co z tego?!
    Nic,bieda taka w tym gdansku,ze na remont torów nie ma kasy.

    • 8 2

  • Ale na kładkę za 13 milionów do nowych mieszkań dewelopera pieniądze się znalazły

    • 27 2

  • Nie ma pieniędzy???

    Ależ są! Tylko wydawane na porąbane inwestycje, a jakie? Sami wiecie!! Tu się o nich pisze!!!

    • 22 3

  • To może w 2003 roku trzeba było zrobić porządny remont torowiska?

    • 19 0

  • Najlepszy przykład wyciągania publicznej kasy

    Remont w 2003 roku powinien być tak wykonany, aby ta droga z torowiskiem wytrzymała bez kapitalnego remontu 20-25 lat. A w tym skorumpowanym kraju juz po 10 latach nadaje się do "generalki"...

    • 28 4

  • Poprosze wybaczyc (3)

    W ostatnim czasie,tak dla scilosci od paru lat od rozbicia tupolewa pod/w Smoleńsku my Polacy zachowojemy sie ja stado zwierzat.Polak gardzi Polakiem.Kłócimy sie za tych baranow w rzadzie,mysle ,ze POLACY sa na tyle inteligentni aby w imie wlasnego godnego sztandaru zjednoczyc sie.Kim myPolacy jestesmy kłutnią nienawiscia.Po,PiS,SLD to sa formacje ktore powinny nam służyć a nie my im.Polacy mamy swój honor,Polska powinna być suwerennym narodem,a nie slugasami zsrr,czy usa.Marszałek Piłudski wiedzialby co robić.Apeluje o to abysmy przestali do siebie pluc jadem.

    • 16 18

    • (2)

      A co ma tupolew do tramwaju?

      • 5 2

      • Tupolew sie wykoleil albo wytramwail

        • 3 2

      • Zaczynają się na literę T. Termos też.

        • 11 2

  • Nie ma pieniędzy?

    typowa polskość,może zbudujmy kolejny kościół ?

    • 24 9

  • Wybudujcie jeszcze jeden ECS i ze trzy galerie handlowe i "piniendzy" będzie w brud

    • 28 6

  • (1)

    proponuję skierować przyszłego/niedoszłego wykonawcę na szkolenie do naszych zachodnich sąsiadów, po takim kursie zrobi taką nawierzchnię że starczy na 50 lat chyba że specyfikacja wykonania będzie przewidywała remont co 5-10 lat. Nie wiem dlaczego tam nie występują takie sytuacje w sumie wiem tam płacą za jakość a nie bylejakość. Po tym co widać taka firma nie byłaby brana w ogóle pod uwagę nawet gdyby miała to zrobić za darmo

    • 23 3

    • napiszę Ci dlaczego tak jest

      1. Specyfikacja przetargu napisana przez laika. Błędy, niedociągnięcia, nieścisłości.
      2. Kryterium 100% cena. No proszę ludzie. Kto taki przetarg może wygrać? Mietek i syn spółka rodzinna.
      3. Brak nadzoru przez osoby kompetentne realizacji zamówienia i co jeszcze ważniejsze - podczas odbiorów nie ma po stronie miasta osób decyzyjnych izdecydowanych. Odbierają fuszerkę i tyle.

      • 13 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane