• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do końca roku powstanie nowe przejście na Śląskiej

Patryk Szczerba
3 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowe przejście przez ul. Śląską pomoże przede wszystkim starszym i niepełnosprawnym. Nowe przejście przez ul. Śląską pomoże przede wszystkim starszym i niepełnosprawnym.

W grudniu ma być gotowe przejście dla pieszych przez ul. Śląską na wysokości skrzyżowania z Nowogrodzką w Gdyni zobacz na mapie Gdyni. To pomysł, który wygrał głosowanie w zeszłorocznej edycji budżetu obywatelskiego w 2018 roku. Był przygotowany przez stowarzyszenie Miasto Wspólne. W planie budżetowym jest też budowa przejścia przez ul. Morską.



Przypomnijmy:

  1. W zeszłorocznej edycji budżetu obywatelskiego mieszkańcy wybrali do realizacji 29 projektów.
  2. Niektóre z nich, jak dalsza estetyzacja pl. Górnośląskiego są już na etapie procedury przetargowej.
  3. Wśród zwycięskich inwestycji jest wytyczenie nowego przejścia przez ul. Śląską na wysokości skrzyżowania z ul. Nowogrodzką na Działkach Leśnych.

Wnioskodawcy od początku przekonywali, że zapotrzebowanie na taką inwestycję istnieje, bo nie każdy może korzystać z tunelu. Podkreślali, że już teraz w miejscu inwestycji jest sygnalizacja świetlna, więc zmiana fazy świateł nie powinna spowodować większych zatorów drogowych na tym odcinku, czego obawiają się kierowcy.

Inny cykl świateł



- Wyznaczenie przejścia będzie skutkować skróceniem zielonego światła na wlotach ul. Śląskiej o ok. 10 sekund w każdym cyklu, który trwa zazwyczaj 90-110 sekund - argumentowali wnioskodawcy. - Z kolei montaż wind w tunelu oznaczałby bardzo duże koszty utrzymania. Dla przykładu windy na węźle Wzgórze rokrocznie kosztują miasto 84 tys. złotych. Do tego trzeba przypomnieć, że windy miejskie są awaryjne, często nie działają przez kilka miesięcy - przypominali.

Gdynia: będzie nowe przejście na Morskiej


Ostatecznie do projektu udało się przekonać blisko 500 głosujących i pomysł został zakwalifikowany do realizacji. Planowany koszt realizacji - to 187,7 tys. zł - ujęto go w budżecie miasta na 2019 rok. Czy taki pozostanie? To okaże się niebawem. Przykład przebudowy ul. Abrahama oraz los innych projektów pokazuje, że może być z tym różnie.

Według harmonogramu na stronie budżetu obywatelskiego do końca lata ma powstać projekt, a jesienią zostanie wyłoniony wykonawca. Przejście ma być gotowe do końca roku.

Do 18 marca można zgłaszać projekty



- Mamy nadzieję, że przejście na Śląskiej i ujęte w tegorocznych planach inwestycyjnych miasta przejście na Morskiej - o które również Miasto Wspólne czyniło starania, pokażą, że wygoda kierowców nie musi oznaczać ograniczenia wolności osób o ograniczonej sprawności ruchowej, starszych czy matek i ojców z wózkami. Zapewniam, że inne miasta już to przerabiały i wniosek jest jeden - korki nie są większe, jazda jest spokojniejsza, a mieszkańcy są zadowoleni, że nie muszą być spychani do obskurnych tuneli - przekonuje Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.

Będą dalsze zmiany na pl. Górnośląskim


Urzędnicy przypominają, że nadal można zgłaszać swoje projekty i liczyć na ich pomoc.

- Od pierwszej edycji autorzy wniosków mogą liczyć na miejskich urzędników, którzy pomagają "włożyć" pomysł w ramy projektu. Co roku też staramy się zainspirować gdynian pokazując, często w niekonwencjonalny sposób, co i jak można z budżetem zmieniać - opowiada Aleksandra Markowska, dyrektor Laboratorium Innowacji Społecznych.

Miejsca

Opinie (140)

  • Tunel, proszę bardzo - ale dla samochodów

    To samochody powinny jeździć tunelem, a nie piesi!

    • 10 11

  • jak zwykle głupie pomysły wygrywają (2)

    dlaczego jest głupi - z wielu powodów, ale ja zwracam uwagę na cos całkiem innego - ktoś snuje wizje wind, itd... tylko PO CO?

    jaki CEL miałoby tu udogodnienie tego typu?

    kilkaset metrów dalej jest przejście naziemne i ma sens, bo łączy sie w ciagu pieszym, który dalej dociera do skm (choc i tak kładka jest bezsensowna - bo mozna przejść druga stroną, za to jest starym przykładem wydawania pieniędzy BEZ sensu)

    ktoś powie pewnie, ale tam (gdzie teraz ma być przejście) jest potem tunel pod torami... tylko że BEZ windy, więc wybaczcie ale nadal nie jest to ciag przeznaczony dla niepełnosprawnych

    • 18 4

    • dodam, że w okolicy nie ma niczego praktycznie (1)

      wiec nie ma potrzeby docierania do czegokolwiek

      • 3 0

      • bo nie podejrzewam, że inwalidzi i starsze osoby zechcą dostać się do salonów gier, które tam ostatnio powstają prawie masowo

        • 2 0

  • Zapytanie

    Czy sygnalizację świetlną będzie ustawiał ten sam d**il, który uczynił to na Władysława IV, 10 Lutego, 3 Maja i Śląskiej? Chyba ściągał na egzaminie

    • 10 0

  • Gdynia tu sie dzieje.

    • 10 0

  • Oczywiście, miernota Piesiewicz, wróg motoryzacji..tylko piesi i rowerami. Nie masz prawa jazdy matole? To od razu widać..

    • 11 4

  • Ładnie tylko, żeby zebrać na tym przejściu tyle ludzi co na wizualizacji, to będzie trzeba czekać z 30 minut. Dobrze, że w ramach wizualizacji nie wkleili przejścia dla pieszych z Tokio. Synowi i tak będę zalecał korzystanie z tunelu, wolę się nie zastanawiać kiedy go ktoś potrąci.

    • 13 1

  • Moze to i sluszne by rezygnowac z przejśc podziemnych w skansenie zwanym Gdynią. Czy ktoś widział przejscia podzemne dla pieszych w skansenach?. Teraz czas na przywrocenie przejsc dla pieszych na rondzie M. Kolbe no i na Morskiej oraz Chwaszczynskiej.

    • 7 0

  • Śląska jest jedną ulicą która omija centrum w drodze z i do Wejherowa (2)

    Zakorkujcie ją i będziemy mieli samochody stojące w korkach i na światłach nie wiem czy o to chodzi okolicznym mieszkańcom. Możecie budować przejścia. O 10 metrów tylko proszę o przedstawienie drogi alternatywnej : przez Chwarznienską i obwodnice się nie da bo nie można wybudować obwodnicy Witomina , przez Wl. IV się nie da wiec jak? Zastanówcie się co robicie bo niestety pomysły coraz głupsze

    • 11 4

    • alternatywa? SKM.
      nie musisz dziękować.

      • 3 0

    • Jedz obwodnica zalbo lepiej skm

      Taniej i szybciej

      • 0 0

  • Tak za mało korków. Kolejna walka z kierowcami.

    Może całą ulicę zrobić deptakiem. Obo przecież jest przejście podziemne.

    • 11 2

  • "Zapewniam, że inne miasta już to przerabiały i wniosek jest jeden - korki nie są większe, jazda jest spokojniejsza, a mieszkańcy są zadowoleni, że nie muszą być spychani do obskurnych tuneli - przekonuje Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego"

    temu typowi ktoś w dzieciństwie chyba dużą krzywdę zrobił i teraz mści sie na ludziach swoimi d**ilnymi pomysłami. w dodatku chyba od lat nie może zdac ezgaminu na prawo jazdy i postanowił utrudniac życie kierowcom. trzeba mieć łeb wypchany trocinami aby twierdzić że światła w tamtym miejscu nie spowodują większych korków.

    • 10 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane