- 1 Mors, który uratował psa oddał nagrodę (75 opinii)
- 2 100-letnia willa coraz bardziej niszczeje (23 opinie)
- 3 Uciekał przez pół miasta, bo nie miał licencji (123 opinie)
- 4 Gdynianin nagrał wieloryba w Bałtyku (74 opinie)
- 5 Nie będzie kary za baner z papieżem (81 opinii)
- 6 Skąd pochodzą mieszkańcy Gdyni? (251 opinii)
Do paraliżu Trasy Sucharskiego trzeba się przyzwyczaić? Rozwiązania nie widać
Setki ciężarówek wożących m.in. węgiel i zboże ustawiają się w kolejkach do gdańskiego portu, paraliżując ruch na Trasie Sucharskiego. Przedstawiciele portu przyznają, że problem jest i wynika nie tylko z rekordowych przeładunków, ale i koordynacji przewoźników, którzy wysyłają ciężkie samochody po towar w tym samym czasie. Duży ruch w porcie to m.in. pokłosie wojny na Ukrainie.
O problemach regularnie informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta, zauważyli je również gdańscy drogowcy.
- Ruch samochodów ciężarowych przewożących węgiel na skład węglowy od strony Ku Ujściu jest w ostatnim czasie bardzo duży, a od początku stycznia nastąpiła jeszcze jego intensyfikacja. Zatory w tunelu pod Martwą Wisłą występują nawet kilka razy dziennie. Stoi cała nitka tunelu, rondo na ul. Ku Ujściu nie odbiera tak ogromnego natężenia TIR-ów. Pojazdy czekają w kolejce na odbiór towaru - wylicza Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Co więcej, miejscy urzędnicy zauważają, że przewożony ładunek niejednokrotnie nie jest przykrywany plandeką. Tunel i infrastruktura na trasie jest więc zanieczyszczona węglem i korą drzewną z transportów.
Pył węglowy i kora drzewna zanieczyszczają infrastrukturę
- Sytuacja ta wpływa na bezpieczeństwo ruchu, zanieczyszcza i niszczy infrastrukturę w tunelu (czujki, wentylatory) i poza nim też (pobocza, znaki drogowe, zieleń), a gdańszczanie nie mogą w przewidzianym czasie dojechać do pracy. Przy takich zatorach też nie ma możliwości przejazdu służb ratowniczych - podkreśla Magdalena Kiljan.
Miasto współpracuje z policją, która podejmuje próby rozładowania ruchu, kierując nim na wjeździe, jak i wyjeździe.
Jeszcze w starym roku przed świętami wysłano pismo do policji, Inspekcji Transportu Drogowego z wnioskiem o podjęcie działań zmierzających do wyciągnięcia konsekwencji w stosunku do tych, którzy zanieczyszczają trasę.
Dodatkowo w ubiegłym tygodniu miasto wystąpiło o spotkanie do przedstawicieli Portu Gdańsk i wojewody pomorskiego. Na spotkanie zaproszeni zostali również przedstawiciele policji, Inspekcji Transportu Drogowego oraz straży miejskiej.
- Od kiedy zaczęły się przeładunki węgla, wszystko jest brudne i zniszczone. Znaki i elementy infrastruktury są notorycznie rozjeżdżane. To stała dewastacja (zieleń, chodniki, pobocza, oznakowanie). Zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym tak ciężkie pojazdy mogą parkować tylko w miejscach specjalnie do tego wyznaczonych. Do tego dochodzi kodeks wykroczeń i niszczenie mienia - podkreślają drogowcy.
Korki w tunelu i na rondzie w Letnicy (42 opinie)
Z problemu zdają sobie sprawę również przedstawiciele gdańskiego portu. Jednak na tę chwilę rozwiązania nie widać.
Przedstawiciele portu: "to coś, czego nie widzieliśmy"
- To, co się dzieje obecnie w terminalach, to coś, czego nie widzieliśmy - mówi Anna Drozd, rzeczniczka Portu Gdańsk.
W 2022 r. port informował o najwyższych przeładunkach w historii - 53,2 mln ton. Wiele wskazuje na to, że ten rok pobije rekord z zapasem i sięgnie nawet 68 mln ton. W porcie przeładowywany jest nie tylko węgiel, ale i zboże oraz inne towary. Rekordowe liczby to efekt wojny na Ukrainie - olbrzymia część towarów trafia bowiem do naszych portów.
Paraliż ul. Ku Ujściu z 4 stycznia.
Od przedstawicieli Portu Gdańsk słyszymy, że ruch w okolicy portu nie tylko się nie zmniejszy, ale w ciągu roku najpewniej będzie rósł.
Ciężarówki "naraz" chcą odebrać towar
Sęk w tym, że - co wynika z informacji operatorów terminali - importerzy zlecają odbiór towaru przewoźnikom, którzy wysyłają ciężarówki do portu w tym samym czasie. I to mimo że terminale podają swoim klientom możliwości przeładunkowe.
W efekcie sznury ciężarówek ustawiają się w kolejce do portu nie tylko na parkingach buforowych, ale i okolicznych drogach.
PILNE! Kolejka po węgiel i korek na Sucharskiego (58 opinii)
- Jedyne, co możemy robić, to sygnalizować policji, że robi się zator i to robimy na bieżąco - mówi Anna Drozd.
Na razie rozwiązania problemu nie widać - infrastruktura ma bowiem ograniczoną przepustowość. Zarówno przedstawiciele portu, jak i miasta deklarują jednak chęć dialogu i wypracowania wyjścia z patowej dla kierowców sytuacji.
Opinie wybrane
-
2023-01-10 18:41
Wystarczy awizacja na określoną godzinę (6)
Patrolowanie czy ciężarówki nie łamią ograniczenia dotyczącego tonażu. Dodatkowo dobrym rozwiązaniem byłoby zagospodarowanie na te potrzeby dodatkowego parkingu buforowego gdzieś przed miastem. Skoro są potrzeby to warto powiększyć teren portu zamiast budować kolejne osiedla. A samą drogę trzeba czyścić, ale skoro policja tego nie pilnuje to robi
Patrolowanie czy ciężarówki nie łamią ograniczenia dotyczącego tonażu. Dodatkowo dobrym rozwiązaniem byłoby zagospodarowanie na te potrzeby dodatkowego parkingu buforowego gdzieś przed miastem. Skoro są potrzeby to warto powiększyć teren portu zamiast budować kolejne osiedla. A samą drogę trzeba czyścić, ale skoro policja tego nie pilnuje to robi się bałagan. Samo przywożenie węgla ze śląska, aby wzbogacić nim węgiel zamówiony przez rząd z różnych stron świata i potem wożenie go ponownie po kraju pozostawię bez komentarza.
- 83 8
-
2023-01-11 01:01
Miasto nie jest właścicielem portu (2)
Na jakiej podstawie Miasto ma przekazać gruntu dla portu. Port powinien po prostu część gruntów wydzierżawić także pod parking i tyle. Nie wszystko to muszą być tylko magazyny logistyczne. Ponadto przeładunek w porcie węgla i zboża organizowane są przez spółki Państwowe i one mogą wreszcie się zająć tym także. A policja powinna wlepić wszystkim kierowcą mandat stojącym w kolejce to zaraz by porozmawiali z firmami zlecającymi czemu nie ma awizacji na konkretną porę.
- 11 0
-
2023-01-13 12:23
widać że masz słabe pojęcie o logistyce (1)
jeże przypływa kontenerowiec zdjęcie jednego kontenera to około 3-6 min, potem wiadomo na samochód i w trasę - ile jest kontenerów na statku? Podobnie z węglem jest wyładowany na plac podjeżdża ciężarówka 3-4 wsypy ładowarką i auto pełne ( możesz się zdziwić że nie sypią tego ludzie łopatami) , więc przyjmując dla uproszczenia załadunek 10 min
jeże przypływa kontenerowiec zdjęcie jednego kontenera to około 3-6 min, potem wiadomo na samochód i w trasę - ile jest kontenerów na statku? Podobnie z węglem jest wyładowany na plac podjeżdża ciężarówka 3-4 wsypy ładowarką i auto pełne ( możesz się zdziwić że nie sypią tego ludzie łopatami) , więc przyjmując dla uproszczenia załadunek 10 min potem odjeżdżasz na plac zabezpieczenie ładunku 10 min i wypis dokumentów 15 - 25, samochód pod załadunek +/- co 30 min , ładowanie odbywa się w kilku miejscach więc 2 - 3 auta jednocześnie , teraz policz sobie co ile musi być awizowane auto teraz wyjdzie ilość aut na godzinę i przepustowość trasy przy braku placu dla oczekujących. A taki port pracuje w trybie przyszło i wyszło jednocześnie więc spiętrzenia aut to norma, Problem że nikt wcześniej nie pomyślał o rozbudowie placów i parkingów w okolicy... Podobnie jest z Gdynią
- 0 1
-
2023-01-13 23:36
A kolej???
Proszę wskazać popaprańca, który spowodował odejście od transportu kolejowego.
Skończyć z rozjeżdżaniem naszych dróg !- 0 0
-
2023-01-11 08:08
uwaga podaję rozwiązanie (1)
Rower
- 2 5
-
2023-01-13 13:50
Węgla mamy na 200 lat na Sląsku.
- 0 0
-
2023-01-11 09:04
nie da sie
Drogi obsypane węglem, auta brudne, tylko czekać aż kamienie z pod kół będą uderzały w szyby aut, bo ulicę są w stanie w jakim są. Ale nic się nie da. Bezradność
- 4 0
-
2023-01-10 15:18
(6)
tak samo w Gdyni na ulicy Polskiej. Ciężarówki parkują na jednym pasie ruchu. I nikt nie robi z tym porządku.
- 49 5
-
2023-01-10 23:12
Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek wystarczy
Pchają się lewym pasem do końca po czym stają w miejscu nie mogąc skręcić do portu. Zakaz wyprzedzania wymyśliłby jazdę tirów po prawym pasie a lewy zapewniłby dość przepustowości dla reszty ruchu. Jeśli to nie pomoże, to jeszcze można na szybko wydzielić na tych nowych placach parking powierzchniowy dla tirów oczekujących na obsługę w porcie.
- 8 0
-
2023-01-11 08:08
uwaga podaję rozwiązanie dla Gdyni (2)
Również Rower
- 2 4
-
2023-01-11 09:49
A ile węgla przewiezie się rowerem? (1)
- 3 1
-
2023-01-13 13:51
Ze Sląska ?
- 0 0
-
2023-01-11 09:05
pewnie jak w Gdańsku, nie da się. jakby nie można było kół aut wymyć przed wyjazdem w trasę. Drogi w błocie.
- 2 0
-
2023-01-13 21:14
Zaorali kolej, to zboże idzie ciężarówkami...
- 0 0
-
2023-01-10 12:04
68 mln ton w 2022, nieżle (17)
bardzo się cieszymy, że Gdańsk goni Hamburg i Rotterdam, ale coś trzeba z tym zrobić, sam terminal DCT zarabia dla Skarbu Państwa 12 mld rocznie, cały Port Gdańsk chyba z kilkadziesiąt miliardów, część z tej kasy musi zostawać w Gdańsku i zasilać budżet Miasta.
- 216 28
-
2023-01-10 12:05
68mln ton to niby dużo?
- 7 18
-
2023-01-10 12:11
Błąd
Jak coś piszesz to nie wprowadzaj ludzi w błąd-nie myl mln z mld
- 17 8
-
2023-01-10 12:18
Jak na razie to tylko systematycznie niszczona jest dzielnica NP,a szczególnie ul. Wyzwolenia,czyli srodek osiedla mieszkaniowego.Chwalić się przeładunkiem w porcie gdańskim to można,ale wybudować dojazd do portu to już nie ma kto z decydentów,a mieszkańcy chorują przewlekle od smogu i hałasu.
- 34 2
-
2023-01-10 12:23
+++ (8)
Nic im się nie należy. Miasto miało wywalone w port przez lata i jeszcze planowało deweloperkę zamykając kolejne nabrzeża. Skarb Państwa zainwestował w ciągu kilku lat ostatnich kilka miliardów złotych w infrastrukturę. Miasto nawet palcem nie kiwnęło, zęby coś poprawić.
- 33 40
-
2023-01-10 13:21
tak tak .. popraw sobie zęby , bo prezydencik kazał zaciskać... (2)
- 28 8
-
2023-01-10 16:50
(1)
Zaciśnięte zęby to miał sędzie Żurek. Wystąpił o odszkodowanie do swojego wolnego sądu. Pomyliłeś zaciskanie zębów z zaciskaniem pasa, ale to był program Unii Wolności.
- 9 24
-
2023-01-11 22:26
lepiej zaciśnij zwieracze
bo PiS rypie cie od tyłu i tego nie czujesz
- 4 0
-
2023-01-10 13:33
(3)
po pierwsze miasto nie jest właścicelem portu,
po drugie, pokaż mi efekty tych wydanych miliardów przez Skarb Państwa.- 31 5
-
2023-01-10 14:29
Kiedyś Adamowicz (2)
Był w Radzie Nadzorczej Portu... Teraz jak jest, nie wiem
- 5 14
-
2023-01-10 20:09
Myślisz, że Adamowicz jest nadal w Radzie Nadzorczej Portu?
- 12 5
-
2023-01-11 08:55
Na pewno urzędnik z Gdańska z UM.Obowiązuje ich moralny testament? chyba nie za free?
- 0 0
-
2023-01-10 23:44
Nie klam
Np. są inwestycje na infrastrukturę które pisowska szczujnia pokazuję jako swoje a prawda jest taka że miemal 85 procent to środki i projekty UE .
- 10 4
-
2023-01-10 12:32
Będzie więcej na tiktokerów i owoce!
- 16 8
-
2023-01-10 13:01
Błąd
Nie myl mln z mld
- 6 1
-
2023-01-10 15:15
Trzeba mowic o totalnie zakorkowanym Gdansku i o tym,ze wladze nic nie robia. (1)
Miasto Gdansk robi nowe przejścia naziemne a są podziemne to wszystko wpływa na korki,na Chełm, na Spacerowa itd.itd. nieudacznictwo rządzących Gdańskiem a do tego podwyżka komunikacji miejskiej.
- 24 12
-
2023-01-10 16:52
Władze miasta robią to co należy aby zniechęcić mieszkańców do korzystania z samochodów i przygotować do przesiadki na rowery i hulajnogi. Wszystko zgodnie z religią klimatyzmu ii ochrony planety.
- 17 2
-
2023-01-11 00:07
Sęk w tym,że miasto Gdańsk płacze, że spadły mu dochody
I nie będzie organizowało sylwka, Dobrze, że gdzie niegdzie zrobiło instalacje świąteczne i nie ograniczyło oświetlania ulic
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.