• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy odpuści paraliż Trasy Sucharskiego? Myślą, co zrobić z TIR-ami z węglem

szym
16 stycznia 2023, godz. 07:00 
Opinie (227)
Korki na Trasie Sucharskiego dają się we znaki kierowcom. Korki na Trasie Sucharskiego dają się we znaki kierowcom.

Zmiana organizacji ruchu, stworzenie większej liczby miejsc parkingowych dla tirów czekających w kolejkach oraz temat bezpieczeństwa i porządku na trasie, którą poruszają się transporty z węglem - urzędnicy i przedstawiciele portu starają się znaleźć rozwiązanie problemu z paraliżem Trasy SucharskiegoMapka.



Jak oceniasz pomysły na rozwiązanie problemu na Trasie Sucharskiego?

Kierowcy czekają na rozwiązanie problemu paraliżu na Trasie Sucharskiego. Od kilkunastu dni sznury samochodów ciężarowych tamują ruch w tej części Gdańska, a zatory zaczynają się nawet przed Mostem Wantowym i sięgają aż po tunel pod Martwą Wisłą.

Miejscy urzędnicy przyznają, że ruch samochodów ciężarowych przewożących węgiel od strony ul. Ku Ujściu jest w ostatnim czasie bardzo duży. Zatory w Tunelu pod Martwą Wisłą następują kilka razy dziennie. Stoi cała nitka tunelu i rondo na ul. Ku Ujściu nie odbiera tak ogromnego natężenia tirów. Skład węglowy nie odbiera na bieżąco zamówionego towaru z pojazdów.

Co więcej, przewożony ładunek niejednokrotnie nie jest przykrywany plandeką. Tunel i infrastruktura na trasie zostały zanieczyszczone węglem i korą drzewną z transportów. Sytuacja ta wpływa na bezpieczeństwo w ruchu, a poprzez znaczne zanieczyszczenie terenu niszczy infrastrukturę w tunelu, pobocza, znaki drogowe oraz przydrożną zieleń.

W Urzędzie Miejskim w Gdańsku zorganizowano więc spotkanie, którego celem było wypracowanie rozwiązań, które zminimalizują wspomniane uciążliwości. Miejscy urzędnicy spotkali się m.in. z przedstawicielami Portu Gdańsk, policjantami i strażnikami miejskimi.

Podczas rozmów ustalono, że:

  • Port podejmie dodatkowe działania, które pozwolą zmniejszyć zapylenie powietrza.
  • Wykorzystane zostaną myjki samochodowe, którymi już dysponuje, montując je bliżej wyjazdu. Dzięki temu, samochody opuszczające teren portu zostaną dodatkowo oczyszczone.
  • Sprawdzona zostanie także możliwość uruchomienia dodatkowych myjek.
  • Port będzie współpracował z importerami, żeby zobowiązać ich do zakrywania plandeką wszystkich transportów, nawet tych, które nie zawierają węgla.

Planowane są także kolejne rozmowy i spotkania, żeby wyznaczyć dodatkowe miejsca buforowe, gdzie będzie można kierować tiry, które stoją w kolejce na załadunek węgla.

Dyskutowano także nad różnymi rozwiązaniami drogowymi i utworzeniem dodatkowych miejsc postojowych dla tirów oczekujących na załadunek węgla.

- Rozmawialiśmy o pewnej długofalowej wizji rozwiązania problemu miejsc parkingowych, stworzenia jakichś rozwiązań buforowych dla obsługi portu - mówi Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora ds. zarządzania GZDiZ. - Natomiast w sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy, musimy szukać szybkich rozwiązań. Takimi rozwiązaniami mogłyby być zmiany organizacji ruchu, czy na ul. Andruszkiewicza, czy wykorzystanie w większym stopniu starej ulicy Sucharskiego. Oczywiście to wymaga współpracy z portem. Dlatego bardzo się cieszymy, że taka współpraca ze strony portu została zadeklarowana - zaznacza.
szym

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (227)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane