• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa nad morzem do liftingu. Ma być bezpieczniej

Maciej Naskręt
13 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Już od jesieni rowerowe ścieżki w pasie nadmorskim mają być bezpieczniejsze. Już od jesieni rowerowe ścieżki w pasie nadmorskim mają być bezpieczniejsze.

Barierki oddzielające pieszych od rowerzystów, więcej przejść dla pieszych i napisy "Uwaga, piesi!" już we wrześniu pojawią się na drodze dla rowerów w pasie nadmorskim między Brzeźnem a Sopotem.



Najbardziej zatłoczone miejsce w pasie nadmorskim - dojście do molo w Brzeźnie. Tam drogowcy zlikwidują zakazy i poprawią lokalizację znaków informujących o przejściu dla pieszych. Najbardziej zatłoczone miejsce w pasie nadmorskim - dojście do molo w Brzeźnie. Tam drogowcy zlikwidują zakazy i poprawią lokalizację znaków informujących o przejściu dla pieszych.
Jest szansa, by jazda rowerem i spacer po gdańskim pasie nadmorskim zobacz na mapie Gdańska stały się bardziej bezpieczne jeszcze w tym roku. Zarząd Dróg i Zieleni opracował projekt zmiany organizacji ruchu na drodze dla rowerów, która wiedzie w pasie nadmorskim. Aktualnie drogowcy oczekują na oferty firm, które wykonają te założenia.

- Zależy nam na poprawie bezpieczeństwa osób znajdujących się w pasie nadmorskim. Trwa przetarg, w którym firmy mogą składać swoje oferty do 20 sierpnia. Prace przy tym przedsięwzięciu powinny zakończyć się do 14 września - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. O wyborze wykonawcy zdecyduje najniższa cena ofertowa.

Drogowcy z Gdańska nie planują wprowadzać ograniczenia prędkości, tak jak choćby ma to nastąpić w przypadku Sopotu.

W ramach inwestycji ZDiZ zaplanował m.in. demontaż części starych i  usytuowanie 55 nowych znaków pionowych. Projekt obejmuje wymalowanie na powierzchni 500 m kw. znaków poziomych białą i grubowarstwową farbą. Na nawierzchni dróg dla rowerzystów pojawią się nowe strzałki kierunkowe, przejścia dla pieszych oraz wizerunki rowerów. Nie zabraknie też napisów: "Uwaga pieszy!".

Dodatkowo, by odgrodzić ruch pieszy od rowerzystów, drogowcy postanowili ustawić na całej promenadzie ok. 40 metrów separatorów ruchu, czyli po prostu barierek.

Urzędnicy - z uwagi na trwający przetarg - nie chcą zdradzać kosztu inwestorskiego przedsięwzięcia.

Miejsca

Opinie (350) 1 zablokowana

  • Niech jeszcze poprawią jakość trującego jedzenia sprzedawanego z budek!

    • 5 2

  • ta barierki poprawią bezpieczeństwo zwłaszcza rowerzystów

    tempaki

    • 7 4

  • banda tępych owiec, tylko barierki znaki i najlepiej łańcuch z kulą u nogi

    -to jest przykład tępoty społeczeństwa, wielce wykształcone społeczeństwo po kierunkach pokroju socjologi i innych badziew, jestem więcej niż pewien że to za wiele nie pomoże.

    • 20 3

  • Uwaga pieszy?

    A gdzie znaki dla pieszych: uwaga ścieżka rowerowa? Jedyne co sprawia niebezpieczeństwo na tym odcinku to piesi włażący na ścieżkę rowerową nie patrząc nawet czy coś jedzie.

    Sama miałam sytuacje gdy jakiś nieodpowiedzialny facet pozwalał malutkiej dziewczynce siedzieć na ścieżce i bawić się kamyczkami a jak zwróciłam mu uwagę że to bardzo niebezpieczne to się całkowicie nie przejął.

    • 15 3

  • Chcecie poprawic bezpieczxenstwo??

    W takim razie na sciezkach rowerowych powinien byc bezwzgledny zakaz poruszan ia sie gokartów ktorymi jezdza przewaznie male dzieci ktore nie zwracaja uwagi na nic, rolkarze ktorzy wd prawa sa uznawani jako pieszi i nie moga jezdzic droga rowerowa (maja swoja sciezke w parku polnocnym w Sopocie) i tzw bryczki rowerowe no to juz najwieksze niebezpieczenstwo swoja szerokoscia zabieraja 90% sciezki rowerowej (w Sopocie) i tam powinien byc rowniez zakaz poruszania sie dla nich.

    • 36 4

  • Poroniony pomysł ze scieżką wzdłóż plaży.

    Rowerem powini jeżdzic do pracy. A rekreacja to picie piwka.

    • 2 35

  • Trzeci raz poprawiają

    Niech za to płaci ten baran co projektował pierwszy raz. Albo ten baran z Urzędu co dał mu zlecenie.

    • 9 3

  • Uwaga, piesi!

    A co z kocimi?

    • 4 4

  • a kiedy zmieni sie lokalizowanie scieżek przy przystankach komunikacji miejskiej

    • 4 3

  • Najlepiej byłoby zamknąć te tzw. ścieżki rowerowe,

    a swołocz karać za samo posiadanie roweru. W ten sposób jeden problem etniczny mielibyśmy załatwiony, co przybliżyłoby nas do "ostatecznego rozwiązania" wszystkich problemów zgłaszanych przez nawiedzonych pieszych i kierowców.

    • 9 17

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane