Fakty i opinie

Drogowcy biorą się do pracy. 2,5 km Traktu św. Wojciecha zyska nową nawierzchnię

Trakt św. Wojciecha to najbardziej dziurawy odcinek głównej osi komunikacyjnej Trójmiasta.
Trakt św. Wojciecha to najbardziej dziurawy odcinek głównej osi komunikacyjnej Trójmiasta. fot. Maciej Naskręt/trojmiasto.pl

Drogowcy zabierają się do pozimowych remontów gdańskich ulic. Wisienką na torcie w tych porządkach ma być remont 2,5 km Traktu św. Wojciecha.



Film powstał ponad dwa lata temu, a stan nawierzchni na Trakcie św. Wojciecha od tego czasu tylko się pogorszył.

Film powstał ponad dwa lata temu, a stan nawierzchni na Trakcie św. Wojciecha od tego czasu tylko się pogorszył.

Gdy śnieg zniknął z ulic Trójmiasta, nie trzeba było długo czekać na pierwsze skargi kierowców walczących z powstałymi w czasie mrozów dziurami.

- Czemu nikt nie reaguje na stan ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska? Po zimie to jedna wielka dziura, koleiny i strumienie wody. Przecież to pierwszy wjazd z obwodnicy do miasta od południa, czy nikt o tym nie myśli? - pyta w mailu nasz czytelnik, podpisany jako THM.

Okazuje się, że myśli. Gdański ZDiZ właśnie ogłosił, że zabiera się do pozimowego łatania dziur na drogach całego miasta.

Drogowcy przyznają, że każdego dnia dostają od pięciu do dziesięciu zgłoszeń o nowych dziurach w jezdniach. Ponieważ jednak obecne warunki pogodowe (zbyt niska temperatura, zamarznięty grunt) nie pozwalają na razie na większe roboty, prowadzone są doraźne naprawy tych miejsc, które stanowić mogą potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.

- To ok. 70 proc. wszystkich zgłoszeń. W pierwszej kolejności uzupełniane są ubytki na głównych ciągach komunikacyjnych. W najbliższym czasie ekipy remontowe spotkać będzie można na al. Grunwaldzkiej, ul. Jana z Kolna i Trakcie św. Wojciecha - wylicza Katarzyna Kaczmarek z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Trudno powiedzieć ile pochłoną te doraźne remonty. Remont, podczas którego wymieniania jest warstwa bitumiczna do głębokości 8 cm, kosztuje ok. 80 zł za 1 m kw. ubytku. Od początku stycznia wydano na to już ok. 400 tys. zł.

Wiadomo natomiast ile pochłonie naprawa nawierzchni na Trakcie św. Wojciecha, na którą trójmiejscy drogowcy czekają od dawna. Ta wyjątkowo zniszczona ulica, która jest częścią drogi krajowej nr 91 (dawna DK1) od lat prosiła się o remont. Doczeka się go, jeśli na czwartkowej sesji Rady Miasta Gdańska, radni zgodzą się wydać na to 7 mln zł.

Na pierwszy ogień pójdzie 2,5-kilometrowy odcinek przy granicy z Pruszczem Gdańskim zobacz na mapie Gdańska. Technologię remontu opracowali naukowcy z Politechniki Gdańskiej, jest podobna jak w przypadku wyremontowanej w ubiegłym roku ul. Jana z Kolna. Prace mogłyby ruszyć pod koniec marca i zakończyć się w maju.

W dalszej przyszłości Trakt ma być remontowany na wysokości przecinającej go Południowej Obwodnicy Gdańska oraz przy skrzyżowaniu z ul. Okopową.

Opinie (122) 3 zablokowane

  • tak a po miesiącu będzie znów do remontu..... (14)

    • 119 31

    • (5)

      Trakt i Świetokrzyska wymagaja wymiany całej nawierzchni scieralnej a moze i całej nowej nawierzchni a nie łatanie!!! łatac to moga sobie majtki i skarpetki
      !!!

      • 36 3

      • nie wymiany nawierzchi (3)

        tylko podbudowy pod drogą

        • 10 1

        • nie tylko podbudowy, ale gruntownej przebudowy całej drogi (2)

          w zasadzie, najlepiej byłoby ją rozebrać do gołej ziemi, zaprojektować od nowa i wtedy wybudować

          • 11 1

          • zabytek (1)

            niestety podbudowa obecnego Traktu to historyczny bruk, w który nikt nie zamierza ingerować. a może są technologie, która pozwalają zachować bruk i zapewnić przyzwoitą nawierzchnię?

            • 1 0

            • Są,

              ale są drogie...

              • 0 0

      • SŁUSZNIE I Z TEJ OKAZJI JEŹDZIJMY PO DZIURACH, A POTEM NARZEKAJMY, ŻE ZDIZ NIC NIE ROBI I ŻE KAPSLOK SIĘ ZABLOKOWAŁ!!!!!!

        • 5 3

    • nie likwidujcie tuskostrad, jedynej atrakcji Euro (1)

      trakt, Okopowa, Podwale, Zwyciestrwa, Grunwaldzka tak piknie wygladaja gdy sie jezdzi slalomem

      • 4 12

      • Idz leczyc kompleksy gdzie indziej.

        • 8 7

    • ciekawe którędy objazd będzie? Przez Olszynkę, Chełm czy Zaroślak? (2)

      • 3 0

      • (1)

        Proponuję koleją.

        • 2 0

        • chyba linową

          Skoro 3 (czytaj dosłownie TRZY) jadą w ciągu dnia w kierunku Gdańska, ze względu na remonty torowiska.

          • 2 0

    • hahahahaha (2)

      widzialem i Wy tez jakie w wiekszosci to naprawy w worku troche masy zasypuja dziure i klepia łopata tak to sie odbywa w gdansku

      • 2 0

      • jedni klepią dziury, drudzy klepią biedę, trzeci klepią ludzi (1)

        • 0 0

        • "Czwarci" klepią bezsensowne komentarze.

          • 10 0

  • dobrze, że będą robić (2)

    No i dobrze, że TSW

    • 48 5

    • Glodz musi miec rowna droge dla swojego wypasionego auta. (1)

      Adamowicz robi co moze, zeby dogodzic flaszce.

      • 7 8

      • Jeżeli przy okazji zyskają szaraczki, to jestem za.

        • 3 1

  • To się nazywa marnotrastwo po polsku (4)

    • 25 15

    • . (3)

      jak by wybudowali raz i parzadnie jak niemcy to by sie skaczyly te latania dzur i by droga nie wygadala jak by po niej walec przejechał

      • 8 4

      • maciek (1)

        walec to raczej nie zbyt trafne okreslenie :)

        • 5 1

        • raczej glebogryzarka

          • 6 1

      • Ale u nas mamy prawo o zamówieniach publicznych

        gdzie wygrywa najtańsza firma z najtańszą technologią opartą na najtańszych materiałach.
        Efekt jest taki, że podatnik zamiast zapłacić raz np. 200 zł i mieć spokój i sprawny samochód, wydaje co trzy lata 80zł i 2 tysiące na naprawę zawieszenia.
        23% i 19% z tych sum trafiają do Skarbu Państwa, więc raczej ustawy nie zmienią, bo sami będą sobie szkodzić (czyt. opozycja oskarży ich o działanie na szkodę Skarbu Państwa).
        Po drugie kadencja władz miasta jest krótka, więc po co wydawać więcej kasy na dobrą drogę skoro tanio można połatać kilka i uzyskać "krótkotrwały" zachwyt mieszkańców.
        Drobi powinny być prywatne i opłacane przez samorządy lub państwo. Wtedy pozbędziemy się efektu remontu co trzy-cztery lata a w prywatnym interesie będzie aby remont był przeprowadzony raz a dobrze.
        A bajki o naszym wyjątkowym klimacie w którym muszą pojawiać się dziury będzie można opowiadać dzieciom na dobranoc.
        Są masy które wytrzymują nasz klimat, ale nie mają szans w starciu z najtańsza ofertą.

        • 0 0

  • Jest tyle miejsca na wschód od Traktu za budynkami (2)

    lepiej by zbudowali nową drogę jak to było w planach i uspokoili ruch na Trakcie bo tam się żyć nie da

    • 62 10

    • (1)

      Powinna powstać alternatywa dla Traktu po drugiej stronie torów przynajmniej od Lipiec do Czerwonego Mostu. A'la Aleja Lotników w Gdyni. Niestety, to pieśń przyszłości, pozostaje się cieszyć z budowanej Trasy Sucharskiego z Lipiec do Przeróbki

      • 6 0

      • qwerty

        przeciez od Lipiec bedzieo bwodnica poludniowa z wezlem na wysokosci Olszynki i droga na most wiszacy...

        • 0 0

  • hmm

    Będzie ciężko. Ta trakcie św. Wojciecha dziury drogowe mają dodatkowy pasek życia. Tak czy siak, Powodzenia!!!

    • 33 1

  • Adamowicz (5)

    No wkoncu zrobic odcinek od Gdanska do Pruszcza bo raz na rok wymiana zawieszenia to przegiecie

    • 59 5

    • Podziekuj Glodziowi.

      Zeby wejsc mu w tylek, Adamowicz jest w stanie wybudowac tam metro.

      • 11 5

    • (2)

      Zmień miejsce zamieszkania, kup lepsze auto, albo przyłóż się do rozwoju kraju i nie narzekaj.

      • 2 29

      • Nie zmienię miejsca zamieszkania bo tu się urodziłem, jak drogi będą w dobrym stanie to nie będę musiał zmieniać samochodu, a przykładam się do rozwoju kraju płacąc podatki, a jak guano za te podatki robią to mam prawo być niezadowolony i narzekać a takie rady/ komentarze to sobie w tyłek wsadź

        • 22 1

      • ja, głupi czy nienormalny jesteś?

        • 3 0

    • Naucz się jeździć

      • 1 3

  • Stosują złe materiały to i droga po paru miesiącach pewnie się rozleci (1)

    • 43 5

    • co roku do łatania są te same dziury,nudy jak flaki z olejem

      • 0 1

  • o dzięki ci bobie budowniczy

    nareszcie;
    road to hell

    • 36 1

  • (1)

    nareszcie !!!

    • 25 1

    • Widzę nie spotykany zasób słów, na temat 2,5 km kawałka drogi.

      dramat, tylko korek zrobią, żeby naprawić 1/10 drogi, gratuluje debilowi który to wymyślił.

      • 0 1

  • Łojojoj, no to laksusów się doczekaliśmy! (5)

    2,5 km! Ło Matko Bosko, Syscy Świenci! A co na to Pambóg?

    • 42 31

    • poprawnie było: pambuk (1)

      Oć ty Kaźmirz nie rozpaczej, będzi ci u nas jelektryka to nowe drogi posadzom.

      • 3 0

      • może i "k" ale napewno przez wielkie P (bo dużego nie ma)

        • 1 0

    • angielski humor - w uk 500m drogi zrobili (2)

      w 8godzin :) kolejny tydzien robili przejscia i krawezniki. mozna? mozna :)

      • 4 3

      • kiedy (1)

        i jaki jest jej stan dzisiaj, przy jakim natężeniu ruchu?
        zrobić można tylko ważny jest efekt;)

        • 1 3

        • ot co

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.