Fakty i opinie

Estakada na Morenę wymaga wymiany elementów konstrukcji

Najnowszy artukuł na ten temat

Gdańsk: przystanki wiedeńskie do remontu

Nie tylko Most Siennicki będzie wymagał w najbliższym czasie remontu. Okazuje się, że w złym stanie są także elementy konstrukcyjne estakady w ciągu ul. RakoczegoMapka, po której poruszają się tramwaje na Morenę oraz do nowo otwartej trasy przez al. Adamowicza. Urzędnicy szukają wykonawcy robót w trybie "zaprojektuj i wybuduj".



Czy remont estakady w ciągu ul. Rakoczego będzie stanowił dla ciebie utrudnienie?

tak, prawie codziennie tędy przejeżdżam 43%
tak, ale znajdę alternatywną drogę 22%
nie, rzadko bywam w tej części Gdańska 35%
zakończona Łącznie głosów: 1387
Przypomnijmy: w ubiegłym tygodniu pisaliśmy o złym stanie technicznym Mostu Siennickiego. Mieszkańcy Stogów, którzy wreszcie doczekali się wznowienia ruchu tramwajowego do ich dzielnicy, mogą niebawem być zmuszeni do ponownego korzystania z komunikacji zastępczej.

Niewykluczone, że podobne utrudnienia będą czekały mieszkańców Moreny (Piecek-Migowa) oraz Ujeściska. Niezbędna jest bowiem wymiana dylatacji, łożysk i naprawa korpusów przyczółków estakady w ciągu ul. Rakoczego (przy Galerii Morena).

To właśnie tędy poruszają się tramwaje z Siedlec do pętli Ujeścisko i krańcówek Lawendowe Wzgórze oraz Brętowo PKM.

Otwarto dwie linie tramwajowe: na al. Adamowicza i na Stogi



- W zakresie wymiany łożysk nie jesteśmy w stanie określić zakresu wyłączeń w ruchu - czy będą to poszczególne pasy estakady, czy całkowite jej zamknięcie. Organizacja ruchu będzie uzależniona od przygotowanego projektu przez wykonawcę - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wymiana dylatacji będzie wiązała się z zapewnieniem ruchu na dwóch pasach w każdym kierunku, zaś remont przyczółków nie będzie wiązał się z ograniczeniami w ruchu.
Estakada w trakcie budowy w kwietniu 1988 r.
Estakada w trakcie budowy w kwietniu 1988 r. fot. Zbigniew Kosycarz/KFP

12 miesięcy na wykonanie prac od momentu podpisania umowy



Jak informują urzędnicy, istniejące dylatacje modułowe zostaną zastąpione dylatacjami palczastymi w strefie jezdni. a także wkładkami neoprenowymi, dylatacyjnymi w strefie torowiska i chodników. Montaż nowych urządzeń pozwoli uszczelnić strefy przy skrajnych podporach - przyczółkach, co nie dopuści do degradacji konstrukcji obiektu.

Ponadto obecne wypracowane stalowe łożyska (44 szt.) zostaną zastąpione bardziej nowoczesnymi, zaś ściany korpusu przyczółków będą częściowo skute i wypełnione betonem polimerowym.

Wszystkie prace budowlane muszą zostać wykonane w ciągu 12 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz gwarancji na wykonane prace (40 proc.).

Otwarcie trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo) w sierpniu 2015 r.

Opinie (312) ponad 20 zablokowanych

  • (46)

    Wymiany i remontu to wymaga 90% ulic Gdańska.Powinny być szeroko zakrojone prace,a póki co kilka odcinków łatanie,reszta farba.

    • 142 88

    • Ekspert się znalazł (23)

      Kogo byłoby stać na gruntowną wymianę dosłownie całej infrastruktury w mieście?
      Pewnie ekspert z PiS. Co to potrafią wszystko obiecać i skrytykować. A kończy się ich reforma jak w Janowie Podlaskim

      • 35 26

      • Może tego kto wyprzedal pol GDanska (11)

        a wróc.. przecież oni nie mysla do przodu. Ze jak sie zbuduje to trzeba bedzie remontowac i miec odlozone na to fundusze.. Lepiej zadluzyc miasto. co?

        • 17 21

        • Rząd jest skuteczny w zadłużaniu miast. (5)

          Zwłaszcza tych głosujących przeciw PiS!

          • 15 21

          • tak tak .. to napewno no pis zadluzyl miasto przez 21 lat

            i tak rzuca ci kłody :)

            wyjdz do rzeczywistosci! I przestan pisac bzdury

            • 22 11

          • Co ty masz z tym pisem? (3)

            Most Siennicki nieudolnie wyremontował PiS? Ponad dwa lata z remontem na stogach grzebie się PiS? Przejście naziemne nad tunelem dla pieszych na podwalu robi PiS? Na rydwan 100tys twoich złotych wydał PiS? Na płatne, regularne wywiady w onecie po 40tys twoich złotych każdy wydaje PiS? Na trochę piasku rozsypanego i kilka leżaków na Dolnym Mieście w zeszłym roku 103tys twoich złotych wydał PiS?
            Co za hipokryta. Na twoim podwórku trwoni się Twoje pieniądze na potęgę a ty wzywasz imię jakiejś partii.

            • 30 12

            • A kto wypłaca 500+, rząd czy samorządy? (1)

              To kto zadłuża miasta?

              • 15 20

              • prezydenci miast

                ich głupimi "inwestycjami"

                • 13 7

            • albo jestes ignorantem albo nic nie wiesz. remont stogów przedłużył się ze względu na niewybuchy znalezione podczas budowy, ale najlepiej bić piane i robić z siebie głupka.
              pozdrawiam

              • 8 3

        • Hmm... (4)

          Aha, czyli miasto powinno mieć jak najwięcej gruntów w mieście, a następnie zajmować się zabudową tych gruntów? Taka jest funkcja Rady Miasta?
          Zresztą już na przykładzie cudownego programu "mieszkanie +" widzimy jak urzędnikom idzie budownictwo mieszkaniowe.

          • 4 2

          • Na podlasiu niech budują mieszkania+ i tam gdzie ich elektorat! (2)

            • 0 4

            • to czemu dotąd nie budowano? (1)

              przez tyle lat rzadów budynia i leguminy?

              • 1 0

              • Mało Ci jeszcze patologii z kamienic?

                Ale to nie Budyń szedł do wyborów z obietnicą budowania mieszkań.

                • 0 1

          • Jesli chce rzadzic i miec tyle urzedników

            i przestrzen publiczna dla podatników.. Inaczej niech odda to co zabiera ..w podatakach.

            • 1 0

      • Zarzucasz innym to co sam robisz i nie mieszaj PISu.

        Jeśli używamy pojazdu czy czegokolwiek bardzo intensywnie to normalne ze potrzebne są okresowe przeglądy i minimalna konserwacja. W wielu przypadkach można dłużej pociagnąć ale potem jest już poważny remont. Dyskusja na tym poziomie nie wymaga zapisania sie do PIS czy innych fanatyku. Nadmienię jeszcze że im nowoczesniejsi jesteśmy tym wiecej materiałów i wykonywania prac w systemie oszczędności a to powoduje wieksze szkody jesli konserwacja nie jest na bieżąco. A propo Janowa to nie wiem o czym piszesz. Tam w jednym roku sprzedano najdroższą klacz i zdarzył sie faktycznie bardzo dobry wynik finansowy. Jednak sam Janów najczęściej ocierał sie o granice opłacalnosci zawsze. Jesli więc wyeliminujemy ten wygrany na loterii rok to zasadniczo nic sie nie zmieniło. Tyle samo więc sa siebie warci poprzednia ekipa jak i obecna w Janowie.

        • 10 8

      • Nie masz racji (2)

        Przeprowadziłem się tu z południa. Bardzo fajnie sie tu mieszka ale pod względem dróg jakbym się cofnął w czasie o 10 lat. Jest naprawdę źle

        • 9 2

        • (1)

          Wyjedź z trójmiasta w stronę Żukowa. Granicę gmin widać gołym okiem po stanie dróg.

          • 4 2

          • a moze zamiast nisczyc drogi budowami bez sensu

            dewloperzy sami sie stad wyprowadzą i budują z dala stąd.

            • 0 0

      • na niepotrzebną mieszkańcom spalarnie odpadów dla ponad 30 powiatów jest 500 milionów (2)

        a na drogi nie?

        no tak drogi nie są oddawane w zarządzanie zagranicznej firemce która odpala miejsca w radzie nadzorczej z sowita wypłatą za nicnierobienie...

        • 4 3

        • Na drogi idą rocznie dziesiątki milionów.

          A że Janusze przeciążonymi samochodami je niszczą, to się nie dziw, że koleiny wszędzie.

          • 1 2

        • dokładnie / genau

          • 0 0

      • Nawarstwiły się zaniedbania to i może teraz Nas nie stać (3)

        Od kilkudziesięciu lat mamy tutaj praktycznie dwóch gospodarzy z jednego obozu czyli można mówić o jakiejś współpracy, stabilności i spokojnej atmosferze dla podejmowania ważnych decyzji. Przez ten czas można było regularnie, systematycznie i gruntownie remontować drogę po drodze w takiej jakości i technologi w jakiej zbudowana jest nawierzchnia obwodnicy Trójmiasta, po której poruszają się setki tysięcy pojazdów od dziesięcioleci, a jej stan mimo tego pozostaje w bardzo dobrej kondycji. Dzisiaj martwilibyśmy się tylko o kosmetyczne poprawki i drobne roboty. A tak dosłownie na własnej skórze doświadczamy coraz większego bałaganu i chaosu.

        • 1 1

        • A zwróć uwagę na to, że każda z tych dróg, które się sypią, pamięta jeszcze Gierka. (2)

          • 0 1

          • Co z tego, że pamięta Gierka? (1)

            Jak obecnie nie buduje sie w Gdansku porządnych dróg.

            Lepiej żeby nie niszczyli tego co jest i będzie życ sie tu taniej. Przykład Dlugiego Nabrzeża, Koscioła Mikołaja, itd

            • 0 0

            • W ogóle należy kupić 70 bilionów ton formaliny

              I zalać całe miasto.

              • 0 0

    • (11)

      A może podpowiesz skąd na to wszystko pieniążki brać skoro budżet na ten rok na przykład z 500 milionowym deficytem

      • 6 10

      • (6)

        Od tego chyba jest samorząd?

        • 13 8

        • jesteś niemadry (5)

          i pokazujesz zupełną ignorancję. Dużo gorszy stan budżetu samorządów w tym Gdańska jest spowodowany działaniami pisowskiego rządu. Szczególnie demolka edukacji podwyżki płac zrzucone na samorządy (bezprawnie!!) oraz zabrane czesciowo dochody z PiT sa przycyznami

          • 4 7

          • I słusznie (4)

            Widząc jak samorządy gospodarują środkami. Jakie projekty finansują vide: rydwan, lotnisko w Gdyni i wiele innych misi. A na czym oszczędzają: niedostateczna ilość żłobków, przedszkoli i szkół. Uważam, że jeszcze więcej rząd powinien im zabrać i centralnie rozdysponować.

            • 2 2

            • Komuś widzę marzy sie5 powrót PRL (2)

              I gospodarki centralnie sterowanej...
              Boli was ten rydwan jak cholera... Perełka propagandy i szczucia jedynej słusznej partii...

              • 2 1

              • Nie, nie boli (1)

                Boli brak miejsca w publicznym żłobku dla mojego dziecka i tumiwisizm lokalnych urzędników w tej kwestii. A jedynie słuszna partia chociaż częściowo rozwiązała ten problem za pomocą 500+. Chociaż subiektywnie oddałbym ten wątpliwy przywilej, za miejsce w placówce publicznej blisko miejsca zamieszania.

                • 0 1

              • Ale tego nie dostaniesz

                Bo pracujący nie są grupą, którą 500+ przekona do czegokolwiek, a po co bezrobotnemu darmowy żłobek?

                • 1 0

            • A tak, z czegoś trzeba zapłacić za pfn, tvp i misia w Radomiu.

              To jest dopiero gospodarność.

              • 2 1

      • było nie rozdac na nagrody

        tego co szlo ze sprzedanych, szkól, sceny muzycznej gdanska, itd..

        • 12 3

      • pis obniżył podatki z których samorządy miały dochody na remonty, pis podniósł place jakie wypłacają samorządy (1)

        • 8 8

        • A poza tym, odbił sobie nadwyżkę, wprowadzając nowe podatki.

          Więc Kowalski i tak zapłaci tyle samo, ale miasto dostanie z tego mniej.

          • 1 2

      • ktoś kto mówi pieniązki nie moze byc traktowany serio :)

        • 2 4

    • (4)

      Daj kasę. Miasto ma wiele obszarów odpowiedzialności a nie tylko drogi.

      Zrób darowizne na 50mld euro na cele remontowe dróg to ci zaczną na potęgę robić.

      • 5 7

      • to powiedz czemu robi sobie kolejne nie myslac ze wszystko trzeba potem utrzymac? (3)

        np ECS..

        • 13 4

        • budżet pisowskiego Muzeum II Wojny Światowej jest ile razy większy od budżetu ECS? (2)

          • 5 10

          • tak Cie boli? (1)

            to nie idzie z budzetu mojego miasta

            • 8 3

            • Ale mogłoby go zasilić.

              Tak samo, jak 10 miliardów, które poszły na TVP.

              • 1 0

    • Pojedź do Wrocławia (2)

      Albo innego miasta niż Gdańsk. W Gdańsku jeździ się najlepiej, jest najwięcej gładkich dróg oraz takich, których jakość jest akceptowalna. We Wrocławiu, po którym ostatnio sporo się poruszam, ulice są w tragicznym stanie. Bruk, dziury, stare szyny w jezdniach, dziura na dziurze. Także nie narzekaj na Gdańsk, bo nie znam miasta w Polsce gdzie jest lepiej.

      • 6 8

      • Tyle, ze Wrocław ma dobra komunikacje publiczną

        O ktorej GDansk niestety już moze pomarzyc. Poza tym tam jest wiecej miejsca dla pieszych spacerów i jest to naprawde duze miasto, gdzie kwitnie handel lokalny. A co za tym idzie podatki ida do budzetu i nie ma tak ogromnego zaduzenia jak w Gdansku gdzie nie ma tak wiele terenów miejskich..

        • 4 3

      • prawda, a Kraków to już w ogóle jest masakra, jeden wielki korek.

        • 2 1

    • i 100%

      kanalizacji burzowej

      • 0 0

    • W dobrze zarządzanym mieście większą uwagę powinno się poświęcać remontom i utrzymaniu

      istniejącej sieci ulic, chodników i dróg dla rowerów niż tworzeniu wizji rozbudowy kolejnych elementów sieci pseudoautostrad miejskich z pseudobezkolizyjnymi skrzyżowaniami tych pseudoautostrad na estakadach i innych przewymiarowanych wiaduktach. Inwestycje w małe mostki, wiadukty i cyklostrady oraz komfortowe i bezpieczne korytarze ruchu pieszych i rowerzystów prowadzące do stacji dobrej komunikacji szynowej (SKM i PKM) to przyszłość systemu komunikacyjnego dobrze zarządzanego Trójmiasta i innych ośrodków miejskich naszego regionu.

      • 3 0

  • To miasto jest w rozsypce (19)

    • 141 152

    • (1)

      to sie wyprowadz jak sie boidx ze sie rozsypie

      • 26 15

      • co ci sie rozsypie? "boidx"

        w jakim to języku?

        • 11 14

    • niestety masz racje. tramwaje puszczone tam dopełnily zniszczenia. (9)

      wczesniej ciezki sprzet budowlany. dewloper przeciez nie inwestuje w infrastrukture, a miasto ma to gdzies tak od 2001 roku.

      • 18 18

      • Czy ty PiSi baranie umiesz czytać ze zrozumieniem? (8)

        Estakada mająca ponad 30 lat wymaga w końcu remontu. Czy to jest takie trudne do ogarnięcia?

        • 24 24

        • remontu to wymaga polowa ulic, jak sie pakuje rakowe baraki dewloperskie (1)

          w kazdą spokojną czesc Gdanska.

          Cięzki sprzet, jakies chore plany zmieniane pod dewelopera.

          Powiem Ci, że ccenturum handlowe morena wybudowane na poczatku tego wieku tez zaczelo sie sypać. raz spadl sufit innym razem pekaly konstrukcje na dolnym parkingu.

          • 16 11

          • Jakbyś nie brał pieniędzy na 500+ to już wszystkie ulice byłby zrobione.

            • 7 5

        • mam nadzieję, że skasują ci ten post gdzie jak frustrat bez argumentów wyzywasz, od baranów.

          • 15 9

        • A most Siennicki? Też minęło 30 lat od remontu..? (1)

          Czy ty naprawdę nie widzisz co się wyrabia w tym mieście...?

          • 18 9

          • Minęło 31 lat od budowy.

            Ile można łatać komunistyczne ulepy?
            Trzeba go było zburzyć i odbudować, ale wtedy skowyt kierowców byłoby słychać na Podkarpaciu.

            • 2 0

        • (1)

          To peoeski trolu mogli wyremontować przed puszczeniem lini tramwajowej !!!!!!!!!!!!!!

          • 15 7

          • budyn sie spieszyl z otwarciem

            jak dzis obecna legumina.

            • 15 3

        • Tak Tak

          Jak do swojego osobowego auta wpakujesz 20 osób i będziesz jezdzł przeładowany to na pewno użyjesz tłumaczenia ma 20 lat a od 5 wożę w nim 20osób 15 lat zawsze 5 jechało i buło ok POstepowcu

          • 2 1

    • ameryki nie odkrywasz (4)

      ale zgadzam się... i widac, ze nie idzie to w dobrym kierunku.

      likwiduje sie reralna kulture, sport i rekreacje dla mieszkancow. Beton leje sie na potęge a jak pada to zaraz wielka powodz.

      • 10 2

      • Co racja, to racja. (3)

        Lepsze błoto, kurne chaty i strzecha. Wozy drabiniaste i kunie up...ne. No i kulturalne zapaski, kierpce i korale. Oj dana dana, siedzę w g.....nie po kolana! Nowoczesność w domu i zagrodzie.

        • 8 16

        • Ty masz jakis kompleks z tą "nowoczescnoscią"? (2)

          Gdańsk to srednie miasto otoczone wioskami i majatkami ziemskimi.

          Nie znasz kultury tego regionu to moze się doucz najpierw.

          • 12 4

          • A co ma to rzeczy?

            Mógłby być otoczony folwarkami... Niczego to nie zmieni.
            Ludzie się burzą, że miasto sie rozbudowuje przy użyciu betonu... To co mają stawiać? Drewniane chaty? Cegłę ręcznie paloną?

            Problem z podtopieniami będzie miało coraz więcej i więcej miast: nie tylko z powodu zagęszczenia zabudowy i zaniedbania gospodarki retencyjnej ale także z powodu coraz częstszych anomali pogodowych...

            • 1 1

          • Jeżeli chcesz mieć "tradycyjną" zabudowę, bez betonu, wyprowadź się z miasta za obwodnicę.

            Tylko nie płacz potem, że Cię i tak zalewa, bo te bajki o powodziach opowiadają Ci, którzy nigdy nie sprawdzili ile jest w stanie wchłonąć gleba.

            • 0 1

    • jeżeli to miasto jest w rozsypce (1)

      to inne są w ruinie

      • 1 0

      • Masz rację.

        Łódź ok.600 kamienic do wyburzenia. Pani prezydent Zdanowska z PO będzie niedlugo zatrudniać saperów.

        • 2 0

  • Ponad 30 lat ma ta budowla (7)

    nie kojarzę większych remontów, więc trzeba teraz coś pogrzebać przy tym bo wykorzystanie jest niesamowite. Ogromny ruch plus tramwaje.

    • 150 12

    • Falowce mają już 50 lat i tez bez większych remontów (5)

      Ile jeszcze postoją bo zastanawiam się kupoić kawalerkę za 15 tysięcy za metr. Oczywiscie pod inwestycje :)

      • 6 6

      • dopóki nikt nie wpadnie na pomysl zeby wstawic tam swoje betonowe lapy (1)

        • 1 1

        • Co może być bardziej betonowego, niż falowce?

          • 1 0

      • Mhm. (1)

        I codziennie te falowce są obciążane dynamicznie masami od 1 do 50 ton, punktowo, z przesunięciem? Kiedy ostatnio w falowcu w jednym mieszkaniu zebrało się jednocześnie 700 osób (masa pełnego tramwaju PESA) i biegało potem razem po korytarzach z prędkością 50km/h)?

        • 5 2

        • Inna konstrukcja i inne obciążenia.

          • 0 0

      • W falowcavh obciążenie z czasem maleje, na estakadzie rośnie.

        • 1 0

    • Pamiętam, że przez dłuuugi czas ten wiadukt stał nieużywany od momentu jego wybudowania. Był ślepą uliczką.

      • 5 0

  • Ha ha ha (12)

    A nie sorry. To już nie jest śmieszne. To jest jakaś farsa

    • 75 79

    • Co jest śmiesznego w tym, (10)

      że wiekowe rzeczy trzeba remontować?

      • 15 10

      • " wiekowe"? 30 lat, remont owszem ale po ok 50 latach a po 30 można pomalować (9)

        a nie stwierdzić wady konstrukcyjne

        • 8 13

        • była malowana ta estaskada

          jak okoliczny dewloper betonujacy przy lidlu swe baraki chcial zachecac do kupna.

          • 5 4

        • o kurna patrzcie, ekspert od konstrukcji mostowych (7)

          Taki pewnie nie za wykształcony, ale za to roszczeniowy.

          • 6 7

          • tyle, że on ma racje a ty tylko umiesz wyzywać. (5)

            Kiedys po prostu budowano na lata. Obecnie zbudowane czy wyprodukowane. sypie sie po kilku latach.

            • 9 6

            • Obecnie (3)

              Czyli 30 lat temu? Heh

              • 5 2

              • to jest odległy termin dla mostu? (2)

                zastanów się dla budowli 100 lat to już są lata, a nie 30

                • 0 2

              • Chryste... (1)

                Wyznawca teorii że kiedyś wszystko było lepsze? Domyślam się że jak by Rzymianie budowali ten wiadukt, to i prom kosmiczy mógł by z niego startować?
                Wiadukt się sypie bo.jest cholernie mocno eksploatowany i ma swoje lata... Tylko tyle i aż tyle.

                • 2 0

              • Oczywiście, że obiekty budowane kiedyś, które jeszcze stoją, były lepsze.

                Bo to, co nie było już dawno się zawaliło i nie został po tym ślad.

                Tak jak z lodówkami, czy pralkami z PRL - jedna na tysiąc przepracuje 40 lat, a 999, które poszły na złom nikt nie widzi.

                • 0 0

            • G, ma, a nie racje :) następny ekspert urodzony już w tym milenium, który ledwo gimnazjum ukończył.

              • 0 0

          • Do wszystkich pieniaczy z różnych stron politycznych.

            Wiadukt wybudowano w epoce słusznie minionej. Nie wiem czy projekt zakładał ruch tramwajowy. Jakość stali w owym czasie była "różna". Wiem coś na ten temat, bo miałem z nim do czynienia.

            • 2 0

    • obywatel

      Gdańskie ulice to jakaś masakra z małymi wyjątkami, ale w innych miastach jest podobnie, Polska w ruinie.

      • 3 3

  • Oby nie remontowali tak długo jak Estakadę Kwiatkowskiego w Gdyni (4)

    Tam to jest nie kończący się remont. Obecnie wychodzi "fachowość" budów i remontów z ostatnich lat PRL. Most Siennicki był kapitalnie remontowany w drugiej połowie lat osiemdziesiątych czyli tak samo jak estakada na Piecki Migowo.

    • 73 8

    • (1)

      I dlatego stoi od 30 lat ...

      • 11 0

      • a powinno 80....

        • 1 3

    • Się Tadziu przyjrzyj aktualnym efektom końcowym, na osiedlach

      ciekawe po ilu latach zacznie się to wszystko sypać w proch i pył.

      • 11 0

    • Jest taki branżowy żart (suchar):

      Były sobie 4 mosty:
      - przedwojenny,
      - z lat 50tych,
      - z lat 80tych,
      - z przełomu XX i XXI wieku.
      Wiecie co łączy te 4 mosty? Że wymagają one wszystkie remontu w bieżącym roku :)

      • 2 0

  • (9)

    To jest naorawde wies z dykty

    • 59 68

    • dokładnie (1)

      postawili jedynie na betonowanie kolejnych czesci zielonych miasta.

      A jak sie juz "apartamenty" to miejscie pretensje do siebie. UM i jego polityka.

      • 4 12

      • to wypad z miasta do siebie na wieś

        • 10 5

    • Ze styropianu

      Jeśli chodzi o ścisłość.

      • 6 2

    • Dobre (2)

      Ale teraz juz poszukaj sobie mieszkania w rodzinnym Olsztynie, Nidzicy, czy innym miejscu.
      Po co się tu stresować jak jest tak źle

      • 8 3

      • (1)

        Oho odezwal sie Danziger z dziada pradziada xDD Moze ty wyjedz na Kresy z powrotem co? Bo chyba tam mentalne ci lepiej .

        • 2 3

        • Głupio to przekazał, ale rację ma.

          Nie podoba Ci się miejsce w którym mieszkasz, to je zmień i to im szybciej, tym lepiej, bo jest coraz trudniej.

          Już minęły czasy, kiedy 4 pokolenia siedziały na skrawku ojcowizny.

          • 0 0

    • (2)

      Z dykty masz telefon.

      • 3 0

      • (1)

        dokladniej przedmiot pozadania nastolatek- ajfon, ktory ma sie zepsuć do roku uzytkowania

        • 0 0

        • A co za różnica, czy ajfon, czy BMW, czy biżuteria, czy wczasy dla lansu przed sąsiadami.

          Marketing robi papkę z mózgu wszystkim, nie tylko tym małolatom.
          Zastanów się nad tym, zanim zaczniesz wyśmiewać innych.

          • 1 0

  • Morena (11)

    Parę lat minęło i do remontu,chyba coś tu jest nie tak?.

    • 48 70

    • Parę? chyba zbyt krótko tu żyjesz.

      ja kojarze ten teren od urodzenia. widac jak dewastuje sie układy drogowe i komunikacyjne od lat. Niestety glupcy wybierają.

      • 13 8

    • No proszę.... (9)

      ...zabrał głos "mostowiec" .Człowieku, ledwo skończyłeś podstawówke, a zabierasz głos w sprawie konstrukcji inżynierskiej.Niedobrze sie robi czytajac tutaj niektóre komentarze "domorosłych fachowców".Powinna obowiązywać zasada, nie znam sie nie zabieram głosu, a takie mądrale maja jedyny cel....tak jak obecny rząd, skrytykować z sensem lub nie przeciwników politycznych

      • 13 14

      • ta " złota" zasada powinna obowiązywać urzędników (1)

        nie znam się nie prowadzę inwestycji! nie zatrudniam się!
        nie zarządzam miastem !
        albo odpowiadam za błędy!

        • 11 4

        • No to może by zacząć od wywalenia ustawy o przetargach publicznych?

          Co taki urzędnik może, jak musi wybrać najtańszego wykonawcę?

          • 1 0

      • akurat skonczyłem dwie szkoły techniczne w GDańsku (6)

        wiec strzelaj dalej ślepakami.

        Dyplomy jeszcze z konca wieku.

        • 6 6

        • Nie zabieraj głosu! Elektorat platformersko demokratyczny wie lepiej czy się Znasz czy nie. (2)

          Głos mogą zabierać wyłącznie liberalni postępowi europejczycy! A chamy z zaścianka są głupie i mogą co najwyżej machać łopatą!

          • 13 9

          • Przewalać gnój

            w oborze też !

            • 4 1

          • Głos może zabierać jedynie Słońce Narodu, Kim Jong Duda.

            Poziom propagandy PiS przerasta już nawet tą z północnej Korei.

            • 2 2

        • i tacy ludzie mają dwa dyplomy a nawet prostego tekstu nie rozumieją

          estakada o której napisano w artykule ma ponad 30 lat, załączono nawet fotkę z okresu budowy

          • 9 1

        • Dwa fakultety..

          ...szacun, ale od kiedy WUML i KUL to uczelnie i na dodatek techniczne?

          • 4 0

        • Super! Brawo Ty!

          Znam dziewczynę co skończyła politechnikę, kierunek: technik laborant. Raczej nie powierzył bym jej misji projektowania mostu.
          Znam też ludzi po architekturze, które nie powinny nigdy otrzymać uprawnień, takie babole przy wyliczaniu prostych naprężeń statycznych walą.
          Tak więc samo ukończenie uczelni technicznej o niczym nie świadczy. Sam jestem Mgr Inżynier a na budowie mostów się nie znam więc milczę, choć logiczne dla mnie jesteś, że konstrukcja intensywnie eksploatowana przez 3 dekady będzie wymagała remontu: cudów nie ma, materiały się zużywają. Nawet kamień i stal.

          • 1 1

  • jadacy tramwaj dziala jak mlot pneumatyczny (4)

    trzeba porzadnie projektowac a potem realizowac. gdyby jeszcze ktos nie wiedzial komu rozdac lopaty na potrzeby remontu moze zaczerpnac info z innych moich postow

    • 35 10

    • Projekt tej estakady był robiony jeszcze w latach 70-tych ubiegłego wieku za tow. Gierka,

      którego jak to stwierdził prezes PiS również należy cenić. Niedaleko pada jabłko od jabłoni. PiS=współczesna bolszewia!

      • 8 11

    • Widzę, że znasz się na "mostownictwie" (1)

      Wrzucałeś zaprawę do betoniarki, czy budowałeś mosty w piaskownicy? Jeśli sie mylę, to może "porzadnie" zaprojektuj jakas estakade....

      • 9 3

      • to do mnie?

        kopalem studnie zadna sie nie zawalila ale sporo wyschlo

        • 4 2

    • dlatego tramwaje są do bani

      W przeciwieństwie do autobusów, które mogą jeździć po normalnych drogach lub buspasach, tramwaje potrzebują specjalnych torów po których nic innego nie pojedzie, potrzebują też trakcji, świateł, dużych wysp i łagodnych zakrętów, a do tego hałasują, niszczą budynki (oraz drogi i wiadukty), nie radzą sobie na wzniesieniach, a jak jeden padnie, to cała trasa zablokowana. Nie idźmy tą drogą, inwestujmy w autobusy elektryczne lub niskoemisyjne, oraz buspasy! Autobus może łatwo zmienić trasę, wyminąć przeszkodę, podjechać pod górkę, ostro zakręcić - i nie wymaga dedykowanej, potwornie kosztownej infrastruktury. A do tego buspasem mogą jeździć taxi, służby, motocykle, rowery, itp.

      • 2 1

  • Urzędnicy gdańscy (13)

    Ciekawe, czy we własnych domach, też tak " inteligentnie "zarządzają

    • 74 39

    • Czy ekspercie nie należy robić remontu tej ponad 30-to letniej estakady? (12)

      Jednak PiS to jest stan umysłu.

      • 8 17

      • (9)

        A co robili urzednicy w trakcie budowy linii, spali? Wtedy byly utrudnienia i mozna bylo zrobic wszystko za jednym zamachem, ale gdanski urzednik to stan umyslu i chyba go przerasta taki pomysl.

        • 15 4

        • (5)

          Tylko że sama estakada to jeszcze PRL - więc jakim cudem mieli wywróżyć, jak wiele sknocili ich poprzednicy?

          • 2 8

          • Nic nie skoncili

            knocenienie zaczelo sie od budowy marketu.. a to juz era obecnej wladzy.
            tramwaje bez sprawdzenia to rowniez ten okres knocenia..

            • 7 2

          • (3)

            Czlowieku nie osmieszaj sie. Ludzie draza tunele przez Alpy, albo pod kanalem La Manche i chcesz powiedziec, ze obecny stan konstrukcji jest nie do sprawdzenia? To w takim razie, jak teraz doszli do takich, a nie innych wnioskow? Byli u wrozbity Macieja? Tak jak napisalem, gdanski urzednik to stan umyslu. Zamiast zrobic to raz i porzadnie na parenascie lat, to w Gdansku zbuduja nowiutka ulice, a rok pozniej ja rozpruja bo sobie przypomna o wod-kanach. Oczywiscie stan tej ulicy bedzie sie prezentowal jak kratery na ksiezycu. Zaloze sie, ze wzgledu na panujaca pandemie, to sie bedzie ciagnac latami az w koncu beda zmuszeni wstrzymac ruch, a po Al. Adamowicza beda jezdzic drezynami, an ie tramwajami. O czym my w ogole mowimy? Miasto, ktore nawet nie potrafi zadbac o odpowiednie oswietlenie i stan zieleni miejskiej.

            • 7 0

            • zgadzam sie w stu procentach (1)

              ostatnie moje obserwacje zieleni miejskiej i oczysczania miasta-we Wrzeszczu np trawa jednometrowa na zielencach przy wylocie ul Matejki do Jaskowej-tragedia! to sa po prostu chaszcze i nikt z zieleni miejskiej o to nie dba.Cos takiego widzialem tylko w Moldawii.A z kolei ul. Wajdeloty-ile to dyskusji o ewentualnym deptaku-a niedawno polozone piekne trotuary po prostu zasyfione tysiacem smieci,glownie petow.Widac ,ze to nie jest sprzatane calymi miesiacami! To miasto to rzeczywiscie jakis mafijny grajdolek.Tu nie dzialaja sluzby miejskie-chyba ze tylko te ,ktore sciagaja od nas podatki i inne daniny.

              • 6 0

              • dokladnie

                • 2 0

            • Mowimy w ogole o tym, ze nie masz racji, a emocje przyslaniaja rozum.

              Przez ostatnie 5 lat po estakadzie jezdza tramwaje, ruch samochodowy tez sie ciagle zwieksza, dlatego dzisiaj widac cos, czego nie bylo widac 5 lat temu. I tu naprawde nie ma co szukac bardziej skomplikowanych wyjasnien, przy okazji narazajac sie na zawal serca lub udar mozgu.

              • 0 4

        • "znafco", kolejny ekspert jak z koziej.... (2)

          twoja chałupa dzisiaj jest ok, jutro może ci ściana pęknąć

          • 1 2

          • (1)

            Jak remontujesz chalupe to pewnie malujesz, a za dwa lata na te farbe kladziesz tynk prawda? Bo tak wlasnie zrobili urzednicy, zamiast kompleksowo i niech trwa dluzej ale na lata, to nikt nie pomyslal o tym wczesniej i teraz beda kolejne utrudnienia.

            • 5 2

            • I mieliby go zamknąć na 3-4 lata, na kompleksowy remont?

              CIekawe którędy mieliby zrobić objazdy... Myśliwską? Przez Suchanino?

              • 0 3

      • z czego 21 lat to kto "zarzadzal" miastem? (1)

        • 6 1

        • Pewien szeregowy poseł myślał, że to on.

          Nawet nazwy ulic pozmieniał.

          • 2 0

  • kiedy powstanie tam w końcu infrastruktura rowerowa? (22)

    ile lat jeszcze rowery bedą musiały tam po chodniku jezdzic? wiadukt jest szeroki. przynajmniej 3m jest zakreskowane (wyłączone z ruchu) wiec w czym problem? miejsce jest

    • 43 83

    • przeciez tam jest (3)

      ale glupi rowerzysci nie widza, ze przejazd jest od strony Piekarniczej.

      • 18 12

      • chodzi o porządną trasę a nie prowizorkę do nikąd (1)

        • 10 17

        • to juz uderzaj do rogera i tych od mevo.

          • 3 3

      • To jest chodnik !!!!!!! Doucz się znaków

        • 5 3

    • często chodzę tam "z buta" (11)

      i częstotliwość przejazdu rowerów podczas całego mojego przejścia estakady jest znikoma, przez co wydaje mi się, że takie rozwiązanie w tym miejscu na chwilę obecną wystarcza. Ludzie też nie chodzi tam nie wiadomo ile, a 2,5 m spokojnie wystarcza aby minęła się tam para trzymająca za ręce oraz jeden rowerzysta, pod warunkiem ze cala 3ka ma trochę oleju w głowie.

      • 25 11

      • Tyle warunków to dla wielu za dużo.

        Tam jest na tyle szeroko, że można zrobić ścieżkę obok.

        • 5 2

      • Ty się chyba z choinki urwałeś skoro twierdzisz że tam jest mały ruch rowerowy i pieszy. (8)

        rower jadący 50kmh plus pieszy na wspólnej powierzchni która ma 3m szerokości.
        No to musiał zaprojektować jakiś geniusz

        • 7 10

        • nie ściemniaj (7)

          prędkość roweru po tym wiadukcie w czasie jazdy w dół to prędkość rzędu 25-30 km/h. Pod górę 11-14 km/h. Ruch pieszych jest tam "kropelkowy" - nie ma żadnych istotnych konfliktów. Raz tylko widziałem jak malolat na rowerze jechał jak wariat i trącił kierownicą pieszego, bo się zagapił na kolegę jadącego przed nim. Nie wszędzie zachodzi konieczność separacji ruchu pieszych i rowerzystów: można rozważyć zwężenie pasów jezdni, wtedy kierowcy przestaną lekceważyć limity prędkości i obok wymalować oddzielny pas do jazdy rowerem. Z racji wysokiego natężenia ruchu szybko jeżdżących samochodów lepiej myśleć o budowie dodatkowej drogi dla rowerów obok chodnika (poza obecną skrajnią). Lepiej jednak wydać pieniądze na budowę cyklostrady z górnego tarasu do Wrzeszcza śladem projektowanej tamtędy trasy "Politechnicznej" która nie powinna powstać jako pseudoautostrada miejska.

          • 2 7

          • dzbanie ja tam jade 40km/h bez pedałowania bo jest z górki ,ale musze chamowac duzo wczesniej bo chodza ludzie (3)

            a 25-30km/h dzbanie to się jedzie na prostej płaskiej wiec ty dzbanku skoro pojęcia nie masz bo rower tylko na obrazku widziałeś poco sie głupotą chwalisz.

            • 6 4

            • a ja tam jadę 90 samochodem (2)

              i mam gdzieś pedałujących reowerzystów ;)

              • 3 7

              • A ja tam jadę 50 samochodem (1)

                I śmieję się z Januszy czerwieniących się za mną na lewym pasie.

                • 2 1

              • Mam to samo jeżdżę wolniej i mam bekę z napinaczy którym się zawsze spieszy.

                • 1 0

          • 30kmh powiadasz? haha to chyba na dziecięcym rowerku biegowym (2)

            tam można spokojnie 50-60kmh osiągnąć. zmierzone, potwierdzone gpsem

            • 1 0

            • To, że się da, nie znaczy, że się powinno. (1)

              Już widzę, jak jesteś w stanie wyhamować z tych 60 z góry, jak coś Ci wejdzie/wjedzie pod koła.

              • 2 0

              • mam pełne prawo tam jechać 50kmh. Kierowcom wolno , a mi nie? Co to za podwójne standardy.

                ale zresztą co mam hamować jak ponoć tam nie ma pieszych i rowerzystów jak ktoś tu wyżej napisał. teraz już są jednak?

                Na tym człowieku polega problem.
                Nie robi się głównych ciągów komunikacyjnych dla rowerów na chodniku !!!!

                • 1 2

      • Nie ma jak przejechać, to i nikt nie jedzie.

        Gdyby przed budową tunelu pod Wisłą brali pod uwagę, ile samochodów przepływa promem, też by go nigdy nie zbudowali.

        • 2 0

    • Rowery (5)

      Przecież jest ścieżka pieszo-rowerowa.

      • 11 4

      • Czyli ulubiona przez pieszych i rowerzystów proteza prawdziwej infrastruktury

        Gdzie pieszy musi się co chwila oglądać do tyłu a rowerzysta co chwilę zwalniać.

        • 6 4

      • Pytanie czemu nie budują ścieżek pieszo-rowerowo-torowo-samochodowych (3)

        skoro to taki genialny patent ;)

        • 2 0

        • budują wiele elementów widzialnej i niewidzialnej infrastruktury rowerowej

          w tym także tzw. kompletne ulice: z chodnikami, wydzielonymi drogami dla rowerów, pasami do jazdy samochodem i torowiskiem tramwajowym. W centrum miasta najlepiej tworzyć obszerną sieć ulic z pierwszeństwem dla pieszych i rowerzystów i dopuszczeniem ruchu samochodów dostawczych. Por. okolice ulicy Długiej i Stągiewnej w Gdańsku.

          • 1 0

        • no jak nie budują (1)

          W Gdańsku może nie ale w Krakowie całe śródmieście jest na takim patencie.

          • 1 0

          • ze pieszy po torowisku chodzi lub wzdłuż jezdni ?

            byłem ale nie widziałem :D

            • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.