- 1 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (45 opinii)
- 2 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (137 opinii)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (169 opinii)
- 4 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (153 opinie)
- 5 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (188 opinii)
- 6 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (546 opinii)
Estakada na Morenę wymaga wymiany elementów konstrukcji
3 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat)
Nie tylko Most Siennicki będzie wymagał w najbliższym czasie remontu. Okazuje się, że w złym stanie są także elementy konstrukcyjne estakady w ciągu ul. Rakoczego, po której poruszają się tramwaje na Morenę oraz do nowo otwartej trasy przez al. Adamowicza. Urzędnicy szukają wykonawcy robót w trybie "zaprojektuj i wybuduj".
Niewykluczone, że podobne utrudnienia będą czekały mieszkańców Moreny (Piecek-Migowa) oraz Ujeściska. Niezbędna jest bowiem wymiana dylatacji, łożysk i naprawa korpusów przyczółków estakady w ciągu ul. Rakoczego (przy Galerii Morena).
To właśnie tędy poruszają się tramwaje z Siedlec do pętli Ujeścisko i krańcówek Lawendowe Wzgórze oraz Brętowo PKM.
Otwarto dwie linie tramwajowe: na al. Adamowicza i na Stogi
- W zakresie wymiany łożysk nie jesteśmy w stanie określić zakresu wyłączeń w ruchu - czy będą to poszczególne pasy estakady, czy całkowite jej zamknięcie. Organizacja ruchu będzie uzależniona od przygotowanego projektu przez wykonawcę - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wymiana dylatacji będzie wiązała się z zapewnieniem ruchu na dwóch pasach w każdym kierunku, zaś remont przyczółków nie będzie wiązał się z ograniczeniami w ruchu.
12 miesięcy na wykonanie prac od momentu podpisania umowy
Jak informują urzędnicy, istniejące dylatacje modułowe zostaną zastąpione dylatacjami palczastymi w strefie jezdni. a także wkładkami neoprenowymi, dylatacyjnymi w strefie torowiska i chodników. Montaż nowych urządzeń pozwoli uszczelnić strefy przy skrajnych podporach - przyczółkach, co nie dopuści do degradacji konstrukcji obiektu.
Ponadto obecne wypracowane stalowe łożyska (44 szt.) zostaną zastąpione bardziej nowoczesnymi, zaś ściany korpusu przyczółków będą częściowo skute i wypełnione betonem polimerowym.
Wszystkie prace budowlane muszą zostać wykonane w ciągu 12 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz gwarancji na wykonane prace (40 proc.).