- 1 Oszukane "30 stopni" w majówkę (32 opinie)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (345 opinii)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (272 opinie)
- 4 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (74 opinie)
- 5 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (114 opinii)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (366 opinii)
Estakada na Morenę wymaga wymiany elementów konstrukcji
Nie tylko Most Siennicki będzie wymagał w najbliższym czasie remontu. Okazuje się, że w złym stanie są także elementy konstrukcyjne estakady w ciągu ul. Rakoczego, po której poruszają się tramwaje na Morenę oraz do nowo otwartej trasy przez al. Adamowicza. Urzędnicy szukają wykonawcy robót w trybie "zaprojektuj i wybuduj".
Niewykluczone, że podobne utrudnienia będą czekały mieszkańców Moreny (Piecek-Migowa) oraz Ujeściska. Niezbędna jest bowiem wymiana dylatacji, łożysk i naprawa korpusów przyczółków estakady w ciągu ul. Rakoczego (przy Galerii Morena).
To właśnie tędy poruszają się tramwaje z Siedlec do pętli Ujeścisko i krańcówek Lawendowe Wzgórze oraz Brętowo PKM.
Otwarto dwie linie tramwajowe: na al. Adamowicza i na Stogi
- W zakresie wymiany łożysk nie jesteśmy w stanie określić zakresu wyłączeń w ruchu - czy będą to poszczególne pasy estakady, czy całkowite jej zamknięcie. Organizacja ruchu będzie uzależniona od przygotowanego projektu przez wykonawcę - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wymiana dylatacji będzie wiązała się z zapewnieniem ruchu na dwóch pasach w każdym kierunku, zaś remont przyczółków nie będzie wiązał się z ograniczeniami w ruchu.
12 miesięcy na wykonanie prac od momentu podpisania umowy
Jak informują urzędnicy, istniejące dylatacje modułowe zostaną zastąpione dylatacjami palczastymi w strefie jezdni. a także wkładkami neoprenowymi, dylatacyjnymi w strefie torowiska i chodników. Montaż nowych urządzeń pozwoli uszczelnić strefy przy skrajnych podporach - przyczółkach, co nie dopuści do degradacji konstrukcji obiektu.
Ponadto obecne wypracowane stalowe łożyska (44 szt.) zostaną zastąpione bardziej nowoczesnymi, zaś ściany korpusu przyczółków będą częściowo skute i wypełnione betonem polimerowym.
Wszystkie prace budowlane muszą zostać wykonane w ciągu 12 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz gwarancji na wykonane prace (40 proc.).
Otwarcie trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo) w sierpniu 2015 r.
Opinie (312) ponad 20 zablokowanych
-
2020-07-03 09:54
Nowy tramwaj jest średnio 2 x cięższy od poprzednika i waży tyle co czołg. Efekty już są. (1)
- 7 1
-
2020-07-03 10:51
dokladnie tak dlatego powinien byc zlikwidowany i wprowadzic bus pasy
- 1 0
-
2020-07-03 09:56
i znów hipokryci piszą
przecież to wasi prezydenci tutaj rządzą wraz z PO od kilkunastu lat,czego teraz płaczecie?
- 8 4
-
2020-07-03 10:10
ale jaja znów zamkną stogi urzędasy po studiach oczywiście to zbieg okolicznosci tylko jak do tego dojdzie to 2 lata z głowy
- 4 1
-
2020-07-03 10:14
jak na trzecim załączonym obrazku, jest pod wiaduktem teren rezerwy drogowej (1)
która mogłaby biec do Kartuskiej. Odciążyłaby ul. Piekarniczą. Obecnie połączony z Kartuską jest dolny odcinek Myśliwskiej, która łączy z Piekarniczą. Powinien być wprowadzony zakaz wjazdu z Kartuskiej na Myśliwską, która służy jako droga tranzytowa jak pamiętam od 20 lat, wyłożona płytami betonowymi to prowizorka i żenada. Od kiedy otwarto Al. Adamowicza, ten odcinek Myśliwskiej powinien być zamknięty albo jednokierunkowy i tylko dla mieszkańców pobliskich osiedli. Ta droga jest za wąska, kręta na ruch dwukierunkowy, ponieważ od ul. Pagórkowej nie ma żadnego pobocza dla pieszych. A jak ktoś z Kartuskiej chce się przeciąć Morenę, to równie dobrze może pojechać kawałek dalej równoległą Pagórkową albo Al. Adamowicza.
- 3 2
-
2020-07-03 11:10
tam (pod estakadą) miała być nie tylko droga
ale i linia tramwajowa do Wrzeszcza...
- 2 0
-
2020-07-03 10:28
Mistrzowie
Mistrzostwo Świata !
- 2 0
-
2020-07-03 10:42
Most siennicki nie tak dawno był remontowany, takie cuda tylko w Gdańsku ...
- 4 0
-
2020-07-03 10:46
Morena jest idealnym przykładem ze zamiast torowiska tamn powinien byc buspas!! (1)
Przypominam ze z bus pasa mogą korzystać karetki ,policja i straż pożarna oraz inne uprzywilejowane,oraz w niektórych miastach samochody gdzie jedzie minimum 3 osoby
z torowiska tramwajowego Nikt!!!!!- 8 4
-
2020-07-03 22:10
Amerykanie w niektórych miastach pozamieniali tramwaje na autobusy
To było w latach 30 pod wpływel lobby producentów paliw. Do dzisiaj tego żałują.
- 0 0
-
2020-07-03 10:48
Ja mam takich sąsiadów napływowych to buty na zewnątrz wystawiają to jest dramat kto tu teraz zamieszkuje
- 4 0
-
2020-07-03 10:54
Jakie remonty wiaduktów? Deweloperka potrzebuje nowych gruntów pod stawianie swoich betonowych pudeł.
To jest najważniejsze w Gdańsku. Dziurawe jezdnie i krzywe chodniki też nikogo nie interesują.
- 5 0
-
2020-07-03 11:13
lepiej
nowy rydwan, wyjdzie taniej ;-)
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.