• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada na Morenę wymaga wymiany elementów konstrukcji

Krzysztof Koprowski
3 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Estakada w ciągu ul. Rakoczego powstała w latach 80. Tramwaje jeżdżą po niej od 2015 r.
  • Estakada w ciągu ul. Rakoczego powstała w latach 80. Tramwaje jeżdżą po niej od 2015 r.
  • Estakada w ciągu ul. Rakoczego powstała w latach 80. Tramwaje jeżdżą po niej od 2015 r.

Nie tylko Most Siennicki będzie wymagał w najbliższym czasie remontu. Okazuje się, że w złym stanie są także elementy konstrukcyjne estakady w ciągu ul. RakoczegoMapka, po której poruszają się tramwaje na Morenę oraz do nowo otwartej trasy przez al. Adamowicza. Urzędnicy szukają wykonawcy robót w trybie "zaprojektuj i wybuduj".



Czy remont estakady w ciągu ul. Rakoczego będzie stanowił dla ciebie utrudnienie?

Przypomnijmy: w ubiegłym tygodniu pisaliśmy o złym stanie technicznym Mostu Siennickiego. Mieszkańcy Stogów, którzy wreszcie doczekali się wznowienia ruchu tramwajowego do ich dzielnicy, mogą niebawem być zmuszeni do ponownego korzystania z komunikacji zastępczej.

Niewykluczone, że podobne utrudnienia będą czekały mieszkańców Moreny (Piecek-Migowa) oraz Ujeściska. Niezbędna jest bowiem wymiana dylatacji, łożysk i naprawa korpusów przyczółków estakady w ciągu ul. Rakoczego (przy Galerii Morena).

To właśnie tędy poruszają się tramwaje z Siedlec do pętli Ujeścisko i krańcówek Lawendowe Wzgórze oraz Brętowo PKM.

Otwarto dwie linie tramwajowe: na al. Adamowicza i na Stogi



- W zakresie wymiany łożysk nie jesteśmy w stanie określić zakresu wyłączeń w ruchu - czy będą to poszczególne pasy estakady, czy całkowite jej zamknięcie. Organizacja ruchu będzie uzależniona od przygotowanego projektu przez wykonawcę - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wymiana dylatacji będzie wiązała się z zapewnieniem ruchu na dwóch pasach w każdym kierunku, zaś remont przyczółków nie będzie wiązał się z ograniczeniami w ruchu.
Estakada w trakcie budowy w kwietniu 1988 r. Estakada w trakcie budowy w kwietniu 1988 r.

12 miesięcy na wykonanie prac od momentu podpisania umowy



Jak informują urzędnicy, istniejące dylatacje modułowe zostaną zastąpione dylatacjami palczastymi w strefie jezdni. a także wkładkami neoprenowymi, dylatacyjnymi w strefie torowiska i chodników. Montaż nowych urządzeń pozwoli uszczelnić strefy przy skrajnych podporach - przyczółkach, co nie dopuści do degradacji konstrukcji obiektu.

Ponadto obecne wypracowane stalowe łożyska (44 szt.) zostaną zastąpione bardziej nowoczesnymi, zaś ściany korpusu przyczółków będą częściowo skute i wypełnione betonem polimerowym.

Wszystkie prace budowlane muszą zostać wykonane w ciągu 12 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz gwarancji na wykonane prace (40 proc.).

Otwarcie trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo) w sierpniu 2015 r.

Opinie (312) ponad 20 zablokowanych

  • Nowy tramwaj jest średnio 2 x cięższy od poprzednika i waży tyle co czołg. Efekty już są. (1)

    • 7 1

    • dokladnie tak dlatego powinien byc zlikwidowany i wprowadzic bus pasy

      • 1 0

  • i znów hipokryci piszą

    przecież to wasi prezydenci tutaj rządzą wraz z PO od kilkunastu lat,czego teraz płaczecie?

    • 8 4

  • ale jaja znów zamkną stogi urzędasy po studiach oczywiście to zbieg okolicznosci tylko jak do tego dojdzie to 2 lata z głowy

    • 4 1

  • jak na trzecim załączonym obrazku, jest pod wiaduktem teren rezerwy drogowej (1)

    która mogłaby biec do Kartuskiej. Odciążyłaby ul. Piekarniczą. Obecnie połączony z Kartuską jest dolny odcinek Myśliwskiej, która łączy z Piekarniczą. Powinien być wprowadzony zakaz wjazdu z Kartuskiej na Myśliwską, która służy jako droga tranzytowa jak pamiętam od 20 lat, wyłożona płytami betonowymi to prowizorka i żenada. Od kiedy otwarto Al. Adamowicza, ten odcinek Myśliwskiej powinien być zamknięty albo jednokierunkowy i tylko dla mieszkańców pobliskich osiedli. Ta droga jest za wąska, kręta na ruch dwukierunkowy, ponieważ od ul. Pagórkowej nie ma żadnego pobocza dla pieszych. A jak ktoś z Kartuskiej chce się przeciąć Morenę, to równie dobrze może pojechać kawałek dalej równoległą Pagórkową albo Al. Adamowicza.

    • 3 2

    • tam (pod estakadą) miała być nie tylko droga

      ale i linia tramwajowa do Wrzeszcza...

      • 2 0

  • Mistrzowie

    Mistrzostwo Świata !

    • 2 0

  • Most siennicki nie tak dawno był remontowany, takie cuda tylko w Gdańsku ...

    • 4 0

  • Morena jest idealnym przykładem ze zamiast torowiska tamn powinien byc buspas!! (1)

    Przypominam ze z bus pasa mogą korzystać karetki ,policja i straż pożarna oraz inne uprzywilejowane,oraz w niektórych miastach samochody gdzie jedzie minimum 3 osoby

    z torowiska tramwajowego Nikt!!!!!

    • 8 4

    • Amerykanie w niektórych miastach pozamieniali tramwaje na autobusy

      To było w latach 30 pod wpływel lobby producentów paliw. Do dzisiaj tego żałują.

      • 0 0

  • Ja mam takich sąsiadów napływowych to buty na zewnątrz wystawiają to jest dramat kto tu teraz zamieszkuje

    • 4 0

  • Jakie remonty wiaduktów? Deweloperka potrzebuje nowych gruntów pod stawianie swoich betonowych pudeł.

    To jest najważniejsze w Gdańsku. Dziurawe jezdnie i krzywe chodniki też nikogo nie interesują.

    • 5 0

  • lepiej

    nowy rydwan, wyjdzie taniej ;-)

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane