- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (142 opinie)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (155 opinii)
- 3 Wzięli pod lupę punktualność SKM (62 opinie)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (78 opinii)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (414 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (38 opinii)
Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie
Nie cztery, jak pierwotnie planowano, a pięć nowych kładek pieszo-rowerowych powstanie w miejsce obecnej kładki nad al. Rzeczypospolitej na Zaspie. Nowe obiekty powstaną na poziomie ziemi, więc nie trzeba będzie się na nie wspinać.
Przygotowania potrwają jednak jeszcze do końca sierpnia. Dlaczego?
- Po pierwsze zwiększony został zakres tego projektu, po drugie konieczne było zarejestrowanie nowych map geodezyjnych - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ. - Zaprojektowane zostanie pięć nowych obiektów, choć wcześniej była o czterech kładkach. Dzięki dodatkowej, piątej kładce, znacznie skróci się i uprości droga dla rowerów jadących z Wrzeszcza na Przymorze. Rowerzyści nie będą musieli korzystać z kolizyjnego skrzyżowania na wysokości ul. Burzyńskiego.
Stara kładka na Zaspie do rozbiórki. "To bomba z opóźnionym zapłonem"
O konieczności rozbiórki kładki i wyglądzie nowej mówił niedawno w artykule na łamach kwartalnika "Pomorski Inżynier", dr inż. Krzysztof Wąchalski, dyrektor w spółce Pont-Projekt, która przygotowuje projekt przebudowy skrzyżowania na Zaspie.
- Kładka jest w bardzo złym stanie - ocenia Wąchalski. - Destrukcja betonu i korozja elementów stalowych są mocno posunięte i wymagają natychmiastowej interwencji naprawczej. Zły stan dotyczy także miejsc, które odpowiadają za bezpieczeństwo konstrukcji. Takim miejscem są zdegradowane tzw. przeguby gerberowskie pomostu kładki, zapewniające wzajemne oparcia głównych czterech ciągów kładki. (...) Te miejsca można określić jako "bombę z opóźnionym zapłonem". Jeśli mówilibyśmy o dalszej eksploatacji istniejącej kładki, konieczne byłyby natychmiastowe duże prace remontowe i wzmacniające konstrukcję.
Inżynierowie pracujący na zlecenie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni także nie mają wątpliwości: ze względu na przestarzałe rozwiązania konstrukcyjne zastosowane przy budowie obecnej kładki jej remont nie ma sensu.
Budowa nowych kładek tańsza, niż remont i utrzymanie starej
- Jeśli nawet wyremontujemy ten obiekt według obecnych standardów (...), to i tak posiadać on będzie w przeważającej większości starą substancję. Koszt remontu i naprawy kładki oraz duże koszty eksploatacyjne sześciu wind (...) są na tyle duże, że przewyższają koszty rozbiórki istniejącej kładki i budowę zespołu nowych pięciu kładek (...). Dodatkowo korzystając z nowych kładek, nie będzie konieczne pokonywanie przez pieszych wysokich schodów w górę i w dół, aby dostać się na przystanek tramwajowy lub aby przejść na drugą stronę ulicy. Jak się okazało, jedynym racjonalnym rozwiązaniem jest rozebranie starego obiektu i budowa nowych kładek - tłumaczy Wąchalski.
Rozbiórka kładki w odwrotnej kolejności, niż budowa
Istniejąca dziś kładka zostanie więc rozebrana, ale dopiero po wybudowaniu nowych obiektów. Rozbiórka prowadzona będzie w odwrotnej kolejności do tej, w jakiej obiekt powstawał.
Wyzwaniem będzie prowadzenie rozbiórki z zachowaniem ruchu samochodów i tramwajów oraz dostępu pasażerów do przystanków tramwajowych.
Także z tego powodu rozbiórka potrwa dłużej niż budowa nowych pomostów.
Nowe kładki wygodniejsze i bezpieczniejsze
W miejsce starej powstanie nowy zespół pięciu kładek. Będą to obiekty na poziomie terenu. Dzięki takiemu rozwiązaniu z kładek skorzystają piesi i rowerzyści.
Ci ostatni nie będą musieli zjeżdżać na dolny (samochodowy) poziom skrzyżowania. Skróci się też ich droga wzdłuż al. Rzeczpospolitej, bo zyskają bezkolizyjny przejazd nad al. Jana Pawła II.
Nowością będą przejścia dla pieszych i rowerzystów przez al. Rzeczypospolitej.
- Nie spowoduje to ograniczeń przejezdności dla samochodów, ponieważ przejście dla pieszych zostanie wyposażone w zsynchronizowaną w miejskim standardzie sygnalizację świetlną dla al. Rzeczypospolitej - zapewnia Krzysztof Wąchalski.
Lekka i odporna na warunki atmosferyczne konstrukcja
Nowatorska będzie zarówno technologia budowy oraz sam wygląd nowych kładek. Zostaną one wykonane z tzw. kompozytu GRP.
Głównymi zaletami tego materiału są lekkość (czterokrotnie lżejszy niż stal) oraz całkowita odporność na korozję.
Projektanci podkreślają, że elementy kompozytowe nie wymagają żadnych zabezpieczeń w trakcie eksploatacji, są odporne na warunki atmosferyczne, sól i substancje chemiczne.
Gwarancja trwałości konstrukcji kompozytowych szacowana jest na minimum 50 lat, a konstrukcje z podwyższonymi parametrami mogą być użytkowane nawet ok. 150 lat.
- Szczegóły nowych rozwiązań wraz z wizualizacją nowoczesnych rozwiązań są przedmiotem opracowywanej dokumentacji, której zakończenia spodziewać możemy się przed końcem wakacji - podkreśla Magdalena Kiljan z GZDiZ. - Stanie się ona podstawą do wyłonienia wykonawcy prac, która realizowana będzie w kolejnych latach, w zależności od posiadanych środków finansowych, a nadzorowana przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska.
Opinie wybrane
-
2022-04-14 08:23
(107)
pierwszy raz od nie wiem jakiego czasu propozycja nowego rozwiązania jest praktyczna dla pieszych i kierowców a dodatkowo atrakcyjna architektonicznie. brawo.
- 313 57
-
2023-01-23 00:13
Na czym polega atrakcyjność? Na tym, że dwa razy będą się zatrzymywać przed przejściem dla pieszych na Al Rzeczypospolitej a dotąd jechało się od Legionów do Kołobrzeskiej bez zatrzymywania? Czy też na tym ,że piesi będą z Rozstajów i City Parku na Młyniec przechodzić oczekując na zmianę świateł a teraz mogą robić to bezkolizyjnie?
- 0 0
-
2022-04-14 23:17
łał ...miasto dla ludzi !!!!!
a samochody .... maja przecież 2 pasy i po prostu zniknie 70km/h i pojawia sie swiatła ... wszyscy będa zadowoleni.
- 0 3
-
2022-04-14 11:41
nie widzę rowerzystów z groźnymi minami krzyczacymi na pieszych (2)
- 0 2
-
2022-04-14 15:51
Na mnie jeden rowerowy obcisłogaci wrzasnął (1)
Z drogi k..wa ! Jadąc szybko po chodniku wzdłuż bloku (!)
- 0 1
-
2022-04-15 12:28
a ja wielokrotnie widziałem kierowców krzyczących na siebie wtedy, gdy opanowywał ich wku*w drogowy
po kilkunastu minutach trwania w korku
- 0 0
-
2022-04-14 11:42
Dwie sprawy
Sprawa nr 1 Jak czytam słowo "nowoczesność i futurystyczność" w wydaniu miasta to zaraz na myśl przychodzi mi palmiarnia.
Sprawa nr 2 - Czemu aż 4 przejścia dla pieszych na przestrzeni kilkudziesięciu m? Lekkim absurdem to trąci - nie lepiej jest zrobić jedno duże ale po środku?- 4 3
-
2022-04-14 10:39
Tylko jak na tramwaj ludzie maja dotrzeć?
- 2 0
-
2022-04-14 08:29
Przyjrzyj się jeszcze raz (99)
Nie jest praktyczna dla kierowców, bo blokuje Al. Rzeczpospolitej, a to jedna z głównych dróg Trójmiasta.
- 47 46
-
2022-04-15 08:34
faktycznie
- 0 0
-
2022-04-14 10:26
Czy kolega rowerzysta (3)
mógłby wypowiadać się we własnym imieniu, a nie pieszych czy zmotoryzowanych?
- 5 1
-
2022-04-14 12:25
nie jestem rowerzystą (2)
jestem osobą heteroskedastyczną. Po mieście poruszam się niekiedy rowerem, ale najczęściej chodzę pieszo, niekiedy wsiadam w samochód (wraz z rodziną) i często korzystam z kombinacji wielu środków lokomocji w ramach tzw. łańcuchów ekomobilności.
- 1 3
-
2022-04-14 15:49
Heteroskedastyczną? (1)
Ki czort?
- 0 0
-
2022-04-14 21:39
ucz się ucz
sprawdź w wikipedii
- 0 0
-
2022-04-14 09:55
nie przesadzajmy
To jedna z głównych dróg Gdańska, nie mieszaj do tego Sopotu i Gdyni
- 4 1
-
2022-04-14 08:58
Dla kierowców nigdy nic nie jest praktyczne o ile nie nosi znamion autostrady. (14)
I każda droga nagle się okazuje "główną". Grunwaldzka jest "bardziej" główna, ma masę przejść naziemnych i nikt nie jęczy.
- 21 19
-
2022-04-14 09:46
(1)
I te przejścia powinny zniknąć a nie nowe tworzyć...
- 6 5
-
2022-04-15 12:25
a dlaczego?
- 0 0
-
2022-04-14 09:08
No nieprawda (11)
Na Startowej czy Pilotów możecie robić co 5 metrów przejście dla pieszych, bo to nie są drogi główne, ale Rzeczpospolitej czy Grunwaldzka to są drogi główne, i tam najważniejsza jest przepustowość. Bo jeśli zakorkują się główne Rzeczpospolitej i Grunwaldzka, to kierowcy w celu omijania korków zaczną jeździć po Startowej i Pilotów i powstaną korki pod samymi oknami, a to będzie znacznie gorsze dla mieszkańców.
- 21 14
-
2022-04-14 14:42
Przepustowość tak ale ludzi pieszych (1)
- 1 3
-
2022-04-14 15:20
Również przepustowość dla ludzi pieszych spadnie, bo będą mieli skrzyżowanie kolizyjne
czyli będą musieli poczekać na zielone światło.
- 3 1
-
2022-04-14 09:56
pomyśl wreszcie o przepustowości miasta dla ludzi a nie dla pojazdów (8)
to są dwie różne rzeczy. Maksymalizując przepustowość dla pojazdów powinieneś domagać się wprowadzenia w całym mieście limitu prędkości 30 km/h, bo przy prędkości 30-40 km/h przepustowość korytarza ruchu samochodów jest największa. Dążąc do poprawy przepustowości ruchu ludzi powinieneś domagać się likwidacji wszelkich tras pseudoszybkiego ruchu w
to są dwie różne rzeczy. Maksymalizując przepustowość dla pojazdów powinieneś domagać się wprowadzenia w całym mieście limitu prędkości 30 km/h, bo przy prędkości 30-40 km/h przepustowość korytarza ruchu samochodów jest największa. Dążąc do poprawy przepustowości ruchu ludzi powinieneś domagać się likwidacji wszelkich tras pseudoszybkiego ruchu w mieście (ulic o przekroju 2x2 pasy lub więcej), bo takie trasy tworzą efekt barierowy. Amerykanie mawiają: ludzkość nauczyła się latać na Księżyc, ale coraz trudniej przejść na drugą stronę ulicy. Przemyśl to.
- 12 15
-
2022-04-14 11:13
Źle na to patrzysz (7)
Bezkolizyjne drogi ruchu przyspieszonego są kluczowe w poprawie przepustowości i mobilności ludzi. To dzięki tym drogom samochody mogą z dużą prędkością omijać dzielnice mieszkalne. Bez tych dróg kierowcy musieliby jeździć drogami osiedlowymi, które nie dość że są niebezpieczne, bo nie ma separacji ruchu pieszego, to jeszcze z powodu paradoksu
Bezkolizyjne drogi ruchu przyspieszonego są kluczowe w poprawie przepustowości i mobilności ludzi. To dzięki tym drogom samochody mogą z dużą prędkością omijać dzielnice mieszkalne. Bez tych dróg kierowcy musieliby jeździć drogami osiedlowymi, które nie dość że są niebezpieczne, bo nie ma separacji ruchu pieszego, to jeszcze z powodu paradoksu Braessa spada przepustowość, nawet jeśli jest dopuszczalna taka sama prędkość. Te drogi pomagają bardziej niż tramwaj czy rower.
Efekt barierowy dotyczy zwierząt. Ludzie to jednak inteligentne istoty, które są w stanie skorzystać z podjazdu, windy czy schodów. W każdej galerii handlowej są schody ruchome i jakoś nie ma problemu z awariami, więc nie wiem czemu jest z tym taki problem w przestrzeni publicznej.
Najważniejsza jest płynność ruchu, a optymalne spalanie jest przy 60km/h. Nawet jeśli podczas godzin szczytu średnia prędkość spadnie, to poza godzinami szczytu znów wzrośnie i będzie można jechać 60km/h. Jeśli zrobisz limit prędkości do 30km/h, i co chwilę światła, to silnik będzie pracował akurat w tym najmniej optymalnym zakresie pracy, i spalał 2 razy więcej paliwa niż przy płynnych 60km/h. Czyli prostym zabiegiem podwajasz ilość spalin, jednocześnie kilkukrotnie wydłużając korki.
Z tym Księżycem dobrze to podsumowałeś. W latach 60-tych budowaliśmy drogi z myślą o przepustowości, lataliśmy na Księżyc, planowaliśmy loty na Marsa i dzięki technice wszystko szło w kierunku "łatwej, szybciej i wygodniej". Dzisiaj zwężamy drogi dla małej grupki aktywistów, latamy tylko na ISS, Mars jest tylko marzeniem, a dzięki ograniczeniom prawnym i aktywistom wszystko idzie w kierunku "trudniej i wolniej".- 9 5
-
2022-04-14 12:20
podziwiam pracowitość ale nadal zauważam braki w wyobraźni (5)
Twój wywód ma sens jedynie dla osób niezgadzających się z prostą tezą: samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście. Jeśli jego dotychczasowej roli nie zakwestionujesz, nie zrozumiesz sensu wielu pozytywnych zmian wdrażanych w wielu miastach świata i wreszcie w Gdańsku.
- 2 5
-
2022-04-14 13:19
A czy do waszych ciasnych umysłów dociera, że nie wszyscy ludzie korzystający akurat z danej ulicy (4)
jadą tylko wewnątrz miasta? Masa ludzi ma masę różnych spraw, także poza granicami miasta. Jedni dojeżdżają do pracy, inni wyjeżdżają na urlop, jeszcze inni spieszą się do lekarza, kolejni mają taką pracę, że muszą jeździć po mieście, bo np. w przeciwnym razie nie kupisz przysłowiowej bułki w sklepie (mam na myśli np. serwis kas fiskalnych, a nie
jadą tylko wewnątrz miasta? Masa ludzi ma masę różnych spraw, także poza granicami miasta. Jedni dojeżdżają do pracy, inni wyjeżdżają na urlop, jeszcze inni spieszą się do lekarza, kolejni mają taką pracę, że muszą jeździć po mieście, bo np. w przeciwnym razie nie kupisz przysłowiowej bułki w sklepie (mam na myśli np. serwis kas fiskalnych, a nie dostawców pieczywa). Jeszcze inni jadą na działkę ze sprzętem w bagażniku, którego nie wezmą na plecy, do tramwaju, ani nawet nie załadują na ten mityczny rower wspomagany elektrycznie, o którym jeden troll się tutaj tak rozpisuje.
Dla was jest oczywiste, że ktoś jadący daną drogą porusza się tylko po mieście, ale tak nie jest! Nie wiem skąd jest to przeświadczenie, że zawsze i wszędzie da się poruszac po mieście zbiorkomem.- 4 1
-
2022-04-14 14:17
Źle na to patrzysz. (3)
Jeżeli ludzie, którzy nie muszą jechać samochodem (a często nawet im się to nie opłaca, ale mają klapki na oczach), samochodem nie pojadą, to więcej miejsca na drodze będzie dla tych, co wyjścia nie mają.
- 2 3
-
2022-04-14 15:34
Źle na to patrzysz
Kwestia opłacalności jest kwestią sporną. Ty patrzysz na to przez pryzmat finansowy, a ktoś inny będzie na to patrzeć przez pryzmat zwykłej wygody, dłuższego pobytu z rodziną, czy spędzeniu zaoszczędzonego czasu na innych aktywnościach, które są dla niego ważniejsze niż pieniądze.
- 1 2
-
2022-04-14 15:09
(1)
Żeby tak się stało, to trzeba poprawić jakość innych środków transportu, ale bez straty dla kierowców.
Jeżeli zmniejszysz przepustowość drogi, to pewnie część osób przesiądzie się na tramwaj lub SKM (bo rzadko kiedy alternatywą dla samochodu jest rower czy pójście pieszo), ale nie będzie więcej miejsca dla pozostałych. Aut będzieŻeby tak się stało, to trzeba poprawić jakość innych środków transportu, ale bez straty dla kierowców.
Jeżeli zmniejszysz przepustowość drogi, to pewnie część osób przesiądzie się na tramwaj lub SKM (bo rzadko kiedy alternatywą dla samochodu jest rower czy pójście pieszo), ale nie będzie więcej miejsca dla pozostałych. Aut będzie mniej, ale przepustowość też będzie mniejsza. Żaden kierowca na tym nie zyska, pasażerowie komunikacji miejskiej stracą, bo będzie większy ścisk, i chyba jedynym wygranym będzie ZTM.- 4 1
-
2022-04-15 12:25
nadmiar osób skłonnych do korzystania z samochodów sam zadba o utrudnienia dla kierowców
kiedy zrozumiesz tę prostą prawdę?
- 0 0
-
2022-04-14 11:48
AMEN!
- 4 0
-
2022-04-14 09:06
Al Rzeczypospolitej to (7)
w/g ciebie jedna z glownych drog?
Kogo zaspa interesuje?
Chyba cie ponioslo,megalomania pełną gębą.- 5 23
-
2022-04-14 09:56
to raczej tylko zaawansowana samochodoza (4)
to się leczy
- 4 8
-
2022-04-14 10:50
Widzę za to, że kolega ma nieuleczalną odmianę motofobii. (2)
- 5 2
-
2022-04-15 12:27
nieprawda, wielokrotnie korzystam z samochodu
ale nie uważam go za jedyny sposób poruszania się po mieście. Oskarżanie mnie o motofobię nie ma sensu; swoim wpisem jedynie sygnalizujesz fakt, że sam cierpisz przypuszczalnie na cyklofobię
- 0 0
-
2022-04-14 12:23
cierpiący na cyklofobię mają trudności ze zrozumieniem prostej prawdy
że to nadmiar samochodów jest główną przyczyną ich trudności z osiąganiem "optymalnej" prędkości 60 km/hw warunkach miejskich. To się jednak leczy - wystarczy przypomnieć sobie, jak mama uczyła jeździć na jowejku.
- 0 5
-
2022-04-14 10:36
szkoda że motofobia jest nieuleczalna
lekarze bezradnie rozkładają ręce
- 8 2
-
2022-04-14 09:13
Kpisz, czy o drogę pytasz? (1)
Drga zbiorcza zbierająca ruch z Zaspy, Przymorza, Żabianki, Jelitkowa i części Wrzeszcza, twoim zdaniem powinna być traktowana jak osiedlówka pod blokiem? W łeb się puknij. Najpierw sprawdź ilu mieszkańcow mają te dzielnice!
- 16 5
-
2022-04-14 10:52
Kogo Ty chcesz zdrowym rozsadkiem przekonac? Prawdziwego Polaka? Idz lepiej do zoo z malpami dyskutuj, wiecej bedzie w tym
sensu.
- 5 2
-
2022-04-14 08:49
(14)
Nie blokuje, jako kierowca mnie to trochę boli, ale jako miłosnik urbanistyki bardzo popieram - miasto nie sluzy do jezdzenia samochodem. Rower, hulajnoga, buty, od biedy zbiorkom - takie sposoby poruszania sie powinny byc promowane do codziennych podrozy.
- 30 19
-
2022-04-14 08:57
(13)
Owszem, blokuje. To o czym mówisz ma sens na ulicach osiedlowych czy w parkach, ale to jest jedna z głównych dróg Trójmiasta, która służy do jazdy samochodem, do omijania dzielnic, na której samochody powinny mieć absolutny priorytet, i to dzięki niej większość okolicznej przestrzeni nie służy do jeżdżenia samochodem, tylko rowerem czy pieszo.
- 22 19
-
2022-04-14 09:33
(12)
Do omijania dzielnic nie musi służyć samochód - to jest myślenie z lat 60. Jak się przyjrzysz to wzdłuż tej ulicy jeździ tramwaj, na osi jest też SKM.
- 10 17
-
2022-04-14 09:39
A czy ten tramwaj jedzie później na Spacerową? (11)
Jeśli nie, to po co mi z nim wyjeżdżasz?
- 18 6
-
2022-04-14 11:16
Przesiadka na pętli Oliwa na autobus cię przerasta?
- 2 5
-
2022-04-14 09:52
ten tramwaj nie jedzie później nie tylko na Spacerową. On nie jedzie na ponad 90% innych ulic miasta. (9)
nie masz pomysłu na lepszą wymówkę podważania sensu promowania komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych, rowerzystów i pasażerów transportu miejskiego w Gdańsku?
- 4 12
-
2022-04-14 10:47
Bingo! Tramwaj nie jedzie ponad 90% innych ulic. (8)
A skoro nie jedzie, a muszę przejechać konkretną trasę, to chyba oczywiste, że wybiorę inny środek transportu. W związku z powyższym tramwaj dla mnie na tej trasie (jak i zapewne dla bardzo wieeelu innych użytkowników tej drogi), jest bezużyteczny. W związku z tym, twój argument o przesiadce na niego jest całkowicie chybiony.
Chyba, żeA skoro nie jedzie, a muszę przejechać konkretną trasę, to chyba oczywiste, że wybiorę inny środek transportu. W związku z powyższym tramwaj dla mnie na tej trasie (jak i zapewne dla bardzo wieeelu innych użytkowników tej drogi), jest bezużyteczny. W związku z tym, twój argument o przesiadce na niego jest całkowicie chybiony.
Chyba, że przesiądę się na niego na jakimś parkingu P&R. Gdzie taki bezpłatny parking mogę znaleźć na jego trasie?
Tak - bezpłatny, bo jeżeli mam jeszcze dodatkowo zapłacić za parkowanie + 2x bilet na dojazd tam i z powrotem, to wolę na miejsce dojechać samochodem i poszukać miejsca bezpłatnego, bądź zapłacić za postój w miejscu docelowym, unikając podwójnych opłat - 2x bilet ZTM + parkowanie.
I nie. Rozwiązaniem nie jest jazda przez półtorej godziny ZTM z przesiadkami na inny tramwaj/autobus + oczekiwanie na przystanku po 20 minut na kolejny pojazd.- 11 4
-
2022-04-14 12:16
jednak poszerzenie wyobraźni by się Tobie przydało (4)
nie myśl wyłącznie o swoich potrzebach. Zrozum, że im więcej ludzi przesiądzie się z samochodu na inny środek lokomocji, to osobom korzystającym z samochodów będzie lżej. Miasto będzie mniej zakorkowane. Szacuje się że 50% przejazdów samochodem w mieście to przejazdy na odległość do 5 km. Rowerem wspomaganym elektrycznie taki dystans przejeżdża się bez wysiłku w 15 minut, i nie zabiera się miejsca na parkingu dla Twojego SUVa.
- 3 3
-
2022-04-14 13:14
I widzisz, tu jest problem. (3)
Zawsze jeżdżę z 20 kilogramowym psem, którego ciężko mi upchnąć na rower :)
Niestety park z fajnym wybiegiem jest tylko na Przymorzu. Z letnicy nie będę tam dymał w dwie strony.- 2 2
-
2022-04-15 12:23
rozważ rower cargo wspomagany elektrycznie
poradzi sobie z ładunkiem 80 kg bez kłopotu.
- 0 0
-
2022-04-14 14:16
Argumentum ad lodówkum :D (1)
Oczywiście pies nie jest w stanie biec koło roweru. Musi jak właściciel wieźć d*pę kilometrami, żeby się poruszać.
- 2 3
-
2022-04-14 15:29
Nie, nie jest w stanie biec koło roweru. A nawet jeśli, to jest to niebezpieczne tak dla psa, jak i dla mnie.
A i ja nie mam ochoty jeździć rowerem, żeby później z nim biegać przez 2 godziny na wybiegu i jego treningu.
- 2 1
-
2022-04-14 11:19
(2)
No spoko, to jak dla ciebie to nie jest rozwiązanie to jeździj autem. Nikt ci nie zabrania. Rozwiązania, które ułatwiają ruch pieszy i udrożniają transport publiczny sprawią, że będzie ci się jeździło wygodniej.
- 3 4
-
2022-04-14 11:45
(1)
Jak będę stać dłużej w korku?
Zacny żart milordzie :)- 3 1
-
2022-04-14 12:18
dłużej w korku będziesz stał przez Twój niedostatek wyobraźni
Inni podobni Tobie już o to zadbają. Korki są wywoływane głównie nadmiarem samochodów, a nie tworzeniem niektórych przejść dla pieszych na poziomie jezdni.
- 2 5
-
2022-04-14 08:36
(54)
Dla pieszych też średnio, bo na kładce są z pierwszeństwem drogi rowerowe a nie piesze. Nawet przejść nie narysowali.
- 30 24
-
2022-04-14 08:48
Podsumowując - w Gdańsku najsilniejsze jest lobby rowerofczyków (53)
- 35 20
-
2022-04-14 13:41
(2)
Dulska sie boi, że znowu nogę złamie ...
- 4 1
-
2022-04-14 14:14
To już nawet zasługi radnej PiS ze Sczecina, jej przypisujecie? (1)
Zaraz się okaże, że Dulkiewicz kupowała lewe respiratory od handlarza bronią :D
- 0 2
-
2022-04-14 15:25
a to jednak nie złamała i 3m pisało nieprawdę?
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Aleksandra-Dulkiewicz-zlamala-noge-n162579.html
- 1 1
-
2022-04-14 11:10
(15)
Tak? To może porównajmy ile kasy idzie na drogi, a ile na chodniki i ścieżki rowerowe.
- 6 4
-
2022-04-14 11:46
(11)
Jak chcesz to porównać? Przykładowo przejście przy Bramie Wyżynnej też jest zakwalifikowane jako "inwestycja drogowa", mimo że kierowcy się jej sprzeciwiają. Woleliby nawet jechać po tych starych dziurach niż stać w korku do niepotrzebnego przejścia naziemnego obok istniejących tuneli. Te statystyki to ściema.
- 8 1
-
2022-04-14 12:13
czym innym jakość statystyk, czym innym jakość wniosków formułowanych na ich podstawie (10)
aby poprawić "przepustowość" przestrzeni miejskiej dla ludzi trzeba uspokajać ruch i traktować priorytetowo potrzeby pieszych i rowerzystów, zwłaszcza w centrum miasta.
- 2 7
-
2023-01-23 00:28
W centrum miasta nie ma ruchu samochodowego.Chyba , że co innego rozumiemy pod pojęciem centrum. A gdzie w Gdańsku jest centrum jak to jest długa kicha?
- 0 0
-
2022-04-14 13:40
Zatrzymanie ruchu nigdy nie poprawi przepustowosci, to sie wyklucza. (3)
- 7 2
-
2022-04-14 14:14
Ale może jej nie zmienić. (2)
Jeżeli nie zmieniając przepustowości dla kierowców, zwiększysz ją dla innych form komunikacji, przepustowość wzrośnie.
- 1 3
-
2022-04-15 12:21
dokładnie: może nastąpić zwiększenie przepustowości skrzyżowania dla ludzi
a przepustowość dla pojazdów (kierowców/kierofczyków) się nie zmieni.
- 0 0
-
2022-04-14 14:37
Ale zatrzymanie ruchu zmniejszy przepustowość dla kierowców, a nie "nie zmieni jej"
a inne formy komunikacji w okolicy nie są na granicach swojej przepustowości, więc jej zwiększenie nic im nie da. Oprócz tramwaju, ale tam granice przepustowości wynikają ze specyfiki transportu.
- 4 0
-
2022-04-14 13:11
A wiesz co? (4)
W dudzie mam rowerzystów i ich potrzeby. Dosyć mam tego naganiactwa z ich strony.
- 6 2
-
2022-04-15 12:21
po prostu nie rozumiesz, że im więcej osób przesiądzie się na rower, tym będziesz miał mniej konkurentów (1)
do miejsca zaparkowania swojego paserati. Tylko współczuć.
- 1 0
-
2023-01-23 00:31
W zależności od dystansu i celu podróży potrzebne są nogi, rower albo samochód ewentualnie w zastępstwie tramwaj lub autobus, ale te ostanie wiążą się z długim czasem podróży ze względu na brak powiązań wszystkich celów podróży.
- 0 0
-
2022-04-14 14:13
Tylko potem płaczesz, jak się nie da zaparkować 5m od drzwi. (1)
Bo jako pieszy sam padasz ofiarą wszystkich wynalazków ułatwiających jazdę, kosztem chodzenia.
- 2 5
-
2022-04-14 15:03
Płaczę tylko na pogrzebach.
Przejście 100m od samochodu do domu nie jest dla mnie problemem, więc może nie mierz wszystkich swoją miarą.
- 2 1
-
2022-04-14 11:44
Z chęcią to porównam w stosunku do ilości korzystających. (1)
Był ostatnio artykuł na 3mieście o Kościuszki. 45tysięcy samochodów na dobę. Obok jest DDR. Takiej ilości nie było przez cały sezon.
Jak weźmiemy pod uwagę stosunek ilości przejazdów/przejść do wydanej kasy na dany odcinek, to możemy zacząc porównywać.- 8 2
-
2022-04-14 13:18
Słuszna uwaga
Znalazłem tylko dane z 2016 dla skrzyżowania JP2-Rzeczpospolitej i suma przejazdów tylko dla szczytów komunikacyjnych to było 34441! W ciągu doby będzie jeszcze prawie drugie tyle, a trzeba dodać, że upłynęło sześć lat.
- 5 0
-
2022-04-14 11:39
Zaraz będzie dowodził, że "drogi są budowane wyłącznie z podatków z paliwa"
- 6 3
-
2022-04-14 09:17
Ja tylko słyszę kierowców, a to parkingi dajcie a to przejść nie róbcie, a że za wolno a że korki. (31)
Autostrada ma być w mieście i parkingi wszędzie. A pieszych to pod ziemię bo przeszkadzają jechać.
Więc nie bardzo wiem o czym mówisz.- 29 17
-
2022-04-14 09:25
Kierowców to możesz słyszeć co najwyżej w kontekście nie zabierania istniejących parkingów (30)
i utrudniania codziennego poruszania się przez miasto.
- 17 10
-
2022-04-14 11:11
no tak, bo rozorane i wyburzone miasto po wojnie ma pozostać skansenem złych rozwiązań urbanistycznych (1)
bo kierowcy.
Rozumiem, że jak kiedyś kobietom w ciąży zalecano kieliszek wódki na lepsze krążenie, to choć już wiemy, że to szkodliwe to nadal mamy zachować?- 3 7
-
2022-04-14 11:22
Wolisz betonozę?
- 3 2
-
2022-04-14 09:50
ciekawe ilu kierowców przyjmuje prostą prawdę, że to nadmiar niepotrzebnych przejazdów samochodem (27)
jest głównym źródłem utrudniania codziennego poruszania się przez miasto przez wszystkich, również kierowców?
- 19 13
-
2023-01-23 00:15
Tak , ludzie nie mają co robić i z nudów jeżdżą sobie po Gdańsku bo to sama przyjemność jazda w korkach po ulicach w remoncie albo dziurawych jak w Oliwie a paliwo tak tanie, że aż żal nie jeździć.
- 0 0
-
2022-04-14 10:39
Te dodatkowe samochody i kierowcy nie pojawili się tu znikąd. (19)
Błędna polityka miejska i dzika zabudowa każdego skrawka wolnego terenu w postaci nowych bloków mieszkalnych i masy nowych biur wewnątrz miasta a nie na obrzeżach, bez poprawy zastanej infrastruktury drogowej i poleganiu na tym, co zostało wybudowane za PRL nie jest bez wpływu.
Przykład - OBC - ile nowych dróg powstało w okolicy? Czy chociażBłędna polityka miejska i dzika zabudowa każdego skrawka wolnego terenu w postaci nowych bloków mieszkalnych i masy nowych biur wewnątrz miasta a nie na obrzeżach, bez poprawy zastanej infrastruktury drogowej i poleganiu na tym, co zostało wybudowane za PRL nie jest bez wpływu.
Przykład - OBC - ile nowych dróg powstało w okolicy? Czy chociaż powstały nowe parkingi, poszerzono Grunwaldzką? Poprawiono dojazd Polanki, Bażyńskiego, Kołobrzeską? Nie. Zakorkowali na amen Oliwę i Przymorze, wprowadzili płatne parkingi (jakby to miało rozwiązać problem...), dróg nie poprawili, a wręcz zwęzili Grunwaldzką do 2 pasów.- 12 6
-
2023-01-23 00:19
Z Zaspy najgorzej dojechać na Uniwersytet. Albo tramwajem dookoła osiedli Przymorze, Żabianka Oliwa albo z przesiadkami - tramwawaj, autobus, spacer, zawsze pół godziny. Samochodem gdy nie ma korka parę minut. Od 40 lat nic sie w układzie transportowym nie zmieniło, poza dołączeniem nowych osiedli. Tak jakby pozostałe linie były idealnie dostosowane do potrzeb.
- 0 0
-
2022-04-14 12:09
kto zakorkował? tylko ci, którzy nie zmienili swoich zachowań komunikacyjnych (1)
i nie zrezygnowali z samochodów
- 5 5
-
2023-01-23 00:26
Mylisz skutki z przyczynami. Powodem większej ilości samochodów jest rozbudowa ilości mieszkań. Kiedyś falowiec wydawał się molochem a przecież naprzeciwko postawili więcej budynków z większą liczbą mieszkańców, czyli się podwoiła przynajmniej. A że są to nowi mieszkańcy, to przeważnie nie mają pracy na osiedlu, na którym już dłużej mieszkający znaleźli pracę. I to ci nowi muszą dojeżdżać.
- 0 0
-
2022-04-14 11:14
Jest się za grubym (1)
Rozwiązanie:
1. Schudnąć
2. Kupić szersze spodnie
A teraz proszę sobie to przełożyć na samochody, parkingi i dodatkowe trasy przelotowe.- 6 5
-
2022-04-14 13:14
O, kolejny aktywista, któremu mama leczyła wodogłowie kupując większą czapkę.
- 5 2
-
2022-04-14 11:13
Szkoda, że nie ma przycisku "XD" (8)
Budowanie właśnie w mieście jest dobrym rozwiązaniem. Przy OBC powinno być byjście z SKM w stronę Oliwy, powinny być lepiej zorganizowane przyspieszone autobusy z południa do centrum, a nie więcej dróg i rozwlekanie miasta na setki kilometrów.
Uwaga - w mieście da się żyć bez własnego samochodu. I nie, nie wieziesz codziennie lodówki.- 6 5
-
2023-01-23 00:22
Życie w stylu slow. Bez samochodu. Wszędzie można dojść pieszo albo dwa razy szybciej komunikacją zbiorową. No, tylko trzeba mieć zdrowe nogi.
- 0 0
-
2022-04-14 11:50
Ja nie mogę
Mam za dużo zajęć
- 2 2
-
2022-04-14 11:41
A na co komu przystanek SKM, jeżeli dojeżdża do OBC (5)
np z Brzeźna? Na co komu przystanek SKM, jeśli dojeżdża z Sobieszewa, Wiślinki, od strony tunelu, który miał ściągnąć pracowników na blachach Nx i Cx do Gdańska?
- 4 2
-
2022-04-14 12:11
do przystanku SKM położonego blisko domu można dotrzeć pieszo lub rowerem (4)
to znakomicie poszerza wyobraźnię. Jazda samochodem ją ogranicza.
- 3 5
-
2022-04-14 13:07
Już pędzę na pieszo z Brzeźna na Zaspę na SKM, żeby dojechać na 7 rano do OBC. (3)
Już, już.
Niestety autobus 188 którym fajnie się dojeżdżało do skm został zlikwidowany. Nie będę jeździł 148 do Żabianki, żeby się tam przesiadać na 2 przystanki w skm, albo pół godziny 5-tką do Wrzeszcza. Taniej wychodzi z parkowaniem na Przymorzu niż za taką "przyjemność".- 5 2
-
2022-04-15 12:19
sprawdź możliwości roweru wspomaganego elektrycznie
nawet się nie spocisz, jak dojedziesz do OBC bez zaliczania korków
- 1 0
-
2022-04-14 14:10
Mówisz, że płacąc 30pln dziennie masz taniej, niż miesięczny za dwie stówy? (1)
Czy stajesz po prostu komuś na trawniku, jak przystało na Janusza?
- 2 4
-
2022-04-14 15:00
Staję tam, gdzie mogę.
Co znaczy, że komuś na trawniku? Czy trawnik jest twój?
Poza tym, nie wziąłeś pod uwagę, że moje godziny pracy nie muszą się pokrywać z yum co akurat myślisz.- 2 2
-
2022-04-14 10:58
suburbia (4)
Nie można wszystkiego wywalać na zewnątrz miasta, bo będzie się ono w nieskończoność rozrastać i bez samochodu nie będzie możliwe kupienie bułek na śniadanie.
- 7 4
-
2023-01-23 00:20
Jak zaistnieje potrzeba i pojawi się rynek zbytu to piekarz otworzy sklep na nowym osiedlu albo robi to Biedronka.
- 0 0
-
2022-04-14 11:22
Trzeba wywalać nowe bloki na suburbia (1)
Lepiej budować nowe bloki na przedmieściach niż na ostatnim trawniku w centrum miasta, a jak miasto się rozrośnie i pojawią się tam mieszkańcy, to i piekarnie wyczują popyt i otworzą tam sklepiki z bułkami.
- 6 4
-
2022-04-14 14:09
I właśnie dlatego mieszkańcy Południa siedzą sobie spokojnie w swoich dzielnicach
I praktycznie nie mają powodu, żeby z nich wyjeżdżać, prawda?
- 2 2
-
2022-04-14 11:01
Chwilowo ludzie nie mają innego wyjścia
Ceny mieszkań i stawki wynajmu w dzielnicach bliżej centrum tak poszybowały w kosmos, że mało kogo stać. Niestety lobby pedalarskie tylko lobbuje za dalszą gentryfikacją, co tylko pogłębia problem.
- 5 1
-
2022-04-14 10:33
(5)
Nie ty decydujesz co komu potrzebne, smutny typie...
- 6 10
-
2022-04-14 11:11
ale to ograniczona przestrzeń 3D "decyduje", że to (częściowe zbędne) przejazdy są tak uciązliwe (4)
- 5 3
-
2022-04-14 11:17
No tak, i w tej ograniczonej przestrzeni 3D był ruch bezkolizyjny, a teraz będzie kolizyjny (3)
Czyli liczba samochodów i przejazdów będzie rosnąć, a przepustowość będzie spadać. Genialne.
- 10 4
-
2022-04-14 12:09
ten tekst miałby sens gdyby lekceważyło się prostą prawdę: to rozwiązanie poprawi przepustowość tego węzła dla ludzi (2)
Ludzie w mieście poruszają się nie tylko samochodami, warto dbać o priorytetowe traktowanie potrzeb pieszych, rowerzystów którzy także korzystają niekiedy (tak jak kierowcy) z przejazdów transportem zbiorowym.
- 5 4
-
2022-04-14 13:04
Akurat w tym miejscu nie ma potrzeby zwiększania przepustowości ruchu pieszego. (1)
Paradoksalnie tam wcale aż tak wielu ludzi nie chodzi, w odróżnieniu od natężenia ruchu kołowego.
- 9 4
-
2022-04-14 14:07
Nikt tam nie chodzi, bo każdy nadkłada drogi, żeby ten małpi gaj ominąć.
- 6 2
-
2022-04-14 08:53
(1)
Niektórym w urzędzie pedaliada weszła za mocno.
- 26 23
-
2022-04-14 12:07
na pedaliadę choruje wielu kierowców
w swoich pojazdach mają zwykle trzy pedały do dyspozycji.
- 9 11
-
2022-04-14 13:53
Brak myślenia w szerszej perspektywie (10)
Projekt w oderwaniu od uwarunkowań trójmiejskich jest świetny. Szkoda starej kładki, była ogromną i intrygującą strukturą, ale jest bardzo niewygodna. Nowa w znaczącym stopniu ułatwi przemieszczanie się pieszym i to jest jej ogromnym plusem, bo zaspa dzięki niej może zostać "zszyta". Zmniejszy się podział na jedną i drugą Zaspę. Mnie martwi jednak
Projekt w oderwaniu od uwarunkowań trójmiejskich jest świetny. Szkoda starej kładki, była ogromną i intrygującą strukturą, ale jest bardzo niewygodna. Nowa w znaczącym stopniu ułatwi przemieszczanie się pieszym i to jest jej ogromnym plusem, bo zaspa dzięki niej może zostać "zszyta". Zmniejszy się podział na jedną i drugą Zaspę. Mnie martwi jednak brak spojrzenia w skali całego Trójmiasta. W jaki sposób zostanie zrekompensowana zmniejszona przepustowość tego węzła drogowego? Jest to jedna z 3 najważniejszych tras na osi Gdańsk-Gdynia, która ma kluczowe znaczenie dla Gdańska w jego wewnętrznej komunikacji oraz pośrednie w komunikacji całego Trójmiasta.
- 42 35
-
2023-01-21 18:35
Ten węzeł i tak ma ograniczenie w postaci skrzyżowania na Kołobrzeskiej, gdzie ruch samochodów traci impet, chociaż kieruje się w trzy strony, ale też dochodzi z trzech stron, przez co korek tworzy się na całym skrzyżowaniu.
- 0 0
-
2022-04-15 12:30
nie myśl o przepustowości węzła drogowego
myśl o jakości funkcjonowania całego systemu mobilności trójmiasta. Jego niedocenianym kręgosłupem jest SKM a nie połączenia drogowe.
- 1 0
-
2022-04-14 23:22
po prostu będzie kompromis - przejście bez świateł :)
i kierowcy zadowoleni, bo się nic nie zmieni i piesi, że nie muszą czekać na zielone, żeby przejść, co by im czas nie wyszedł taki jak poprzednio przy bezkolizyjnym dojsciu do np. tramwaju.
Jedyne co, to piesi muszą się bardziej ogarniać i szybciej przebiegać, żeby ruchu samochodów nie spowalniać.- 2 0
-
2022-04-14 21:20
Masz przestarzałe poglądy. Miasto ma być dla mieszkańców, a nie samochodów, dla których Zaspa to tylko tranzyt i liczy się, żeby jak najszybciej. To beznadziejne myślenie, mamy coraz więcej mieszkańców, rzadko w rodzinie jest tylko jeden samochód. Dlatego są problemy z przejazdem, a nie z powodu dodatkowego przejścia dla pieszych.
- 5 1
-
2022-04-14 18:50
rowerzyści są roszczeniowi nie znają przepisów drogowych i poprzewracało im sie w d...... (4)
według prezentacji ułatwi bardziej rowerzystom niż pieszym ( drogi rowerowe przecinają ciągi piesze )
piesi w gdańsku niejednokrotnie to najniższa grupa w hierarchi ukladow transportowych- 4 7
-
2022-04-14 21:40
80% rowerzystów w Gdańsku to posiadacze prawa jazdy i osoby mające dostęp do samochodu (3)
w swoim gospodarstwie domowym, więc nie pisz bzdur
- 5 1
-
2022-04-15 10:39
i brak dostępu do mózgu...niestety
- 1 1
-
2022-04-15 08:17
Szkoda tylko, że jak się przesiadają na rower, to 80% z nich dostaje małpiego rozumu. (1)
- 6 2
-
2022-04-15 10:40
dokładnie
- 1 1
-
2022-04-14 18:07
Fachowiec się od razu pozna co do czego służy, natomiast polityk lub aktywista na dodatek ideologiczny nigdy i przenigdy do błedów się nie przyzna!
- 2 2
-
2022-04-14 07:18
Ale po co? (99)
To zły pomysł. Zburzenie kładki i odbudowa jej na poziomie drogi odbierze cały sens tej komunistycznej inwestycji. Teraz będzie więcej korków i spowolni ruch drogowy. Żal mi mieszkańców co mieszkają przy tym, bo teraz cały smród spalinowy zatrzyma się przy ich oknach
- 140 248
-
2022-04-14 23:22
projekt sliczny i funkcjonalny.
- 1 1
-
2022-04-14 12:17
rozumiem, że jak zlikwidujemy wszystkie przejścia dla pieszych to problem korków w mieście zniknie?
- 1 0
-
2022-04-14 09:55
(3)
Może przynajmniej będą mogli otworzyć okno nie wkładając wcześniej zatyczek do uszu. Hałas przez to, że tam kierowcy jeżdzą 100 km/h jest ogromny. Teraz będzie spokojniej, bezpieczniej i ciszej.
- 6 5
-
2022-04-14 10:44
(2)
bez kozery powiem 200km/h, a dla kogo ten wywiad?
- 6 4
-
2022-04-14 11:53
(1)
Toć tam jest ograniczenie do 70 kmh, naprawdę uważasz, że ludzie tam nie jeżdzą 100 kmh?
- 2 2
-
2022-04-14 13:33
Yhm,
szczególnie w godzinach 14-18.
Wieczorem to na każdej nieosiedlowej drodze da się setką polecieć.- 1 0
-
2022-04-14 09:14
(7)
Najwyraźniej o to chodzi władzom miasta
- 1 2
-
2022-04-14 10:10
całe szczęście w ich środowisku powoli zaczyna być rozumiana prosta teza (6)
w mieście najważniejsze jest priorytetowe traktowanie potrzeb pieszych, rowerzystów i pasażerów transportu miejskiego a skalę ruchu samochodów warto mitygować.
- 6 6
-
2022-04-14 11:49
to powiedz to tym którzy chcą budować linie tramwajową pod oknami na BGW
- 2 1
-
2022-04-14 11:42
rowerzyści gardzą pasażerami transportu miejskiego, myślą tylko o sobie (4)
autobusy tez stoją na światłach
pieszy giną przede wszystkim na przejściach
trzeba się obłudzie- 7 4
-
2022-04-14 12:47
jeśli piesi giną na przejściach, znaczy trzeba oddziaływać na zachowania kierowców (2)
np. promować sens uspokajania ruchu i obciążać kierowców lekceważących limity prędkości mandatami.
- 3 3
-
2022-04-14 16:07
XD (1)
popatrz sobie w statystyki od podniesienia mandatów. Jest więcej wypadków niż było wcześniej.
- 1 1
-
2022-04-15 12:46
wprowadzenie strefy skrzyżowań równoległych i uspokojenie ulic w historycznej części miasta GDańska
zredukowało liczbę zdarzeń drogowych z udziałem pieszych i innych niezmotoryzowanych do zera.
- 0 0
-
2022-04-14 12:19
giną na przejściach, bo kierowcy w tym kraju żyją w przekonaniu, że wszędzie mają pierwszeństwo i wszystko im wolno
- 3 6
-
2022-04-14 07:51
(28)
Po za tym, nawet jak wspieramy rowerzystów to już przecież jest trasa rowerowa pod wiaduktem! Po co nowa trasa???
- 15 14
-
2022-04-15 08:28
Wiaduktem będzie bezpieczniej niż pod
Przejedź się dołem to skumasz czemu
- 2 0
-
2022-04-14 23:31
bo nie kazdy jest szurkowskim aby jechac w dół po to aby chwile potem wspinac sie pod górę. Człowiek w samchdzie nie czuje wzniesień. Poza tym dzieciaki będą bezpieczniejsze. Pod wiaduktem to tylko farba , mozna przemalowac i będziesz mieć szersze pasy :) .
- 2 0
-
2022-04-14 10:05
po to by za jednym podejściem poprawić komfort i bezpieczeństwo rowerzystów i oczywiście także pieszych (10)
największym osiągnięciem "lobby samochodowego" jest forsowanie tezy, że ruch pieszych i rowerzystów nie może odbywać się bezpiecznie na ulicach i placach uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów.
- 7 7
-
2022-04-14 13:45
Zmuszenie pieszych do przechodzenia przez ulice poprawia ich bezpieczenstwo? (2)
No jak Was brac powaznie? Nad takim stopniem niepelnosprawnosci intelektualnej mozna sie co najwyzej zadumac, ale powaznie traktowac? Nie sposob.
- 4 2
-
2022-04-14 23:36
ja jest the bil za kierownicą to fakt jest niebezpiecznie.
- 1 0
-
2022-04-14 21:48
przejście dla pieszych sterowane sygnalizacją świetlną jest dość bezpieczne
nikogo nikt nie zmusza do przechodzenia przez jezdnię: tutaj chodzi jedynie o możliwości robienia tego bez potrzeby chodzenia po schodach. Czego nie rozumiesz?
- 0 0
-
2022-04-14 11:48
(6)
skoro największym osiągnięciem fanów rowerów jest rozbieranie linii kolejowych po to by budować ścieżki rowerowe to wiadome jest że wzrasta ruch aut w miastach.
- 4 2
-
2022-04-14 12:46
nie wciskaj kitu, piszesz nieprawdę (5)
Kiedy rozmawiałeś z promotorami zrównoważonego systemu mobilności w miastach traktując ich po partnersku? Linie kolejowe były rozbierane przez bezrefleksyjnych fanów motoryzacji i nie po to, by budować tam drogi dla rowerów. Drogi dla rowerów były budowane na niektórych z nich po to, by te tereny "nie leżały odłogiem" i to głównie z inicjatywy
Kiedy rozmawiałeś z promotorami zrównoważonego systemu mobilności w miastach traktując ich po partnersku? Linie kolejowe były rozbierane przez bezrefleksyjnych fanów motoryzacji i nie po to, by budować tam drogi dla rowerów. Drogi dla rowerów były budowane na niektórych z nich po to, by te tereny "nie leżały odłogiem" i to głównie z inicjatywy samorządowców uważających, że rowerzyści nie mają prawa poruszania się po jezdni zwykłych dróg pozamiejskich. W Gdańsku w śladzie dawnych dróg kolejowych została odtworzona PKM i od niedawna budowany jest bypas kartuski. Liczbę przejazdów samochodem w mieście lepiej się redukuje poprawiając jakość dostępu do stacji kolejowych dla rowerzystów. Przyjedź do Tczewa i zobacz, jak wygląda parking Bike and Ride i nie pisz tych swoich dyrdymałów.
- 2 3
-
2022-04-14 15:57
(2)
jeszcze mi powiesz że linia kolejowa do Nowego czy Skarszew była rozbierana dla fanów motoryzacji...Mogliśmy dojechać wąskotorówką do Ostaszewa ale fani rowerów chcieli tam ścieżkę rowerową - dalej wymieniać? Gdyby nasyp PKM jeszcze parę lat był nieużywany to także tam by powstała ścieżka rowerowa(były takie plany)
- 3 2
-
2022-04-15 12:44
dokładnie tak, budowniczownie autostrady A1 przecinającej linię kolejową do Skarszew
nie zadbali o zachowanie ciągłości tej linii kolejowej i możliwości jej odtworzenia. Dlatego budowana z Pszczółek do Skarszew droga dla rowerów biegnąca wzdłuż tej rozebranej linii kolejowej nie ma ciągłości. Po prostu przestań pisać bzdury i powtarzać nieprawdziwe insynuacje.
- 0 0
-
2022-04-14 20:34
były były
miała powstać ścieżka przy "Nowej Abrahama" - dwujezdniowej drodze w śladzie PKM, o której już zapomniałeś
- 0 1
-
2022-04-14 13:07
W Tczewie mieszkasz (1)
a o Trójmieście się wymądrzasz.
- 2 1
-
2022-04-14 21:46
typowe potwierdzenie braku wyobraźni
mieszkam w Gdańsku, w Tczewie bywam, wykazuję zdolność do postrzegania rzeczywistości taką, jaka jest
- 0 0
-
2022-04-14 08:24
(13)
Jaka nowa? Nowy będzie tylko łącznik by nie trzeba było jechać/iść do burzyńskiego i znów wracać na rzeczypospolitej. Rozumiesz czy ci to narysować?
- 7 7
-
2022-04-14 08:31
A w czym problem? Obecnie nadkładasz jakieś 100m. To straszne. Żyjesz w ogóle po takim wysiłku? (12)
- 11 11
-
2022-04-14 08:56
(11)
Jak widać ludzie, którzy jadą i siedzą w samochodach mają problem żeby trochę dłużej w nim posiedzieć. To co dopiero pieszy, który musi pójść dookoła?
- 14 10
-
2022-04-14 09:21
Pieszy nie musi iść dookoła. Pieszy sobie wybierze najkrótszą drogę. (10)
Przez osiedle na Rozstajach na Burzyńskiego, a drugą stroną ulicy - przy Bajana/Pilotów.
Was boli, że rowerkiem musicie kawałek dalej podjechać.- 9 12
-
2022-04-14 10:08
mamusia nie nauczyła jeździć jowejkiem? (9)
typowy wpis człowieka cierpiącego na samochodozę: nie potrafiącego zrozumieć, że poprawa komfortu i bezpieczeństwa ruchu rowerzystów i pieszych skutkująca wzrostem skali korzystania z tych środków transportu w ramach jednej inwestycji także wpływa na poprawę warunków ruchu samochodów. To się nazywa "strategia win-win", zgodna z zapisami wielu dokumentów strategicznych Gdańska.
- 9 9
-
2022-04-14 11:46
nauczyła mnie korzystać z niego a nie pchać do komunikacji miejskiej (2)
Jeśli komfort polega na tym by żądać miejsca dla swych pojazdów w komunikacji miejskiej na podwózkę albo wynajęciu przyczepy bo nie chcę im się jeździć to ok. Skoro jednak w większości korzystają z chodnika to bez sensu budować drogą infrastrukturę skoro i tak zrobią po swojemu
- 4 3
-
2022-04-14 14:23
Kiedy ostatnio widziałeś rower w komunikacji? (1)
Jedyne miejsce, gdzie to się dzieje, to tunel pod wisłą, w którym nie wiadomo czemu jest zakaz.
- 2 1
-
2022-04-14 15:54
na Obwodnicy też jest zakaz ale darmowej podwózki nie wiadomo czemu jeszcze nie ma
- 1 0
-
2022-04-14 11:21
Bąbelku, po pierwsze - od mojej mamusi to 2 kroki obok. (5)
po drugie, pewnie w życiu tyle na rowerze nie przejechałeś ile ja przejeżdżam w okresie wiosna-jesień.
po trzecie - na co dzień poruszam się rowerem, motocyklem i samochodem. Dokładnie w tej kolejności preferencji.
Po prostu drażnią mnie płacze typowych rowerraków. I mówię to jako osoba jeżdżąca bardzo dużo rowerem.- 6 6
-
2022-04-15 12:41
przypuszczalnie jeździsz rowerem jako kolarz - dla treningu lub rekreacji
wydaje mi się, że nie rozumiesz roli roweru jako sposobu zaspokajania codziennych potrzeb mobilności. Nie wykluczone, że cierpisz na syndrom sztokholmski: zgadzasz się na dyskryminowanie swoich potrzeb przez Twoich prześladowców, których usprawiedliwiasz.
- 0 0
-
2022-04-14 23:34
(1)
po tersci wpisu wątpie w twoje przebiegi, raczej wozisz rower na samochodzie, jak ludzie co wjezdzaja na trasy narciarskie ze sprzetem a potem wracaja też kolejka w dół.
- 2 1
-
2022-04-15 08:30
Wątpić ci nie zabronię. Wierz w co chcesz.
Ja natomiast wiem co robię na co dzień.
- 0 2
-
2022-04-14 12:40
znaczy, korzystanie z roweru niekiedy niewystarczająco poszerza wyobraźnię (1)
- 2 2
-
2022-04-14 13:30
Widać to po typowej masie rozwrzeszczanych rowerowych raktywistów.
- 1 2
-
2022-04-14 08:13
by można przewalić więcej kasy mieszkańców
- 13 7
-
2022-04-14 07:20
A teraz ten smród cudownie wyparowuje ? (55)
- 44 18
-
2022-04-15 10:41
zacznij myśleć to nie boli.
- 0 0
-
2022-04-14 10:54
Wiecej spalin, to wiecej smrodu, ale przede wszystkim wiecej trucizn. (7)
Zamontowanie tam swiatel oznacza wiecej spalin i tego zaden stopien niepelnosprawnosci intelektualnej nie zmieni.
- 6 5
-
2022-04-14 12:39
badania tego nie potwierdzają (6)
uspokojenie ruchu i likwidacja przejść dla pieszych powoduje redukcję emisji spalin. Wystarczy nie przyspieszać po przejechaniu progu spowalniającego.
- 3 6
-
2022-04-14 17:35
(3)
czyli po przejechaniu progu mam nadal jechac 1km/h? xD
- 0 1
-
2022-04-14 21:44
nie, próg sugeruje zwolnienie do prędkości 20-30 km/h (2)
więc nie przeginaj
- 0 1
-
2022-04-15 08:28
Noo, a jak na ulicy z progiem jest dopuszczalna 50, to rozumiem, że (1)
po przejechaniu progu nadal mam się kulać 20, żeby przypadkiem nie pojechać dalej z dopuszczalną i przypadkiem nie wyprodukować spalin, co by te badania o których pisałeś wcześniej się sprawdziły? :D
- 1 1
-
2022-04-15 12:38
nie ma progów na ulicach z limitem prędkości 50 km/h
- 0 1
-
2022-04-14 13:43
Czyli badania nie potwierdzaja, ale potwierdzaja? Jak z czyms takim chocby podjac probe dyskusji? (1)
- 2 3
-
2022-04-15 12:38
naprawdę nie rozumiesz prostego tekstu?
badana nie potwierdzają Twojej tezy, że uspokojenie ruchu i likwidacja przejść dla pieszych (umożliwienie pieszym przekraczanie jezdni w dowolnym miejscu) powoduje zwiększenie emisji spalin. Wręcz przeciwnie.
- 0 0
-
2022-04-14 07:26
(45)
No jak dla mnie śmierdzi bardziej jak stoją Ci pod oknem zamiast płynie się przemieszczać. Dodatkowo podróż samochodów się spowolni, wiec będą dłużej pracować i emitować spaliny bardziej niż przedtem
- 39 19
-
2022-04-14 07:58
Jedynym rozwiązaniem tego problemu jest ograniczenie ruchu samochodów (24)
Pozdrawiam :*
- 23 26
-
2022-04-14 10:37
albo ograniczyć budowę nowych wieżowców
Bo to przez nie jest coraz większy ruch.
- 9 3
-
2022-04-14 08:14
(4)
Tja, zwlaszcza przy poziomie komunikacji miejskiej jak obecnie. Gdyby to byla Warszawa czy Berlin to rozumiem. Tu milionowa aglomeracja koordynacja transportu, integracja, czestotliwosc jak na Ukrainie. Tylko marszrutek brakuje
- 8 6
-
2022-04-14 10:03
co ty bierzesz? (3)
dlaczego zaprzeczasz prostym faktom?
- 3 5
-
2022-04-14 10:38
jakim faktom? (2)
że raktywiści są głęboko upośledzeni intelektualnie? No nikt nie zaprzeczy.
- 10 4
-
2022-04-14 12:38
cierpiący na cyklofobię raktywiści faktycznie mają ograniczoną wyobraźnię (1)
i kłopoty z utrzymaniem równowagi na prostym jednośladzie
- 2 4
-
2022-04-14 15:41
Widać to po tych paralitykach codziennie jeżdżących na rowerach.
Ledwo się to to trzyma kierownicy.
- 3 3
-
2022-04-14 08:06
(17)
To droga główna a nie osiedlowa. Tutaj nie można ograniczać ruchu samochodów, bo od niego zależy życie miasta.
- 22 14
-
2022-04-14 23:25
nic nie ograniczy ruchu a go spowolni i tyle, szerokosc pozostani taka sama, po prostu mniej samochodów będzie stało pod swiatłami pod ETC lub na Kołobrzeskiej. Poza tym 50 jest i tak za duzo.
- 2 1
-
2022-04-14 10:02
a ja myślałem, że życie miasta zależy od ludzi poruszających się przecież nie tylko samochodami (10)
W wielu dobrze zarządzanych miastach przekształca się ulice tak, by ograniczyć ruch samochodów i poprawić komfort i bezpieczeństwo ruchu ludzi poruszających się np. pieszo lub rowerami. Prosty przykład: Paryż, nie mówiąc oczywiście o Utrechcie, Kopenhadze, Eindhoven, Gandawie i wielu wielu innych. Nawet w Nowym Jorku na Times Square (skrzyżowanie
W wielu dobrze zarządzanych miastach przekształca się ulice tak, by ograniczyć ruch samochodów i poprawić komfort i bezpieczeństwo ruchu ludzi poruszających się np. pieszo lub rowerami. Prosty przykład: Paryż, nie mówiąc oczywiście o Utrechcie, Kopenhadze, Eindhoven, Gandawie i wielu wielu innych. Nawet w Nowym Jorku na Times Square (skrzyżowanie Broadwayu, 5 Alei i 42 ulicy) radykalnie ograniczono ruch samochodów przy pomocy malowania nawierzchni i wystawienia setek składanych krzeseł) Można sobie wygooglać.
- 6 11
-
2022-04-14 11:39
w Holandi buduje się tunele pieszo-rowerowe pod głownymi drogami (6)
nie mylisz, tylko świadomie kłamiesz
- 5 2
-
2022-04-14 12:37
W Holandii stosuje się wiele różnych rozwiązań (5)
nie tylko tunele pieszo rowerowe pod głównymi drogami. Przede wszystkim uspokaja się ruch na większości ulic.
- 3 6
-
2022-04-14 15:38
W Holandii różnica wysokości npm to max kilkadziesiąt metrów (2)
W sam raz na rower.
Namów teraz stoczniowca, żeby wracał po pracy rowerem na np Dąbrowę. Albo przepracowaną kobietę żeby codziennie targać zakupy i dzieci zapyziałymi autobusami. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, czy jakoś tak- 5 1
-
2022-04-15 12:36
kolejny wpis osoby nie wychodzącej wyobraźnią poza sztucznie tworzone wymówki
nie chodzi o to, by każdego przesadzić na rower, ale aby zrozumieć, że jeśli miasto stworzy odpowiednie warunki i wiele osób się na niego przesiądzie, to problemy, które mają kierowcy będą mniejsze: nie będzie tylu konkurentów o miejsce do parkowania i korki będą mniejsze. Cykliści nie stoją w korkach, na dłuższe odległości warto wziąć pod uwagę rozwiązanie typu rower + SKM
- 1 1
-
2022-04-14 23:28
sa elektryki.
- 1 1
-
2022-04-14 13:28
I prawie każda dzielnica ma swoją obwodnicę. (1)
To też ci przypadkiem umknęło.
- 5 1
-
2022-04-15 12:33
centra wielu miast holenderskich to obszerne strefy pieszo-rowerowe uwolnione od jeżdżących i parkujących samochodów
takie rozwiązanie jest dużo ważniejsze od budowy "obwodnic dzielnic" o których piszesz.
- 0 1
-
2022-04-14 11:14
(1)
Paryż - metro
Utrecht - miasto 3x mniejsze niż Gdańsk i 2x mniejsze zaludnienie
Kopenhaga - metro
Nowy York - metro
Eindhoven - HOV1, HOV2 - zupełnie oddzielne i specjalnie zbudowane drogi dla autobusów,
Gandawa - miasto na planie koła, 2x mniej zaludnione od Gdańska, prawie 2x mniejsze od Gdańska
Super przykłady.- 14 2
-
2022-04-14 12:35
Paryż - przekształcenie "autostrady" wzdłuż Sekwany w strefę pieszo rowerową
Utrecht: miasto z 311 tysiącami mieszkańców, na stacji Utrecht Centraal parking dla 30 tysięcy rowerów z informacją elektroniczną
Kopenhaga- wdrażany od 1968 roku konsekwentny program uwalniania kolejnych ulic i placów w centrum miasta od jeżdżących i parkujących samochodów, wysokie miejsce w rankingach jakości życia
Nowy Jork nie tylkoUtrecht: miasto z 311 tysiącami mieszkańców, na stacji Utrecht Centraal parking dla 30 tysięcy rowerów z informacją elektroniczną
Kopenhaga- wdrażany od 1968 roku konsekwentny program uwalniania kolejnych ulic i placów w centrum miasta od jeżdżących i parkujących samochodów, wysokie miejsce w rankingach jakości życia
Nowy Jork nie tylko metro, ale również szeroko zakrojony program rozbudowy stref wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów. Metro pełne szczurów, hałasu i wielu innych "atrakcji"
Eindhoven- miasto takie jak inne miasta holenderskie radykalnie stawiające na poprawę warunków ruchu pieszych i rowerzystów
Gandawa - miasto z liczbą ponad 250 tysięcy mieszkańców.
Twój wpis jest typowym przejawem przemycania nieprawdy w wyniku po prostu braku gotowości przyznania, że zakwestionowanie dotychczasowej roli samochodów i infrastruktury tworzonej pod potrzeby ludzi korzystających z samochodów ma sens.- 3 6
-
2022-04-14 11:04
Tam jest jak na Times Square!
Jest hub dziesięciu linii metra!!!!
A nie, poczekaj...- 4 1
-
2022-04-14 08:35
(2)
Są drogi gminne powiatowe krajowe osiedlowe zbiorcze, ale główne? co to takiego?
- 3 11
-
2022-04-14 10:45
Jedna z klas
autostrady,
drogi ekspresowe,
drogi główne ruchu przyspieszonego,
drogi główne,
drogi zbiorcze,
drogi lokalne,,
drogi dojazdowe- 5 1
-
2022-04-14 09:36
No tak, bo taka np. Drzewieckiego czy Necla, to są dokładnie identyczne drogi jak Rzeczpospolitej...
- 5 3
-
2022-04-14 08:22
Główna to obwodnica. (1)
- 9 20
-
2022-04-14 08:29
Nie.
Główne drogi Gdańska to m.in. Cały ciąg "Grunwadzkiej" od Gdańska do Sopotu, Słowackiego, Marynarki Polskiej, Armii Krajowej i właśnie Rzeczpospolitej. Obwodnica, jak sama nazwa wskazuje, służy do objechania miasta bez wjeżdżania do niego, więc nie można jej nazwać główną drogą miejską, chyba że zmienimy jej przeznaczenie po wybudowaniu trasy kaszubskiej.
- 14 2
-
2022-04-14 07:31
W tym miejscu to akurat prawie zawsze jest przeciąg od strony morza. (19)
A i budynki nie stoją przy samej ulicy.
- 17 17
-
2022-04-14 10:16
Zaraz staną kolejne :-)
- 0 1
-
2022-04-14 07:36
(17)
Przeciąg nie rozwiąże problemu emisji spalin
- 19 5
-
2022-04-14 07:51
trzeba było zamieszkać na peryfieriach miasta a nie w centrum przy głównym ciągu komunikacyjnym. (15)
- 15 22
-
2022-04-16 10:03
Eeee... no właśnie
Główny ciąg komunikacyjny bezkolizyjny z dobrą przepustowością zmieniają na kolizyjny ze słabszą przepustowością
- 1 0
-
2022-04-14 08:02
To byś za chwilę pisał: (13)
że "trzeba było zamieszkać bliżej centrum a nie na szadółkach..."
- 19 4
-
2022-04-14 08:37
oczywiście (12)
moglibyśmy się w kocu nauczyć, że można albo zjeść ciastko, albo mieć ciastko.
- 7 3
-
2022-04-14 08:49
jakie ciastko, o czym ty piszesz? (11)
Przecież jeśli kupujesz mieszkanie w konkretnym rejonie, to patrzysz na to co jest obecnie. Nawet możesz nie znać planów włodarzy dot. tego miejsca za X lat. Decyzję podejmujesz na bazie tego co widzisz. Jeżeli zmieniają ci coś w twoim bezpośrednim otoczeniu, to masz prawo być z tego niezadowolony. Wiedząc o planowanych zmianach, być może byś nie
Przecież jeśli kupujesz mieszkanie w konkretnym rejonie, to patrzysz na to co jest obecnie. Nawet możesz nie znać planów włodarzy dot. tego miejsca za X lat. Decyzję podejmujesz na bazie tego co widzisz. Jeżeli zmieniają ci coś w twoim bezpośrednim otoczeniu, to masz prawo być z tego niezadowolony. Wiedząc o planowanych zmianach, być może byś nie wybrał lokum akurat w danej lokalizacji, a kupił inne.
Także o jakim 'mieniu' i jedzeniu ciastka mówimy? Bo obecnie to wygląda na zabieranie tego ciastka, które ktoś wcześniej posiadał.- 7 17
-
2022-04-14 09:58
to ciastko jest zabierane przez nadmiar samochodów (10)
i niedorozwój infrastruktury dla pieszych i rowerzystów chcących docierać do przystanków komunikacji zbiorowej inaczej niż samochodem.
- 11 9
-
2022-04-14 10:53
Odwracasz kota ogonem. (8)
Nikt ci nie każe podjeżdżać do przystanku samochodem. Masz kładkę. Chyba te kilka schodów to nie jest problem? Podobno to kierowcy są spaślakami i zadków nie wynoszą z fotela samochodu. W takim układzie, skoro piesi spaślakami nie są i w założeniu niektórych są o wiele zdrowsi i sprawniejsi niż kierowcy, to powini zasuwać jak gazele i schody nie powinny stanowić dla nich wyzwania.
- 11 5
-
2022-04-14 12:27
ciekawe co powiesz swojemu synowi jak złamie nogę w ramach treningu piłki nożnej? (7)
swojej żonie, próbującej pokonać schody jak wysiądzie winda a ona będzie prowadzić wózek z twoją latoroślą? (Chyba że znajduje się to poza zasięgiem twojej wyobraźni. Tylko współczuć).
- 3 7
-
2022-04-14 13:25
Jeżeli syn złamie nogę, to go odbiorę, Żonie powiem żeby pojechała przystanek dalej i po nią przyjdę lub podjadę, (6)
a przy okazji zrobimy sobie spacer po parku.
Chyba że znajduje się to poza zasięgiem twojej wyobraźni?
To tylko współczuć.- 6 5
-
2022-04-14 21:42
wolę stworzyć warunki samodzielnego poruszania się żony z dziećmi w wózku
nie wykluczam podwożenia jej samochodem, ale nie widzę sensu zapewniania jej tej możliwości w każdej sytuacji.
- 1 0
-
2022-04-14 14:33
wyjątkowo nie lubie tępego trolowania (4)
no chyba ze rzeczywiście to jest twój poziom umysłowy - wówczas współczuje :D
"Jeżeli syn złamie nogę, to go odbiorę, Żonie powiem żeby pojechała przystanek dalej i po nią przyjdę lub podjadę,"- 3 4
-
2022-04-14 15:39
Jedynego trolla widzę tutaj w twojej osobie. (3)
Zachowaj dla siebie swoje współczucie, bo twoim bliskim może się bardziej przydać.
Jeżeli nie potrafisz odebrać dziecka jeśli złamie nogę albo pomóc żonie, bo winda nie działa, to im trzeba współczuć.- 3 1
-
2022-04-14 17:34
ROTFL (2)
rozumiem że jak winda sie zepsuje to żona dzwoni do ciebie, czeka na twój przyjazd, a ty zrywasz sie z roboty i jedziesz jej pomóc?
jak pisałem - nie lubię tępego i głupiego trollowania - bo w w takie bzdury nie jestem mimo wszystko w stanie uwierzyć :D- 1 4
-
2022-04-15 08:23
(1)
Jeżeli winda nie będzie działać, to mam na tyle rozgarniętą żonę, że sama wsiądzie w następny tramwaj, podjedzie sobie przystanek dalej i sobie poradzi. Jeżeli twoja żona takich rzeczy nie ogarnia, no to słabo wybrałeś :)
Jeżeli na następny dzień już będziemy oboje wiedzieć, że winda nie działa, to najzwyczajniej w świecie po nią podjadę. Tak - mogę zerwać się z pracy, bo pracuję z domu. Godziny pracy mam płynne, więc to nie jest problem.- 1 1
-
2022-04-15 11:54
"wsiądzie w następny tramwaj, podjedzie sobie przystanek dalej"
LOL - czyli jesteś d**ilem - następny przystanek to też schody (tunel). poprzedni także.
- 1 1
-
2022-04-14 10:36
niedorozwój to jest umysłowy u raktywistów
- 6 4
-
2022-04-14 07:47
Po to byl wiadukt aby nie bylo przejsc
Zburza kladke i zrobią przejścia, no pięknie 21 wiek...
- 31 20
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.