• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk zleca analizę ruchu z ostatnich siedmiu lat, by wyciągnąć wnioski

rb
1 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Analiza ma uwzględniać głównie niechronionych użytkowników dróg, a więc rowerzystów, pieszych, dzieci czy motocyklistów. Analiza ma uwzględniać głównie niechronionych użytkowników dróg, a więc rowerzystów, pieszych, dzieci czy motocyklistów.

Gdańscy drogowcy szukają wykonawcy raportu o bezpieczeństwie w ruchu na ulicach miasta. Analiza ma uwzględniać szczególnie najmniej chronionych użytkowników dróg: pieszych, dzieci, rowerzystów i motocyklistów, a także młodych kierowców, zbadać przyczynę wypadków czy określić miejsca, w których w latach 2013-2019 najczęściej dochodziło do zdarzeń drogowych. To pozwoli na wdrożenie w przyszłości odpowiednich działań zapobiegawczych.



Kto według ciebie stwarza największe zagrożenie na drogach w mieście?

Podobna analiza powstała przed kilkoma laty i uwzględniała lata 2004-2012. Raport dotyczy całego obszaru miasta oraz odrębnie poszczególnych dzielnic. Powstały dokument może być wykorzystany na wiele sposobów.

Z jednej strony jest punktem wyjścia do dyskusji o koniecznych zmianach w mieście, z drugiej - pomaga w koncepcyjnej pracy radom dzielnic i urzędnikom. Korzystają też sami mieszkańcy - np. przy podejmowaniu różnego rodzaju inicjatyw społecznych (fachową wiedzę można później wykorzystać przy opracowaniu projektów w Budżecie Obywatelskim).

- Nie ma wymogu prawnego robienia takiego opracowania - podkreśla Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Po 2012 roku korzystaliśmy z danych udostępnianych przez policję z systemu SEWIK [System Ewidencji Wypadków i Kolizji - dop. red.] oraz z bazy danych udostępnianej przez Pomorską Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Jak dodaje, wspomniana baza przestała być aktualizowana w 2017 roku i stąd decyzja o wykonaniu raportu BRD dla Gdańska za lata 2013-2019.

2012 from Trojmiasto.pl


RAPORT BRD z 2012 r.

Analiza ma uwzględniać:

  • rodzaje zdarzeń drogowych
  • miejsca występowania zdarzeń drogowych
  • porę występowania zdarzeń drogowych
  • przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych
  • ofiary wypadków drogowych
  • sprawców wypadków drogowych


Śmiertelny wypadek na Drodze Zielonej w lipcu 2017 r. Śmiertelny wypadek na Drodze Zielonej w lipcu 2017 r.

Czy piesi, rowerzyści i inni "niechronieni" użytkownicy dróg w Gdańsku są na nich bezpieczni?

Analiza ma się skupić głównie na grupach ryzyka, tj. pieszych, dzieciach, młodych kierowcach, rowerzystach, motocyklistach oraz problemach dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego, tj. nadmiernej prędkości, alkoholu spożywanego przez kierowców przed tym, jak usiądą za kierownicą, czy koniecznych zmian w infrastrukturze drogowej.

W raporcie uwzględnione mają być także zachowania uczestników ruchu oraz przedstawione tendencje zmian dla poszczególnych grup ryzyka i problemów w latach 2013-2019. Znajdzie się w niej także wykaz miejsc niebezpiecznych obejmujący przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych (skrzyżowania, ulice) ze szczególnym uwzględnieniem niechronionych uczestników ruchu drogowego. Jednym z punktów dokumentu ma być też analiza porównawcza dla Głównego i Starego Miasta.

- Raporty BRD są źródłem informacji o charakterze i przyczynach zdarzeń drogowych na sieci dróg w Gdańsku. Stanowią podsumowanie problemów w ruchu drogowym i wskazują obszary wymagające poprawy, podjęcia działań. Pozwalają również na analizę efektywności wprowadzanych zmian. Relacje pomiędzy liczbą i ciężkością i miejscem wypadków drogowych pozwalają na ocenę ich lokalizacji, przyczyn i okoliczności, a w efekcie wdrożenie odpowiednich działań zapobiegawczych - mówi Kiljan.
rb

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • W Niemczech zabierają prawko jak przekroczysz prędkość o 20kmh. Także poza terenem zabudowania (3)

    Można skutecznie walczyć z patologią? można.

    • 18 9

    • (1)

      poza zabudowanym już nie zabierają od przekroczenia od 20km/h !!! Wycofali się z tego. Ale problem nie leży w wysokości kary tylko jej nieuchronności.

      • 0 2

      • nic nie wycofali

        dalej to obowiazuje i obowiazywac bedzie

        • 0 0

    • Tak, ale niech przeanalizują wtedy prędkości dopuszczalne. Jest wiele miejsc, gdzie wiocha ciągnie się przez 5 km, domów może 10, a ograniczenie 40 przez cały zabudowany.

      • 3 7

  • Serio analiza pozwoli na wnioski? (1)

    To bardzo ciekawy powód zlecenia analizy. Czy nie mozna by zlecać analizy tulko po to, żeby analitycy mieli co analizować?

    • 30 10

    • Pisanie dla samego pisania

      Lanie wody i pozorowanie pracy.

      • 0 0

  • Według ankiety, rowerzyści stwarzają największe zagrozenie będąc na 2. miejscu (3)

    xD xD xD

    Trzeba mieć styropian zamiast mózgu żeby mieć takie "przekonania". Szkoda czasu i klawiatury na przedstawianie argumentów, bo i tak nic nie dotrze.

    • 14 13

    • Większość rowerzystów łamie przepisy (2)

      przejeżdżając rowerem przez przejścia dla pieszych zamiast zsiąść i przeprowadzić rower

      • 6 6

      • a kierowcy nie zatrzymują się na czerwonym i walą prosto w rowerzystów "bo zielona strzałka"

        • 5 1

      • tylko co to za zagrozenie? dla kogo? ;)

        co najwyzej dla samego rowerzysty

        • 4 3

  • Nowi kierowcy

    Szczególnie ci którzy dostali nowe mocne markowe samochody-dominują dziewczyny,nie ustąpią mimo że powinny udzielić pierwszeństwa.

    • 4 2

  • skopjuja ze starego darmowego raportu i kasę spora zganie jakiś krewny urzędnika

    to jawne wyrzucanie pieniędzy podatników w błoto a właściwie do kieszeni kolesiów

    • 5 0

  • odpowiedz jest prosta: Prędkość (2)

    Trzeba zdyscyplinowac dzicz przekraczającą dopuszczalne prędkości. Jest 50kmh to maks 50kmh, a nie że wszyscy jadą 70-90kmh. Na strefach zamieszkania i 30 jest jeszcze gorzej.

    • 11 7

    • Najlepiej zakorkować wszystko. Bezruch jest bezpieczny.

      • 0 4

    • nie predkosc a baby za kółkiem

      • 2 5

  • Na głupotę ludzką (1)

    ...żadna analiza nie pomoże

    • 11 1

    • praktyka dowodzi czego innego

      perswazja skutkuje

      • 1 2

  • Motocykliści nie są chronieni ? Hahaha. (3)

    A kto pozwala jeździć bezkarnie bez tłumików i budzić całe miasto po nocach ? Kierowca auta od razu by został ukarany.

    • 71 23

    • kierowcy aut w druga strone. dym czarny z dieselkow a policja w nosie ma zatrzymanie delikwenta i wyslanie go na badanie emisji spalin. DPFy powycinane, EGRy powycinane, katalizatory wyciete i jedzie pan i wladca kopciuchem

      • 5 0

    • Dopóki nie kręcisz bączków na rondzie, nikt nie zatrzyma Cię za rozwalony wydech...

      Wiem, bo sam kupiłem gruza ze "sportowym" wydechem i jeździłem tak miesiąc, zanim coś we mnie pękło i pojechałem go wymienić.

      • 3 0

    • Trafna wypowiedź

      Mieszkam ponad kilometr (w linii prostej), od Grunwaldzkiej i często słyszę ryk motorów u siebie. Co dopiero mają powiedzieć osoby, które mieszkają bliżej lub przy Grunwaldzkiej?!

      • 19 2

  • Ja bym zaczął od progów zwalniających na Słowackiego

    Skończyły by się wypadki na leśnym odcinku.
    Śrutowanie asfaltu nie pomoże - jedynie pomóc by mogło śrutowanie mózgów niektórych kierowców.
    Odcinkowy pomiar prędkości na Słowackiego, Grunwaldzkiej i obwodnicy to praktycznie niezbędna inwestycja!

    • 9 3

  • Posiadam błotnik do tej Meganki. Kolor TEHNK.

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane