- 1 Były wiceprezydent Gdańska skazany (123 opinie)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (502 opinie)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (89 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (321 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (87 opinii)
- 6 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (47 opinii)
Gdańsk zleca analizę ruchu z ostatnich siedmiu lat, by wyciągnąć wnioski
Gdańscy drogowcy szukają wykonawcy raportu o bezpieczeństwie w ruchu na ulicach miasta. Analiza ma uwzględniać szczególnie najmniej chronionych użytkowników dróg: pieszych, dzieci, rowerzystów i motocyklistów, a także młodych kierowców, zbadać przyczynę wypadków czy określić miejsca, w których w latach 2013-2019 najczęściej dochodziło do zdarzeń drogowych. To pozwoli na wdrożenie w przyszłości odpowiednich działań zapobiegawczych.
Z jednej strony jest punktem wyjścia do dyskusji o koniecznych zmianach w mieście, z drugiej - pomaga w koncepcyjnej pracy radom dzielnic i urzędnikom. Korzystają też sami mieszkańcy - np. przy podejmowaniu różnego rodzaju inicjatyw społecznych (fachową wiedzę można później wykorzystać przy opracowaniu projektów w Budżecie Obywatelskim).
- Nie ma wymogu prawnego robienia takiego opracowania - podkreśla Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Po 2012 roku korzystaliśmy z danych udostępnianych przez policję z systemu SEWIK [System Ewidencji Wypadków i Kolizji - dop. red.] oraz z bazy danych udostępnianej przez Pomorską Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Jak dodaje, wspomniana baza przestała być aktualizowana w 2017 roku i stąd decyzja o wykonaniu raportu BRD dla Gdańska za lata 2013-2019.
RAPORT BRD z 2012 r.
Analiza ma uwzględniać:
- rodzaje zdarzeń drogowych
- miejsca występowania zdarzeń drogowych
- porę występowania zdarzeń drogowych
- przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych
- ofiary wypadków drogowych
- sprawców wypadków drogowych
W raporcie uwzględnione mają być także zachowania uczestników ruchu oraz przedstawione tendencje zmian dla poszczególnych grup ryzyka i problemów w latach 2013-2019. Znajdzie się w niej także wykaz miejsc niebezpiecznych obejmujący przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych (skrzyżowania, ulice) ze szczególnym uwzględnieniem niechronionych uczestników ruchu drogowego. Jednym z punktów dokumentu ma być też analiza porównawcza dla Głównego i Starego Miasta.
- Raporty BRD są źródłem informacji o charakterze i przyczynach zdarzeń drogowych na sieci dróg w Gdańsku. Stanowią podsumowanie problemów w ruchu drogowym i wskazują obszary wymagające poprawy, podjęcia działań. Pozwalają również na analizę efektywności wprowadzanych zmian. Relacje pomiędzy liczbą i ciężkością i miejscem wypadków drogowych pozwalają na ocenę ich lokalizacji, przyczyn i okoliczności, a w efekcie wdrożenie odpowiednich działań zapobiegawczych - mówi Kiljan.
Opinie (234) ponad 10 zablokowanych
-
2020-06-01 12:08
W Niemczech zabierają prawko jak przekroczysz prędkość o 20kmh. Także poza terenem zabudowania (3)
Można skutecznie walczyć z patologią? można.
- 18 9
-
2020-06-01 13:49
(1)
poza zabudowanym już nie zabierają od przekroczenia od 20km/h !!! Wycofali się z tego. Ale problem nie leży w wysokości kary tylko jej nieuchronności.
- 0 2
-
2020-06-01 14:16
nic nie wycofali
dalej to obowiazuje i obowiazywac bedzie
- 0 0
-
2020-06-01 12:13
Tak, ale niech przeanalizują wtedy prędkości dopuszczalne. Jest wiele miejsc, gdzie wiocha ciągnie się przez 5 km, domów może 10, a ograniczenie 40 przez cały zabudowany.
- 3 7
-
2020-06-01 11:07
Serio analiza pozwoli na wnioski? (1)
To bardzo ciekawy powód zlecenia analizy. Czy nie mozna by zlecać analizy tulko po to, żeby analitycy mieli co analizować?
- 30 10
-
2020-06-01 14:10
Pisanie dla samego pisania
Lanie wody i pozorowanie pracy.
- 0 0
-
2020-06-01 13:02
Według ankiety, rowerzyści stwarzają największe zagrozenie będąc na 2. miejscu (3)
xD xD xD
Trzeba mieć styropian zamiast mózgu żeby mieć takie "przekonania". Szkoda czasu i klawiatury na przedstawianie argumentów, bo i tak nic nie dotrze.- 14 13
-
2020-06-01 13:08
Większość rowerzystów łamie przepisy (2)
przejeżdżając rowerem przez przejścia dla pieszych zamiast zsiąść i przeprowadzić rower
- 6 6
-
2020-06-01 13:57
a kierowcy nie zatrzymują się na czerwonym i walą prosto w rowerzystów "bo zielona strzałka"
- 5 1
-
2020-06-01 13:12
tylko co to za zagrozenie? dla kogo? ;)
co najwyzej dla samego rowerzysty
- 4 3
-
2020-06-01 13:56
Nowi kierowcy
Szczególnie ci którzy dostali nowe mocne markowe samochody-dominują dziewczyny,nie ustąpią mimo że powinny udzielić pierwszeństwa.
- 4 2
-
2020-06-01 13:56
skopjuja ze starego darmowego raportu i kasę spora zganie jakiś krewny urzędnika
to jawne wyrzucanie pieniędzy podatników w błoto a właściwie do kieszeni kolesiów
- 5 0
-
2020-06-01 12:31
odpowiedz jest prosta: Prędkość (2)
Trzeba zdyscyplinowac dzicz przekraczającą dopuszczalne prędkości. Jest 50kmh to maks 50kmh, a nie że wszyscy jadą 70-90kmh. Na strefach zamieszkania i 30 jest jeszcze gorzej.
- 11 7
-
2020-06-01 13:31
Najlepiej zakorkować wszystko. Bezruch jest bezpieczny.
- 0 4
-
2020-06-01 12:34
nie predkosc a baby za kółkiem
- 2 5
-
2020-06-01 11:22
Na głupotę ludzką (1)
...żadna analiza nie pomoże
- 11 1
-
2020-06-01 13:20
praktyka dowodzi czego innego
perswazja skutkuje
- 1 2
-
2020-06-01 11:06
Motocykliści nie są chronieni ? Hahaha. (3)
A kto pozwala jeździć bezkarnie bez tłumików i budzić całe miasto po nocach ? Kierowca auta od razu by został ukarany.
- 71 23
-
2020-06-01 13:19
kierowcy aut w druga strone. dym czarny z dieselkow a policja w nosie ma zatrzymanie delikwenta i wyslanie go na badanie emisji spalin. DPFy powycinane, EGRy powycinane, katalizatory wyciete i jedzie pan i wladca kopciuchem
- 5 0
-
2020-06-01 12:06
Dopóki nie kręcisz bączków na rondzie, nikt nie zatrzyma Cię za rozwalony wydech...
Wiem, bo sam kupiłem gruza ze "sportowym" wydechem i jeździłem tak miesiąc, zanim coś we mnie pękło i pojechałem go wymienić.
- 3 0
-
2020-06-01 11:21
Trafna wypowiedź
Mieszkam ponad kilometr (w linii prostej), od Grunwaldzkiej i często słyszę ryk motorów u siebie. Co dopiero mają powiedzieć osoby, które mieszkają bliżej lub przy Grunwaldzkiej?!
- 19 2
-
2020-06-01 13:13
Ja bym zaczął od progów zwalniających na Słowackiego
Skończyły by się wypadki na leśnym odcinku.
Śrutowanie asfaltu nie pomoże - jedynie pomóc by mogło śrutowanie mózgów niektórych kierowców.
Odcinkowy pomiar prędkości na Słowackiego, Grunwaldzkiej i obwodnicy to praktycznie niezbędna inwestycja!- 9 3
-
2020-06-01 13:10
Posiadam błotnik do tej Meganki. Kolor TEHNK.
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.