• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk zleca analizę ruchu z ostatnich siedmiu lat, by wyciągnąć wnioski

rb
1 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Analiza ma uwzględniać głównie niechronionych użytkowników dróg, a więc rowerzystów, pieszych, dzieci czy motocyklistów. Analiza ma uwzględniać głównie niechronionych użytkowników dróg, a więc rowerzystów, pieszych, dzieci czy motocyklistów.

Gdańscy drogowcy szukają wykonawcy raportu o bezpieczeństwie w ruchu na ulicach miasta. Analiza ma uwzględniać szczególnie najmniej chronionych użytkowników dróg: pieszych, dzieci, rowerzystów i motocyklistów, a także młodych kierowców, zbadać przyczynę wypadków czy określić miejsca, w których w latach 2013-2019 najczęściej dochodziło do zdarzeń drogowych. To pozwoli na wdrożenie w przyszłości odpowiednich działań zapobiegawczych.



Kto według ciebie stwarza największe zagrożenie na drogach w mieście?

Podobna analiza powstała przed kilkoma laty i uwzględniała lata 2004-2012. Raport dotyczy całego obszaru miasta oraz odrębnie poszczególnych dzielnic. Powstały dokument może być wykorzystany na wiele sposobów.

Z jednej strony jest punktem wyjścia do dyskusji o koniecznych zmianach w mieście, z drugiej - pomaga w koncepcyjnej pracy radom dzielnic i urzędnikom. Korzystają też sami mieszkańcy - np. przy podejmowaniu różnego rodzaju inicjatyw społecznych (fachową wiedzę można później wykorzystać przy opracowaniu projektów w Budżecie Obywatelskim).

- Nie ma wymogu prawnego robienia takiego opracowania - podkreśla Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Po 2012 roku korzystaliśmy z danych udostępnianych przez policję z systemu SEWIK [System Ewidencji Wypadków i Kolizji - dop. red.] oraz z bazy danych udostępnianej przez Pomorską Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Jak dodaje, wspomniana baza przestała być aktualizowana w 2017 roku i stąd decyzja o wykonaniu raportu BRD dla Gdańska za lata 2013-2019.

2012 from Trojmiasto.pl


RAPORT BRD z 2012 r.

Analiza ma uwzględniać:

  • rodzaje zdarzeń drogowych
  • miejsca występowania zdarzeń drogowych
  • porę występowania zdarzeń drogowych
  • przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych
  • ofiary wypadków drogowych
  • sprawców wypadków drogowych


Śmiertelny wypadek na Drodze Zielonej w lipcu 2017 r. Śmiertelny wypadek na Drodze Zielonej w lipcu 2017 r.

Czy piesi, rowerzyści i inni "niechronieni" użytkownicy dróg w Gdańsku są na nich bezpieczni?

Analiza ma się skupić głównie na grupach ryzyka, tj. pieszych, dzieciach, młodych kierowcach, rowerzystach, motocyklistach oraz problemach dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego, tj. nadmiernej prędkości, alkoholu spożywanego przez kierowców przed tym, jak usiądą za kierownicą, czy koniecznych zmian w infrastrukturze drogowej.

W raporcie uwzględnione mają być także zachowania uczestników ruchu oraz przedstawione tendencje zmian dla poszczególnych grup ryzyka i problemów w latach 2013-2019. Znajdzie się w niej także wykaz miejsc niebezpiecznych obejmujący przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych (skrzyżowania, ulice) ze szczególnym uwzględnieniem niechronionych uczestników ruchu drogowego. Jednym z punktów dokumentu ma być też analiza porównawcza dla Głównego i Starego Miasta.

- Raporty BRD są źródłem informacji o charakterze i przyczynach zdarzeń drogowych na sieci dróg w Gdańsku. Stanowią podsumowanie problemów w ruchu drogowym i wskazują obszary wymagające poprawy, podjęcia działań. Pozwalają również na analizę efektywności wprowadzanych zmian. Relacje pomiędzy liczbą i ciężkością i miejscem wypadków drogowych pozwalają na ocenę ich lokalizacji, przyczyn i okoliczności, a w efekcie wdrożenie odpowiednich działań zapobiegawczych - mówi Kiljan.
rb

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • Nic o stanie dróg? (1)

    A szkoda

    • 59 13

    • rowerowych?

      wiekszosc nadaje sie do delegalizacji. prawda

      • 3 6

  • wystarczy stanąć na chwilę przy dowolnym skrzyżowaniu żeby wiedzieć:
    - przejeżdżanie na czerwonym świetle
    - nie zatrzymywanie się na zielonej strzałce
    - przekraczanie prędkości
    - wymuszanie pierwszeństwa przez skręcające samochody

    • 14 3

  • Brak wskazania

    Bezmyślni i zadufani w sobie. ...Ponieważ z każdej z wymienionych grup to właśnie ci powodują wypadki. Nie umieją przewidzieć zachowań innych jak i swoich dostosowując do tego co w danej chwili jest na drodze. Preferujący własne potrzeby nad potrzeby innych. Zwykłe :" bo mnie się spieszy" jakby spieszyć się nie musieli inni. I to w jednakowym procencie kierowcy piesi i wszyscy inni.

    • 10 1

  • Dziwna sprawa, przeciez można sie zwrocic do policji

    Oni przecież mają statystyki dot. wypadków
    Z drugiej strony były podejmowane różne decyzje bez żadnych raportów, a więc można było. Pieniądze wyd,uczone w błoto.

    • 9 0

  • a dlaczego nie ma w opracowaniu wg. miejsca zamieszkania ?

    • 0 6

  • nadmierna prędkość?

    Zdecydowanie większość dróg nie nadaje się do przepisowej jazdy a o przekraczaniu prędkości nie wspomnę! Słabo oznakowane (zmazane pasy), śliskie pasy na przejściach kiedy zmokną (serio?!). Nieadekwatne oświetlenie ścieżek rowerowych oraz przejść dla pieszych (zwłaszcza w okolicach szkół). Łatane jezdnie asfaltem różnej jakości, które powodują, że skaczemy jak króliczki na niektórych trasach. Kierowcy którzy wiecznie się gdzieś spieszą...? gdzie się tak spieszysz? dzisiaj Ci się udało, a jutro możesz nie mieć nogi po wypadku... Rowerzyści którzy zamiast zwolnić pędzą wprost na pieszych i ścinają bo nie chce im się czekać na światłach. Piesi wiecznie z nosem w telefonie. To się musi źle skończyć, i oczywiście tak jest. Może chwila refleksji by się przydała, po co tak wszędzie pędzić, przyjechać 5 minut później ale bezpieczniej, nie ryzykować całej rodziny, jak nie swojej to w innym aucie.

    Czas na zmiany, zacznijmy od siebie.

    Pozdrawiam

    • 24 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane