• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: 600 napraw parkomatów rocznie

Patryk Szczerba
28 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
W Gdyni znajduje się 197 parkomatów firmy Parkeon, w tym 161 urządzeń solarnych oraz 36 parkomatów zasilanych energią elektryczną, z funkcją wydawania reszty. W Gdyni znajduje się 197 parkomatów firmy Parkeon, w tym 161 urządzeń solarnych oraz 36 parkomatów zasilanych energią elektryczną, z funkcją wydawania reszty.

Nawet 40 razy dziennie firma serwisująca parkomaty w Gdyni musi reagować na zgłoszenia o awariach urządzeń, jednak dziennie wykonywane są średnio tylko dwie naprawy. - Większość informacji spowodowanych jest nieprawidłową obsługą przez kierowców - wyjaśnia ZDiZ w Gdyni.



Zdarzyło ci się trafić na zepsuty parkometr?

Nie ma tygodnia, by do naszej redakcji nie trafiły informacje na temat zepsutych parkomatów w mieście. Kierowcy potrafią skarżyć się nawet na niedostępność kilku mijanych urządzeń z rzędu. Wielu traci cierpliwość i nie płaci za parkowanie, wyrabiając sobie przy okazji złą opinię o funkcjonującej w Gdyni Strefie Płatnego Parkowania.

W najgorszej sytuacji są ci, którzy w poszukiwaniu działającego parkometru muszą, tak jak pani Magdalena, poruszać się z dodatkowym obciążeniem.

- Jestem mamą trzymiesięcznego synka i irytuje mnie, gdy muszę szukać, nosząc w foteliku w deszczu dziecko, sprawnego automatu. W zeszłym tygodniu dopiero trzeci parkometr był sprawny przy ul. Władysława IV przy budynku Hossy zobacz na mapie Gdyni. Ceny za godzinę parkowania nie są niskie, a do tego miasto funduje za darmo dodatkową aktywność fizyczną - pisze zdenerwowana czytelniczka.
Dzienna liczba zgłoszeń o awariach urządzeń waha się w przedziale ok. 10-40. W tym samym okresie odnotowujemy 2-3 naprawy.
Urzędnicy zachęcają, by w przypadku zauważenia awarii zgłaszać lokalizację zepsutego parkometru pod podanym na miejscu numerem telefonu. Taki obowiązek mają też kontrolerzy, którzy dysponują m.in. specjalną monetą, by sprawdzić działanie urządzenia. Trzy lata temu były szef strefy parkowania, a obecnie Tomasz W., przeciwko któremu prokuratura skierowała akt oskarżenia przekonywał, że naprawy wymaga 15 parkomatów dziennie. A jak jest obecnie?

- Dziennie odnotowujemy 2-3 naprawy. Naprawy rozumiane są jako czynności mające na celu usunięcie awarii uniemożliwiającej kupno biletu, np. poprzez wymianę uszkodzonej części. Rocznie takich działań odnotowujemy ok. 600. Dzienna liczba zgłoszeń o awariach urządzeń waha się w przedziale ok. 10-40 - wyjaśnia Maciej Karmoliński, wicedyrektor ZDiZ, nadzorujący od czasu zatrzymania Tomasza W. Strefę Płatnego Parkowania w Gdyni.
W przypadku nieczynnego parkomatu, których razem w Gdyni jest 197, szukać kolejnego jednak trzeba, zwłaszcza że - jak przekonują odpowiedzialni za Strefę Płatnego Parkowania - prawdziwych awarii jest niewiele.

- Na ogół po sprawdzeniu zgłoszeń przez firmę serwisującą okazuje się, że nie są to rzeczywiste awarie. Najczęściej wynikają z niewłaściwej obsługi parkomatu. Zdarzają się też takie, które powstały w wyniku świadomego uszkodzenia urządzeń - opowiada Karmoliński.
Rocznie miasto wydaje na kompleksową usługę serwisowania wszystkich urządzeń w Strefie Płatnego Parkowania 1,2 mln zł.

- Umowa obejmuje m.in. bieżące utrzymanie, konserwację, naprawy, wymianę zużytych części i materiałów eksploatacyjnych. Miesięczne ryczałtowe wynagrodzenie z tytułu świadczenia tej usługi wynosi 99 990 zł. Naprawy parkomatów realizowane są przez firmę zewnętrzną - uzupełnia Karmoliński.

Opinie (141) 1 zablokowana

  • ?

    a za co mam placic? to moze tez ustawic platomaty od oddychania. dalej bede wrzucal podkladki i juz!

    • 1 2

  • Szczurek obiecywał że w Gdyni nigdy nie będzie parkomatów.. (2)

    ładnie tak kłamać panie Szczurek?

    • 11 3

    • Bardzo dobrze, że są w Gdyni parkomaty!!! Nie wyobrażam sobie już jakby miało ich nie być. Jednak poprawiły sytuację ze znalezieniem miejsca postoju.

      • 2 2

    • Kiedy tak mówił? Mów, kiedy tak mówił! Jeśli to prawda to muszę przykryć się kocem bo oszczędzam na ogrzewaniu.

      • 2 2

  • Ten portal chyba na siłę wyszukuje tematów, które mają małe znaczenie. Dotyczy to zarówno Gdyni, Gdańska, jak i Sopotu.

    • 3 4

  • koleś (1)

    urzędasów ma firmę serwisującą i zarabia 1,2 mln zł rocznie - tak się robi kasę

    • 10 1

    • Boże, wydało się. Co robić, co robić?

      • 1 1

  • parkometry (1)

    Wprowadzone nowe parkometry Panie Karmolinski są skomplikowane myśle że to Pana wybór prosze o wyjaśnienie dlaczego kupionu taki bubel Panie Dyrektorze Chyba że wyjaśni Pan Kamiński

    • 5 0

    • Kamiński, ten niewinny in blanco ułaskawiony przez pana Dudę?

      • 0 1

  • Widac ze to jest koszt

    Tristar prawie 200 milionów bubel utrzymanie serwisowanie nowego systemu to 30 tys na dzien ! To jest takie stolec ,ze jut takie kwoty ida na serwis ? . Te automaty prawie 200 milionów bubel ktory kosztuje ogromne pieniądze Na serwis

    • 7 0

  • To oznacza, że rocznie 1 automat kosztuje 6000. Dodając do tego koszt zakupu automatu wychodzi ok. 106000. Pytanie, czy to potrzebne? Czy rzeczywiście miasto na tym zarabia? Czy serwisanci?

    • 12 0

  • Skycash, mobiparking i po problemie (1)

    Nie pamiętam kiedy ostatni raz płaciłem gotówką za parkowanie albo bilety autobusowe. Przecież telefon ma prawie każdy...

    • 4 7

    • Łażenie z drobniakami w poszukiwaniu sprawnego parkomatu to jakaś forma masochizmu. Poza tym płacenie monetami jest niehigeniczne.
      Nie rozumiem po co ludzie to robią skoro temat można załatwić dwoma kliknięciami w telefon bez wychodzenia z auta.

      • 3 2

  • Te parkometry są zbyt skomplikowane dla przeciętnego kierowcy. (1)

    • 3 2

    • To tylko świadczy o kierowcach.

      • 4 0

  • Zlikwidować strefę i będzie po problemie (2)

    jeden podatek mniej.

    • 16 6

    • no właśnie (1)

      jak to dla miasta taki kłopot, to po jaką ch0lerę je zamontowali.

      • 1 2

      • Żebyś nie blokował miejsca w centrum na cały dzień, bo jest za darmo.

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane