• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Mieszkańcy Wzgórza nie mają gdzie parkować

Patryk Szczerba
31 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kierowcy codziennie zastawiają ul. Biskupa Dominika. Kierowcy codziennie zastawiają ul. Biskupa Dominika.

Mieszkańcy Wzgórza św. Maksymiliana coraz głośniej narzekają na problemy z zaparkowaniem samochodów na ulicach swojej dzielnicy. W opiniach przewija się sugestia, by rozszerzyć gdyńską Strefę Płatnego Parkowania, tak jak zrobiono to w przypadku Kamiennej Góry. Urzędnicy przekonują, że sytuacja jest bardziej skomplikowana.



Czy Strefa Płatnego Parkowania powinna być rozszerzona o ulice na Wzgórzu św. Maksymiliana?

Na Kamiennej Górze parkomaty stanęły rok temu. Od tego czasu, dzięki rotacji, którą wymusza płatne parkowanie, zmniejszyła się liczba samochodów parkujących pod posesjami i blokujących ruch mieszkańcom. Parkingowi bywają tak gorliwi, że upomnienia związane z parkowaniem bez opłat wystawiają nawet mieszkańcom parkującym na podjazdach do swoich posesji.

Kilka dni temu na problem parkowania na ul. Biskupa Dominika zwrócił uwagę w liście do nas jeden z czytelników.

- Ludzie nie mogą parkować pod własnym domem, bo nie ma tam wolnych miejsc, a za postój za postawionym bez sensu znakiem zakazu otrzymują mandaty. To gdzie mają zostawiać samochody? - pisał pan Wojciech.

Strażnicy miejscy tłumaczyli, że mandaty nikogo nie mogą dziwić, bo samochody blokują przejście chodnikiem. Takie wyjaśnienia jednak jeszcze bardziej denerwują mieszkańców.

- Już drugi raz za oknem mojego auta jest naklejka, że kolejnym razem moje auto zostanie odholowane, ponieważ ulica Biskupa Dominika jest dwukierunkowa i nie można parkować po żadnej z jej stron. Jest to dla mnie wielki skandal. Gdzie my jako mieszkańcy mamy parkować? - pisze w innym liście do naszej redakcji pani Adriana.

Rozwiązaniem, zdaniem części z kierowców, byłoby rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania m.in. o ul. Partyzantów zobacz na mapie Gdyni, Kopernika zobacz na mapie GdyniBiskupa Dominika zobacz na mapie Gdyni. Wnioskują o to do Zarządu Dróg i Zieleni od dłuższego czasu.

- Trzeba pamiętać, że nie wszyscy oczekują takiego rozwiązania w tym miejscu. Na Kamiennej Górze żądania mieszkańców były jasno sprecyzowane. Na Wzgórzu ludzie nie są tak zgodni. Oczywiście, obserwujemy sytuację i rzeczywiście bywają dni, że miejsc parkingowych brakuje. Na pewno zanim podejmiemy konkretne decyzje wysłuchamy dokładnie wszystkich opinii i sporządzimy analizy - tłumaczy Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.

Według urzędników w całej sytuacji jest też "druga strona medalu". Na Wzgórzu zderzają się interesy trzech grup: parkujących kierowców mieszkających na terenie dzielnicy, zmotoryzowanych, którzy zostawiają tu samochody, by uniknąć płacenia za parkowanie i pieszych.

- Kierowcy często parkują na trawnikach, skrzyżowaniach, czy przejściach dla pieszych. Dodatkowo nie zostawiają miejsca dla pieszych na chodniku. Strażnicy miejscy i policjanci muszą reagować. Można mówić, że brakuje miejsc do parkowania, ale przepisy muszą być respektowane - podkreśla Karmoliński.

Czytaj także: Gdańszczanie nie chcą stref płatnego parkowania w dzielnicach

Miejsca

Opinie (219) 3 zablokowane

  • Znieść strefy płatnego parkowania (11)

    Więcej parkingów !!!

    • 182 63

    • Czy szłyszałeś już o Janku? (1)

      • 0 1

      • A podobno taka bieda i nędza w kraju

        a nie ma gdzie wozu zaparkować, bo zajęte?

        • 1 0

    • więcej parkingów w centralnych rejonach miasta = (1)

      więcej korków na dojazdach do niego

      • 18 17

      • Bzdury

        • 1 4

    • O jakiej rotacji mowa.

      To jest para podatek od środków transportu w centrum.
      Może urzędnicy pochwalą się ile jest miejsc parkingowych i ile sprzedanych abonamentów.

      • 10 1

    • To by było coś (1)

      Zlikwidować plaże,parki,lasy całą zieleń i robić parkingi,więcej parkingów,ale najkorzystniej było by zasypać morze Bałtyckie i zrobić jeden międzynarodowy parking.

      • 12 10

      • właśnie jeden wielki parking

        • 4 0

    • Zrobić płatne krzesła przy biurkach dla nierobów z UM (1)

      Zrobić płatne miejsca przy biurkach dla urzędników UM !!! Im wyższy na drabinie karierowicz, nieudacznik, tym wyższa opłata !!!

      • 10 3

      • nie dostałeś się ?

        • 0 0

    • wybudować kilka parkingów wielopoziomowych w kilku rejonach śródmieścia

      i wprowadzić całkowity zakaz parkowania na ulicach śródmieścia (z wyjątkiem uliczek osiedlowych - one właściwie zostały zaprojektowane jako parkingi). I spokój będzie i porządek i miejsca więcej na zieleń i ścieżki rowerowe..

      • 2 2

    • ale jedynie piętrowe bo miejsca za dużo nie ma

      • 0 0

  • Kłania się planowanie urbanistyczne (3)

    Np. deweloperzy dążą do maksymalizacji zysków i nie tworzą miejsc parkingowych dla mieszkańców sprzedawanych przez nich bloków, a odpowiednie urzędy nie akceptują takie projekty.

    • 86 16

    • Na tej dzielnicy i tej drodze nie budowali deweloperzy (2)

      Deweloperzy mają współczynniki miejsc parkingowych, które muszą spełniać i przeważnie już budują hala garażowe....

      • 21 3

      • ale ktoś tam coś budował? (1)

        i co na to współczynniki?

        • 1 10

        • budował ale kilkadziesiąt lat temu...

          To dość stara dzielnica, gdy o współczynnikach nikt nie słyszał bo nie było takiej potrzeby...

          • 14 0

  • (4)

    Bpa Dominika dwukierunkowa?? Hmm zawsze myślałem że jedno. Ale faktycznie zastawiona jest totalnie.

    • 68 1

    • od tygodnia jest 2kierunkowa (1)

      ze względu na remont rur kanalizacyjnych. Po obu stronach ustawiono znaki zakazu parkowania... :/ Strażnicy są wyrozumiali :) Widać strażnik też człowiek.

      • 11 2

      • mnie zdziwiło określenie:

        "strażnik też człowiek", nigdy nie posunął bym się tak daleko, wydaje mi się że to gruba przesada.

        • 5 4

    • Mnie to też zdziwiło,

      ale tam trwa remont burzówki, dlatego odcinkami jest dwukierunkowa. Przemieszczać się nią teraz - sama radość. Mało brakowało, a miałbym wczoraj stłuczkę.

      • 1 0

    • Cała

      Gdynia od rogatek to powinna być strefa płatnego parkowania i drastycznie podnieść opłaty za parkowanie to się odechce kaszubom parkowania , niech trzymają swoje żęchy w lesie !!!!

      • 2 1

  • ZDiZ - za nich w 1 kolejności powinni się wziąć, (3)

    banda nieudaczników i nierobów na czele z kierownikiem tej jednostki!

    • 46 12

    • po pierwsze prowadzić akcję wyjaśniającą, że miasto nie jest z gumy

      • 4 3

    • obserwuję ich pracę od miesiąca z pobliskiej kamienicy.

      Ludzie tam się nic nie dzieje! Chyba, że są w "terenie".

      • 2 0

    • Polityka ZDIZ:

      Jest lokal usługowy (dzielnica Gdynia Redłowo) istniejący od roku 86. Nowy najemca występuje z wnioskiem o zmianę sposobu użytkowania (inna branża) i zdiz mu stawia warunek, że ok pod warunkiem, ze zapewni ileś tam miejsc postojowych na własnej działce - a działak jest od strony jakiegokolwiek możliwego dojazdu zabudowana tak, że nie ma miejsca na ani jedno miejsce postojowe. I co teraz? Sytuacja patowa - czyli istniejący lokal usługowy traci rację bytu? gdzie logika?

      • 3 0

  • płatne parkowanie powinno być od Klifu do Rumii (3)

    wtedy będzie na bogato,a co-niech Europa widzi,że jesteśmy krajem w gospodarczej czołówce UE.:o...

    • 82 5

    • chyba raczej w gospodarczej kijówce UE

      • 0 3

    • jeśli możliwość dojechania wszędzie samochodem uważasz za czołówkę, to niezbyt mamy o czym rozmawiać

      Jeśli 500 000 ludzi w trójmieście na raz wsiądzie w samochód i będzie chciało dojechać gdziekolwiek sobie życzą, to żadna infrastruktura tergo nie wytrzyma.

      • 6 4

    • DOKŁADNIE TAK! Zróbmy jak w LONDYNIE! Zakaz wjazdu do centrum chyba,

      że masz wykupiony abo! Plus płatne miejsca parkingowe. Miasto dla mieszkańców. Ci co przyjeżdżają też by się wkurzali gdyby im pod domem ktoś zabierał miejsce!

      • 5 3

  • I widać, ze płatne parkowanie jest o kant d*py potłuc (6)

    Nie rozwiązuje sytuacji a tylko generuje nowe problemy oraz jest sposobem na wyciąganie od ludzi kasy. Aby ludzie chcieli korzystać z komunikacji zbiorowej ta musi być atrakcyjna cenowo i czasowo względem transportu indywidualnego. Gdyby na Władysława IV, Morskiej, 10 lutego i kilkuinnych ulicach powstały buspasy to nie potrzebna byłaby żadna strefa płatengoparkowania. Ale my wolimy rozwiązania z lat 70 tych ubiegłego wieku... HALO! Gdynio, bierz w końcu dobre przykłądy z cywilizowanego świata!

    • 70 24

    • Wcale nie jest (5)

      Od momentu gdy ta strefa powstala, nie mam problemu z parkowaniem gdy potrzebuje cos zalatwic w centrum. Taki byl jej cel i zostal on spelniony w 120%.
      Zeby komunikacja miejska byla atrakcyjniejsza cenowo i czasowo,musza byc perspektywy ze ktos bdzie z niej korzystal. Wiekszosc wiary jezdzi autami z dzielnic gdzie z palcem w nosie mozna dostac sie autobusem w czasie takim samym lub czesto krotszym niz samochodem i co? Nic. Wiekszosc buja sie furami bo (...) - tu wstaw jeden z tysiaca bezsensownych powodow.

      • 18 18

      • (2)

        problemu z parkowaniem w centrum Gdyni nigdy nie było. No chyba, że dla kogoś przejść 100m to był problem...

        • 17 5

        • brednie (1)

          10 lat temu pracowałem w centrum - jak jechałem na 8mą to były miejsca, ale w ciągu dnia jak musiałem się przemieszczać to potrafiłem 15 minut krążyć szukając miejsca do zaparkowania.

          • 4 3

          • a ja od 10 lat pracuje w centrum i z parkowaniem nigdy nie bylo problemu ani rano ani pozniej. moze nie zawsze dalo sie zaparkowac pod drzwiami, ale z cala pewnoscia zawsze bylo miejsce na sasiedniej ulicy

            • 5 4

      • nie wiem jak dla was (1)

        Dla mnie wpierw buduje się parkingi, a nie strefy parkowania.

        • 17 5

        • strefa parkowania ma zniechęcać do parkowania,

          a nie zachęcać.

          Opłaty są po to, aby zmniejszyć podaż samochód na danym terenie.

          • 6 8

  • (10)

    Jeżeli nie ma miejsca na parkowanie należy wybudowac wielopoziomowy parking. Proste.

    • 57 14

    • (1)

      oczywiście darmowy, bo nie po to auto kupowałeś by potem za niego płacić

      • 14 1

      • Wlaściwie to jest mi to obojetne. Kierowcy i tak są obdzierani przez pazerne państwo na wszelkie mozliwe sposoby, więc kilka złotych wiecej nie zrobi wielkiej róznicy.
        Tak to byla ironia.
        Natomiast na poważnie postuluję objęcie włąścicieli rowerów obowiązkową, coroczna opłatą z uwagi na korzystanie z dróg. Skoro korzystaja to także powinni płacić.

        • 12 7

    • kolego

      Zamiast parkingów mamy kotarę i infobox

      • 5 5

    • A ilr to bedzie kosztowac? (4)

      Parkowanie takie bedzie 3-4 razy drozsze od parkowania na ulicy....

      • 0 0

      • (3)

        niekoniecznie, wielu mieszkańców chętnie wykupiłoby abonament w takim zadaszonym parkingu. Samochód stojący na takim parkingu znacznie mniej się psuje, dłużej jest sprawny i dłużej możesz nim jeździć, więc w sumie to się opłaca. Poza tym w zimie jak wsiadasz do suchego, ogrzanego samochodu bez skrobania szy itp. to jednak jest to duże udogodnienie.

        • 4 1

        • Proponuje parking pod batorym, masz sucho, ogrzane itp. Sprawdź ceny to sie odechce (2)

          • 0 0

          • Te osiedlowe mogą być tańsze. Hala garażowa dla mieszkańców to jednak co innego niż podziemny parking przy sklepie.

            • 1 0

          • parking pod batorym jest akurat tańszy niż abonament miejski. ciekawe...

            • 1 0

    • wolą pierdy infoboksy budować (1)

      zamiast zbudować coś pożytecznego i opłacalnego.

      • 7 1

      • Kiedy dla miasta budowanie infrastruktury drogowej jest z założenia nieopłacalne - koszt budowy, utrzymania, roszczenia parkingowe, suburbanizacja, koszt uzbrojeń oddalonych terenów, zwiększone koszty utrzymania komunikacji miejskiej rozsianej po wielkim obszarze, koszty środowiskowe...

        • 2 1

  • pewnie urzędnicze łby postawią jeszcze więcej parkometrów i zakazów (2)

    • 40 11

    • dzięki czemu wreszcie będzie można znaleźć miejsce do parkowania na chwilę (1)

      • 2 2

      • Cóz za cudowna informacja!!! Drogi mieszkańcu, dzięki wprowadzeniu opłat bedziesz mogł znaleźć miejsce do parkowania!!!! Na chwilę!!!!

        • 4 3

  • Wszedzie auta,WSZĘDZIE! (21)

    Za granicą tak ładnie wyglądają uliczki,bo wszyscy mają garaże...A tu samochód na samochodzie,gdyby mogli to by jeździli po chodnikach jeszcze(a juz nie raz widzialam takich!)

    • 38 33

    • (2)

      Racja. W pełni się zgadzam. Dlaczego na zachodzie do głowy nie przyjdzie zastawienie autem chodnika, zaparkowanie na trawniku etc...cóż od tym względem bliżej nam do cywilizacji dzikiego wschodu.

      • 11 11

      • (1)

        Ty tak samo byłeś na Zachodzie jak ja na księzycu

        • 13 8

        • To z tej biedy

          • 0 1

    • (6)

      A dokładnie gdzie za granicą tak wyglądają te uliczki?

      • 5 5

      • np. w Niemczech (5)

        • 7 7

        • (1)

          Bzdura, mieszkam w Berlinie i tutaj sytuacja z samochodami w wielu miejscach wygląda podobnie. Wyjątkiem są dzielnice willowe co chyba nikogo nie dziwi.

          • 12 4

          • Gdynia i Berlin to dwa różne światy Panie Piotrze pod każdym względem

            • 8 3

        • (2)

          Jasne, może na niemieckiej wsi...

          • 1 1

          • Na wsi niemieckiej kazdy chowa auto do stodoły (1)

            • 4 0

            • tak, a niektórzy nazywają to garażem :)

              • 2 0

    • w Mediolanie są wielopiętrowe silosy, za których wynajęcie płaci się (1)

      w przeliczeniu na metr kwadratowy więcej niż za wynajem mieszkania, a i tak nie ma gdzie przejść i przejechać, motocykle jeżdżą chodnikami - tego scenariusza chciałbym uniknąć, dlatego uważam system płatności za parkowanie w pobliżu centrum za przejaw nowoczesnego myślenia o mieście.

      • 3 2

      • W ramacj nowoczesnego myślenia o mieście proponuję ustalić stawkę 1000 złotych za godzine parkowania.
        Wreszcie odpadnie nam łatka ciemnogrodu i zacofania a my z czystym sumieniem bedziemy mogli powiedzieć, że w czymś przodujemy na swiecie.

        • 2 2

    • (3)

      Buahahahahahah, gdzie byles za ta granica? w Mozambiku?
      A moze w Elblagu?
      Wierz mi, pod wzgledem kultury parkowania i zachowania w miescie moglibysmy spokojnie sluzyc za wzor Francuzom, Wlochom i Hiszpanom. A Turcja to powinien byc obowiazkowy przystanek dla cwaniaczkow i mistrzow prostej. Tam mozna sie nauczyc moresu i odczuc jak to jest gdy wszyscy na drodze maja w d... czy jezdziesz duzym,malym, drogim czy tanim autem. Niemcy sa poza konkursem, choc i tam nie jest tak rozowo jak to wielu sprzedaje w opowiesciach o Raju w Reichu.
      Skandynawii az tak dobze nie znam, podejrzewam ze tam aktycznie jest troszke lepiej niz u nas.

      • 6 0

      • W Szwecji jest dużo lepiej ale i ludzi dużo mnie (1)

        do tego nie jeżdzą jak dzicz z kartuz czy wejherowa

        • 9 1

        • Albo burak z Gdańska, który jak ma coś wiecej niż skode to ma mniemanie

          O sobie bogatego króla szos!

          • 0 0

      • To prawda. A parkowanie w niektórych hiszpańskich miastach jest obarczone ryzykiem nabycia uszkodzeń. Większość Hiszpanów bez żadnej krępacji parkuje dosłownie zderzak w zderzak. Niektórzy nawet zostawiają specjalnie samochody na luzie...

        • 2 0

    • (3)

      no bo tam są parkingi (najlepiej zadaszone) i samochody stoją na parkingach a nas niestety muszą stać na ulicy z powodu braku parkingów.

      • 4 2

      • gdyby u nas wprowadzono obowiązek posiadania garażu to większość uważałaby to za zamach (1)

        nie po to wszak ktoś kupił samochód za 10 000 czy 30 000 zł, aby teraz jeszcze ktoś mu kazał drugie tyle wydać na garaż.

        Choć uważam, że każdy samochód w mieście powinien mieć wykupione co najmniej jedno miejsce postojowe.

        Tu nie chodzi o złośliwość. Nie da się w mieście takim jak 3miasto pozwolić, aby każdy miał samochód. Póki co jesteśmy na granicy, ale jakby jeszcze doszło z 30% więcej samochodów, to ani zaparkować, ani przejechać się nie da.

        • 2 3

        • w nowo budowanych blokach jest już taki obowiązek. Developer musi zapewnić miejsca postojowe dla samochodów. Problem jest w starym budownictwie. Przypuszczam, że wiele osób skusiłoby się na halę garażową, gdyby tylko mieli taką możliwość.

          • 2 1

      • Pomimo zadaszonych parkingów wiele kierowców parkuje wzdłuż ulic. Brak miejsca to jest problem powszechny...

        • 0 0

    • Nie do końca

      Kiedyś dwie godziny jeździłem po Santa Cruz na Kanarach, by znaleźć miejsce do zaparkowania. W końcu znalazłem kawałek krawężnika, ale okazało się, że zarezerwowany dla Policji, bo obok był komisariat.

      • 3 0

  • hmmm (1)

    moze powycinac drzewa i krzaki w ktorych grasuja tylko menele i zrobic jak Bog przykazal ladne miejsca dla mieszkancow i ich gosci a nie wiecznie placic i placic to nie jest rozwiazanie po prostu bedzie wieksza rotacja jeden opdjedzie to drugi przyjedzie a mieszkancy nie beda mieli gdzie stanac w godzinach pracy

    • 32 17

    • tak tak

      /ironia start/
      za stadionem gosiru jest taki "kawalek krzakow i drzew" tylko psy tam sikaja wyciac to az do legionow i zrobic mega giga parking.
      /ironia koniec/

      prosze wskazac takie miejsca na wzgorzu maksymiliana w sasiedztwie ulic partyzantow, bp.dominika i kopernika. Parking przy partyzantow/legionow jest zdewastowany przez korzenie drzew, ulica partyzantow po ostatniej wymianie rur osiada w kilku miejscach, odcinek pomiedzy kopernika a partyzantow jest chyba zachowany w ramach jakiegos skansenu cywilizacyjnego do 2cz miasta z morza bo jak dlugo zyje tak dlugo jest ten bruk czyli dobre 40lat. jest miejsce na 2poziomowy parking na okolo 20-25aut moze troche wiecej na koncu partyzantow od strony swietojanskiej i chyba tylko kilka mniejszych ale 2-3 poziomowych parkingow jest sposobem na rozladowanie tego co sie dzieje.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane