• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: kolejne skrzyżowanie ze światłami

neo
18 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Inwestor Transatlantyka sfinansuje budowę sygnalizacji na feralnym skrzyżowaniu. Inwestor Transatlantyka sfinansuje budowę sygnalizacji na feralnym skrzyżowaniu.

Skrzyżowanie nieopodal Sea Towers i powstającego właśnie Transatlantyka będzie miało sygnalizację świetlną. Zafunduje ją deweloper, budujący apartamentowiec.



Na skrzyżowaniu ul. Derdowskiego i Żeromskiego zobacz na mapie Gdyni często dochodziło do stłuczek. Kilkakrotnie zmieniano tam pierwszeństwo i, mimo znaków "stop" oraz "ustąp pierwszeństwa przejazdu", masa kierowców jeździła tam na pamięć. Skutki były oczywiste.

- Kiedyś nawet robiliśmy statystykę, wyszło nam, że w ciągu pół roku było 37 wypadków - mówi pracująca w firmie Hartwig, mieszczącej się w budynku przy skrzyżowaniu, pani Anna.

Potwierdzają to mieszkańcy okolicznych budynków, którzy od lat zwalniają lub nawet zatrzymują się przed skrzyżowaniem, nawet jeśli jadą drogą z pierwszeństwem.

To o tyle dziwne, że oficjalne statystyki mówią co innego - w ciągu ostatnich pięciu lat zdarzył się tam tylko jeden wypadek. Tylko że kierowcy, którzy tamtędy jeżdżą, zazwyczaj nie przekraczają prędkości 40 km/h, więc o wypadek trudno. Za to stłuczki, których statystyki nie ujmują, zdarzają się niemal każdego tygodnia. Najczęściej kierowcy nie powiadamiają o nich policji, bo nie ma rannych, a nie chcą stracić zniżek w ubezpieczeniu.

Czy w Trójmieście powinno być więcej skrzyżowań ze światłami?

Mieszkańcy od lat apelowali o postawienie w tym miejscu sygnalizacji świetlnej, ale miejscy urzędnicy przekonywali, że są inne, bardziej niebezpieczne skrzyżowania.

Wreszcie nadarzyła się okazja: kilkadziesiąt metrów dalej, na skrzyżowaniu ul. Derdowskiego i Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni, powstaje Transatlantyk, duży obiekt, w którym będą lokale handlowe i usługowe oraz apartamenty. To z pewnością wpłynie na zwiększenie ruchu w tym miejscu.

- Inwestor Transatlantyka został zobowiązany do zrobienia na własny koszt sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Derdowskiego i Żeromskiego. Zanim budowa się zakończy, światła muszą być gotowe - podkreśla naczelnik wydziału inżynierii ruchu UM Gdynia, Jacek Oskarbski.

Sygnalizacja świetlna jest konieczna nie tylko z powodu budowy Transatlantyka. Ruch w okolicy zwiększył się już w momencie oddania do użytku Sea Towers. A będzie jeszcze bardziej intensywny, gdy rozpocznie się prywatyzacja nieodległych terenów Dalmoru.

Sygnalizacja ma być gotowa w II połowie 2010 roku. Koszt jej wykonania i zaprogramowania to ok. 350 tys. zł. W całości zostanie pokryty przez budującą najwyższą kamienicę przy ul. Świętojańskiej firmę deweloperską AB - należącą do znanego gdyńskiego biznesmena, Andrzeja Boczka.
neo

Opinie (129) 5 zablokowanych

  • Gdynia ma klimat

    • 5 1

  • hmmm wyobrażacie sobie podobny artykuł na jakimś zachodnim portalu np w londynie? (1)

    "kolejne skrzyżowanie ze światłami! na otwarcie przybędzie Królowa wraz z rodziną królewską..." lol

    to jest wydarzenie na miarę naszego trójmiasta mega metropolii bałtyckiej!!!

    • 10 1

    • dokładnie - dlatego mam lepszy pomysł

      napisz coś o sobie - to będzie najciekawszy news jaki kiedykolwiek powstał

      • 0 0

  • A CO MA ZAWIADOMIENIE POLICJI DO UTRATY ZNIZKI? NAWET JESLI PRZYJEDZIE POLICJA, TO SZKODE MOZNA ZLIKWIDOWAC Z WLASNEJ KIESZENI, JESLI OBIE STRONY SIE NA TO ZGODZA.

    • 3 0

  • Najwyższy czas dobudowywać po dwa pięterka na Świętojańskiej (3)

    oczywiście tam gdzie na to pozwala konstrukcja i od zabytkowej elewacji frontowej - wyższej cofniętymi w stosunku do górnych pięter, częściami dobudowy. Z pięknymi fasadami nawiązującymi do charakteru i stylu budynku z mocno cofniętymi szklanymi zwięczeniami dachu. I gdzie to możliwe po uzgodnieniu z konserwatorem i architektem z całkowicie przeszklonymi narożnikami zwłaszcza od podwórka.

    Oczywiście, wszystko na wysokość od czterech pięter w górę ma opracować dobry atchitekt czujący ducha Gdynia i MODERNIZM okrętowy. Bo Siętojańskiej elewacje musiał opracować nie dobry, ale najlepszy architekt od wczesnego klasycyzmu po modernizm a nawet lekko przerabiając socrealizm i wtłaczając elementy modernistyczne ew. szkło jak dokonano tego na rogu Starowiejskiej i Władysława IV-go. Elewację wyższych pięter należy lekko zrytmizować i zdynamizować tak aby nadawały Gdyni jeszcze większą szybkość w działaniu. W końcu miasto mocno pomaga w odremontowywaniu tych kamienic i czy nie należałoby na elewacjach zamontować nawet reflektory iluminujące np.LED czerpiące energię słoneczną z kolektorów.

    Chciałem też złożyć gratulacje dla p. Boczka nie tylko za sygnalizacje, ale i wprowadzenie do Gdyni najnowszego systemu parkowania i garażowania samochodów właśnie w Transatlantyku.

    • 5 5

    • w nagrode za pochlebstwa pan Boczek da ci Loda... (1)

      • 0 5

      • Mietek, Ty z Blues Club czy byłej Oazy na ul.Portowej?

        więc bym się nie dziwił że lubisz LODY:)) Bo każdy sądzi wedle siebie.

        Ach polakostwo, sam nic nie zrobi dla tego PIĘKNEGO MIASTA(poza ulubionym lodem) i jeszcze zazdrości, że ktoś ma wizje i tą wizje próbuje realizować wśród takich nieudaczników i darmozjadów z pod budki z piwem.

        • 3 0

    • Waszka, idź sobie pomachać maczetą gdzie indziej...

      • 0 3

  • 350000 zł :O (1)

    Co to będzie za sygnalizacja? A programiści to chyba z innego wymiaru przylecą za tyle pieniędzy.

    • 7 0

    • dodam że same sygnalizatory ze wszystkimi gadżetami to max 50000zł czyli na ściągnięcie ludzi z innego wymiaru potrzeba ok 300000.

      • 4 0

  • Masakra i parodia (2)

    Naprawde masakra i parodia, na tak mało uczęszczanej drodze 3ciej kolejnośći odśnieżania montować sygnalizację świetlną...
    1. 100 m wcześniej jest sygnalizacja na skrzyzowaniu ze świętojańską, i starowiejską....już ta sygnalizacja to pośmiewisko, tam ruch jest za mały na sygnalizację....
    2. Dyrektor inżynierii ruchu, mówi, że tam jest potrzebna sygnalizacja? Przecież to kretynizm! Najpierw niech zrobi badania ilości przejeżdzających samochodów w danym kierunku, potem zaś niech opowiada bzdury...
    Zero inżynierskiego podejścia, zero analizy ruchu, zero myślenia nt płynności ruchu i bezpieczeństwa
    3. Jeżeli w danym miejscu, jest za dużo kolizji, czy wypadków, to nie znaczym że należy tam montować sygnalizację świetlną, ale :
    - sprawdzić przyczyny tych wypadków/kolizji
    - sprawdzić widoczność znaków
    - sprawdzić jak można tam zwiększyć widoczność
    - przeanalizować, czy nie zamontować luster, które ułatwiają sprawdzenie, czy drogą nadrzędną nie jedzie jakiś pojazd...
    - egzekwować zakaz parkowania - na skrzyżowaniach i przed znakami (przecież to 200 m do KM Policji....)
    - zamontować na skrzyżowaniu słupki, uniemożliwiające parkowanie..
    - zamontować 1 czy 2 sygnalizatory typu migające żółte światło, z odpowiednim znakiem, oprócz znaku stop.......

    • 7 1

    • A może zrobić w tym miejscu parking nad budynkami .

      Tak samo mądre jak twoje .

      • 0 1

    • Tych z urzędu miasta nie nazywaj inżynierami.Mnie normalnie krew zalewa jak mam przejść przez tą Świętojańską przy Starowiejskiej.To jest normalnie spieprzony układ drogowy.Piesi przechodzą na czerwonym bo samochody stoją a ludzika zielonego nie ma trzeba czekać z 30 sekund dodatkowo a Świętojańska podzielona wysepką ma może po 3 metry szerokości.Kolejna niezbędna sygnalizacja na bardzo trudnej krzyżówce z Portową gdzie są tylko dwie opcje dla jadącego Świętojańską prosto albo w lewo a ci z przeciwka mogą jechać prosto lub w prawo w Jana z Kolna.Kto zdecydował o postawieniu tam świateł?Chory jakiś jedynie.Potem się dziwią że ludzie głupieją jak gdzieś świateł zabraknie.Nie wiedzą jak jechać.

      • 0 0

  • A propos kosztu....350 000 (4)

    Nic dziwnego że skalkulowali to na 350 tys.......w końcu utrzymaniem sygnalizacji świetlnej - i jej budową - zajmuje się prywatna firma.....wystarczy poszperać w internecie...
    Więc pewnie kalkulacja wygląda w ten sposób mniej więcej :
    - sygnalizatory ze słupami - dostawa - 100 000 zł (minimum 4 dla pojazdów, plus 4 do 8 dla pieszych
    - sterownik sygnalizacji świetlnej - 50 000
    - zasilanie i skrzynka sterownika sygnalizacji - 20 000
    - okablowanie sygnalizacji - 30 000 zł
    - Montaż, okablowanie, uruchomienie sygnalizacji - 150 000

    • 0 0

    • (3)

      tu są ceny samych sygnalizatorów: http://www.e-traffic.pl/?go=dzial&master=1
      słupy za 80000 zł - to jakaś technologia kosmiczna wkracza do gry chyba

      • 1 0

      • (2)

        maksymalne rozwiązanie 8 dla pieszych, 8 dla pojazdów, 4 zielone strzałki

        • 0 0

        • Zielona strzałka - to jest montowana zwykle na tym samym sygnalizatorze, co wyświetla sygnały do ruchu wprost - po prostu dodatkowa oprawa, z żarówką/Led

          • 0 0

        • Maksymalne rozwiązanie, to może mieć nawet 4 x 3=12 sygnalizatorów dla pojazdów, jeżeli montujesz sygnalizację kierunkową, odrębny sygnalizaotr dla każdego kierunku....

          • 0 0

  • (1)

    STOP z każdej strony uspokoiłby ruch i dałby szanse pieszym.

    • 2 0

    • Przeciez zyjemy w matrixe:)

      • 1 0

  • Podobno w 2010 sygnalizacja ma się pojawić na skrzyżowaniu Potokowej i Rakoczego w Gdańsku (tam gdzie Potokowa odbija w stronę

    Matemblewa).

    • 0 1

  • tam już była kiedyś sygnalizacja

    świtlna przez jakiś czas i została zlikwidowana. Widocznie nie sprawdziła sie.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane