• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: ładowarki do samochodów elektrycznych w latarniach

Michał Sielski
23 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Gdynia wspiera elektromobilność. Przed Dworcem Głównym są np. specjalne miejsca parkingowe dla samochodów elektrycznych. Gdynia wspiera elektromobilność. Przed Dworcem Głównym są np. specjalne miejsca parkingowe dla samochodów elektrycznych.

Wymiana starych lamp na nowe, energooszczędne, to nie tylko podążanie za trendem oszczędnościowym i ochrona środowiska. Dzięki takiej inwestycji w Gdyni uda się w najbliższym czasie zainstalować ładowarki dla samochodów i hulajnóg elektrycznych, które będą zlokalizowane w... latarniach.



Myślisz o zakupie pojazdu elektrycznego?

Po wymianie starych lamp sodowych na nowoczesne LED-y okazało się, że pobór energii potrzebnej na oświetlenie dróg spadł o połowę. Rezerw często nie da się przez dłuższy czas magazynować, ale napięcie w sieci można wykorzystać w inny sposób.

Właśnie dlatego Energa zaczyna w Gdyni pilotaż programu, w ramach którego powstaną stacje do ładowania samochodów elektrycznych, rowerów czy hulajnóg. Nowością jest możliwość podłączenia pojazdu bezpośrednio do... lampy elektrycznej, gdzie będzie znajdowało się gniazdko. Dwie takie stacje staną niebawem w Gdyni. Trwa jeszcze ustalanie dokładnej lokalizacji.

- Cieszy, że pilotaż innowacyjnego rozwiązania odbędzie się akurat w Gdyni. Wybór jest nieprzypadkowy, na mapie elektromobilności nasze miasto jest ośrodkiem wyjątkowym - przekonuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Szybkość ładowania będzie zależeć od tego, jaka moc będzie potrzebna na oświetlenie. W ciągu dnia może być dostępna moc 22 kW, natomiast w nocy może spaść do 3,7 kW. Energa zapewnia, że w tym przypadku formalności zajmą ok. dwóch miesięcy, a potem będzie już można zająć się instalacją. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, pierwsze ładowarki będą więc w Gdyni już tego lata. Mają być dostępne całodobowo.

Opinie (150) 6 zablokowanych

  • (10)

    W życiu nie zamienię mojego benzynowego Tyco na jakiś elektryk za 100 tysi.Strata kasy,zresztą w dobie bezrobocia i kryzysu kto teraz auto będzie kupował.Plus że palywko tanie i za pełen bak płacę 140 zeta a nie 200.Czuway!

    • 39 21

    • tylko motocykl i paliwo (1)

      • 1 1

      • Tylko motocykl i prąd :)

        Tak mały i lekki pojazd dużo łatwiej zasilić niż samochód. Chyba że komuś zależy na ryku silnika, to sorry.

        • 0 0

    • to sie przejedz elektrykiem porsche albo teslą to sie gościu zdziwisz.... (2)

      • 5 9

      • Jak już podajesz takie przykłady to może przejedź sie np LaFerrari ?

        • 0 0

      • Przestańcie temu trollowi odpowiadać. To wioskowy prowokator piszący bzdury pod każdym artykułem i podpisujący się różnymi nickami

        • 2 0

    • Jak blchosmrody trujace spalinami zaczną placic za szkody jakie wyrzadzaja to ci sie przestanie oplacac (1)

      Jak najszybciej wprowadzić opłaty za jazde takim szkodkiem wmieście jak w krajach zachodnich .W Polsce minimum 500zł miesięcznie za jazde po miescie dla szkodnika trującego spalinami i szybko wymiekną bo większość tego złomu w trójmieście to 20 letnie i starsze szroty.

      • 2 3

      • żeby Ci zasięgu starczyło jak po towar będziesz jeździł do Kartuz

        • 1 1

    • Wystarczy kupic (2)

      Elektrycznego smarta do dojazdów do pracy. Polecam.

      • 1 0

      • napewno będzie Eco i bez korków jak każdy sobie kupi takiego smarta.... (1)

        • 0 0

        • nie eko, a raczej lokalnie bezemisyjne

          • 1 1

  • Mnie interesuje dlaczego wypożyczalnia hulajnóg (1)

    Elektrycznych wznowiła wypożyczanie

    • 3 0

    • czemu miałaby nie wypożyczać ?

      • 1 0

  • Stan słupów oświetleniowych

    Ciekawe jak będzie wyglądało to gniazdko na słupie. Ja bym tam się bał podchodzić do takiego słupa skorodowanego ze stali albo betonowego, gdzie zardzewiałe drzwiczki metalowe odpadają ( z sorry trzymają się na opaskach). W sumie można sie podpiąć pod slup bo czasami dziury są takie, że rękę można włożyć.

    • 2 0

  • nie ma szans

    aby te miejsca pozostały wolne i czekały na elektryki :D

    • 2 0

  • Każdy realnie myślący wie, że ...

    nie ma darmowych zupek! Ktoś za montaż, konserwację, no i za dostępny tam prąd płaci! Wielu z tych, którzy są za darmowym ładowaniem aut elektrycznych, jednocześnie głośno krzyczy np. przeciwko 500+, a przecież jedno i drugie oparte jest o socjal. A po drugie ekologiczność tego napędu, przy obecnej technologii, tylko z nazwy, dzięki lobbingowi, jest eco!

    • 4 0

  • Czyli wszyscy będziemy składać się na prąd dla bogatych posiadaczy samochodów elektrycznych? Sfinansujemy również fanaberię jaką są elektryczne hulajnogi... No, po prostu super! A może by tak każdy sam płacił za prąd który zużywa...?

    • 9 0

  • Ale na .uj mi to. mam jeżdzić ścieżkami rowerowymi?

    • 1 0

  • W artykule jest błąd (2)

    To sodowe lampy były energooszczędne. Lampy LED są energochłonne.
    Pobór energii rośnie o połowę a nie spada o połowę.

    Pomarańczowa lampa sodowa daje 200lm światła z 1W mocy, biało-żółta lampa sodowa daje 140lm z 1W mocy, sino-biała lampa LED daje tylko 80lm światła z 1 W mocy.

    Zazwyczaj pomarańczową lampę sodową o mocy 35W wymienia się na 50W lampę LED a ta i tak daje dużo mniej światła.
    Lampę sodową o mocy 70W wymienia się na lampę LED o mocy 100W i efekt ten sam mniej światła pomimo większej mocy.

    • 8 7

    • Bzdura. (1)

      Właśnie żarnik sodowy daje około 80lm z 1W. Diody pLED tyou Cree XML są w stanie osiągnąć przy napięciu 3V i natężeniu prądu 700mA około 300lm, czyli 150lm/wat.

      Typowy uliczny żarnik sodowy (duże lampy w ciągach głównych) nie ma mocy 35W, tylko 150W. Mniejsze lampy osiedlowe mają żarniki 75W. Uliczny panel LED ma moc średnio 100W, zaś osiedlowy 50 lub 30W.

      • 3 1

      • Wciągający spór...

        Lecę po orzeszki i popcorn...

        • 5 2

  • tymczasem za prąd od tej samej Energii płacimy coraz więcej (+40% przy tym samym zużyciu)

    żeby było 'śmieszniej' w takich Włoszech ceny pradu i gazu spadły i to znaczaco, z powodu mniejszego zuzycia

    można?

    można

    ale tam nikt nie zawierza firm matkom boskim...

    • 7 3

  • Założę się, że te 22kW to będzie jak Yeti

    A 22kW to minimum przyzwoitości. Pasowałoby 50kW jako optimum

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane