- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (302 opinie)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (244 opinie)
- 3 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (53 opinie)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (186 opinii)
- 5 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (101 opinii)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (245 opinii)
Gdynia: ładowarki do samochodów elektrycznych w latarniach
Wymiana starych lamp na nowe, energooszczędne, to nie tylko podążanie za trendem oszczędnościowym i ochrona środowiska. Dzięki takiej inwestycji w Gdyni uda się w najbliższym czasie zainstalować ładowarki dla samochodów i hulajnóg elektrycznych, które będą zlokalizowane w... latarniach.
Właśnie dlatego Energa zaczyna w Gdyni pilotaż programu, w ramach którego powstaną stacje do ładowania samochodów elektrycznych, rowerów czy hulajnóg. Nowością jest możliwość podłączenia pojazdu bezpośrednio do... lampy elektrycznej, gdzie będzie znajdowało się gniazdko. Dwie takie stacje staną niebawem w Gdyni. Trwa jeszcze ustalanie dokładnej lokalizacji.
- Cieszy, że pilotaż innowacyjnego rozwiązania odbędzie się akurat w Gdyni. Wybór jest nieprzypadkowy, na mapie elektromobilności nasze miasto jest ośrodkiem wyjątkowym - przekonuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Szybkość ładowania będzie zależeć od tego, jaka moc będzie potrzebna na oświetlenie. W ciągu dnia może być dostępna moc 22 kW, natomiast w nocy może spaść do 3,7 kW. Energa zapewnia, że w tym przypadku formalności zajmą ok. dwóch miesięcy, a potem będzie już można zająć się instalacją. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, pierwsze ładowarki będą więc w Gdyni już tego lata. Mają być dostępne całodobowo.
Opinie (150) 6 zablokowanych
-
2020-04-23 07:04
(10)
W życiu nie zamienię mojego benzynowego Tyco na jakiś elektryk za 100 tysi.Strata kasy,zresztą w dobie bezrobocia i kryzysu kto teraz auto będzie kupował.Plus że palywko tanie i za pełen bak płacę 140 zeta a nie 200.Czuway!
- 39 21
-
2020-04-23 08:29
tylko motocykl i paliwo (1)
- 1 1
-
2020-04-23 12:46
Tylko motocykl i prąd :)
Tak mały i lekki pojazd dużo łatwiej zasilić niż samochód. Chyba że komuś zależy na ryku silnika, to sorry.
- 0 0
-
2020-04-23 07:37
to sie przejedz elektrykiem porsche albo teslą to sie gościu zdziwisz.... (2)
- 5 9
-
2020-04-23 12:12
Jak już podajesz takie przykłady to może przejedź sie np LaFerrari ?
- 0 0
-
2020-04-23 08:51
Przestańcie temu trollowi odpowiadać. To wioskowy prowokator piszący bzdury pod każdym artykułem i podpisujący się różnymi nickami
- 2 0
-
2020-04-23 09:55
Jak blchosmrody trujace spalinami zaczną placic za szkody jakie wyrzadzaja to ci sie przestanie oplacac (1)
Jak najszybciej wprowadzić opłaty za jazde takim szkodkiem wmieście jak w krajach zachodnich .W Polsce minimum 500zł miesięcznie za jazde po miescie dla szkodnika trującego spalinami i szybko wymiekną bo większość tego złomu w trójmieście to 20 letnie i starsze szroty.
- 2 3
-
2020-04-23 11:12
żeby Ci zasięgu starczyło jak po towar będziesz jeździł do Kartuz
- 1 1
-
2020-04-23 07:54
Wystarczy kupic (2)
Elektrycznego smarta do dojazdów do pracy. Polecam.
- 1 0
-
2020-04-23 08:54
napewno będzie Eco i bez korków jak każdy sobie kupi takiego smarta.... (1)
- 0 0
-
2020-04-23 09:13
nie eko, a raczej lokalnie bezemisyjne
- 1 1
-
2020-04-23 09:51
Mnie interesuje dlaczego wypożyczalnia hulajnóg (1)
Elektrycznych wznowiła wypożyczanie
- 3 0
-
2020-04-23 12:07
czemu miałaby nie wypożyczać ?
- 1 0
-
2020-04-23 11:58
Stan słupów oświetleniowych
Ciekawe jak będzie wyglądało to gniazdko na słupie. Ja bym tam się bał podchodzić do takiego słupa skorodowanego ze stali albo betonowego, gdzie zardzewiałe drzwiczki metalowe odpadają ( z sorry trzymają się na opaskach). W sumie można sie podpiąć pod slup bo czasami dziury są takie, że rękę można włożyć.
- 2 0
-
2020-04-23 11:51
nie ma szans
aby te miejsca pozostały wolne i czekały na elektryki :D
- 2 0
-
2020-04-23 11:08
Każdy realnie myślący wie, że ...
nie ma darmowych zupek! Ktoś za montaż, konserwację, no i za dostępny tam prąd płaci! Wielu z tych, którzy są za darmowym ładowaniem aut elektrycznych, jednocześnie głośno krzyczy np. przeciwko 500+, a przecież jedno i drugie oparte jest o socjal. A po drugie ekologiczność tego napędu, przy obecnej technologii, tylko z nazwy, dzięki lobbingowi, jest eco!
- 4 0
-
2020-04-23 10:28
Czyli wszyscy będziemy składać się na prąd dla bogatych posiadaczy samochodów elektrycznych? Sfinansujemy również fanaberię jaką są elektryczne hulajnogi... No, po prostu super! A może by tak każdy sam płacił za prąd który zużywa...?
- 9 0
-
2020-04-23 10:02
Ale na .uj mi to. mam jeżdzić ścieżkami rowerowymi?
- 1 0
-
2020-04-23 08:57
W artykule jest błąd (2)
To sodowe lampy były energooszczędne. Lampy LED są energochłonne.
Pobór energii rośnie o połowę a nie spada o połowę.
Pomarańczowa lampa sodowa daje 200lm światła z 1W mocy, biało-żółta lampa sodowa daje 140lm z 1W mocy, sino-biała lampa LED daje tylko 80lm światła z 1 W mocy.
Zazwyczaj pomarańczową lampę sodową o mocy 35W wymienia się na 50W lampę LED a ta i tak daje dużo mniej światła.
Lampę sodową o mocy 70W wymienia się na lampę LED o mocy 100W i efekt ten sam mniej światła pomimo większej mocy.- 8 7
-
2020-04-23 09:16
Bzdura. (1)
Właśnie żarnik sodowy daje około 80lm z 1W. Diody pLED tyou Cree XML są w stanie osiągnąć przy napięciu 3V i natężeniu prądu 700mA około 300lm, czyli 150lm/wat.
Typowy uliczny żarnik sodowy (duże lampy w ciągach głównych) nie ma mocy 35W, tylko 150W. Mniejsze lampy osiedlowe mają żarniki 75W. Uliczny panel LED ma moc średnio 100W, zaś osiedlowy 50 lub 30W.- 3 1
-
2020-04-23 09:40
Wciągający spór...
Lecę po orzeszki i popcorn...
- 5 2
-
2020-04-23 08:47
tymczasem za prąd od tej samej Energii płacimy coraz więcej (+40% przy tym samym zużyciu)
żeby było 'śmieszniej' w takich Włoszech ceny pradu i gazu spadły i to znaczaco, z powodu mniejszego zuzycia
można?
można
ale tam nikt nie zawierza firm matkom boskim...- 7 3
-
2020-04-23 08:34
Założę się, że te 22kW to będzie jak Yeti
A 22kW to minimum przyzwoitości. Pasowałoby 50kW jako optimum
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.