• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: auta osobowe zajmują miejsca parkingowe dla dostawców

Patryk Szczerba
19 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.

W centrum Gdyni znajduje się ponad 30 miejsc parkingowych dla dostawców. Mogą oni stawać na powiększonych kopertach, ale często są blokowani przez kierowców aut osobowych. Urzędnicy planują zwiększać liczbę miejsc dla dostawczaków, a mieszkańcy liczą na zmianę zasad ich wykorzystywania.



Czy dostawcy powinni dzielić miejsca parkingowe z osobówkami?

Mieszkańcy i przedsiębiorcy w Gdyni od lat zwracali uwagę, że rosnący problem z parkowaniem stwarzają nie tylko kierowcy samochodów osobowych, ale także dostawczych, którzy zastawiają chodniki, trawniki, blokują jezdnie czy przejścia dla pieszych.

Ich kierowcy bronili się, że nie mają wyjścia, bo muszą gdzieś rozładować dostawy do sklepów.

W 2018 roku Gdynia rozpoczęła malowanie "kopert" dla dostawców w ramach realizacji projektu unijnego Freight Trails. Projekt kosztował 230 tys. zł. 34 tys. zł to wkład własny miasta, reszta to unijne dofinansowanie.

Miejsca parkingowe dla dostawców w centrum Gdyni



Na początek pojawiło się 11 miejsc - głównie w Śródmieściu. Obecnie jest ich ponad 30. Pomagają dostawcom przede wszystkim na ul. Świętojańskiej i Starowiejskiej.

Gdynia: miejsca parkingowe dla dostawców



Przy okazji wywołują jednak sporo emocji.

- Jestem mieszkańcem centrum miasta i zawodowym kierowcą. Bardzo często miejsca dla zaopatrzenia są zajęte przez samochody osobowe, które utrudniają korzystanie z tego miejsca samochodom dostawczym - pisze pan Marek, nasz czytelnik.
Wskazuje, że nikt ze służb nie kwapi się do karania właścicieli samochodów stojących na "kopertach dla dostawców" i proponuje zmiany w zasadach parkowania na miejscach dla dostawców, by były lepiej wykorzystane.

Czytelnik: miejsca dla dostawców w dzień, później dla osobowych aut



- Płacę abonament parkingowy i mam problem ze znalezieniem miejsca blisko zamieszkania. Uważam że powinien być znak oznaczony tablicą "Tylko dla zaopatrzenia od godz. X do godz. Y", aby można było korzystać z tych miejsc po zamknięciu sklepów. Tak jest w innych krajach - podkreśla.
Urzędnicy, których pytaliśmy o takie rozwiązanie, mają dwie wiadomości.

Miejsc przybędzie, zmian nie będzie



Dobra jest taka, że miejsc dla dostawców będzie przybywać.

- Analizowanie są ul. 10 Lutego i Władysława IV. Ponadto do ZDiZ wpływają indywidualne zgłoszenia od przedsiębiorców. Zasadność ich wprowadzenia jest każdorazowo analizowana przez eksperta ds. logistyki miejskiej - informuje Małgorzata Omachel z Referatu Relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Zła, że zmian w zasadach parkowania nie będzie.

- Taką możliwość analizowano i odrzucono podczas opracowywania założeń funkcjonowania miejsc dostaw w ramach projektu unijnego Freight Tails - uzupełnia.

Opinie (292) 6 zablokowanych

  • To chyba żart

    230 000 za pomalowanie kopert? Świat stoi na głowie !!!

    • 15 1

  • Obowiązek korzystania z kopert przez dostawców. (1)

    W takim razie proszę żeby dostawcy korzystali wyłącznie z przeznaczonych dla nich miejsc, bo na razie jest tak, że jeżeli Harnaś ma o 1 m bliżej do miejsca dostawy to korzysta z ogólnodostępnego parkingu i w ten sposób zabiera dwa miejsca parkingowe (koperta + ogólnodostępne). Tak jest przynajmniej na Starowiejskiej. W ogóle w Śródmieściu zasady parkowania powinny ulec zmianie bo są chore i krzywdzące głównie dla mieszkańców. Zresztą i tak nic się nie zmieni, co najwyżej szczur wymaluje kolejną ścieżkę rowerową

    • 13 0

    • To prawda

      Do tego mieszkańcy Śródmieścia płacą za karnety najwięcej w Polsce.
      Poznań, Wrocław, Kraków, Łódz - 10 zł/mc. Nawet Warszawa ma stawkę 17 zł/mc. a gdynia 30zł/mc.

      • 2 0

  • Często mam wrażenie, że "rozwiązanie" każdego społecznie zgłoszonego problemu przez UM

    jest przyczynkiem do wykombinowania przez kilka władnych osób po drodze, jak tu na tym jeszcze dodatkowo zarobić. Mam nawet wrażenie, że te procedury tyle trwają nie dlatego, że jakaś decyzja jest analizowana przestrzennie, tylko tyle czasu kombinują, w jakim momencie można wyłudzić trochę forsy...
    Ćwierć bańki - to jest przepłacone lekko o 200%.

    • 8 0

  • A smieciara moze tam stanąć? (1)

    • 3 1

    • Jeśli zaopatruje podwórko w nowe pojemniki, to tak. Jeśli odbiera śmieci, to nie.

      • 0 2

  • wydatki

    Pomalowanie 30 kopert za 230 tys zł ?! To jakiś żart??

    • 11 1

  • (1)

    Zabieracie parkingi, nie powstają nowe to tak bedzie proste...

    • 15 6

    • Ale co "tak będzie proste"? I jak proste? Jak parking? Czy jak zabór parkingu? :P

      • 2 0

  • (2)

    Ja nie rozumiem dlaczego te miejsca dla dostawcow obowiazuja na ulicach gdzie sklep jest otwarty 10-17 od poniedzialku do piatku a mimo tego w weekend tez nie moge tam zaparkowac.

    • 14 0

    • Miejsce nie jest przypisane do jednego sklepiku, tylko obsługuje część ulicy. W weekend mogą tam parkować inni dostawcy (np. kurier).

      • 2 1

    • ... bo w Gdyni "nie da się" inaczej...

      • 4 0

  • Ludzie dostawy do sklepów są nawet w środku nocy...

    To że sklep zamknięty nie znaczy, że dostawa nie przyjedzie o 23 czy 5 rano.

    • 4 4

  • płacz białych busów?

    a kiedy jeżdżą żeby zabić i parkują jak popadnie to wszystko spoko

    • 7 5

  • Odpowiedzialność

    A kto ponosi odpowiedzialność za to że nie ma miejsc parkingowych,przecież my za te miejsca płacimy

    • 18 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane