• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia modernizuje parkomaty. Pierwszy już stanął na ulicy

Patryk Szczerba
22 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Zmodernizowany parkomat (po prawej stronie) wyglądem przypomina starsze urządzenia. Miasto twierdzi, że jest jednak dużo nowocześniejszy. Zmodernizowany parkomat (po prawej stronie) wyglądem przypomina starsze urządzenia. Miasto twierdzi, że jest jednak dużo nowocześniejszy.

Modernizacja blisko 200 parkomatów to plany Gdyni na poprawę komfortu parkujących w mieście kierowców. Efekty będą mogli oni odczuć w połowie kolejnego roku. Miasto wyłoży na ten cel ok. 7 mln zł.



Jak oceniasz gdyńskie parkomaty?

W żadnym nie można zapłacić kartą, większość nie wydaje reszty, bywa, że pokazują złą godzinę, a często są po prostu zepsute (rocznie trzeba interweniować 600 razy). Tak funkcjonuje obecnie blisko 200 parkomatów w Gdyni. Władze miasta, wciąż zajęte procesem w sprawie nieprawidłowości w SPP, zmiany zapowiadały od kilku miesięcy, ale pewnym było, że inwestycje będą możliwe najwcześniej w 2017 roku. Powodem jest, jak zawsze w takich przypadkach, brak pieniędzy.

Jeden zmodernizowany parkomat

Pojawiła się jednak pierwsza zapowiedź zmian. Przed Urzędem Miasta w Gdyni stanął zmodernizowany parkomat, który będzie testowany przez samych kierowców przez dwa miesiące. Wśród wymienianych zalet jest 7-calowy ekran czy alfanumeryczna klawiatura pomocna przy wprowadzaniu numerów rejestracyjnych.

- Niezwykle wygodnym rozwiązaniem jest wirtualny bilet. Po wpisaniu numeru rejestracyjnego i opłaceniu postoju, nie trzeba będzie drukować tradycyjnego, papierowego biletu, ponieważ będzie on widoczny dla kontrolera w systemie. Oczywiście tradycyjny bilet także można będzie wydrukować - opowiada Sebastian Drausal, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni.
Za parkowanie będzie można wreszcie zapłacić kartą. Testowy automat parkingowy będzie akceptował karty chipowe i zbliżeniowe bez konieczności zatwierdzania transakcji kodem PIN. Pojawi się też opcja uregulowania opłaty dodatkowej - mandatu - na miejscu.

- Trwające przez ponad dwa miesiące testy pokażą, jak kierowcy oceniają te rozwiązania, a także jak urządzenie sprawdza się podczas codziennego użytkowania - podkreśla Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Reszta w modernizacji

Urzędnicy nie ukrywają, że mocno liczą na głosy kierowców. Te można przekazywać za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając na adres sekretariat@zdiz.gdynia.pl, lub spp@zdiz.gdynia.pl oraz telefonicznie: 58 764 40 00

Podobnie zmodernizowanych parkomatów przybędzie w przyszłym roku. Jak słyszymy z ust urzędników, planowana jest modernizacja wszystkich 196 urządzeń, tak, by można w nich było m.in. płacić kartą.

Szacowany koszt modernizacji wszystkich urządzeń to 7 mln zł.

Miejsca

Opinie (99) 1 zablokowana

  • biznes to biznes

    Yhy... parkometr z wpisaniem nr rejestracyjnego, żeby nie przekazac komuś jak szybciej wyjeżdzasz a masz jeszcze minuty na wydruku...

    • 7 0

  • Nowoczesne ?

    ""...ponieważ będzie on widoczny dla kontrolera w systemie.."". - a jak nie będzie ? Bo system nawali, albo kontroler będzie pijany, albo jeszcze coś innego się stanie ? Nadmierne unowocześnianie i dodawanie funkcji często się nie sprawdza...

    Czytaj więcej na:
    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdynia-modernizuje-parkomaty-Pierwszy-juz-stanal-na-ulicy-n102854.html#tri

    • 2 0

  • kolejny

    przektęt za 7 milionów - Brawo szczurek

    • 11 0

  • A kiedy remont al. Zwycięstwa od wielkopolskiej do stryjskiej ???? (1)

    • 7 0

    • Po zmianie władzy.

      • 2 0

  • jak zwykle marnotrastwo publicznych środków (3)

    Widać czarno na białym to, o czym piszę od dawna - Strefa płatnego parkowania nie jest dochodowa a więc nie ma najmniejszego sensu i powinna zostać zlikwidowana, ponieważ jej koszty przewyższają przychody.

    Mówimy tylko i wyłącznie o projekcie modernizacyjnym, na który idzie 7 mln. Nie wiem dokładnie ile jest miejsc parkingowych w SPP, natomiast, żeby pokryć ten koszt, należałoby sprzedać 2,5 mln godzin, a to jest pokaźna liczba, zwłaszcza że część nie płaci, bo nie chce (jak ja), część ma kartę mieszkańca, a obłożenie nie zawsze też jest pełne. A co z pozostałymi kosztami? Koszt zakupu parkometrów i ich instalacji? Koszt wdrożenia systemu informatycznego, który to obsługuje, infrastruktura IT, urządzenia mobilne dla kontrolerów, miesięczne opłaty serwisowe za parkometry, można wyliczać w niekończoność! Do tego horrendalne koszty związane z wynagrodzeniami kontrolerów oraz pracowników administracyjnych obsługujących system.

    Nie ma takiej możliwości, żeby to na siebie zarobiło, jest to zatem jeszcze gorsze od podatku czy składki społecznej - bo z podatku przynajmniej coś się finansuje, a ze składki jakaś tam emerytura będzie - tutaj są to po prostu wyrzucone pieniądze w błoto, dlatego nie płacenie za postój w ramach SPP jest w pełni usasadnioną postawą, której nie sposób piętnować.

    • 6 1

    • i tu jestes w wiekjim bledziie (2)

      rocznie przynosi ok8 milionow po odjeciu kosztow. Wiec gdzie tu twoj oszolomski bilans

      • 0 1

      • mogę prosić o dokumenty źródłowe? (1)

        • 1 0

        • sprawdz bilans miasta - ogolnodostepny dokument

          • 0 1

  • 7milionow?ma ile rocznie miasto zarabia na czysto z parkomatow? (2)

    Wiec może zamiast wydawać 7 mln - dać ludziom parkować za darmo przez rok czy 2?

    • 3 0

    • nic nie zarabia. tylko dokłada. w tym właśnie rzecz (1)

      • 1 0

      • zarabia, ok 8 mln na czysto

        • 0 1

  • Rozumiem, że modernizacja parkomatów jest najpilniejszą potrzebą miasta ? (1)

    Panie Szczurek, kiedy się pan zajmie mieszkańcami tak, jak zajmuje się pan przyjezdnymi ? Co to za gospodarz, co bardziej dba o gości niż o rodzinę ?

    • 9 0

    • odp: nazywa się LEWAK

      • 3 0

  • Najpierw niech dostosują miejsca parkingowe do przepisów (1)

    Przydałoby się, aby miasto najpierw zaczęło przestrzegać przepisów dotyczących oznakowania miejsc postojowych. Same parkometry niewiele dają, skoro miejsca są niepoprawnie oznaczone (wymagane jest oznakowanie pionowe i poziome - widoczne białe linie, nie żadne czerwone cegiełki). Skoro już tak bardzo chcą zarabiać na kierowcach, niech chociaż robią to zgodnie z prawem.

    • 8 1

    • masz spory problem ze zrozumien przepisow

      miejsce wyznaczone to nie tylko biale linie, a np. zatoka, linia keawiedziowa p7b itp. Poczytaj uzasadnienie NSA do wyroku ktory przegrala gdynia w grudniu

      • 0 1

  • Kiedy inwestycja się zwróci/spłaci?? Przeliczał ktoś...

    Najpierw wybudujcie parkingi standard minumum europejski (wielopiętrowe /podziemne ) potem kasujcie turystów...

    • 4 0

  • nooo, a tam prosze, chodnik krzywy

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane