• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: piesi chcą bezpiecznych przejść

Michał Sielski, Patryk Szczerba
20 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Mieszkańcy uważają, że na przejściu dla pieszych w Cisowej jest niebezpiecznie. Urzędnicy przed podjęciem decyzji chcą jednak poznać wyniki analiz i statystyki policji. Mieszkańcy uważają, że na przejściu dla pieszych w Cisowej jest niebezpiecznie. Urzędnicy przed podjęciem decyzji chcą jednak poznać wyniki analiz i statystyki policji.

O poprawę bezpieczeństwa apelują do władz Gdyni piesi ze Śródmieścia i Cisowej. Postulują stworzenie dodatkowego przejścia przez ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni oraz montaż sygnalizacji na ul. Morskiej tuż przy granicy z Rumią zobacz na mapie Gdyni.



Czy w centrum Gdyni powinno być więcej przejść dla pieszych?

Dodatkowe przejście dla pieszych przez ul. 10 Lutego miałoby powstać na wysokości ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni. Nie będzie to nowość, bo kiedyś dokładnie w tym miejscu już istniało, ale kilkanaście lat temu zostało zlikwidowane, gdy dla planistów najważniejsze w centrum miasta były samochody i niczym niezakłócona przepustowość ulic. Sęk w tym, że piesi i tak przebiegają tam przez jezdnię, więc wymalowanie pasów poprawiłoby bezpieczeństwo i ułatwiłoby poruszanie się po centrum miasta.

- Nie ma przeszkód, by to przejście ponownie się tam pojawiło. Musimy jednak sprawdzić, czy pozwolą na to obecnie obowiązujące przepisy, związane choćby z odległościami pomiędzy poszczególnymi przejściami dla pieszych - mówi Andrzej Bień, radny Gdyni i pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. bezpieczeństwa.
Na Cisowej chcą sygnalizacji

Nie tylko w śródmieściu trwają dyskusje o tym, jak zwiększyć bezpieczeństwo pieszych. W ostatnim czasie mieszkańcy Cisowej wskazują, że warto byłoby się zastanowić nad zmianami na ul. Morskiej, gdzie corocznie dochodzi do kilkunastu zdarzeń z udziałem pieszych.

Zobacz więcej: Wypadek na ul. Morskiej w Gdyni

Tym razem chodzi o przejście przed granicą z Rumią, nieopodal jednego z hoteli. Obecnie są tam oznaczenia poziome i pionowe, jednak brakuje sygnalizacji świetlnej. Ta - zdaniem mieszkańców - staje się powoli koniecznością.

- Samochodów na tym odcinku jeździ dużo, często przekraczają prędkość, a pieszym pozostaje czekanie nawet kilku minut zanim będą mogli przejść na drugą stronę jezdni. Chodzi przede wszystkim o godziny szczytu. Sygnalizacja obsługiwana "na żądanie", która nie tamowałaby niepotrzebnie ruchu, gdy nie jest to niepotrzebne, pomogłaby poprawić bezpieczeństwo - przekonują mieszkańcy, którzy sprawą - poprzez radnych - zainteresowali już urzędników.
Miasto odpowiada, że przejście jest już dwuetapowe. Jego etapy są "przesunięte" i oddzielone barierami, by jednokierunkowe jezdnie ulicy Morskiej były przekraczane w widocznych miejscach. O montażu sygnalizacji urzędnicy opowiadają jako o ostateczności, ale pogląd mogą zmienić badania przeprowadzone w najbliższym czasie.

- Zostanie przeprowadzona analiza konieczności zastosowania sygnalizacji w tym miejscu. Ocena będzie poprzedzona badaniem ruchu pojazdów i pieszych oraz uwzględni udostępnione przez policję statystyki zdarzeń drogowych z pieszymi w rejonie przejścia - tłumaczy Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Kierowcy nie mają problemów z wyprzedzaniem na przejściu dla pieszych w Cisowej.

Opinie (145)

  • (4)

    Tylko nie kolejne światła! Tunele, kładki budować!

    • 9 19

    • Ja też jestem kierowcą i uważam iż piszesz bzdury !!! W normalnych krajach (3)

      to się buduje tunele ale dla samochodów pod centrami miast !!!

      I tobie napiszę iż władze Gdańska zrobią kardynalny błąd jak zrealizują "Drogę Zieloną" w takiej koncepcji jak planują czyli dwupasmową jezdnię na tym samym poziomie co okoliczny teren z licznymi przejściami dla pieszych, skrzyżowaniami ze sygnalizacją świetlną.

      Bo skoro ten fragment ma być częścią okręgu czy pierścienia który stanowią i stanowić mają w 90 % odcinki dwujezdniowe po dwa pasy każdy (w tym w tunelu pod Pachołkiem), to po cholerę fundować mają pod oknami mieszkańców Przymorza w tym wielu nowych budynków korki, hałas i smród.
      Tu trasa przy Przymorzu powinna też być dwujezdniowa, ale biegnąca na tyle w głębokim wykopie nad którym powinny być przerzucone szerokie wiadukty dla pieszych i rowerzystów na tym samym poziomie co okoliczny teren. Trasa w wykopie z tymi wiaduktami byłaby zatem wolna od licznych przejść i skrzyżowań z sygnalizacją (powinien być tylko jeden węzeł - wloty i wyloty do i z wykopu.

      A w ogóle na całym tym odcinku trasę bym zakrył, a by nie dobywał się z niej hałas (zamiast tych durnych i szpecących ekranów), gdzie na powierzchni płyty powinny być zrobiona zieleń, chodniki i drogi rowerowe z lokalnymi uliczkami.

      Tak jest w Oslo - są tam dwa czy trzy takie półpierścienie, często, gęsto biegnące w tunelach połączone z biegnącą pod centrum też w tunelu trasą E18 i cały czas szerokie, bo dwujezdniowe.

      Tu nie wiem czemu p. red. Koprowski nie wpadnie na taki pomysł i blokuje coś co chyba i tak powstanie.

      U nas doskonałym rozwiązaniem jest Sopot - plac nad tunelem przy dawnym Fantomie jest wyśmienity - bo jest cichy od hałasu ruchu samochodowego i z przyjemnością tam się siedzi na ławce czy w jakimś ogródku gastronomicznym.

      Więc buduj to tunele czy wykopy dla samochodów a nie dla pieszych, w tym w centrach - tu tunele dla pieszych to czysty kretynizm !!!

      • 7 0

      • pewnie masz rację

        nie wiem jak bliskość morza wpływa na możliwości budowania tuneli
        i ich koszt, może są jakieś przeciwwskazania,
        dobrze by było usłyszeć

        aha, był pomysł w latach 60tych chyba zrobić tunel pod grunwaldzką przez całe Trójmiasto
        a może nad grunwaldzką na filarach drogę położyć,
        stary pomysł lae całkiem fajny

        • 0 0

      • właściwie to nie ma co komentować , bo już na początku napisałeś w, że w noramlnych krajach to i tamto (1)

        a czy mieszkamy w normalnym kraju a tym bardziej w normalnym mieście???

        • 0 1

        • mieszkamy w kraju, który stawał się coraz bardziej normalny

          od roku mamy problemy z wyborem kierunku.

          Normalność lub brak normalności to nie są kwestie zerojedynkowe, ale stopniowalne.

          • 1 0

  • Przeprowadza sie analizy (2)

    za które trzeba płacić. Czy odpowiedzialny pracownik nie może ruszyć sie ,zobaczyć na własne oczy co sie dzieje i nie może podjąć decyzji sam?? Jeżeli mamy takich urzedników to nalęży poszukać lepszych.

    • 7 2

    • urzędnicy sami przeprowadzają takie analizy (1)

      • 2 3

      • nie mogą tego robić, przecież nie mają kompetencji do tego

        to tak jakby kucharz miał analizować dane z teleskopu Hubla

        • 0 0

  • (5)

    Dla mnie nadal najważniejsza jest przepustowość ulic, bo to ona decyduje o stopniu zanieczyszczenia miasta. Im sprawniej samochody jadą, tym mniej spalin wdychamy.
    A obecne zmiany nie powinny nazywać się "dla ludzi" tylko "dla bezmózgów", bo płynąca bez składu i ładu fala pieszych, która w centrum rozlewa się we wszystkich możliwych kierunkach i tak głównie podczas chodzenia skupiona jest na smartfonie a ostatnio na Pokemonach. Jedynie ruch samochodowy jako podlegający jasnym regułom ratuje przemieszczanie się po miastach od totalnej anarchii pieszo rowerowej.

    • 16 23

    • masz rację, w centrum chodzi bardzo dużo ludzi

      dlatego im więcej chodzących ludzi
      tym mniej powinno być samochodów
      bo się tego nie da pogodzić,

      pieszych z centrów nie usuniemy bo w centrach są usługi
      i tam się chodzi od kawiarni do kawiarni, od sklepu do sklepu itd.
      więc albo usuniemy sklepy i usługi z centrów (ale wtedy po co tam jechać samochodem jak tam nic nie ma?)
      albo usuniemy samochody z centrów (kuwa, pod Batorym taki rąbitny parking jest, na każdej ulicy parkomaty to skąd ten ruch samochodowy się w centrum wziął? po co tam się ludzie pchają bo nie nadążam)

      • 0 0

    • jednym z glownych skladnikow zanieczyszczen to pyly

      ktore sa wzbijane przez jezdzace samochody, im wiecej samochodow tym wiecej pylow, a jak jada szybciej to mocniej wzbijaja. Moze troche edukacji

      • 5 0

    • Im MNIEJ samochodów jeździ, tym mniej spalin wdychamy. Połowa jeździ tylko po to, żeby jeździć.

      • 11 2

    • Nic głupszego dawno nie czytałem na tym forum !!! Ty Misiek wstydu nie masz

      dla swej potężnej ignorancji intelektualnej ?

      • 8 3

    • Litosci, stan sobie na mostku nad Obwodnica w chwili gdy wszyscy jada szybko, bezpiecznie i plynnie i wez gleboki oddech. Zatrucie spalinami gwarantowane.

      Przepustowosc to bzdura, to nakrecanie ludzi, zeby wsiadali do samochodow, bo przeciez jest przepustowosc!! A im wiecej wsiadzie do swojego blaszaka tym wiecej bedzie spalin.

      • 11 2

  • (3)

    No faktycznie to przejscie w cisowej jest bardzo ruchliwe,pare domków jest tylko w okolicy...10 lutego to rozumiem ale tam?? Na skraju lasu??

    • 16 6

    • ale o czym mówimy, o Chabrowej czy o czym?

      • 0 0

    • Zenek - pieprzysz jak najęty. Przechodzi tam wielu kierowców, bo nie zawsze

      po tej stronie co potrzeba jest wolne miejsce parkingowe.

      • 3 3

    • 3 osoby dziennie przechodza

      • 2 5

  • 10 lutego to cała nadaje się do remontu, wygląda jak ulica w Bangladeszu a to niby reprezentacyjna ulica miasta. (10)

    Piesi mogą się domagać, u naszego Szczurka którego popierają wszyscy, nic się nie da i na nic nie ma pieniędzy.

    • 95 25

    • (2)

      Jeżeli popierają wszyscy, a ktoś jednak się domaga, to musi być "ustawka".

      • 5 4

      • o CIsowej to już nie pierwszy raz, to tam zginęło dziecko przed szkołą jeśli dobrze kojarzę

        tam moim zdaniem powinny być progi
        bo sobie kierowcy tor rajdowy robią
        a to takie łądne miejsce do spacerów bo las jest przy drodze

        • 0 0

      • oczywiscie, wybory sa prawdziwe tylko jesli "twoi" wygrywaja

        • 0 0

    • (2)

      10 Lutego to nic przy tym jak wygląda ulica Hutnicza tam to nie ma nawet chodniku. Miasto sobie wystawia piękną wizytówkę, jest tam kilka firm notowanych na GPW inwestorzy jeżdżą i oglądają te "atrakcyjne" miasto do inwestycji...

      • 10 4

      • A po co chodnik na Hutniczej???? Tam się nie spaceruje, to jest ulica w dzielnicy przemysłowej.

        • 1 2

      • na ch...j chodniki wystarczą morze i marzenia

        • 8 3

    • (3)

      Już widzę ten pisowski hejt jak będą robić remont 10-lutego i niedługo Wiśniewskiego od dworca. Że są korki, że nie można przejechać, że Szczurek oszalał, bo robi remont. Wczoraj w tej sposób biadolili o remoncie estakady.

      • 20 15

      • ależ głupia wypowiedź. musisz być jednym z tysiąca pociotków pracujących w urzędzie miasta. (2)

        • 11 17

        • (1)

          ależ maksymalnie głupia wypowiedz. musisz być jednym z tej małej garstki pisiorków gdyńskich.

          • 9 9

          • Jestem ukrytym pisiorem jak Szczurek.

            • 4 3

  • (8)

    przejścia podziemne lub kładki są najbezpieczniejsze.

    • 6 12

    • To życzę, żebyś w wieku 80 lat drałował przejściem podziemnym lub kładką(winda zepsuta) (3)

      • 9 1

      • (2)

        Powiedz to samo ludziom którzy muszą iść tunelem aby udać się na pociąg(winda zepsuta)

        • 3 0

        • albo deszcz zalal, albo snieg schody zasypal (1)

          tunele to zmora kazdego i w kazdym miejscu

          • 2 1

          • zróbmy więc legalne przejścia przez tory kolejowe

            • 0 0

    • mniej samochodow wychodzi taniej i lepiej (3)

      to ze ty chcesz szybko jezdzic nie moze obchodzic mieszkancow

      • 9 0

      • Więcej przejsć dla pieszych to większe korki (2)

        np Grunwaldzka w Gdańsku

        • 0 8

        • mniej aut, mniejsze korki. to na 100% sie sprawdzi (1)

          • 5 0

          • polikwiduj wszystkie ulice i zostaw chodniki to także się sprawdzi

            • 3 0

  • (5)

    jak możemy czegoś chcieć skoro nawet na kilkupasmowej Władysława IV są przejścia bez świateł i trzeba próbować na partyzanta...

    • 25 16

    • zawsze można.... (1)

      ...iść na przejście za światłami kilkadziesiąt metrów dalej

      • 0 0

      • nie można, bo osoby starsze spieszą się jak zwykle, to po gazete, to na autobus to do lekarza... ot taki zabiegany stary człowiek.

        Przez taką babę co nie patrzyła tylko wbiegła na ulice z siatami bo autobus jechał nie zdałem prawka za pierwszym razem. Bo wybiegła z prawej strony i egzaminator zachamował, a potem mi powiedział, że jak on użył hamulca to musi mnie niestety oblać.. i się ze***ło, p***one stare baby.

        • 0 0

    • (2)

      Jest jedno przejście i trzeba być wybitnym idiotą by wpaść pod samochód

      • 9 12

      • to przejście to skrzyżowanie z dużym ruchem więc twoje aluzje to zwykłe chamstwo i dyskryminacja osób np starszych czy rodziców z dziećmi

        • 2 0

      • Albo trafić na wybitnego idiotę w samochodzie.

        • 4 1

  • Ja widze tylko jedno rozwiązanie problemu poprzez bezlitosne karanie kierowców: (7)

    - wyższe mandaty
    - więcej punktów karnych
    - zabieranie pojazdu
    - kara więzienia lub prac społecznych wykonywanych nieodpłatnie w ramach zadośćuczynienia
    Powyższe kary stosowane w zależności od popełnionego wykroczenia lub przestępstwa.

    Natomiast uciekających recydywistów policja powinna mieć prawo zastrzelić podczas trwania pościgu na drodze bez żadnych konsekwencji dla funkcjonariuszy...

    Mówię dość agresywnym, pijanym i pod wpływem narkotyków kierowcom na drogach.

    Więcej miejsca dla pieszych

    Więcej przejść

    Przejścia jednoetapowe lub podziemne - dość przepuszczania kierowców

    Mniej parkingów

    Ograniczenie ruchu w centrach miast

    Świat i miasto należy do ludzi a nie maszyn przez nich prowadzonych

    • 56 53

    • ehhh... ale i tak zawsze sie znajdzie taki, co stwierdzi ze go nie złapią.. a jak juz sie upije albo naćpa to nie myśli o karze jaka może go spotkać, więc w tym momencie czy to jest 50 zł, czy miliard lat w więzieniu nie ma dla takiej osoby zadnego znaczenia. To lepiej, żeby auta nie odpalały jak ktoś będzie po spożyciu. najpierw musisz dmuchnąć, potem auto zareaguje i po problemie.

      • 0 0

    • oj coś czuję

      że parę razy podchodziło się do egzaminu na prawko ale chyba nie poszło......

      • 0 0

    • Wypadki to nie tylko wina kierowców ale również pieszych, którzy nie upewniają się na przejściach.

      • 2 1

    • mamy najnizsze mandaty w calej EU!

      Juz policja od dawna apeluje o ich zwiekszenie, bo dzisiejsze 200-300zl to smiech na sali. Jestem za tym, zeby zwiekszyc dwa razy co najmniej je

      • 9 1

    • sr*ty taty, możesz nawet i dowalić milion pięćset mandatu, ale jak nie będzie egzekwowane prawo, to nic taka podwyżka nie da. Trzeba po prostu odpowiednie służby wygonić na ulice.

      • 5 2

    • Chcesz przejść to dmuchnji w balonik przechodniu

      • 6 5

    • a kto to miąłby egzekwować te nic nie robiące policje i straże?

      • 5 4

  • Najlepiej zainstalowac stalowe zapory chowane w jezdni a wysuwane ! powaznie (10)

    Na nasz narod nie dzialaja zadne swiatla, przepisy . O problemach sie mowi od lat , wszyscy przytakuja a jak byli tepi tak sa nadal . Nadal Pamelcia jedzie i gada przez smartfona w czasie jazdy. Nadal Kewinki bezmozgie grzeja i muza im wali umta umta . Nadal kazdy mowi ze wie wszystko ale to na forach tylko na pokaz bo w zyciu wiekszposc jest tepa i pusta a wypadkow coraz wiecej. Wiec nalezy wyciagac wnioski .skoro lud jest nadal tepy to nalezy stawiac stalowe zapory i jak taki pustak walnie w zapore to przynajmniej jemu w aucie sie w pustym lbie cos zaklekocze a pieszy przejdzie bezpiecznie. Tepakom wielu nalezy odbierac samochody gdyz sa zagrozeniem dla innych bo tu bredza ze jezdza 50 km/h a kazdy gna ponad 110 km/h przez miasto . Stawiac stalowe zapory i niech kazdy ktoremu mozgu brak , niech walnie w stalowe zapory to moze cos pojmie.

    • 63 16

    • chyba tez masz stalową zaporę, ale w głowie.

      • 0 0

    • pieśi (1)

      powiem tylko tyle. prawie każdy pieszy myśli ,że jest świętą krową na przejsciu ale tu chodzi o wspólne zrozumienie się .Gdybym miał puszczać wszystkich pieszych którzy chcą przejść do do jutra bym nie przejechał przez to przejście

      • 2 2

      • w calej europie tak to funkcjonuje. I jakos kierowcy zyja. korona z glowy ci spadnie jak poczekasz?

        • 2 2

    • Niestety nie wziąłeś pod uwagę pojazdów uprzywilejowanych. Karetka musi przejechać, a piesi powinni jej ustąpić miejsca, nawet gdy mają zielone.

      • 1 0

    • (3)

      Problemem jest brak przywileju policji do egzekwowania prawa drogowego w każdym miejscu.

      • 8 3

      • nie brak przywileju tylko po prostu brak policji (2)

        i chęci do karania mandatami

        • 7 4

        • Policja to koszty kolego (1)

          nierealne jest aby byl milion policjantow kazdym miescie aby na kazdym rogu stal policjant. Mysl logicznie bo by musialo byc milion policjantow w miescie a ty bys placil co miesiac 10 000 zl na ich utrzymanie i stac cie na to ? mysl . Bariery stalowe sa tansze .

          • 0 6

          • Nie masz racji - policja ma robotę przy wypadkach zamiast prewencji.

            Ja wolę to drugie jako podatnik.

            • 6 0

    • bo nie ma odpowiedzialności, przecież najwyżej zawiasy

      Jak jakiś np. tokarz pracuje na obrabiarce, to jemu może urwać rękę i jest ostrożny. Pomimo tego zdarzają się chwile nieuwagi. Tymczasem do prowadzenia samochodu dopuszcza się psycholi, morderców i ludzi totalnie nieodpowiedzialnych nawet za samych siebie.

      • 8 0

    • oddychaj głęboko. mniej się sponaj, bo już z tego co wypisujesz widać, że masz kłopot.

      • 1 5

  • (5)

    Przyczyną takiego stanu rzeczy na 10 lutego jest bruk, który jest pod konserwatorską ochroną :)

    • 28 26

    • (2)

      Bruk w niczym nie przeszkadza i zostawcie go w spokoju

      • 6 11

      • jak nie przeszkadza, chyba tamtędy je jechałeś.
        Wkurzają mnie Ci darmozjadzi zabytków. To jak chcą go zakonserwować, to albo niech wyrównają, żeby się dobrze jechało, albo niech zabiorą i ułożą w muzeum.

        • 0 0

      • Bruk na bruk!!!

        • 6 5

    • Wcale nie jest

      Podobno nie jest ale głowy nie dam

      • 1 1

    • Il Conservatorium Romanum.

      • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane