• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: przebudowa przejścia pod torami, gdy powstanie przystanek SKM

Patryk Szczerba
23 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przejście pod torami łączące Działki Leśne z centrum jest popularne wśród mieszkańców. Przejście pod torami łączące Działki Leśne z centrum jest popularne wśród mieszkańców.

Zdaniem mieszkańców Działek Leśnych przy obfitszych opadach woda spływa do przejścia pod torami będącego przedłużeniem ul. PodolskiejMapka, zagrażając bezpieczeństwu pieszych. Władze Gdyni odpowiadają, że właścicielem przejścia jest PKP, a jego przebudowa i pełne rozwiązanie problemu będzie możliwe, gdy zapadnie decyzja o budowie przystanku SKM Śródmieście.



Czujesz się bezpiecznie w tunelach?

Przejście, w sprawie którego interweniują mieszkańcy, jest skrótem dla mieszkających przy ul. Śląskiej i w okolicach zmierzających do centrum Gdyni. Jego wejście znajduje się nieopodal biurowca przy ul. Podolskiej. Po wyjściu piesi znajdują się na ul. Żwirki i WiguryMapka, w okolicach pogotowia ratunkowego, zaoszczędzając dzięki temu sporo minut.

Przejście zalewane, interwencja u radnego



Problem w tym, że przy większych opadach wąskie przejście jest regularnie zalewane, na co zwracają uwagę użytkownicy tunelu, którzy ze sprawą zgłosili się do radnego miasta Pawła Stolarczyka. W interpelacji radny zapytał władze Gdyni o możliwość przebudowy konstrukcji.

Piesi zwracają uwagę, że jest zalewana podczas obfitszych opadów, ale na przebudowę będą szanse dopiero podczas budowy przystanku SKM Śródmieście. Piesi zwracają uwagę, że jest zalewana podczas obfitszych opadów, ale na przebudowę będą szanse dopiero podczas budowy przystanku SKM Śródmieście.
- Częste zalania wąskiego tunelu stwarzają szereg zagrożeń dla jego użytkowników. Przydałyby się konkretne działania władz w zakresie zabezpieczenia przejścia - stwierdza, pytając też o zasady działania monitoringu i rozbudowy tunelu.

Władze Gdyni w odpowiedzi wskazały, że konstrukcja nie powinna być traktowana jako tunel.

Czytaj też: Jak w Trójmieście sprząta się tunele?

- Jest to przepust technologiczny udostępniony przez PKP, obecnie PKP SKM dla ułatwienia komunikacji mieszkańcom. W związku z powyższym Zarząd Dróg i Zieleni zajmuje się bieżącym utrzymaniem tego obiektu - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Nagranie z monitoringu do wglądu dla służb



Zaznacza, że w ostatnich tygodniach były prowadzone prace, aby ograniczyć powierzchniowy spływ wody z obu stron przejścia technologicznego.

Władze miasta tłumaczą, że bezpieczeństwo zapewnia monitoring dzielnicowy, do którego zdalnie ma dostęp straż miejska i policja. Stały ogląd sytuacji nie jest prowadzony. Władze miasta tłumaczą, że bezpieczeństwo zapewnia monitoring dzielnicowy, do którego zdalnie ma dostęp straż miejska i policja. Stały ogląd sytuacji nie jest prowadzony.
Okazuje się, że zainstalowane tam elementy monitoringu nie są połączone z miejskim monitoringiem i nie jest tam prowadzony stały ogląd sytuacji z zamontowanych kamer. Do obrazu z kamer zdalny dostęp ma policja i straż miejska.

- Obraz z kamer jest rejestrowany na rejestratorach obrazu do wglądu w razie potrzeby, dostępny dla wymienionych służb - wskazuje Łucyk.

Przebudowa przejścia podczas realizacji przystanku SKM Śródmieście



Wiadomo tez, że przebudowa przejścia będzie możliwa dopiero, gdy zapadnie decyzja o budowie przystanku SKM Śródmieście. Przy okazji tej inwestycji Gdynia i SKM zainicjowała współpracę, podpisując porozumienie dotyczące przygotowania studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia.

Ma odpowiedzieć również na pytanie o sens i możliwość powstania przystanku SKM Gdynia Wielkopolska oraz połączenia linii kolejowych 250 i 201 (tzw. linii kościerskiej, po której kursują m.in. pociągi PKM) w rejonie przystanku SKM Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana.

Opinie (129) 6 zablokowanych

  • Przejście pod torami to przepust technologiczny...

    ... a urząd miejski w Gdyni to dom wariatów?...

    • 8 1

  • podpisując porozumienie dotyczące przygotowania studium wykonalności

    I odruchowo sprawdzam pasek z adresem ale nie, to nie a s z dziennik

    • 1 0

  • Nowy hasło SKM

    "SKM - Myślisz, że teraz jest wolno?"

    • 3 0

  • Jak zwykle nie da się.

    Prawdopodobny przebieg zdarzeń: najpierw organizacja przetargu na studium wykonalności przystanku (pewnie z rok). Przetarg i odwołania (rok). Przeprowadzenie studium wykonalności (2 lata). Wynik studium: przystanek niepotrzebny. W związku z tym już za 4 lata dowiemy się, że modernizacja przepustu jest bezcelowa, bo przystanek nie powstanie.
    Bardzo ciekawe jest również stwierdzenie odnośnie tego obiektu (jak się okazało NIE tunelu):
    "Władze Gdyni w odpowiedzi wskazały, że konstrukcja nie powinna być traktowana jako tunel." Jeżeli to nie tunel, to co? Gdzie w takim wypadku jest tunel, którym można się poruszać? Jeżeli PKP tylko udostępniło przepust, to może go przestać udostępniać (m.in. ze względu na zły stan techniczny). Co władze zrobiły aby ułatwić przemieszczanie się mieszkańcom (w szczególności tym z problemami w poruszaniu się) Działek Leśnych do centrum Gdyni?

    • 6 1

  • Przystanek Sródmieście w metropolii Gdynia cha cha cha

    Szybciej Rumia powinna wybudować taki przystanek bo dawno wyprzedziła w rozwoju Gdynię
    Teraz mówi sie że Gdynia to ta osada koło Rumi .....30 lat zastoju ,brak remontu dróg i budowy nowych rozwiązań,Ul.Płk Dąbka wybudowana 50 lat temu niedługo zarośnie drzewami i będzie trakt konny............gratulacje panowie włodarze odpoczywajcie nadal

    • 12 2

  • Zasypać tunel. Zrobić przejście przez tory.

    To teraz trendy. Jak na Śląskiej.

    • 5 1

  • Mam wrażenie że trwa walka na linii Gdańsk-Gdynia

    Walka o to, kto podejmie bardziej i**otyczną decyzje i kto zmarnuje więcej publicznych pieniędzy.

    • 3 2

  • (7)

    Przy większych opadach przejścia takie są zalewane, co ludzie mają jeszcze tam pływać? A kierowcy chcieliby żeby ludzie chodzili tunelami bo tak dla nich wygodniej...

    • 28 18

    • (3)

      Dla mnie jako kierowcy nie ma znaczenia, kto będzie poruszał się w tunelu, czy ruch pieszy, czy kołowy. Najbezpieczniej byłoby jakby grupy uczestników ruchu w ogóle się ze sobą nie spotykały, z tym że jest to po prostu nierealne.

      • 11 4

      • tym bardziej, że teraz powstała taka QŁUP-moda

        by obok bezkolizyjnych przejść podziemnych - stawiać znowu Zebry!

        • 2 2

      • (1)

        Ależ to realne. Wystarczy ograniczać ruch samochodów w centrach miast: strefy całkowitego zakazu ruchu, płatny wjazd do centrum, mało bardzo drogich miejsc parkingowych. Wtedy ruch pieszych nie będzie zakłócony i zmieszany z samochodowym.

        • 3 4

        • Ty matole to jest tunel pod torami

          • 4 1

    • A kuku dzbanie, to tunel pod torami kolejowymi....

      • 1 0

    • ale wiesz, że mowa o tunelu pod torami... :O)

      • 5 0

    • Pomyśleć, że to teren kilka, do kilkanaście metrów nad poziomem morza.

      • 3 0

  • najpierw parkingi przy SKM

    Możę najpierw ktos zainteresowałby sie budową porzadnych parkingów przy SKM. Tak bardo chca zachęcić do jezdzenia komunikacja miejska a jak ktoś chce się na nia przesiąć (bo mieszka na tyle daleko i w nieskomunikowanym miejscu, albo najpierw musi dzieci poodwozić) i zaparkowac pod kolejką to się okazuję, ze coś takiego jak parking nie istnieje, bo kilka miejsc przy niektorych stacjach jest po prostu smieszne. A tu inwestycja w kolejna stacje do tego w takiej bliskiej odległosci. Czy ktoś kto sie tym zajmuje w ogóle myśli?

    • 4 0

  • SKM? (4)

    po co tak czesto przystanki SKM? bez sensu. to nie tramwaj.

    • 192 19

    • (1)

      Po to, że kolej miejska jest dla wygody pasażerów, a nie na odwrót.

      • 1 7

      • No to jest wygoda od Gdyni głównej do wzgórza jest kilometr a pociąg to nie jest tramwaj czy autobus

        • 10 0

    • Tak, bo zrobię Ie przystanku Śródmieście

      Będzie kosztowało tyle, co modernizacja torów, i kilka przystanków na obluze.

      • 11 4

    • lepiej niech pieniadze zamiast na bezsensowny przystanek wydadza na polaczenie skm z obluzem i oksywiem

      • 29 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane