• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia ugości ekspertów od transportu

Michał Sielski
13 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Program Civitas skupia się na inwestycjach w transport publiczny, pieszy i rowerowy. Program Civitas skupia się na inwestycjach w transport publiczny, pieszy i rowerowy.

Międzynarodowa konferencja na temat rozwoju zrównoważonego transportu i mobilności miejskiej odbędzie się we wrześniu przyszłego roku w Gdyni. To spore wyróżnienie i szansa na przekazanie wiedzy przez 500 ekspertów i praktyków, ale też spory zastrzyk gotówki dla gdyńskich przedsiębiorców i hotelarzy.



Czy Gdynia zyska na konferencji o zrównoważonym transporcie?

Civitas Forum odbędzie się pod koniec września, zatem już po sezonie, w którym Gdynię odwiedzają turyści. To doskonała wiadomość przede wszystkim dla trójmiejskich hotelarzy, którzy mogą liczyć na zajęcie wielu pokoi. Gości - prelegentów, ekspertów i zaproszonych praktyków - będzie bowiem około 500.

Podczas konferencji, która potrwa trzy dni, opowiedzą m.in. o sukcesach prowadzonej przez nich polityki równoważenia transportu w europejskich miastach. Podadzą konkretne przykłady, wskażą zagrożenia i modele radzenia sobie ze strachem i protestami, które zawsze pojawiają się w przededniu zmian. Gdynia będzie gospodarzem konferencji także "za zasługi."

Bezcenna wiedza, a także szansa na unijne dopłaty

- O miano organizatora Gdynia rywalizowała z Belfastem i San Sebastian. Za naszym miastem, jak podkreślił przewodniczący komitetu politycznego Inicjatywy CIVITAS Steen Moller, przemawiają realizowane od lat, liczne i ważne z punktu widzenia miasta i mieszkańców działania na rzecz równoważenia transportu i mobilności. Gdynia, jako jedyne miasto w Europie, realizowała dwa projekty w ramach inicjatywy Civitas, tj. Tellus(2002-2006) oraz Dyn@mo (2012-2016) - mówi Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Urzędnicy liczą, że dzięki temu nie tylko poszerzą swoją wiedzę i dowiedzą się o praktycznych przykładach zastosowanych rozwiązań, ale też zyskają szanse na nowe projekty unijne, dzięki którym poprawiona zostanie jakość transportu i mobilności. Szczególny nacisk kładzie się bowiem obecnie na strefy przyjazne pieszym, transport publiczny oraz drogi rowerowe.

Hotelarze już się cieszą z zysków

Na zmianach zyskać mają wszyscy, ale już podczas konferencji zarobią przedsiębiorcy - przede wszystkim restauratorzy i hotelarze.

- Każda taka impreza, zwłaszcza poza sezonem letnim, a także konferencyjnym, to szansa na utrzymanie cen katalogowych. Część hoteli w najtrudniejszych miesiącach oferuje bardzo duże upusty, ale przy takich wydarzeniach nie trzeba tego robić, a obłożenie jest zawsze pełne. To dobra informacja dla całej branży, bo podczas dużych imprez - festiwal muzyczny Open'er jest tego najlepszym przykładem - korzystają z tego hotele w całym Trójmieście - podkreśla Patrycja Downar-Niemczyk z gdyńskiego hotelu Hotton.
Informacja cieszy też miejskich aktywistów, którzy mają nadzieję, że konferencja przełoży się na konkretne działania.

- Gdynia słynie z organizacji międzynarodowych konferencji i dobrze, że tematyka zrównoważonego transportu zalicza się do grona tej rangi wydarzeń. Być może uda się przez to wzmocnić znaczenie komunikacji rowerowej w polityce transportowej miasta, aby poprawić jakość infrastruktury dla mieszkańców wybierających rower zamiast auta w codziennym transporcie. Wiele korzyści z tej rangi spotkania z pewnością wyniosłaby policja i te wydziały Urzędu Miasta, które skupiają się na odnajdywaniu powodów do blokowania innowacyjnych propozycji drogowych. Gdynia potrzebuje teraz jeszcze więcej pozytywnych postaw, nie tylko w urzędach - mówi Łukasz Bosowski ze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia, współautor między innymi koncepcji Chylońska dla Ludzi, dzięki której w Cisowej powstały nowe przejścia dla pieszych, a ruch samochodów został uspokojony.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (109) ponad 10 zablokowanych

  • A na zakończenie banket i pochlaj zrobić w Panoramie !.

    • 6 2

  • "Gdynia słynie z organizacji międzynarodowych konferencji i dobrze, ..."

    i bardzo dobrze bo jest to inicjatywa samorządowa, a nie dęta rządowo czy kolesi-owska, gdzie chodzi o przepranie kasy.
    Tym bardziej w czasach, w których miasta muszą starać się pozyskać nowych i zatrzymać każdego mieszkańca, b. ważna staje się jakość życia, a w tym transportu i przestrzeni publicznej. Następne podnoszone będą wymogi zmiany myślenia o zrównoważonym transporcie ichkształcie i roli ulic.
    - o czym mówił na w-tach Forum Morskiego(Logistyce) moderator- prof. SWH i nawiązał do Stanu Nevada i innych, które dały zezwolenie Daimlerowi na użytkowanie po drogach publicznych zautomatyzowanych/zrobotyzowanych ciężarówek, które jeżdżą bez kierowców. I oświadczenie, że to może być początek rewolucji w transporcie także miejskim publicznym.
    Fakt, nie każda z nich musi służyć wszystkim uczestnikom ruchu, ale już są takie prace i ciągle postępują.
    Pytanie o to, czy w mieście ma być więcej parkingów, ścieżek rowerowych, bus-pasów, czy więcej chodników, to perspektywa błędna. Nie należy bowiem ani marginalizować kwestii związanych z układem drogowym, ani przeceniać tych dotyczących innych przestrzeni zwłaszcza przesiadkowych, ale też pracować nad innymi bardziej sprawnymi i tańszymi transportami.

    Na dziś na każdej drodze chcemy mieć dokładnie wszystkich lub jak najwięcej użytkowników: i komunikację publiczną, i samochody (często ciężarowe), i pieszych oraz rowerzystów, rolkarzy,... itd. Musimy się zastanowić, a wcześniej przeprowadzić badania, czy większy ma być parking, czy raczej ścieżka rowerowa, chodnik,... doskonale wpisuje się w ten istniejący schemat.
    Jadąc w sobotę trajtkiem z Sopotu podeszła do mnie miła ankieterka i zapytała czy to dobrze, że trajtek zakręca na Skwer Kościuszki i wiele innych. Widać Gdyni bardzo zależy na tym aby doskonalić swój transport publiczny.
    Brawo!!!
    I tym stanem zaskoczony nie byłem ja sam, ale wiele ludzi podróżowało z z za granicy i przyjechali zobaczyć chińskie okręty i tu takie miłe zaskoczenie. Gdynia skazana jest na doskonałą przestrzeń publiczną, wysoką jakość życia trzeba tylko zastanowić się, jak te przestrzenie ubogacić, uatrakcyjnić i udostępnić dla wszystkich.

    W centrum pozostaje Woonerfy, czyli uspokajanie ruchu, wydzielenie ulic dla ekologicznej komunikacji miejskiej.

    Takie drogi jednoprzestrzenne z niewydzieloną od chodnika jezdnią, a mogłaby na początku służyć Władka. Zniknie wtedy dywagacja o parking, ścieżkę rowerową i chodnik, ... , bo nie ma tego podstawowego aksjomatu, że jest jezdnia. Oczywiście należy edukować do kultury komunikacji w każdej z tych ruchów.

    • 4 9

  • sukces (1)

    Brawo Panie Prezydencie ,kolejny sukces Gdyni

    • 6 6

    • Ja też gratuluje

      Bo problemem są samochody blokujące ruch transportu publicznego, wiec jedna czy druga z ulic powinna być wyłączona z ruchu samochodowego? Jeśli gdzieś problemem jest mały przekrój drogi, to może należy uspokoić ruch kołowy, i wtedy ścieżka rowerowa i dwumetrowy chodnik nie będzie potrzebny bo mogą być wspólnie wykorzystywane? W strefach uspokojonego ruchu nie należy budować optymalne, szerokich chodników, nawet myśleniu o tym, jest nieracjonalna i pozbawiona sensu. Bo czemu służyć ma dana przestrzeń miejska, betonowym chodnikom na których nikt nie spaceruje? Więc jesteśmy bardzo daleko w tyle od zrównoważonego rozwoju, ekologi jak i prawidłowo użytecznego zagospodarowania.

      Musimy mieć świadomość, że tylko ładne przestrzenie do tego funkcjonalne i zieleń sa w stanie zatrzymać, ewentualnie zwabić mieszkańca w Gdyni

      A odpowiednie racjonalne zarządzanie przestrzenią ulic ma być w jego opinii ważnym elementem w nowym rozdaniu UE w tym procesem rewitalizacji miasta, co jest kwestią szczególnie istotną w szykującej się do rewitalizacji całego Śródmieścia Gdyni w tym Śródmieścia Morskiego i innych miejskich dzielnic. Takie przekształcenia układu drogowego na Starowiejskiej, Świętojańskiej i wielu , wielu innych są konieczne, by w przestrzeni publicznej pojawiły się pewne elementy sprawiające, że ta przestrzeń wygląda bardziej duchowo i ludzko, miejsce gdzie warto żyć i pracować. Na taki wariant zgodzą się z kolei młodzi nowi mieszkańcy i nawet będą wymagać - a to istotne, by w obecnych czasach braku demograficznej prosperity zatrzymać "także starych" w mieście, którzy też coraz bardziej wymagają komfortu.

      Wygoda, dobry transport w przemieszczaniu się, a także odpowiednie meble i wystrój powinny być istotne a do tego wspaniała zieleń?

      • 2 3

  • Mnie martwi to, ze na takiej konferencji, o ktorej na pierwszych stronach krzycza media calego swiata nie podejmuje sie problemu stygmatyzowania osob popierajacych alternatywne srodki transportu.

    • 2 1

  • pytanie

    A bliniaczenie i maczanie dzioba będzie?

    • 2 0

  • Dziewczęta z Mix-a juz piorą prześcieradła

    .

    • 3 1

  • ... a tymczasem wizja UM w Gdyni to więcej autostrad do Śródmieścia i w Śródmieściu, (1)

    parkingi P&R przy śródmiejskich przystankach SKM (m.in. Redłowo i Wzgórze) i dalsza suburbanizacja miasta, bo w śródmieściu gminne grunta zablokowane są m.in. przez nielegalne (ale przyklepane na 20 lat tuż przed poprzednimi wyborami lokalnymi) fawela zwane dowcipnie "ogródkami działkowymi" lub "działkami rekreacyjnymi".

    • 4 0

    • niektórzy pójdą niebawem na emeryturę:)

      • 0 0

  • Super!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane