• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zmiany w otoczeniu węzła Wzgórze

Patryk Szczerba
7 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Inwestycja ma w pierwszej kolejności stworzyć przejazd przez skrzyżowanie z Piłsudskiego, gdzie notorycznie pojawiają się rowerzyści.
  • Zgodnie z przepisami, jadąc przez kładkę, na drugą stronę ulicy przedostaje się niewielu.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.

Do końca roku zmieni się otoczenie węzła WzgórzeMapka w Gdyni, gdzie powstanie nowy odcinek drogi rowerowej z przejazdem przez skrzyżowanie Władysława IV i al. PiłsudskiegoMapka, ale także nowy chodnik i nasadzenia zieleni. Prace wykona firma MTM i będą one kosztowały blisko 550 tys. zł.



Jak oceniasz obecny wygląd otoczenia węzła Wzgórze?

Prace mają ułatwić przede wszystkim przemieszczanie się rowerzystom, którzy od dawna apelowali o zmiany w tym miejscu. Droga rowerowa wzdłuż ul. Władysława IV w Gdyni ciągnie się od skrzyżowania z ul. Armii Krajowej do SKM Wzgórze. Problem pojawia się przed skrzyżowaniem z al. Piłsudskiego.

Na skrzyżowaniu z Władysława IV nie ma drogi rowerowej, a jedynie przejście dla pieszych. Większość i tak przejeżdża rowerem, nie chcąc nadkładać drogi, wjeżdżając na dziurawą kładkę. Problem był urzędnikom znany od dawna, ale dopiero w grudniu zostanie pomyślnie rozwiązany.

Dla rowerzystów przejazd, dla pieszych remont chodnika



Przejście dla pieszych i przejazd zostaną doświetlone, pojawią się nowe sygnalizatory i podpórki. Ale to niejedyne prace, które zaplanowano w tym miejscu. Dzięki inwestycji zmieni się otoczenie skrzyżowania i całego węzła. Zostanie usunięty stary i wykonany nowy wpust kanalizacji deszczowej wraz z jego podłączeniem. Zyskają też piesi.

Serwis i sklepy rowerowe



  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
Dla nich najważniejszą wiadomością powinien być remont chodnika. W nowe lokalizacje zostanie też przesadzona zieleń po uzgodnieniu z Wydziałem Ogrodnika Miasta, a w okolicy pojawią się elementy małej architektury.

Rozkład SKM Trójmiasto



Prace rozpoczną się w połowie miesiąca. Gdynia zamierzała przeznaczyć na tę inwestycję 742 400,53 zł. W przetargu zgłosiło się trzech wykonawców.

Oferty w przetargu:

  1. Eurovia Polska - 651 721,62 zł;
  2. WPRD Gravel Sp. z o.o. - 692 093,49 zł;
  3. MTM SA - 548 763,02 zł.


Wykonawca wybrany, zdecydowała cena



Wszyscy zadeklarowali ten sam czas wykonania. Identyczne były też terminy rękojmi i gwarancji. Zdecydowała cena, o prawie 200 tys. zł niższa niż szacunki miasta, dzięki czemu wykonawcą została firma MTM.

Wykonawca ma 70 dni na zakończenie prac. Jeśli zacznie, jak deklarują władze miasta, w połowie października, to z nowej drogi rowerowej i wyremontowanego chodnika będzie można skorzystać jeszcze w tym roku.

- Liczymy na to, że jeszcze w tym roku wskazany w umowie fragment drogi rowerowej zostanie w pełni zrealizowany. To świetna wiadomość dla gdyńskich rowerzystów, bo zyskają bezpośrednie połączenie istniejących dróg rowerowych - opowiada Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej.

Miejsca

Opinie (144) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Co za głupota.

    Przecież jest kładka, po której bezpiecznie można przejechać bezkolizyjnie. Po to została zbudowana. Skoro jest dziurawa, to zamiast inwestować pieniądze w doświetlenie i farbę, można ją wyremontować.

    • 1 0

  • Egzaminy dla rowerzystów

    Rowerzysta, jako uczestnik ruchu drogowego, powinien przestrzegać przepisów tak samo jak kierowca samochodu. Rowerzyści jeżdżą wszędzie. Po ścieżkach dla rowerów, po jezdniach dla samochodów, po przejściach dla pieszych i wszędzie mają pierszeństwo i na wszystkich wyje.....e.

    • 3 0

  • (2)

    kiedy władze trójmiasta będą dawać mandaty pieszym za to że żyją?
    przecież tego pragniecie
    chodniki likwidujecie na rzecz rowerzystów
    i zamieniacie w parkingi dla swoich SUWów
    przez przejścia dla pieszych trzeba przebiegać by zdążyć
    komunikacja miejska jeździ wg swojego widzi mi się
    bilety drogie
    żałosne to wszystko...
    i jeszcze prokuratura która niczego nie widzi i policja która ściga ludzi za jakieś maski omijając szerokim łukiem to co naprawdę szkodliwe

    • 5 0

    • (1)

      gdzie został zlikwidowany chodnik na rzecz rowerzystów?

      • 2 0

      • na każdym załączonym zdjęciu na którym jest "droga rowerowa"

        • 0 0

  • Tutaj piesi mają zyskać np. nowy chodnik, a po drugiej stronie węzła stracili chodnik, bo ktoś pozwolił na ogródek. Zajęto większą część chodnika przy ul. Świętojańskiej 135, teraz pieszym należy rozdać skrzydełka, aby mogli przefrunąć. Tak już na serio, kto wyraził na to zgodę, aby w tak przelotowym miejscu zabierać pieszym chodnik (przejście jest tylko na ok. 1metra), jest tam wejście do sklepu spożywczego, wyjście z tunelu, dojście do ul. Kopernika i ruchliwa ścieżka rowerowa. Czy to jest zgodne z przepisami?

    • 2 0

  • (1)

    moze przy okazji pomyśleć o DDR żeby nie była tak blisko wiat przystankowych? Kiedys dojdzie do tragedii

    • 2 0

    • Sypać pinezkami w tych okolicach.

      • 0 0

  • Mafia rowerowa w UM

    UM wydaje ciagle pieniadze dla rowerzystow zamiast zabrac sie porzadnie za drogi wyjazdowe z miasta, szczegolnie przez Witomino do obwodnicy

    • 9 1

  • Ok, już nawet pani w kiosku z jedzeniem wystawiła potykacz

    nie ma przejazdów dla rowerów :(( A chodnik po którym jeździli cykliści urąga cywilizacji europejskiej.
    Wzgórze jest jednym z centrów Gdyni, niestety wszystko co znajduje się wokół budyneczku SKM to Trzeci Świat. Jak władzą Gdyni która ma siedzibę niespełna 400 m. od tego rozgardiaszu nie wstyd, że cos takiego jest pod ich nosem? Po przebudowie ciągów komunikacyjnych jakieś dziesięć lat temu mówiło się, że obok dworca ma powstać centrum biznesowe, składające się z budynków i budowli w wyniku ogłoszonego konkursu na zagospodarowanie. Pod budynkami znajdzie się dwupoziomowy parking podziemny na ok. 300 aut, dostępny dla pracowników i najemców obiektów oraz dodatkowy parking dla podróżnych.
    Na parterach i piętrach budynków miały się znaleźć punkty usługowe, kulturalne dostępne zarówno dla pracowników biur jak i podróżnych.
    Rynek szykuje się do zmian dlatego Gdynia powinna to wykorzystać, aby przez stworzenie kultowych obiektów bardziej ubiznesowić tę stronę Wzgórza. Pamiętajmy, że drugą stroną zawładnęła Riviera i za chwilę otwierające się nowo-budowane obiekty przy Górskiego.

    • 4 0

  • Zakaz. (2)

    Czy nie najtaniej by było dookoła Gdyni na obżeżach postawić znak zakaz ruchu wszelkich pojazdów. Parkingów już nie ma, Świętojańska w jedną stronę. Panie Prezydencie niech pan przemyśji moją propozycję. To się opłaci.

    • 9 0

    • To za jakieś 40 lat dopiero (1)

      W Oslo w 2019 zlikwidowano wszystkie miejsca postojowe w centrum. I problem sam się rozwiązał. Nie ma sensu jechać autem bo nie da sie go nigdzie zaparkować.

      • 0 1

      • Ale Ty, mieszkający w centrum

        będziesz miał specjalną przepustkę. Nowa kasta - centromieszczanie.

        • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    To nie jest dobry pomysł. (24)

    Jeżdżę tą kładką 5 dni w tygodniu i brakuje tylko normalnej ścieżki koło tej starej budy z zapiekankami.

    Zrobienie przejazdu w miejscu pasów dla pieszych doprowadzi do wypadków i spowolnienia ruchu samochodowego od ul. Władysława IV. Wstawiłbym tam raczej barierki, aby zniechęcać innych rowerzystów do przejeżdżania po pasach.

    • 93 53

    • Spowolnienie ruchu samochodowego w mieście zawsze na plus (7)

      • 22 13

      • Tak, jasne, najlepiej do zera

        • 0 1

      • płynność ruchu to mniejsze zuzycie spalin

        naciągnij gumkę i trzymaj się przepisów

        • 3 3

      • (3)

        Jak kiedys karetka która będzie miała jechać do Ciebie stanie w korku to zmienisz zdanie

        • 7 18

        • od dawna apeluje - za blokowanie umyślne czy nie, karetki na sygnale - to powinny lecieć mandaty po 1000zł (1)

          a łatwo takiego namierzyć - kamerka do karetki i po numerach rejestr. już ich policja znajdzie!

          • 8 0

          • Nawet jeśli policja znajdzie (szczerze wątpie) to się skończy na nieustaleniu sprawcy.

            • 0 0

        • Korki jak były tak będą

          Dlatego powinna być w Gdyni spójna sieć buspasów, a nie nędzne ogryzki. W takim Krakowie służby mogą normalnie po buspasach jeździć i tam Twój argument się nie sprawdza.

          • 13 3

      • Nie masz tam wydzielonego buspasu, więc spowalniasz też komunikację miejską.

        Nie jest to na plus.

        • 3 3

    • Ta buda masakra (5)

      W ogóle cały ten budynek do rozbiórki. Zwiedziłem pół świata, ale takiego syfu to nawet w Kirgistanie nie widziałem. Szok

      • 19 8

      • (4)

        buda jest ok, żarcie się broni, za nią jest plac, który nie powinien byc tylko i wylacznie parkingiem

        • 4 3

        • (2)

          W tej budzie kiedyś coś zamówiłam, ale zrezygnowałam z obioru jedzenia, gdy zobaczyłam jak pani przelewa ketchup (najtańszy z makro) z 5 litrowego baniaka do małych pojemników a potem palcem obciera kant i go oblizuje. FUJ. Never ever.

          • 2 0

          • Fakt, z higieną u tej pani nie do końca jest po drodze, ale bułę z farszem pieczarkowym robi pierwsza klasa. Tylko pieniądze bierze tą samą ręką co buły. No i ta żałoba pod paznokciami. Panią pamiętam jeszcze z lat 90, miała budkę bliżej przystanków (napój firmowy w tej szklanej kuli)

            • 1 0

          • To chyba dobrze

            Znaczy się, nie boi się jeść tego co sprzedaje.

            • 1 1

        • Tam nawet bezdomni nie żebrzą o jedzenie z tej budy.

          • 1 0

    • bo uwazasz, ze kierowanie ruchu rowerowego na waskie przejsciu, plus zakrety 90 st to ok pomysl? (4)

      taki polski standard, jak zrobic droge rowerowa, by miala jak najwiecej ostrych zakretow i konczyla sie nigdzie. Budy to tylko wisienka na torcie

      • 10 3

      • Nikt z rowerzystów nie lubi takich zakrętów, bo trzeba znacznie zwolnić. (3)

        Przy przejściu podziemnym mamy bardzo słabą widoczność + pieszych rozłażących się wokół przystanku i siadających na murku przylegającym do DDR. Dla swojego i ich bezpieczeństwa jeżdżę tam naprawdę wolno. W sezonie, tak jak napisałem, robię tę trasę 10 razy w tygodniu i zawsze wybieram przejazd kładką. Optuję za dokończeniem ciągu ścieżki, a nie malowaniem przejazdu rowerowego na ul. Piłsudskiego. Bez zmian w architekturze całego węzła nie widzę innego, sensownego rozwiązania. Wolę zachować względne bezpieczeństwo nas - rowerzystów i pieszych, kosztem nadkładania tych może 50 metrów podczas przejazdu kładką.

        • 15 1

        • rower w mieście nie jest od bicia rekordów prędkości (1)

          zakrętów powinno być znacznie więcej (np. takich jak przy Kapliczce lub na obu kładkach na Wzgórzu) by można było bezpiecznie się poruszać

          • 5 4

          • Nie wiem skąd minusy.

            Jako rowerzysta się zgadzam. W niebezpiecznych miejscach (tam gdzie porusza się dużo osób) powinny być zakręty na DDR. W idealnym świecie wystarczyłby znak ograniczenia prędkości do np. 10 km/h, ale nie wierzę w jego respektowanie. Kierowcy dostają progi zwalniające, my mamy zakręty.

            • 5 1

        • przejście podziemne i tunele to nie jest miejsce dla rowerzystów

          • 1 1

    • A, barierki ! Aby rowerzyści je omijali po

      przejściu dla pieszych.

      Puknij się w głowę takimi pomysłami.

      • 0 2

    • (1)

      Teren przy torach jest prywatny, nie jest to droga publiczna, a właściciel nie chce sprzedać. Zasieki dla rowerzystów - to nie są cywilizowane pomysły.

      • 4 0

      • stosowanie się do prawa przez rowerzystów - to nie są cywilizowane pomysły

        • 2 2

    • po tym co piszesz to chyba jeżdzisz Roverem 500

      • 0 0

    • Ta inwestycja nie jest dla rowerzystów ale dla rencistów którzy nie mają siły wjechać na kładkę

      • 8 6

  • MTM

    Jak wybrano MTM więc możemy się spodziewać zakończenia prac w czerwcu 2021 i oczywiście bez nałożenia kar za zwłokę w terminowym oddaniu inwestycji!!!

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane